Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: Barba Dule 25, 02, 2013, 14:38:24 posle podne
-
Molim Vas za savet, radi se o tome da imam hondu BF15 sa kratkom nogom,a na pasaru bi trebalo da stavim motor sa dugom nogom.
Moje pitanje je da li mogu da usečem zrcalo ( imam oko 20cm na raspolaganju) i da tako spustim motor.
Fabrička razlika u visini noge je 13 cm.
-
Nisam siguran koliko je to pametno.... spustićeš mnogo motor, pa će dobijati vodu od talasa....
nije bez razloga predviđena duga noga.....
-
Dalibore,
Ako čovek isecanjem krmene ploče spusti motor taman toliko koliko je potrebno da poravna kavitacionu ploču sa koritom čamca (uz onu razliku od oko 1-2,5 cm kako se preporučuje) da li mislite da bi i tada motor bio nisko u vodi?
Ne zamerite na pitanju - ne znam karakteristike pasare i ne znam koliko je duboko korito, tj. koliko duboko gazi.
-
U pitanju je ELAN485 pasara koja je mnogo"plića" od T500
Hvala na odgovoru,moje pitanje je: na uputstvima za montažu koje sam našao na netu postoji dozvoljena"tolerancija" od 0-5cm u visini,
verovatno zato što se razlikuju zrcala, pa je moje pitanje ako spustim motor za svega 8 cm, što je otprilike maksimalnih 5 cm, da li ću i tada
imati problem sa talasima? Svakako nisam imao nameru da motor spuštam 13 cm. Unapred zahvalan
-
Pravo da kažem na forumima sam našao da je Vlada iz Futoga skraćivao tj. dugu nogu zamenjivao
kratkom, i da to košta oko 130 eur, ali nigde nisam našao obrnutu varijantui cenu za nju.
-
Pravo da kažem na forumima sam našao da je Vlada iz Futoga skraćivao tj. dugu nogu zamenjivao
kratkom, i da to košta oko 130 eur, ali nigde nisam našao obrnutu varijantui cenu za nju.
vladu mozes i sad da okrenes i saznas posto je, a kad skratis zrcalo ne moras ni da ga zoves... u svakom slucaju ako skracujes obavezno zatopi lepo plastikom a ako je potrebno renoviraj ceo zadnji deo
-
Po meni , sigurnije je da produzis cizmu !
-
Kapetane, Hvala svaki odgovor mi je dragocen jer nemam iskustva, svakako mi je najjfetnije da skratim zrcalo koje je usput budi rečeno zdravo ko dren,
a zaštita usečenog dela ne bi bila problem. Moje pitanje je i dalje da li će nekih 8 cm usecanja praviti problem, i da li sam dobro razumeo - da kavitacijska ploča
"ulazi" u vodu nekih 2-5cm. I dalje unapred zahvalan za svaki savet i odgovor.
-
Kapetane, Hvala svaki odgovor mi je dragocen jer nemam iskustva, svakako mi je najjfetnije da skratim zrcalo koje je usput budi rečeno zdravo ko dren,
a zaštita usečenog dela ne bi bila problem. Moje pitanje je i dalje da li će nekih 8 cm usecanja praviti problem, i da li sam dobro razumeo - da kavitacijska ploča
"ulazi" u vodu nekih 2-5cm. I dalje unapred zahvalan za svaki savet i odgovor.
Barba Dule, naći ćete i u nekim ranije pisannim komentarima ovde na forumu, a ja ću probati samo kratko: da bi iz motora izvukli maksimum treba ga postaviti tako da kavitaciona ploča bude u ravni sa dnom čamca na mestu gde se dno spaja sa krmenom tablom. Tačnije, kavitaciona ploča treba da bude za oko 1 do 2,5 cm ispod te linije.
Zašto je to baš tako ja ne znam. Mora da je nešto u vezi sa opstrujavanjima i usmeravanjem vode koja se kreće ispod čamca i da je u tom položaju elisa u optimalnom području da izbaci najveću snagu.
Ovo pravilo (1-2,5 cm) važi i kod postavljanja motora sa kratkom i kod motora s dugom osovinom. Zato možda najlakše rešenje za vas jeste isecanje krmene table i time snižavanje tačke na kojoj se kači motor.
-
barba dule ...
slika ce ti sve kasti ....
(https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSP_wVqqmVlYX8BFWua_g7kaqB_DkNBUqE_6ntlOlb5NzQLFRH2gw)
-
Hvala još jednom na odgovorima!!! Što se tiče kobilice ona je dosta kraća od T500, a sutra mogu da pošaljem tačne mere.
Kapetane video sam tu skicu i u uputstvu Honde, ali mi nije jasno da li se računa i kobilica ili samo
trup čamca ili pak nešto treće!?
-
Mislim da se racuna rub camca (sudeci po onome kako se postavlja motor na camac koji ima kontra svans).
Sto ne probas da montiras nosac pomocnog motora koji moze da se steluje po visini i tako vidis eksperimentalno sta dobijas spustanujem motora a i to kako ce podizati vodu tj. praviti talase.
-
Dobra ideja, hvala još jednom,sada znam definitivno da sam na pravom mestu!!!
Sutra ću dati tačne mere zrcala i kobilice tako da ćete moći da mi date preciznije ideje.
Još jednom HVALA svima i molim Vas da se sutra priključite svojim savetima!!!
-
Sto ne probas da montiras nosac pomocnog motora koji moze da se steluje po visini i tako vidis eksperimentalno sta dobijas spustanujem motora a i to kako ce podizati vodu tj. praviti talase.
To je najjednostavnije rijesenje a time ne unistavas orginalnu postavku broda te samim tim nije smanjena vrijednost pri eventualnoj prodaji u buducnosti
-
Potpuno se slažem, ima li neko info gde nabaviti jeftino nosač motora
-
Samo preko oglasa, a ako ne, pogledaj malo bolje sliku i svaki dobar bravar ce ti napraviti za jedno popodne.
-
Hvala
-
U upustvu za Hondu (BF75-100) na crtezu je navedeno da nivo vode mora biti u rasponu 2-5cm iznad anti-kavitacione ploce.
http://www.manualslib.com/download/69247/Honda-Power-Equipment-Bf75-100.html (http://www.manualslib.com/download/69247/Honda-Power-Equipment-Bf75-100.html)
-
racuna se samo trup camca, na kobilicu zaboravi ...
ujedno taj nosac se zove : "nosac pomocnog motora" koji su teski 10 -20 kila ...
-
Hvala Ljubo, meni se čini da je na skici razmak između kavitacione ploče i dna čamca
-
Kapetane moja honda ima oko 50kg, da li to znači da za ove motore nema nosača?
-
Malo je velika ta honda za pomocni nosac motora...
-
A da ti napraviš platformu...biće od koristi, a i na njoj možeš napraviti nosač motora spram tvog....
-
Da da, svakako ideja je dobra, možda da dogradim nosač neki fiksni i dovoljno jak... šta mislite o tome
http://www.osculati.com/hr/cat/imgMed/47.375.04%20dis.jpg (http://www.osculati.com/hr/cat/imgMed/47.375.04%20dis.jpg)
-
Kapetane moja honda ima oko 50kg, da li to znači da za ove motore nema nosača?
zaboravi na nosace pomocnih motora... fixni nosac ... ne znam , meni se to ne svidja mada znam da ima dosta ljudi .... po meni najbolje ti je da skratis zrcalo
da obrazlozim zasto sam protiv nosaca... prvo moras da busis plastiku i da ojacavas ... cim si je izbusio ona je tu podlozna osmozi kako god da to zastitis, imaces srafove koji ce biti na poluzi od X puta 50kg ....
-
Hajde da uzmem mere zrcala pa ćemo imati mnogo jasniju sliku šta raditi, a koliko vidim VI ste spremni na ideje...
pa da nastavimo onda sutra?...
-
Barba, ja sam dao tu ideju samo kao probu, da ne bi unistio zrcalo. AKo je OK, lako ces prepraviti. A ako nije dobro nikad vise neces moci da je vratis na staro.
Zato ili napravi nesto sto ima ulogu nosaca pomocnog motora, da ne kupujes jer nije trajno resenje, ili pozajmi od nekog. Inace ima velikih nosaca za te motore. Nije 50kg nista za pravi nosac.
-
Da da, svakako ideja je dobra, možda da dogradim nosač neki fiksni i dovoljno jak... šta mislite o tome
http://www.osculati.com/hr/cat/imgMed/47.375.04%20dis.jpg (http://www.osculati.com/hr/cat/imgMed/47.375.04%20dis.jpg)
Možda je Kapetan u pravu.
Ipak, ja sam pre tri meseca, po vadjenju čamca iz vode, na krmenu tablu navario novi nosač motora, a sa obe strane sam postavio platforme i na jednu od njih montirao merdevine za ulazak i izlazak iz vode.
Izgleda dobro, a ostaje da na proleće vidimo da li je i u praksi dobro.
A to što rekoh: "navario, uradio, napravio..." - sve je to uradio majstor Kemppi u svojoj radionici. Još jednom - hvala mu.
I samo da dodam, moj čamac je od aluminijuma, a ne od plastike.
-
Platforma , nosac motora , telefleks , merdevine ....
Jeftino a kvalitetno i Bog da te vidi !
-
Najbolje i najjeftinije rešenje je da produžiš nogu kod Ljepoje iz NS ili kod vlade u futogu.Mada ja bi zvao prvo Ljepoju majstor za honde.
I druge ideje su dobre ali koštaju mnogo više od prve opcije.
-
obicni nosac...od 4 mm inoxa...nosi odlicno 15 ks...no imas isturen motor...otezano upravljanje...rucka zapinje za svasta nesto....ali jednostavno rijesenje i s montaznim silikonom nista ne pusta na vijcima i traje sto godina...
spustanje zrcala na odgovarajucu visinu zahtijeva nekog strucnog zbog preklopa kade ...da se odradi uredno i kvalitetno i da na kraju krajeva kad pozelis promjeniti plovilo to ti ne smeta...imas na forumu RIBOLOV NA MORU desetke takvih prepravki potkrepljenih slikama
-
ima li neko kontakt Ljepoja iz NS
-
outboard.service@yahoo.com
br.tel. 063/836-5100
-
Javi šta si uradio. m4
-
Zdravo DRUGARI!!!!!
izmerio sam zrcalo i visina je 53 cm što će reći da je naravno za dugu nogu.
To znači da bi trebao da usečem zrcalo 10 cm, a na raspolaganju imam 20cm.
Obzirom da i dalje nemam iskustva idemo sa idejama...
-
Da li si zvao Ljepoju?
-
Na žalost ne malopre sam ušao u kuću i nisam video email. Sutra...
-
kod tomosa je bio nastavaka dugu nogu i isla je nova osovina...na novijem motoru koji nema predvidjeno...ne znam bas...ali majstor moze sve napraviti , bas me zanima sta ce ti reci...
-
Vidi vako , meni posle svega nije jasno oces li ti produzavati cizmu ili skracivati zrcalo ! jh
-
Deda vidi vako - ni meni nije jasno i zato se konsultujem sa Vama ne bi li dosao do pameti,tj. ideje.
Zato sam i rekao na samom početku da nemam iskustva i da ne želim da pametujem već poštujem stare vukove
i njihova iskustva. Pored toga kao i većina nas gledam da prođem što jeftinije a da me glava na kraju
ne zaboli previše. Još jednom HVALA svima koji se uključe!
-
Prodaj taj motor i kupi manji ali odgovarajuci.
Taj ti je i tako velik i prejak za pasaru...
PS. Svi mi znamo sta si odlucio ( vidi se iz naslova same teme) i svi mi znamo da ces na kraju to i da uradis samo trazis jos nekog da te podrzi ha
-
mislim da ti je zoki novus dao najpametniji savjet thumbup
-
Ok - ljudi HVALA na savetima ... javljam šta sam odlučio.
Pozz svima, čujemo se uskoro!
-
114
Ljepoja je dobar, nema potrebe da sumnjaš. Bar ono što je uradio za mene i mog drugara je za medalju.
-
Hvala Zoki sutra ga zovem
-
a imas i slikom u ovom oglasu kako se moze rijesiti
http://www.njuskalo.hr/mala-plovila/gliser-shetland-536-family-four-vanbrodski-motor-yamaha-t-60-tlr-oglas-7223225 (http://www.njuskalo.hr/mala-plovila/gliser-shetland-536-family-four-vanbrodski-motor-yamaha-t-60-tlr-oglas-7223225)
-
Maverick, hvala ti ovo mi je prihvatljivo, svakako javljam šta će biti na kraju,
planiram da se sutra čijem sa Ljepojem pa da vidimo koliko košta i ta varijanta.
Hvala!!!
-
Zdravo svima!
Kao što sam obećao javljam šta je na kraju odlučeno: obzirom da je zamena tj. produžetak noge preskup jer je motor
star svega 4-5god rešenje će ipak biti usecanje zrcala. Kako je zrcalo, a i pasara generalno zdrava ko dren, mislim da to neće biti problem.
Što se tiče pozicije motora ni tu ne očekujem probleme ali se javljam po obavljenom poslu sa slikama i iskustvom kako bi u budućnoetisti
svako imao informaciju u slici i reči iz prve ruke.
Što se mene tiče vidim da sam na pravom forumu pa mogu da kažem da ste dobili pravog sagovornika za druženje i razbibrigu.
Usput budi rečeno, bavim se enterijerima i nameštajem pa ako nekom zatrebaju saveti u tom smislu stojim na raspolaganju!!!!
-
sve je divno,samo,zapitaj se malo:nece li nalivati voda pri "voznji unazad"??sto rekose vec si odlucio sta ces,a savete ima svako svoje . uzdravlje