Moja Ladja

E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: shomysss 07, 02, 2013, 16:36:40 posle podne

Naslov: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 07, 02, 2013, 16:36:40 posle podne
 Imam siklju sa kabinom 6x1.2 u patosu.U zadnjem delu mi je kabina visine 1m.Da li bi imao problema na vodi kada bi povecao kabinu za 60cm tj da bude 1.60 ?
 sos6


Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: Misha D 07, 02, 2013, 16:41:21 posle podne
verovatno bi oslabio stabilnost i otpornost na bocni vetar, a tada bi bilo nuzno imati jaci ili jos jedan ovakav motor kao na slici.
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: zoki novus 07, 02, 2013, 18:16:39 posle podne
Ako te bas muka ne natera nediraj nista!
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: deda 07, 02, 2013, 18:23:51 posle podne
Moj prvi kabinas je bio upravo tih dimenzija! Iz iskustva ti preporucujem da nista ne diras ! Podizanjem visine izgubices dosta na stabilnosti !!
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 07, 02, 2013, 18:56:00 posle podne
Slabo ide prodaja pa cu ga 99% ostaviti za sebe,pa sam onda planirao za godinu-dve da ga prosirim i produbim pa zato pitam.... a0335
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: broker975fx 07, 02, 2013, 18:58:58 posle podne
Da ga proširiš to rade ljudi ali da ga produbiš to još nisam čuo :)
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: deda 07, 02, 2013, 19:46:41 posle podne
Druze , batali tu matematiku !! Mnogo posla i para tu treba. Veruj da je lakse da opravis novi ! Evo pitaj Iku !
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: IKA 07, 02, 2013, 19:58:59 posle podne
potvrđujem.Pre napraviti nov nego širiti,dužiti ,dubiti.
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: zoke 07, 02, 2013, 21:10:16 posle podne
ma sta znaju oni samo ti po svom busiiii hahahaha zezam se malo sory u pravu si necackaj ako nemoras a ako bas moras pogotovo necackaj pozzz
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 07, 02, 2013, 22:37:24 posle podne
Hvala puno svima  114
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 10, 02, 2013, 16:41:22 posle podne
Da ne bi otvarao novu temu jel neko koristio ovu boju:

http://www.kupujemprodajem.com/Boja-Protecta-3u1-Metalic-preko-RDjE-4554441-oglas.htm?filter_id=10753645 (http://www.kupujemprodajem.com/Boja-Protecta-3u1-Metalic-preko-RDjE-4554441-oglas.htm?filter_id=10753645)
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: broker975fx 10, 02, 2013, 19:38:57 posle podne
Da ne bi otvarao novu temu jel neko koristio ovu boju:

http://www.kupujemprodajem.com/Boja-Protecta-3u1-Metalic-preko-RDjE-4554441-oglas.htm?filter_id=10753645 (http://www.kupujemprodajem.com/Boja-Protecta-3u1-Metalic-preko-RDjE-4554441-oglas.htm?filter_id=10753645)

Jesam ja ;)
šta da ti kažem - klasično kompromisno rešenje, nije loše a nije ni da padneš u nesvest, mazao sam mali čamac sa njom ali se ne bih usudio nešto bitnije. Za sada drži relativno, ne otpada sa rđe ali je nekako boja tanka, možda bi trebalo više slojeva, ja namazao dva. Realno obična uljana preko rđe bi se već podigla ova drži ali je nekako mekana ako razumeš
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: ПЕЦОВ 10, 02, 2013, 20:21:18 posle podne
pa mozda preko npr. balastin?ja bih je probao na nekim pontoncicima sto su zardjali skroz.
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 11, 02, 2013, 16:01:48 posle podne
Meni je celo dno pomalo porozno :)...ako je ovako kako kazu dodje mi celog da ga premazem :)
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: deda 11, 02, 2013, 17:08:44 posle podne
Sa dnom nema eksperimentisanja ! Adekvatnu boju za camce Zorka , Hempel , Pitura..... nebitno koja ,a naravno pre toga ocistiti dobro od starih naslaga boje !
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 13, 02, 2013, 16:16:11 posle podne
Zezam se malo  taz  !!!Trebao bi sada na prolece da farbam dno pa se razmisljam da li da skidam do lima ili samo povrsinski sloj?!Zato sto sam dosta istanjio lim i ima onih rupica a ako idem do lima jos vise cu ga istanjiti
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: deda 13, 02, 2013, 17:50:48 posle podne
Postoje i sredstva za skidanje boje. Ma bez brige neces ga toliko istanjiti .Samo uradi kako treba i produzices mu zivot!
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 14, 02, 2013, 22:07:55 posle podne
Imam dva sloja zorkine osnovne i dva sloja zavrsne....koje sredstvo je najbolje za skidanje?
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: IKA 14, 02, 2013, 22:11:39 posle podne
brusilica+snaga ruku
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: deda 14, 02, 2013, 22:20:56 posle podne
A dobra volja Iko?

Ajd da ne plasimo coveka , lagano brusilicu i takozvani leptir za brusenje su dovoljni !
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 14, 02, 2013, 22:43:03 posle podne
Ma to znam nego sam mislio neko sredstvo tipa hemikalija :)
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: deda 14, 02, 2013, 22:47:34 posle podne
http://www.statmyweb.com/s/skid-boja (http://www.statmyweb.com/s/skid-boja)

Evo nekoliko pa biraj !
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: zoki novus 14, 02, 2013, 22:48:37 posle podne
Ma nemoj da skidas nista sto se dobro drzi!
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 19, 02, 2013, 20:18:16 posle podne
HITNOOO treba odgovor zato pisem ovde izvinjavam se ..Koliko kosta registracija za camac sa kabinom od 7,5 metara?
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: deda 19, 02, 2013, 20:30:00 posle podne
Bez motora ne bi smelo da predje 5000 rsd .
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 19, 02, 2013, 20:31:30 posle podne
Hvalaaaaaaaaaaaaa
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: LSI 19, 02, 2013, 20:44:21 posle podne
Pre negošto kupite skid boju - proverite za koju vrstu boje je namenjena. Najčešće se radi o skid-bojama za alkidne premaze. A na našim čamcima ima i dvokomponentnih PU i akrilnih i ko zna kakvih sve boja.

Nije svaka skid-boja za svaku boju dobra.
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: broker975fx 19, 02, 2013, 20:57:12 posle podne
Kada si dotakao temu koje su to akrilne boje,ja ih nekako delim po bazama nitro I uljane,doduse postoje I  dvkomponentne a I vodom razredove,ove akrilne sam samo vidjao kao auto lakovi u sprejevima I mislim da su na nitro bazi
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: LSI 19, 02, 2013, 21:30:21 posle podne
Brokeru, odgovor nije tako jednostavan.

Poslužiću se jednim tekstom u kojem je dosta rečeno:

"Hemijski sastav joj je, narodski rečeno, nešto između uljane slikarske boje i tempere. Napravljena je na vodenoj bazi sa akrilnim smolama kao osnovnom komponentom sa dodatkom pigmenta koji se sušenjem vezuje sa smolom i stvara neizbrisiv sloj.

Akrilne boje imaju univerzalnu namenu, i njima možete bojiti predmete od drveta, kartona, papir, keramiku, platno, metal, kamen, staklo i sve ostalo čega se možete setiti. Za razliku od uljanih boja kojima je potrebno vreme za pripremu i sušenje i imaju uljanu bazu, akrilne boje su vrlo jednostavne za korišćenje, poput tempera. Osnovna karakteristika je u tome što su pravljene na vodenoj bazi (za razliku od uljanih) a kad se potpuno osuše postaju otporne na vlagu i habanje (za razliku od tempera).

Dostupne su u raznim varijantama, zvisno od proizvođača, kao boje u tubi ili u vidu flomastera; kao mat, satenskog sjaja ili ultra glos, i sa ogromnom paletom boja, koje se dodatno mogu prema potrebi mešati.

Akrilnu boju možete nanositi na podlogu raznim alatom: četkicama, špatulom, slikarskim nožem, sunđerom, prstima, ili kako čime god da mislite da treba."


Akrilne i akrilatne boje se sve više koriste za zaštitu  fasada, zbog svoje otpornosti na atmosferilije.

Inače, boje se generalno dele na boje na bazi rastvarača i na boje na bazi vode. Ove druge su novijeg datuma i u skladu su sa novim ekološkim zahtevima. Ipak,  boje na bazi rastvarača još uvek imaju neke karakteristike bolje pa se i dalje nalaze u širokoj primeni.

Čućete kod nas da postoje disperzije i poludisperzije.
To je još jedan naš, sprski, pronalazak.

Da bi boja bila boja, mora pored ostalih komponenata da u sebi ima nešto što se zove vezivo, komponentu koja će povezati sve ostale sastojke i učiniti boju stabilnom i trajnom. Ta veziva se rastvaraju u rastvaračima ili u vodi.
Kada se Srbija 90-tih godina našla izolovana embargom, pojavio se naš pronalazak - poludisperzija.
Shvatite to ovako: ako je za boju normalnog kvaliteta potrebno da sadrži 20-30% veziva u poludisperziji veziva često nema više od 7-8%.

U početku imao sam velikih problema da partnerima u inostranstvu objasnim šta je to poludisperzija, a kada bih im konačno objasnio, njihov odgovor bi obično bio: "To nije boja." I zaista nije, jer nema nikakvu pokrivnost, jer se brzo isprlja, obriše sa zida...

Boje mogu biti jednokomponentne ili dvokomponentne.
Ove prve su jednostavne i znači da su proizvedene tako da su sve komponente umešane u jednu emulziju koja je stabilna i koja se kao takva nanosi na površinu.
Dvokomponentne se razlikuju po tome što se grupa komponenti koje su po nekim karakteristikama srodne, lakše se mešaju i povezuju, pomeša i spakuje u jednu posudu (komponenta A), a neke druge komponente koje su po sebi sličnije, spakuju se u drugu posudu (komponenta B). Često su to neke komponente koje imaju ulogu aktivatora. One u dodiru sa onom drugom izivaju reakciju hemijske prirode, izazivaju umrežavanje i ko zna šta sve još i kao rezultat dobija se boja visokog kvaliteta koja čvrsto prijanja na odredjenu vrstu podloge i ima odredjenu otpornost na razne uticaje.

Za nas u nautici pogodne su i često se koriste baš te dvokomponentne boje, često na bazi poliuretana ali one nisu jevtine.

Tu su i takozvane antifauling boje ili prevedeno, boje koje imaju zaštitnu ulogu - sprečavaju da se alge i školjke zalepe za korito broda. U tim bojama najčešće se nalaze otrovne materije poput bakra koje se polako rastvaraju u vodi i ubijaju alge i školjke. Medjutim, količina tih zaštitnih materija je ograničena i nakon izvesnog vremena voda ih ispere iz boje i naš anitalgin, kako mi zovemo tu boju moramo da zamenimo svake ili svake druge, treće godine.

Pre neki dan mogli ste da vidite u jednoj drugoj temi tekst o novom premazu na koji se ništa ne lepi. Neki su to pripisali nano tehnologiji. Bez obzira na to kojom tehnologijom se takav premaz dobija, suština je da se dobija površina sa izuzetno niskim površinskim naponom (o tome smo učili u školi, ko nije pobegao sa časa na pecanje). Takve osobine imaju silikonski premazi koji daju izuzetnu otpornost na vodu i teflonski premazi koji daju otpornost na ulja. Njihovom kombinacijom dobijaju se hibridi koi odbijaju i vodu i ulja. Tehnologija se razvija i možemo očekivati i nova rešenja, a dotle treba paziti gde šta kupujemo. Ima prodavnica i prodavaca kojima možete verovati.
Ipak, savetujem da se dobro raspitate.
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: LSI 19, 02, 2013, 21:39:11 posle podne
Ono što nisam rekao u prethodnoj poruci to je razlog zašto koristimo boje.

Pre svega, boja ima ulogu zaštite, a zatim dekoracije.

Posebno kod metalnih plovila, primarna uloga boje je zaštita od korozije.
Zato se pomoću prajmera na lim nanosi u više slojeva antikorozivna zaštitna boja koja svojom debljinom i hemijskim karakteristikama mora da spreči prodor vode do lima i da ne dozvoli razvoj korozije.

Ali i drvene delove na plovilu treba zaštititi od dejstva vode pa se opet, posle raznih prajmera, nanosi temeljna, pa zatim dekorativna završna boja. U boje za drvo može se dodati i biocid koji drvo štiti od crvotočine.

Na takvu zaštitnu boju nanosi se dekorativna boja i ona može raznim pigmentima biti obojena u razne nijanse.

I onda sve tomože se pokriti lakovima koji će svojim sjajem i tvrdoćom sloja doprineti lepoti i trajnosti zaštite.
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: Kapetan 20, 02, 2013, 08:45:22 pre podne
Ma nemoj da skidas nista sto se dobro drzi!

 thumbup
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 20, 02, 2013, 11:27:05 pre podne
Jel moguce da je za ovaj camac sa kabinom od 7,5 metara registracija 15000?????
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: zoki novus 20, 02, 2013, 11:39:57 pre podne
Sa motorom jeste...
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 20, 02, 2013, 11:42:07 pre podne
Al Tomos 4 :)..A jel moze uopste bez motora?
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: zoki novus 20, 02, 2013, 11:48:06 pre podne
Sve to lepo ce ti objasniti u kapetaniji...
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 20, 02, 2013, 11:56:51 pre podne
Ma ne javljaju mi se a hitno mi je da bi znao da li da kupujem jedan camac
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: STG 20, 02, 2013, 12:13:55 posle podne
Ako je dobar camac ti kupuj,lako ces za registraciju...
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 20, 02, 2013, 12:24:00 posle podne
Ma do j..a je uzecu ga nego se preracunavam :)...Moram i moj da utopim  j1
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: deda 20, 02, 2013, 12:26:56 posle podne
Jel moguce da je za ovaj camac sa kabinom od 7,5 metara registracija 15000?????


Moguce a cena zavisi od jacine motora ! Takodje , cenu odredjuje i starost camca !
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: IKA 20, 02, 2013, 14:08:53 posle podne
   6. Čamce (sa kabinom) dužine preko pet do 15 metara, sa motornim pogonom   
   1) do 7,35 kw    10.710
 
na ovaj iznos primenjuje se umanjenje ,po osnovu starosti plovila

Propisani iznos poreza na upotrebu plovila umanjuje se za plovila preko navršenih pet godina starosti, i to za:
1) 10% - kod plovila preko pet do osam navršenih godina starosti;
2) 20% - kod plovila preko osam do 10 navršenih godina starosti;
3) 30% - kod plovila preko 10 navršenih godina starosti.
Izmeni poruku

Na ovaj iznos dodaju se troškovi registracije koji iznose oko 4000rsd (administrativne takse,tehnički pregled...)
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 21, 02, 2013, 20:50:04 posle podne
Opet ja :-)...sutra idem sa kupcem u opstinu da uradimo kupoprodajni ugovor kakav je postupak posle???
Jel ima neke veze sto mi je camac registrovan u smederevu a ja sam sa zvezdare?
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: deda 21, 02, 2013, 20:59:24 posle podne
Zasto bi imao ? Kada zavrsite kupoprodajni ugovor jedan od vas dvojice mora da ide u Smederevo da odjavi camac ! Bar se ja tako secam ! Ukoliko menjas kapetaniju gde registrujes plovilo obavezno mora odjava !
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: barbanesa 21, 02, 2013, 21:03:03 posle podne
Uradis kupoprodajni ugovor platis porez u opstini stanovanja vlasnika camca ,ako je u Smederevu oni ti vrse procenu ako u Bgd u onda ides u Porecku 4 gde ti vrse procenu .Sa placenim porezom i bivsim vlasnikom prebacujes plovidbenu na sebe .Ovo vazi samo u Bgd kapetaniji da mora da se pojavi i bivsi vlasnik..Srecno obavezno ponesi i 2 bensedina jer su strasno azurni.. 4587
Da podseti me deda moras u Smederevu da odjavis camac
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 21, 02, 2013, 21:19:08 posle podne
Ostaje u sd kapetaniji i registracija i novi vlasnik!znací da ponovimo :-):ja prodajem moj čamac koji je registrovan u sd kapetaniji a ja sam u bg-u :-)...sutra odlazim u opstinu sa kupcem radim kupoprodajni ugovor dajem mu plovidbenu i nemam vise nista???on sa Tim papírima ide u porecku gde mu procenjuju camac na osnovu ugovora?i kada plati to ide kapetaniju u sd i registruje?
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 21, 02, 2013, 22:42:30 posle podne
Prava slika ide uz pitanje :)....Zato sto sam mislio da cu ga ostaviti za sebe ali mi je izleteo veci i lepsi njega sam kupio pa sam prodao moj i sada sam u kupoprodajnom ludilu :)...Jos nesto ? :)
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: IKA 21, 02, 2013, 23:29:56 posle podne
Prava slika ide uz pitanje :)....Zato sto sam mislio da cu ga ostaviti za sebe ali mi je izleteo veci i lepsi njega sam kupio pa sam prodao moj i sada sam u kupoprodajnom ludilu :)...Jos nesto ? :)
Ako već insistiraš može jedno jagnje .Za ražanj će se snađemo.
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: poljo 22, 02, 2013, 00:16:09 pre podne
Cuj , pa i nije neophodno jagnje . Uzmes prase ili , ajd , posto si u sred investicionog postupka, par pilica. Naravno ,  treba tu i ponesto da se zalije ta hrana. E pa sad tu nastaju mali problemi. Naime , pojedinci piju alkohol sto donosi daljnje komplikacije narocito u komunikaciji sa njima.
PS
Domacine na ovom forumu gore u desnom cosku ima polje za pretragu a o tome sto ti pises i sto nas z..... vec nekoliko stranica pisalo je barem pola ovog foruma. Procitaj malo nece da boli . Ima sve od dobar dan pa na dalje .  mnogi od nas se na forumu uglavnom zezaju ali barem ne smaramo vec postavljenim temama . Potrudi se prvo malo pa tek onda pristupnica za F odelenje
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: deda 22, 02, 2013, 09:16:36 pre podne
Bez ljutnje , srecni prodavcu ! Tvoj camac je vec bio u oglasima kada si postavio prvi post ! Elem , verovatno si izgubio svaku nadu da ces isti prodati pa si resio da ga pomalo sredis . Nema ljutnje , samo ovde su mnogo zeznuti igraci ovi iz F odelenja ! jh Sve to nije razlog da kada otopli dodjes na druzenje , neko ! Evo prva prilika je na sajmu !
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 22, 02, 2013, 11:35:09 pre podne
Ma ne ljutim se naravno nisam takav nego mi je smesno :).....Znam da sva moja pitanja postoje na forumu sigurno ali kada mi se zuri nemam bas vremena za citanje   55555...Izvinjavam se svima jos jednom svima  114        k5


I hvala puno svima naravno
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: deda 22, 02, 2013, 11:40:47 pre podne
Prvo okupljanje da te vidimo u novoj ladji , obavezno !!
Naslov: Odg: Kabina kao i uvek :)
Poruka od: shomysss 22, 02, 2013, 11:44:03 pre podne
I ja jedva cekam   25648...Ma samo da je ja dovezem u moju marinu i onda sam miran  j1