Moja Ladja
Nautika opšta... => Zakoni i Propisi => Temu započeo: Kapetan 22, 01, 2013, 14:47:01 posle podne
-
Dule je postavio link ka nekim elektor camcima http://en.rubanbleu.com/6-our-boats/124-the-ace (http://en.rubanbleu.com/6-our-boats/124-the-ace)
Da li neko zna da li je u nasem zakonu UMC negde definisan kao SUS ili ne (Upravljac motornog camca) , to jest da li ovo motornog podrazumeva explicitno samo SUS ili i Elektro ?
-
Podrazumeva Sus, jedra, elektro, parni, vesla... bilo koji pogon.
Nigde nema ograničenja što se snage ili tipa pogona tiče. Samo dužina i težina plovila.
pa sto se zove UPRAVLJAC MOTORNOG CAMCA... ja ne vidih da kanuisti trebaju da imaju UMC ?
-
Kapetane,pa ti nemas ni polozeno za UMC,a mislio sam da si Kapetan u pravom smislu reci i to bar do 100 bruto tona. tamburanje
-
pitam jer me je zanimalo da li za voznju camaca na elektro pogon moramo imati UMC, znajuci kako se redovno kod nas menjaju zakoni ne bi me zacudoli da su definisali kao SUS motor...
ukoliko je recimo moguce voziti onda to otvara mnogima vrata za iznajmljivanje camaca
-
Da li je potrebno polagati UMČ posebno ukoliko neko ima zvanje mornara* (ili veće) u unutrašnjoj plovidbi sha
*Mislim na položen 'ispit' i uneto zvanje u brodarsku knjižicu.
25648
-
Policija kontrolise camce na nasim vodama,mada to nije "njihova nadleznost",i kapetanu unutrasnje plovidbe koji je bio u pomocnom camcu sa broda su trazili UMC,covek im je rekao ko je i odakle je,ali nema sanse,UMC i kraj.
-
Plava boja je čudo upavusi
-
Policija kontrolise camce na nasim vodama,mada to nije "njihova nadleznost",i kapetanu unutrasnje plovidbe koji je bio u pomocnom camcu sa broda su trazili UMC,covek im je rekao ko je i odakle je,ali nema sanse,UMC i kraj.
Ok, hvala na odgovoru
Plava boja je čudo upavusi
Mislim da to više ima veze sa uplatom od 4500 (ili 5500 za rmč) državi nego sa time što ih zanima da li neko ko je brodar zna da upravlja plovilom hvauWJRFKLADSHF
-
A po čemu se mornar razlikuje od bilo kog radnika?
To što radi na brodu ga ne oslobadja obaveze da ima položeno ako sedne da upravlja čamcem.
Ako ne treba UMČ onda brodu ne treba ni kapetan. Sve može mornar.
isam siguran , ali mislim da za mornara mora da se ima UMC 3 godine...
-
Dule,mani se slucaja sa mornarem.Ima logike da nakon X vremena ukrcanja dobije dozvolu za UMC.
Sta sprecava zapovednika bez ogranicenja na Dunavu da upravlja malim camcem,tj da upravlja bilo kojim plovilom?Ipak je bez ogranicenja...
-
Radnici na kamionu?
Kao da coveku koji X godina upravlja kamionom sa prikolicom trazis PSP...
Uf,duga prica,postoji i za i protiv.
Brka se zvanje zapovednika i kapetana.
Zapovednik moze biti i masinista na brodu do neke snage,slabijem,kakve su i nase soderaske samohodke.
Zvanje zapovednika ce dobiti po automatizmu,ali ostaje masinista X klase.
Kapetan je zapovednik unutrasnje plovidbe bez ogranicenja.
-
Sve je gore opisano. A link vodi do dokumenta gde je opisano kako se koje zvanje ili čin stiče.
http://www.podaci.net/_z1/8126847/P-zuszou02v8232-9625.html (http://www.podaci.net/_z1/8126847/P-zuszou02v8232-9625.html)
Ovaj dokument (tj. propis) više ne važi, konkretno od jula prošle godine. Ja sam upisao vanredno brodarsku školu da bi mogao da stanem na palubu kao poručnik pripravnik (umesto mali od palube) pa su mi u kapetaniji kada sam vadio prodarsku knjižicu rekli da bez obzira na školu moram da krenem od mornara pa redom.
-
Iz školske klupe pau generale... e ne može tako.
Zvanje poručnika unutrašnje plovidbe stiče:
1) lica koje u svojstvu pripravnika za zvanje poručnika unutrašnje plovidbe ima najmanje jednu godinu plovidbenog staža, završen V, odnosno VI/1 stepen stručne spreme (nautički smer) i položen stručni ispit za zvanje poručnika unutrašnje plovidbe;
Znači, prvo završi brodarsku školu, nautički smer
Zatim moras da imaš najmanje godinu dana plovidbge. U kapetaniji su ti lepo rekli... možeš se zaposliti jedino kao mornar. I tek onda možeš polagati za čin poručnika.
Propisi su ostali isti. Možda su napravili novi pravilnik ali su pravila ostala ista. Novi, ako postoji, nećeš naći. Bar ja ne mogu iako redovno pratim sve sto se dešava. A u kapetaniji ti savetuju iz iskustva. Niko neće da te zaposli kao pripravnika jer su to uglavnom brodovi sa par članova posade. Malo je velikih brodova sa većom posadom.
Moraćeš u mornare ako hoćeš da budeš poručnik sajkaca
I šta fali mornarima?
Mislim da se nismo razumeli. Ranije je bilo da po završenoj školi postaješ pripravnik za poručnika i posle godinu dana plovidbe , kao što si ti napisao, polažeš za poručnika. To je valjda da taj V i VI-1 stepen. Naravno da će se za vreme tih godinu dana obavljati i mornarske dužnosti. Razlika je u tome da sada po završenoj školi, bez obzira što je nautički smer, posle godinu dana plovidbe se polaže za mornara (a ne za poručnika) pa za krmara, pa za mašinistu, pa brodovođu, pa tek onda za poručnika. Sada ti je isti đavo da li si završio nautički smer ili ne jer bez 'brdarske' možeš da doguraš do brodovođe a sa tim zvanjem možeš da upravljaš maltene svim samohodkama.
-
Dule,izasao je novi zakon,tj pravilnik,kako god.
Duka je u odgovoru napisao sta i kako po tom novom slovu.Mada je ranije sa zavrsenom brodarskom(IV stepen)bilo potrebno imati dve godine ukrcanja kao pripravnik da bi stekao pravo da polazes za oficira.
Nije nista strasno biti palubarac,casno i posteno zanimanje,sa moje tacke gledista mnooogo lakse nego biti zapovednik koji je odgovoran za apsolutno sve na ladji,ali tu se pravi razlika i vidi se ko je kakav.Zapovednik nije samo zvanje,treba imati znanja,iskustva,smelosti,hrabrosti,toliko toga...
-
E to je najbitnije da je usaglašensa eu 56568
-
Videcemo kako ce sve to funkcionisati...
Do sada se takodje posebnopolagalo/placalo polaganje za radare i radio stanice.
Isto tako kazu da se na gornjem Dunavu nasi patenti,tj dozvole do sada nisu bas ozbiljno shvatane.