Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: alepan 30, 04, 2013, 16:00:25 posle podne
-
U toku je rasklapanje starog Elana i njegova obnova za ljeto....za sad smo rastavili gornji dio od donjeg koji je bio spojen nitnama i zasticen bokostitnicom koju cu vjerovatno zamjeniti.
Prije toga smo, smirglajuci korito, shvatili da je duplo dno puno vode te se odlucili za rezanje poda i vadjenje pur pjene koje je bilo u 4 dzaka, cca 40kg eek
Sad cu nabacati slicice onoga sta je do sad uradjeno....Nadam se da ce nekome biti zanimljiv proces obnove kao i da ce biti propraceno komentarima i idejama, sve je dobrodoslo 114
...ovako je izgledalo korito nakon smirglanja....gelcoat se tokom vremena, izlozen vodi iznutra na nekim mjestima naduvao i stvorili su se mjehurici, neki s vodom a neki bez....ja sam se potrudio koliko sam mogao da svaki pronadjem i alatom za graviranje obrusim do zdravog kako bi git to zakrpio...
-
kad smo shvatili da je duplo dno definitivno prepuno vode i odlucili se za totalni remont, skinuli smo bokostitnicu trudeci se da je ostetimo sto manje...evo kako je to izgledalo...
-
nitne smo poskidali busilicom i kucanjem...ispadale su kao..... sha
Malo smo se natezali oko skidanja gornjeg dijela (klupe i pramcana paluba) koji je bio zalijepljen na krmi, dok je na ostatku camca samo nalegao na donji dio.
Tu smo videli kako trulo to sve izgleda iznutra, posebno krmeno zrcalo koje se potpuno pretvorilo u treset.
-
Poceli smo da rezemo pod i da ga odvajamo od donjeg dijela, sto je bila istinska patnja. Nas dvojica smo to jedva odvojili, cak smo koristili i budak. A videcete i zasto....
-
...Daska koja je uglavljena u krmu je zalaminirana za pod, nemam pojma kako...uglavnom otpali smo dok smo odvojili dno, svo vrijeme smo se bojali da ga ne polomimo, ali smo na kraju uspjeli i tu zatekli potpuno natopljenu pur pjenu koju smo sjekli kao lubenicu i vadili napolje. Napunili smo 4 vrece te mase - cca 40kg...
-
e kad smo sve to povadili i oprali, sastrugali ostatke krmenog zrcala/ogledala...to je dobilo ovakav izgled.
...tu smo trenutno stali dok ne prodju praznici pa nastavljamo dalje.....
-
Trenutno imamo polemike:
1. Da li vaditi ovu dasku koja je zalepljena epoksijem (mislim), koji je tvrd kao kamen i skoro nemoguce ga je lomiti pa se bojimo da ne pocupamo sve ako krene naopako.... ili da je dobro isusimo na suncu pa ponovo zalaminiramo? nije jos trula ali nije bas ni tvrda kao zdravo drvo...
2. Za krmeno zrcalo/ogledalo smo spremili vodootpornu sperplocu/blazujku debljine 21mm i raspravljamo da li ce ta debljina biti dovoljna kad se laminira da izdrzi neke jace motore...20ks npr? ili da pojacamo na 21mm+15mm?
55555
-
one rupe koje si obrusio gdje je bio nabubrio djelkot dobro u par navrat isperi vodom...najbolje bi bilo da ih pokrpas epoxy filerom i preko svega prajmer...pa onda ostalo....
Tu dasku na podu ne moras mjenjati, kad se osusi prelaminiraj je dobro i ona ce samo biti sablon preko kojeg ide mata i roving...i ono ce u osnovi biti nosivi dio..
na tu debljinu zadnjeg zrcala mozes okaciti 30 ks ladno, ali u djelu gdje je motor mozes pojacati s unutrasnje strane da imas debljinu kao sto je i bila...i tu blazujku dobro izbrusi, ako ima onaj smedji vanjski dio...poskidaj sto vise da se plastika moze uhvatiti za nju
-
1 ako mislis da mozes bezbolno da je vadis vadi .. ako ne ojacaj je dooobro sa laminatom i zatvaraj ...
2 nemoj blazujku ... uzmi hrast 4-5cm i nasledice i unuci ...
-
Куку, шта сте ви то почели? Нека вам Бог помогне...
-
Lsi, prekrasan je to posao, pogotovo ako se koriste materijali koji odgovaraju...
-
Lsi, prekrasan je to posao, pogotovo ako se koriste materijali koji odgovaraju...
Sta ces.. king kgk Laza se sjeti Labuda.. kgk
-
Njegoše, za ovo ide pivo na moj račun.
A stvarno mi je prošlo kroz glavu - ovi će momci zaribati kao i ja.
Ipak, ja sam malo šta mogao sam, a najveći deo posla uradjen je bez mog nadzora.
Njih dvojica (ili ih ima više - nisam iz teksta mogao da zaključim do sada) ipak rade sami. A to je već u startu neuporedivi kvalitet više.
Rade ono što žele i onako kako oni žele.
Ja sam često morao da prihvatam situaciju svršenog čina.
E, sad, ako sam ja na kraju bio zadovoljan - pa, valjda će i oni. Morali bi!
Ponavljam - neka im je Bog u pomoći, a ja ću da pratim i posmatram iz prikrajka, radujući se unapred konačnom ishodu.
-
Svaka cast. Veliki posao. thumbup
-
Dasku odma vadi i stavljaj novu.Nikakav tu epoksid nije upotrebljen.
Blazujka je dobra,ali moras sa nje da ostruzes film sa obe strane.Kada je budes
montirao,zamuti finu drvenu piljevinu u poliestersku smolu,i to razmazi kao git
na zadnju stranu,pa sve dobro stegni sa sto vise stega.Bocno sa obe strane zr-
cala izlaminiraj po trougao od bosanke,20x20cm,i na spoju zrcala sa dnom cam-
isto tako na po 40cm od krajeva.Takodje ti predlazem da u tom delu ostavis kao
malo koritance u kome ce se skupljati voda koja udje u camac.
Sve one rupe koje si otvorio sa spoljne strane,moras konusno da ob-
radis sa nekom burgijom velikog precnika,pipav posao.Ako je smrdela tecnost ka-
da si otvarao mehurice,to ti je klassicna osmoza.Onda to moras danima da ispiras
tekucom vodom, i barem par meseci da susis.Kako bi se isusila kapilarna vlaga.
Znaces da je suvo ako zalepis komad najlona preko neke od tih rupa,pa ako se
preko noci pojavi vlaga nije dovoljno suvo.Hempel ima neku specijalnu tecnost
kao voda je i sa njom prvo sve to premazi.Ona kapilarno ulazi u svaku poru,pa
tek posle toga gitovanje,podloga farbanje.
-
taj hemeplov premaz ti je ustvari razrijedjen prajmer, ako mislimo na isto...tako da mozes prvu ruku rajmera razrijediti i onda...ali zadnji camac koji sam radio s osmozom ispirao sam i susio oko dva mjeseca
-
Hempels sealer 0599. 6589
-
Nisam ocekivao ovako veliko interesovanje, hvala vam!
one rupe koje si obrusio gdje je bio nabubrio djelkot dobro u par navrat isperi vodom...najbolje bi bilo da ih pokrpas epoxy filerom i preko svega prajmer...pa onda ostalo....
Tu dasku na podu ne moras mjenjati, kad se osusi prelaminiraj je dobro i ona ce samo biti sablon preko kojeg ide mata i roving...i ono ce u osnovi biti nosivi dio..
na tu debljinu zadnjeg zrcala mozes okaciti 30 ks ladno, ali u djelu gdje je motor mozes pojacati s unutrasnje strane da imas debljinu kao sto je i bila...i tu blazujku dobro izbrusi, ako ima onaj smedji vanjski dio...poskidaj sto vise da se plastika moze uhvatiti za nju
@Maverick - isprao sam ih par puta i opet cu prije prajmera i filera, sad prvo moramo da zavrsimo laminiranje. Naki dan sam malo krenuo da kuckam srafcigerom i cekicem oko daske, cini mi se da ce ona napolje, kad malo jace udarim raspada se.
-ako obrusim blazujku, smanjicu joj debljinu, onda najbolje da pojacam sa jos 15 cijelom opvrsinom ili sa 21mm samo na sredini.... cime da spojim dvije blazujke?
1 ako mislis da mozes bezbolno da je vadis vadi .. ako ne ojacaj je dooobro sa laminatom i zatvaraj ...
2 nemoj blazujku ... uzmi hrast 4-5cm i nasledice i unuci ...
@kapetan - daska ce vjerovatno napolje a taj kanal cu zaliti epoksijem
- znam da je hrast najbolja opcija ali se bojim malo i te tezine koja ide na krmu, uz motor i jednog stokilasa moze doci do prelivanja povratnog talasa, a blazujku mi je lakse rezati.
Куку, шта сте ви то почели? Нека вам Бог помогне...
@LSI - hvala, malo smo se zaletili, prvi put radimo, trebace i Njegova pomoc... :) i da, radimo nas dvojica, tata i sin, tako da su razlike u misljenju jako ceste :), ali je ovo prilika za jedno lijepo zajednicko druzenje i projekat koji bi trebao donijeti jos lijepih zajednickih trenutaka :)
Dasku odma vadi i stavljaj novu.Nikakav tu epoksid nije upotrebljen.
Blazujka je dobra,ali moras sa nje da ostruzes film sa obe strane.Kada je budes
montirao,zamuti finu drvenu piljevinu u poliestersku smolu,i to razmazi kao git
na zadnju stranu,pa sve dobro stegni sa sto vise stega.Bocno sa obe strane zr-
cala izlaminiraj po trougao od bosanke,20x20cm,i na spoju zrcala sa dnom cam-
isto tako na po 40cm od krajeva.Takodje ti predlazem da u tom delu ostavis kao
malo koritance u kome ce se skupljati voda koja udje u camac.
Sve one rupe koje si otvorio sa spoljne strane,moras konusno da ob-
radis sa nekom burgijom velikog precnika,pipav posao.Ako je smrdela tecnost ka-
da si otvarao mehurice,to ti je klassicna osmoza.Onda to moras danima da ispiras
tekucom vodom, i barem par meseci da susis.Kako bi se isusila kapilarna vlaga.
Znaces da je suvo ako zalepis komad najlona preko neke od tih rupa,pa ako se
preko noci pojavi vlaga nije dovoljno suvo.Hempel ima neku specijalnu tecnost
kao voda je i sa njom prvo sve to premazi.Ona kapilarno ulazi u svaku poru,pa
tek posle toga gitovanje,podloga farbanje.
@Zoran - daska izgleda leti napolje.
-mislis da ce biti dovoljna cvrstina blazujke 21mm i kad se izbrusi zastitni sloj?
-"trougao od bosanke"? - sta je to?
- ovaj model Elana nema to korito, znam na sta mislis.
-rupice koje sam brusio sam prvobitno obradjivao konusno, ali mi je neka logika rekla da ce biti cvrsce ako je ugao rupe pod 90, tj da nema blagi pad ka dnu....ili ti mislis na nesto drugo?
-negdje je bilo tecnosti koja je smrdila kiselkasto (osmoza) a na nekim rupicama je uopste nije ni bilo, sve suvo...otprilike 50:50.
-par mjeseci susenja??? uhhh moze li to fenom? :)
-taj razredjeni prajmer cu definitivno prefarbati preko korita, a sta mislite da li da uradim i unutrasnjost duplog dna s tim, nakon dodatnog laminiranja, ima li to nekog smisla?
-
Ja otprilike zamisljam da kad zavrsim jacanje unutrasnjosti duplog dna stakloplastikom, i kad skinem ovu staru krmenu dasku...da postavim novi rostilj od dasaka, zalaminiram ih u dno i isjecem stirodur u kocke i uglavim izmedju a eventualne supljine popunim pur pjenom koja ne bi pojela taj stirodur...Dugo sam razmisljao sta uraditi sa duplim dnom, pur pjena mi nije idealno rjesenje jer pije vodu kapilarno, takodje ne zelim da ostavim duplo dno suplje, treba mi nesto cvrsto a da je vodonepropusno, cini mi se da je stirodur resenje.... umnik
nesto kao na ovoj skici...
-
Ja ne bih nista nicim ispunjavao...samo bih te pregrade izbusio da su spojene i na kraju ostavio otvor kroz koji bi mogao skupljati vodu
-
Ja sam sa stricem to isto radio na elanu 401 sto ti sada radis.
Jedan dan nam je trebalo da sve pocupamo, penu, dasku, zrcalo. Tako je stajao 3 meseca da se osusi.
Kasnije jos 2 dana posla.
Prvo stavis srednju dasku kako ce da stoji, zatim kupis letvu obicnu, camovu za krov.
Zasecas srednju dasku, pravis zub i ubacujes letvu celom sirinom. Kao sto si ti nacrtao rostilj, samo na svakim 25-30 cm.
Kada sve ukrojis povadis napolje i krenes redom.
Celo dno iznutra smo uradili sa rovingom. Dodatno se ucvrstilo. Zatim srednju dasku ubacis dobro je izlaminiras i krenes onda poprecne jednu po jednu.
Nista ti izmedju nece trebati. Taj stiropor ce samo da ti ponovo kasnije upije vodu. Cvrstina patosa se nije menjala jer su poprecne letve na malom rastojanju jedna od druge.
Ako bas zelis da nesto ubacis unutra to mogu biti plasticne flase. Ali mi nismo ni to.
Sve je super ispalo. Nazalost nismo slikali.
-
Ja sam sa stricem to isto radio na elanu 401 sto ti sada radis.
Jedan dan nam je trebalo da sve pocupamo, penu, dasku, zrcalo. Tako je stajao 3 meseca da se osusi.
Kasnije jos 2 dana posla.
Prvo stavis srednju dasku kako ce da stoji, zatim kupis letvu obicnu, camovu za krov.
Zasecas srednju dasku, pravis zub i ubacujes letvu celom sirinom. Kao sto si ti nacrtao rostilj, samo na svakim 25-30 cm.
Kada sve ukrojis povadis napolje i krenes redom.
Celo dno iznutra smo uradili sa rovingom. Dodatno se ucvrstilo. Zatim srednju dasku ubacis dobro je izlaminiras i krenes onda poprecne jednu po jednu.
Nista ti izmedju nece trebati. Taj stiropor ce samo da ti ponovo kasnije upije vodu. Cvrstina patosa se nije menjala jer su poprecne letve na malom rastojanju jedna od druge.
Ako bas zelis da nesto ubacis unutra to mogu biti plasticne flase. Ali mi nismo ni to.
Sve je super ispalo. Nazalost nismo slikali.
@petar_kozic
Zar vam je trebalo cak 3 mjeseca? meni se cini da je nas camac suv vec posle par dana izlaganja na suncu yg
Ne bih dno ostavio bez ispune iz vise razloga, pored cvrstine poda mislim da ispuna ima funkciju ukrucivanja korita i da je opet na neki nacin camac manje potopiv sa ispunom nego kad je skroz suplje. Mi smo izvadili cca 40kg pur pjene natopljene vodom. Da je sama voda u pitanju, bez pur pjene, camac bi bio dosta tezi. Ovako postoji i gustoca nekog materijala koja sprecava vodu da popuni dno.
Postoji razlika izmedju stiroPORA i stiroDURA. Stirodur se koristi uglavnom za izloaciju zida a stiroDUR za izolaciju poda.
Ja cu stavljati stiroDUR, zbog vece cvrstoce a samim tim i manje mogucnosti upijanja vode. Negdje sam procitao tehnicke karakteristike stiropora i on navodno upija vodu 3-4% svog volumena. Karakteristike stirodura su bolje> 1,5% volumena za plocu debljine 10cm koje planiram koristiti. Jedino mislim da cu se malo namuciti oko rezanja ploca jer pod nije apsolutno ravan nego kao sto znas ima blagi nagib tj blago V korito....
A hvala ti za savjet za urezivanje dasaka za rostilj, poslusacu ga thumbup
-
Koliko ja znam stiropor nikada nije upijao vodu,a koliko mislim isto i stirodur.Proveri ti to lepo pre pocetka bilo kog daljeg posla uzmi po parce od oba pa ubaci u neku posudu sa vodom pa ces videti da li upija ili ne.
-
Upija, treba mu dosta vremena ali upija
-
Svojevremeno sam u BG Model Shop-u gledao poliuretansku penu (dvokomponentnu) koja je u tečnom stanju. Zamutiš, sipaš i ona ekspandira 20-30 puta u narednih 10-15 minuta.
Mislim da je tako nešto jedino što može doprineti čvrstini poda i ukrućivanju korita jer se ovako ekspandirana pena sjedinjuje sa koritom i čini jednu celinu. Sečeni stiropor/dur može samo da popuni rupe.
-
Svojevremeno sam u BG Model Shop-u gledao poliuretansku penu (dvokomponentnu) koja je u tečnom stanju. Zamutiš, sipaš i ona ekspandira 20-30 puta u narednih 10-15 minuta.
Mislim da je tako nešto jedino što može doprineti čvrstini poda i ukrućivanju korita jer se ovako ekspandirana pena sjedinjuje sa koritom i čini jednu celinu. Sečeni stiropor/dur može samo da popuni rupe.
jos kad bi znao kako se zove, da li pije vodu i gdje se moze kupiti? k5
-
Bas se tako i zove.
Ima neka firma kod nas koja se bavi prodajom delova za automobile. Tacnije pravljenje spojlera i branika. Prodaju manja pakovanja poliestera i imaju i te pene.
Ne mogu da se setim kako se zovu. Nesto kao BG model car ili sl.
Mozes da vidis i sa nekim frigomaticarima koji prave komore. Oni tu penu koriste kada prave komore i kada prave sendvic konstrukcije. Isto to izlivaju.
-
sve to pije vodu , sad nesto vise , nesto manje...ja bih prije stavio neke resetke na dno nego punio bilo cim...stirodur je mozda najbolji ali imas sto zezancija da ga fino ukrojis...
-
jos kad bi znao kako se zove, da li pije vodu i gdje se moze kupiti? k5
http://bgmodelshop.com/ (http://bgmodelshop.com/)
A da li pije vodu ili ne ... jga ... neko kaže "da", neko kaže "da ali manje od polistirena".
-
O stiroporu i stiroduru je mnogo toga napisano i rečeno.
Iz svega proizilazi da upijanje vlage ne bi trebalo da se postavlja kao problem.
Evo jednog teksta na tu temu:
STYRODUR izolacioni materijali su ektrudirane polistirol ploče sa zatvorenim ćelijama (XPS). Materijal karakteriše dobra izolaciona sposobnost, velika otpornost na pritisak i malo upijanje vlage zahvaljujući zatvorenim ćelijama. Otporan je na mraz, može se ugraditi na veoma vlažnim mestima (podrumski zidovi, sokle). Termo izolacione ploče se zbog lakše ugradnje i smanjenja toplotnog mosta proizvode u ravnim ili falcovanim varijantama. Nije preporučljivo trajno izlaganje temperaturama većim od +75°C. Teško zapaljiv materijal, sadrži dodatak za sprečavanje gorenja. Otporan je na prirodne kiseline, baze i sone rastvore. Nije osetljiv na bitumen, ali ga organski razređivači uništavaju.Koristi se za spoljnu izolaciju.
Ono što je bitno to je činjenica da je upijanje vlage minimalno (pominju se cifre od 1-2-3%). Baš iz tog razloga ove ploče se i koriste za izolaciju prostorija koje su izložene vlazi. To upijanje je praktično zanemarljivo.
Ono što se dešava, to je pojava kondenzata i to najčešće na strani koja je izložena hladnijoj površini. U našem slučaju to bi bilo na strani koja je naslonjena na korito uronjeno u vodu.
Pojava kondenzata nije nepremostiv problem. Rešava se na više načina ali najjednostavniji su ili da se na toj strani postavi paronepropusna folja (npr. pvc) ili da se ostave otvori za luftiranje. Po meni, ovo drugo je jednostavnije.
Ako se kondenzat i formira, ta voda bi trebalo da se slije do neke najniže tačke odakle bi bila pokupljena i izbačena kaljužnom pumpom koju i inače srećemo na većini plovila. Ali te količine kondenzovane vode ne bi trebalo da budu tako velike, pa bi mogle biti pokupljene na nekom zgodnom mestu i sundjerom ili krpom. Bitno je da postoji prostor za provetravanje i najveći deo kondenzata će i sam ispariti.
Zato mislim da je ispuna poda stirodurom sasvim dobro rešenje, jer će svojom tvrdoćom doprineti čvrstini poda po kojem se gazi, doprineće povećanoj bezbednosti (veća plovnost u slučaju prodora vode u čamac) a ako njime ispunite i bokove čamca i zidove kabine doprinećete termoizolaciji i biće prijatniji boravak na čamcu.
-
Juce smo konacno iscupali dasku napolje...sa udarnim srafcigerom i cekicem, da ne ostetimo ostatak bilo je kuc po kuc, mic po mic...oko sat vremena, ledja su mi otpala.
Nije uglavljena skroz u dubinu krmenog kanala, ispod je bilo dosta pur pjene, vlazne naravno, tako da mi je drago da smo to uradili konacno.
Sad cu s kartonom da izvadim sablon krivine za poprecne daske koje ce se laminirati i preko njih (ili ispod) cu da uglavim jednu poduznu. Bice zezanja oko racunanja jer planiram da ih usjecam, al otom potom...
Nasao sam komad stirodura i malo ga mucio s vodom hvauWJRFKLADSHF
Dobro se pokazao, daleko bolji od pur pjene. Nazvacu danas da se raspitam u BGmodel shopu za tu pur pjenu.... (iako sam na netu citao dosta komentara od ljudi koji rade izolaciju frizidera i sl da ona ipak posle nekog vremena popije vodu i zadrzava je...).
-
Kada ti je sve tako cisto i prazno prvo uradis jedan sloj iznutra preko celog dna sa roving platnom.
Onda krenes sa rostiljom i daskama.
Puno ce dobiti na cvrstini.
Mi smo barem tako radili.
-
da, da, svakako cemo udariti 1 sloj rovinga i par slojeva stakloplastike prije rostilja..
-
Nije to daj Mare pizde.
Ima tu da se radi.Kad budes postavljao rostilj,moras da vratis prvo geo-
metriju camca.Ako stavis gusci rostilj,nije ti potrebna pur pena,ili sta ti ga ja znam.
U svakom slucaju,napravi donje rupe na rostilji,pa ako bi voda na volseban nacin us-
la,da mozes kroz reviziju (kadicu uz zrcalo) sto sam ti predlozio izbacis.
-
Nije to daj Mare pizde.
Ima tu da se radi.Kad budes postavljao rostilj,moras da vratis prvo geo-
metriju camca.Ako stavis gusci rostilj,nije ti potrebna pur pena,ili sta ti ga ja znam.
U svakom slucaju,napravi donje rupe na rostilji,pa ako bi voda na volseban nacin us-
la,da mozes kroz reviziju (kadicu uz zrcalo) sto sam ti predlozio izbacis.
"....daj Mare pizde." ha
Znam naravno, posao je dosta tezi nego sto izgleda i ide 3 puta sporije nego sto smo planirali...
Poslusacu ideju da napravimo kanale na rostilju kako bi voda mogla da otice u "ne daj Boze" slucaju.
Sad ta revizija....taj nacin predvidja da je duplo dno uvjek otvoreno kroz kadicu uz krmenu dasku? (ako sam te dobro shvatio)....mozda da se napravi neki ventil ili sl.
padaju mi sad neke ideje na pamet loock2 (jos posla - ubice me matori)
-
To se stavi cep,na rupu sa navojem.Neki gliseri su to imali.
-
...evo mali update sta se desilo preko vikenda...
Izrezali smo poprecne letve i ukrojili ih sa poduznom, jos nismo spojili, pa kontamo da ih prvo zastitimo nekako prije laminiranja...cime je najbolje?
Da li lakom, epoksijem ili nesto trece?
i da...naidje komsija neki dan i tako malo se ispricamo usput, on zainteresovan za rad....ja mu obrazlozim sta planiram, kako cu da stavim stirodur izmedju, da sam ga testirao na vodu, kako ima zatvorene celije i sve. On me pita jel otporan na benzin?...reko - nemam pojma...uzmem malo benzina, stavim parce stirodura, kad oops .....posle minut kao da ga nije nikad ni bilo...
Tako da sad moramo da nadjemo zamjenu....ako nista, stavicemo ponovo pur pjenu i nadati se najboljem....
-
Samo napred . k5
Nadam se da ce ti pomoci moja restauracija elana 401 .
Tamo gde sam ja gresio ti ispravi na svom !
-
@ALBATROS -
Ti si mi vodilja a0335
Jako puno sam naucio iz tvoje teme i slike su nam dosta pomogle. Dopunjavamo stvari koje se nama cine da bi trebale da se dorade, kao sto je poduzna daska npr, koju ti nisi ostavio ako se dobro sjecam.
Sta je po tebi najvaznija stvar na koju da obratimo paznju?
Sta ti je bio najveci propust?....danas, kada je prosla godine-dvije od tvoje restauracije pa si vec uvideo sta valja a sta ne valja?
Jel ti usla voda u duplo dno?
sta si ono bese ti stavio....PU pjenu ili?
___________________________________________________
Danas smo ga odvezli plasticarima. Kazu da ce daske premazati smolom, pa nasuti PU pjenu, sasjeci ostatak koji viri iznad, pa staviti pod i onda ga s gornje strane lijepiti.
Sta mislite o tome?
-
Sa malim zakasnjenjem odgovaram.
Drago mi je da sam bio od pomoci.
Nisam stavljao PU penu.
U duplom dnu nemam vodu jer je majstor ojacao poklopac tako da su male sanse da se napravi neka rupa ili pukotina.
Posle dve sezone nemam nekih velikih zamerki.Sve su to sitnice koje mogu da resim na vodi.
Ali vodi racuna o anti alginu i njegovoj visini.Ja sam stavio dosta opreme na camac pa mi sada nedostaje na vodenoj liniji negda oko 5 do 10 cm.
Ovaj problem resavam iduce godine
Merdevine su naj bitnije to sam uvideo posle prve sezone.
Bitno je da se koristi.
k5
-
...U duplom dnu nemam vodu jer je majstor ojacao poklopac tako da su male sanse da se napravi neka rupa ili pukotina.
Posle dve sezone nemam nekih velikih zamerki.Sve su to sitnice koje mogu da resim na vodi.
Ali vodi racuna o anti alginu i njegovoj visini.Ja sam stavio dosta opreme na camac pa mi sada nedostaje na vodenoj liniji negda oko 5 do 10 cm.
Ovaj problem resavam iduce godine
Merdevine su naj bitnije to sam uvideo posle prve sezone.
Bitno je da se koristi.
k5
Znaci ti si bas dobro otezao camac, dok si toliko pomerio vodenu liniju...reci mi koja ga penta gura? imas li sanse da izglisiras?
Merdevine / definitivno :) to sam vec imao u planu...zvao sam neku radnju u ns...oko 75e najjeftinije (65 visina, tri stepenika, sirna 20-25cm)...kontam da su dovoljne...
A za duplo dno - ja cu pojacati plastiku iznutra (tj plasticar majstor ce), ali mi se cini da to nece biti dovoljno da ukruti kako je propisano pa sam mislio da ipak stavim nesto unutra (PU, stirodur ili nesto trece), da ne ostavim suplje...kontam da su ti projektanti ipak isli u neku skolu i ucili nesto, dok su 20 godina radili tako....nije to bilo kao sto je danas :)
-
Tomos 10 nemoze da ga izglisira.
Zato sada trazim jaci motor.
U planu je 20 ks.
A eto ja nisam stavio Pu penu pa ti probaj.Onda ce neko treci videti sta je bolje.Ja jos nemogu da zalim sto nisam vratio u prvobitno stanje. A mozda cu!
-
Zna li neko koliko kg stakloplastike se u prosjeku trosi po kvadratu, s jednim standardnim premazom....znaci kg/m2 ???
-
Tomos 10 nemoze da ga izglisira.
Zato sada trazim jaci motor.
U planu je 20 ks.
A eto ja nisam stavio Pu penu pa ti probaj.Onda ce neko treci videti sta je bolje.Ja jos nemogu da zalim sto nisam vratio u prvobitno stanje. A mozda cu!
Za 401 uzmi neki dvotaktni od bar 20ks,tek tada pocinje zabava...
-
I to je plafon.
Stric ima Volvo 20KS na ovom Elanu.
Kada je sam u camcu ne sme preko trecine gasa jer mnogo podize kljun.
Sa dvojicom taman i leti po vodi kada izglisira.
Kapetan Zoki Elan 401 (http://www.youtube.com/watch?v=Rbx0Ju_O_2A#)
-
Zna li neko koliko kg stakloplastike se u prosjeku trosi po kvadratu, s jednim standardnim premazom....znaci kg/m2 ???
1kg smole u 1mm nanosu debljine pokriva odprilike 1m2
-
I to je plafon.
Stric ima Volvo 20KS na ovom Elanu.
Kada je sam u camcu ne sme preko trecine gasa jer mnogo podize kljun.
Sa dvojicom taman i leti po vodi kada izglisira.
Nek da pun gas pa će da spusti nos sajkaca
-
Ne moze sam sa 20ks ni kada izglisira.
Tako da dzabe pun gas.
Covek od koga je kupio tog Elana je taj isti Elan pazario u SM.
Iz SM ga je dovezao do Vince.
Posle par kilometara je stao uz obalu da nadje kamenja da stavi na krmu kako bi mogao brze da ide sam sa tim motorom.
20KS mislim da je i po prozivodjacu maksimum.
-
Ide dobro tek sa 20-25...Morao bi da ide dobro.
Mozda komande na sredinu i eto super zabave.
-
Ima drugar takav, i sa T18 se lepo podigne na vodu, ne diže nos... Mora da nije dobro natrimovan ili nešto....
-
Hidro krilca na motoru provereno pomazu za brze spustanje nosa, tj. brzi izlazak iz vode kad je samo jedna osoba u camcu.....
-
pozdrav ljudi!
dugo me nema, malo se radilo, malo pauziralo....ali smo izgleda pri kraju k5
Evo sta se do sad zbilo >
1. ojacano korito iznutra sa jednim slojem stakloplastike
2. postavljena drvena resetka u duplom dnu i preko toga presvucena stakloplastika ponovo
-
ojacali smo klupe i pramcanu klupu odozdo sa jos jednim buzirom po duzini koji smo presvukli vlaknima i smolom...
-
-u duplo dno je stavljen STIRODUR 8cm, isjecen po mjeri i supljine popunjene stiroporom iz tube (nazalost, te slike nemam jer nisam bio tu)
- vracen je pod i zakrpljen iznutra i po obodu kuda je rezan
- gitovali smo sitna ostecenja na gornjem dijelu camca dvokomponentnim gitom za plastiku
-
-gornji dio je potom osmirglan vodobrusnim i dva puta prefarban plastic primerom
- rupice i pukotine na donjem dijelu smo popunili gitom i takodje pripremili za bojenje - smirglanje, vodobrusni, pa plastic primer
-
-ofarban gornji i donji dio.....
-
...sad camac vec polako lici na nesto sajkaca
sastavili smo gornji i donji dio, tu je bilo malo muke jer je ojacana plastika bila kruta ali smo nekako uspjeli na kraju...
vratili smo originalni nosac bokostitnice i pricvrstili gornji i donji dio nitnama kao sto je bilo fabricki.
...naravno, posto smo prije toga odlucili da postavimo ogradu od inoxa po uzoru na Albatrosa (sto nam se jako svidelo), ogradu smo pricvrstili odozdo prije spajanja dijelova nitnama sto bi u suprotnom bilo nemoguce.
Kada smo bojili unutrasnji dio, na dijelu gdje je lijepljen pod, posto je lijepljen u sirini 20ak cm koja je posle smirglanja ostala glatka, u farbu smo zamjesali malo kvarcnog pijeska kako bi dobili nesto nalik protivkliznom podu, sto smo posle toga ponovo ismirglali i onda opet prefarbali da ne bude preostro.
....znam da ce neko sigurno da vidi nesto sto smo propustili i o tome bih da prodiskutujem, zato smo ovde...
sad ostaje jos da zavrsimo prikolicu i ide u vodu na probu. Posto ne mozemo docekati voznju, razmisljamo da sada ne stavljamo antialgin, pa da vidimo kako ce se ponasati a i pukli smo previse para do sad...
Kako je LSI na pocetku rekao> "nek vam je Bog na pomoci" ....sad se slazem s njim, da, ovo bio paklen posao koji je kostao zivaca, vremena i para ali ce se na kraju, nadam se isplatiti...
-
Od srca sam vam želeo da uspete ali ovakvom rezultatu se nisam nadao.
Svaka vam čast!
Nadam se da će vaše uživanje biti u skladu sa onim što ja vidim na slikama.
Srećno!
-
Svaka Vam čast
-
114
-
k5 kgk
-
Bravo momci super ste odradili k5
-
hvala od srca ljudi, nadam se da cemo brzo ploviti a0335
-
bravo 114
-
Bravo ljudi 114 114 k5
-
Uf, koliko je tu posla bilo! Svaka čast! 114
-
Pozdrav.
Ako moze par pitanja u vezi ovog elen camca.
Imam isti i sto se tice smirglanja i svega tog zavrsio sam...al sada me brine duplo dno.. Ispod je bila pur pjena ili je dvokomponentna pjena ona sto ide u frizidere i ostalo.
Ja sam planirao da stavim stiropor/stirodur i da ga zatvorim do pocetka zadnje klupe a da tu ispod klupe ostavim najnizu tacku zbog vode i tu je prolaz da izadje vode ( ispod daske za motor ) ...al dosao mi je danas jedan kolega sto radi camce,ima i kalupe i ostalo...on kaze tj.pretpostavlja da ovi camci su imali supljno dno i kad se doda gas da on se podigne ( trimuje ) i otvori se nazad čep i sva voda izadje...ovo je camac iz 70-tih ? Ja ne mogu da zamislim da nema nista u duplom dnu,jer kad hodam po njemu disace sve ? Trebaju one ivice sa strana da budu jednake sa daskom po sredini i ona dva mala kanala lijevo i desno od daske i onda tacno na to da legne pod...
Sada ne znam sta da radim...ako je pod komplet zatvoren,sta radi ona voda sto je unutra...kako nju izbaciti iz duplog dna ?
-
Kojim je pistoljem farban?
-
Verovatno kalibar 1,8 mm k5
-
Zavisi, ako je lepo uradjen pod sa dovoljno platna i smole, i ima dobru konstrukciju ispod, nece da radi. Moj prosli camac je imao takav pod, supalj, pa ako voda udje u korito, izadje na rupu pozadi, u kaljuzni deo. Ali su imale grede ispod koje su drzale pod cvrstim.
Nije sigurno ovako bilo, ali da vidis na sta mislim:
(http://www.powerboat-training.co.nz/wp-content/uploads/fibreglass-hull.jpg)
-
Da..a kakvu konstrukciju ispod da ima ? E ovo je dobra stvar..
Pa nista,ja danas krenuo usjecati stiroDUR pa kako bude..zatvoricu taj dio komplet gdje je pod...al bas ga je tesko usjecati,neravnine i uvale...
-
Lebac ti poljubim ako ovo budem morao da radim na mojoj pasari cu' se utepam ki siroce...:):):)