Moja Ladja

E, ovako treba... => Oprema => Elektrika => Temu započeo: Kapetan 13, 07, 2009, 18:09:59 posle podne

Naslov: relej za brod
Poruka od: Kapetan 13, 07, 2009, 18:09:59 posle podne
planiram da stavim relej tako da kada sam na marini koristim 220v a kada istekam taj kabl da se koristi 220v sa ispravljaca, zna li neko ji tacno relej mi treba ???

e sad jos jedno pitanje gde u celoj prici smestiti fidovu sklopku

zorter marke ovo je vasa struka pomagajte :)
Naslov: Odg: relej za brod
Poruka od: Kapetan 13, 07, 2009, 23:39:05 posle podne
zooorter maaaarke zivi li ste ?
Naslov: Odg: relej za brod
Poruka od: zoki novus 13, 07, 2009, 23:42:45 posle podne
zoki sa prehladio ladna voda drinska :)
Naslov: Odg: relej za brod
Poruka od: Kapetan 13, 07, 2009, 23:45:12 posle podne
i bre....
Naslov: Odg: relej za brod
Poruka od: zorter 14, 07, 2009, 00:46:50 pre podne
U sustini moze svaka kontaktor sklopka koja ima mirni/radni polozaj, t.j. srednji izvod. Na srednji izvod postavljas potrosace (obicno su 3 ili 4 kompleta kontakata), tako sto ih postavljas po opterecenju. Odredis grupu potrosaca i instrumentom izmeris koju struju (Ampera) "vuku" iz izvora i tako "balansiras" potrosace po kontaktima da ne bi jedan par kontakata vukao previse struje i grejao se (sto dovodi do pregorevanja kontakata) a drugi kontakti ostanu neoptereceni.
Na fazu namotaja sklopke prikljucis radne kontakte i postavis na prikljucnicu 220V koju koristis na marini i tako sve potrosace koji se napajaju sa 220V napajas sa mreze iz marine, a nulu propustis direktno i na nju vezes drugi kontakt sa sklopke. Na mirne kontakte (kontakti koji su spojeni kad sklopka nema napon - kad je mirna) povezes pretvarac, pa kad iskljucis kabl sa marine automatski potrosaci dobijaju napon sa pretvaraca koji daje 220V sa akumulatora. Nakon prikljucenja na marini proveris da nije izbacila fidova sklopka, a ako jeste okrenes utikac posto je vazno gde dolazi faza a gde "nula".Naravno FID sklopka dolazi odmah iza kotaktor-sklopke. Sve potrosace koji rade na 220V vezes direktno na sredni izvod kontaktora, na radne kontakte vezes "fazu" sa marine a na mirne kontakte vezes "fazu" sa pretvaraca. Na jedan od radnih kontakata vezes ispravljac koji preko satnog mehanizma puni akumulator, a sve potrosace koji rade na 12V vezes direktno na + pol akumulatora a - pol na sasiju (trup) broda. Tako si razdvojio potrosace koji rade na 12 i 220V. Naravno oni potrosaci koji ne moraju biti stalno ukljuceni, njih iskljucis ili na glavni prekidac sve zajedno ili pojedinacno.

Ukoliko ti nesto nije jasno, reci pa cu ti nacrtati semu i poslati a sutra cu pokusati da dobijem oznake tih sklopki da ne trazis napamet po prodavnicama.

Pozzzzzz :good: