Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: Jezerash 11, 05, 2013, 10:18:35 pre podne
-
Da li postoji neki zakon, pravilo, na koju stranu se postavlja upravljački mehanizam (volan) na čamcu.
Uglavnom sam viđao da je volan na desnoj strani. Na mom čamcu (Titel 9) mi više odgovara da ga montiram na levoj strani. Po nekoj logici bi trebao da bude na levoj, kao na autu.
Možda je glupo pitanje ali ja sam početnik i nisam još do sada plovio, pa zato pitam :)
-
Mi svi imamo na desnoj...zasto...nemam pojma, na t-9 vjerojatno je kao i na sharku na desnoj strani zato sto na lijevu otvaras vrata
-
Ja sam originalna vrata izvadio i ubacio drvena dvokrilna koja se otvaraju ka unutra. Desna strana je šira na Titelu pa sam tu planirao da ubacim sudoperu (mini lavabo) jer je za sudoperu preusko na levoj a na levu bi stavio volan.
Nekako mi je prirodnije da šoferiram sa leve strane kao i kod auta :)
-
Ima veze sa istorijom. Camac je stariji od tocka.
Nekada bas davno, krma je bila postavljena pozadi sa strane a posto smo u velikom procentu desnjaci, krma je i bila na desnom boku, da bi ruda mogla cvrsce da se drzi.
Kada je brod pristajao, pristajao je levim bokom da krma nebi smetala. Zato se leva strana broda i danas zove Port Side (port-luka).
Mislim da ne postoje zakonska pravila za postavljanje kormilarskog uredjaja, barem ne za manje camce i brodice. Na velikim je postavljen mahom centralno. Meni licno je zgodnije kada je volan desno.
Stvar navike...
-
Kod mene je fabrički kormilo postavljeno na levu stranu i nema nikakvih problema u vožnji. a0335
-
nekako kako god udjem u camac sednem sa desne strane ... pravilo ne postoji mozes ga staviti i levo i desno ....
ali obrati paznju na ovo sto je Jason rekao ... dok sam pisao prvu recenicu shvatio sam da mi je na cheu volan bio levo , dok je na siklji desno , jedrilicu takodje vozim dok sedim na desnoj strani ... a onda sam shvatio i razlog .... tacno ovo sto je Jason rekao ...
Znaci zakljuci kojim bokom ces se vise vezivati uz ponton, druge camce, obalu ... i na tu stranu stavi volan... to je jedino resenje...
-
Слажем се са онима који мисле да је положај волана на десној страни ствар традиције али мислим да је то потпуно неважно јер више нико не држи руду кормила у руци већ пловилом управља даљински обртањем волана.
Оно што је важно да имате у виду је то да обезбедите добру видљивост у свим правцима без обзира на то да ли је волан на левој или десној страни. И кад кажем добру видљивост онда мислим на то да је подједанко важно видети и испред и иза чамца али исто тако и лево и десно.
Никад ми неће бити јасно како неки искусни људи управљају чамцима седећи на крми и држећи ручицу мотора, а испред њих се налази подигнута кабина!? То је чест случај баш на моделу Т-9.
А још мање ми је јасно како мој пријатељ Барбанеша управља оноликом лађом док вири кроз оне "визире" (јер тешко је назвати прозорима оно кроз шта он гледа док вози). А таквих има много на води.
Ваљда је то ствар навике. Ја сам ипак за велике прозоре и високо постављено седиште кормилара. Све остало ми се чини да није довољно безбедно.
-
Mozes da biras pa ga stavi gde ti najvise odgovara.
Moj camac je engleske proizvodnje, i za njihovo trziste je ugradjivano na levu stranu.
Ovaj moj je radjen za americko trziste i postavljeno je kormilo na desnu stranu.
I u jednom i udrugom slucaju obrnuto nego kod kola.
-
vodi racuna da li telefleks glava ima mogucnost obrtanja sajle i prema tome se odluci gde ces ugradjivati tocak kormila da ne bi dosao u situaciju da ti camac ide kontra od onogoa sto motas. A strana ja sam imao camce koji su fabricki imali i sa leve a i sa desne strane upravljac ...proveri i komande motora , da li imaju mogucnost obrtanja rucice zbog montaze na levi ili desni bok.
-
Pri pristajanju treba dobro videti obalu.
Pristaje se uvek uzvodno.
Ako uglavnom pristajete tako da vam je obala s leve strane kad pristajete postavite ga s te strane a ako je s druge postavite ga s druge.
-
Naj važnije od svega,obratiti pažnju gde se na brodu nalazi WC ,komande što bliže njemu, pa bila leva il desna svejedno .