Moja Ladja

E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: sale.m79 11, 05, 2013, 19:37:34 posle podne

Naslov: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
Poruka od: sale.m79 11, 05, 2013, 19:37:34 posle podne
Ja koliko sam upucen kod camca postoji KORMILO a kod kola volan.
Naslov: Odg: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
Poruka od: LSI 11, 05, 2013, 19:58:00 posle podne
Да ја не бих много филозофирао, ево шта о кормилу пише у Википедији:

Kormilo

Kormilo je uređaj na brodu, čamcu, podmornici ili avionu koji služi za određivanje i održavanje smera, odnosno za upravljanje u smeru levo-desno.


Delovi kormila

Kormilo se sastoji od struka, glave, lista i pete kormila.

Struk kormila je gornji, pojačani deo kormila, koji na samom vrhu ima ili suženje na koji se natakne rudo kormila ili ojačanje u koji se rudo uvuče. Kod većih brodova i podmornica, struk se uvlači u unutrašnjost broda gde se spaja sa uređajem za okretanje kormila.

Glava kormila je sam vrh struka kormila, koji je kod čamaca najčešće ojačan da bi se sprečilo habanje i oštećenja.

List kormila
je deo kormila koji usmjerava brod, odnosno preko kojeg struji vodena masa tokom plovidbe. Izrađuje se od drva ili od gvožđa. Drvena kormila se izrađuju iz više delova, a metalna iz jednog komada.

Peta kormila je donji deo kormila koji je ojačan da bi se sprečila pucanja i oštećenja kormila.


Остаје само да се договоримо око тога како ћемо звати кормиларски точак или управљач, тј. уређај за окретање кормила.
Већина нас, навикнутих на аутомобиле, склони смо да га назовемо воланом, а тек ако се на кормиларском точку налазе "паоци" онда то називамо кормилом иако је то само један део система који се назива кормилом.
Naslov: Odg: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
Poruka od: sale.m79 11, 05, 2013, 21:04:26 posle podne
Lazo ja znam da si ti mudrac.Sta mislis da nije mozda tocak kormila.
  a0335 a0335 a0335 a0335 a0335 a0335 a0335
Naslov: Odg: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
Poruka od: LSI 11, 05, 2013, 21:12:24 posle podne
Lazo ja znam da si ti mudrac.Sta mislis da nije mozda tocak kormila.


Može i točak kormila ali meni to liči na točak bicikla, točak automobila... točak, brate. Lepše mi zvuči kormilarski točak. Ali kako god vi ostali nazivali ovaj deo kormilarskog sistema meni će i volan biti prihvatljiv izraz sve dok znam da pričamo o tom "točku" kojim održavamo ili menjamo pravac kretanja čamca.
Naslov: Odg: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
Poruka od: maverick 11, 05, 2013, 23:14:34 posle podne
Ja koliko sam upucen kod camca postoji KORMILO a kod kola volan.

nisi dobro upucen  jh volan je volan..pa makar bio i na biciklu
Naslov: Odg: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
Poruka od: Zvonimir 12, 05, 2013, 03:50:28 pre podne
Dali se volan i kormilo mogu nazivati i mehanizam za upravljanje i mogu li biti nekog drugog oblika osim okruglog.
Naslov: Odg: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
Poruka od: Kapetan 12, 05, 2013, 08:12:30 pre podne
Dali se volan i kormilo mogu nazivati i mehanizam za upravljanje i mogu li biti nekog drugog oblika osim okruglog.

Mogu ...

(http://www.apsltd.com/images/CATEGORY/medium/2452.jpg)
Naslov: Odg: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
Poruka od: Kapetan 12, 05, 2013, 08:13:48 pre podne
ili malo redje vidjene varijante...


(http://i4.photobucket.com/albums/y139/Clayhithe/image024.jpg)
Naslov: Odg: Kormilo, Volan & Tocak Kormila
Poruka od: LSI 12, 05, 2013, 08:28:42 pre podne
Ovo što nam Kapetan pokazuje razne su forme rude kormila koje se još uvek koriste na jedrilicama ili na barkama sa ugradjenim stabilnim motorima.

Ono oko čega smo počeli da razvijamo ovu filosofsku raspravu je točak kojim se sa daljine okreću ili vanbrodski motor ili list kormila.
Taj deo može biti vrlo različitih oblika - setite se kako izgleda volan (korman) bicikla ili u avionu ili jedrilici (onoj koja leti).

Ipak, iskustvo je pokazalo da je kružni oblik zahvalan za okretanje, posebno tamo gde je prenos takav da je moguće napraviti nekoliko punih obrtaja volana (kormilarskog točka/točka kormila) da bi se načinio otklon lista kormila ili zakrenuo vanbrodski motor za odredjeni ugao.

Nekada, kada se obrtanje točka prenosilo sajlama i kada je bilo potrebno mnogo fizičke snage da se točak okrene ili zadrži u jednom položaju, po obodu točka postavljani su paoci koji su pomagali da se točak ne otrgne kontroli (ne "proklizne"). I to su ti kormilarski točkovi za koje svi bez izuzetka znamo da su namenjeni upravljanju brodovoma.

Danas, kada postoje i pužni i hidraulični prenosi, a videli smo ranije ovde na forumu, da postoje i električno kontrolisana kormila - oblici postaju više stvar ukusa i želje vlasnika plovila. Bitno je da uz najmanje napora možete da postignete maksimalni otklon - zakretanje motora ili lista kormila i da održavate stabilan kurs kretanja.