Moja Ladja
Nautika opšta... => Zakoni i Propisi => Temu započeo: LSI 21, 01, 2013, 12:58:19 posle podne
-
Pročitao sam u jednom nautičkom magazinu sledeće pitanje: „Žena i ja hteli bismo da prodamo motorni brod dužine 37 stopa i želeli bismo da to uradimo sami, bez posrednika (brokera). Potrebna mi je pomoć oko oglašavanja i možda u vezi samog ugovora o kupoprodaji ali nigde nisam uspeo da nadjem servis „prodaja od strane vlasnika“ za plovila. Možete li da mi preporučite nekoga ili ću morati da angažujem advokata koji se bavi problematikom vezanom za more?"
Znajući kako se kod nas prodaju plovila, ovo pitanje me je potpuno zbunilo. Kod nas svako može da proda svoje plovilo bez da se obraća bilo kome. Sastavi ugovor koji se overi u opštini, plati se porez na prenos vlasništva, a onda sledi procedura u kapetaniji.
Medjutim, kada sam u nastavku pomenutog teksta pročitao odgovor stručnjaka, shvatio sam da se to u svetu radi sasvim drugačije.
U Kaliforniji je zakonom propisano da se plovila mogu prodavati isključivo preko brokera koji imaju posebnu licencu za brokerske usluge u poslovima prodaje plovila!
Vlasnik broda može da se obrati nekim sajtovima koji se bave ličnom prodajom i da preko njih oglasi svoje plovilo ali takvih je malo, a i kada to uradi, na kraju opet se sve završi posredovanjem brokera. U odgovoru koji je pripremio stručnjak navodi se čak i to da angažovanje advokata koji se bavi „morskim“ pitanjima ne bi mnogo pomoglo jer na kraju bi i on morao da angažuje nekog brokera.
I da, još nešto sam našao interesantno u jednom drugom tekstu u kojem je dat odgovor u vezi povraćaja poreza.
U Kaliforniji prilikom kupovine plovila, obavezno se plaća porez. Kod kupovine novog ili korišćenog (polovnog) plovila stopa poreza je 7,25% do 8,75%, u zavisnosti od opštine u kojoj se ugovor overava (opštine odredjuju stopu poreza). Samo da podsetim – kod nas je porez 20% za pravna lica! Kad fizička lica kupuju polovna plovila prenos prava naplaćuje se po stopi od 2,5% od procenjene vrednosti plovila. Na ovoj adresi http://www.registracija-vozila.rs/index.php?option=com_chronocontact&chronoformname=amss_procena_camci&lang=sr# (http://www.registracija-vozila.rs/index.php?option=com_chronocontact&chronoformname=amss_procena_camci&lang=sr#) možete pronaći kalkulator za procenu vrednosti plovila (na žalost samo za neke tipove) i procenu iznosa poreza na prenos prava.
-
dobrodosao kgk
-
Pa moramo i mi brokeri od nečega da živimo :)
-
Pozdrav Laza je uvek bio medju nama pozdrav za Lazu i njegovu bolu polovinu. 114 kgk
-
Mislim da je naš zakon ipak malo bolji! sajkaca
-
Tako je to u normalnom svijetu....svatko radi svoj posao....ali ipak nekako kod nas tko je spretniji...moze se u svemu tome pronaci i zaraditi...kako postoje auto kuce ili ŽICE kako ih zovu kod nas za automobile...ne vidim razlog zasto tako nesto ne bi bilo za plovila
-
Ne bih da skrećem temu u drugom pravcu.Ali moram da prokomentarišem i na tome stajem.
Svet je svet i u svetu su svetske cene. Za 10.000e kupiš lađu u fulu od skoro 10m i široku 3m. sa sve ugradnjom brokera ili odgovornog lica za prodaju.
A ovde za te pare kupiš.........
E sad nam fali još neki broker za kičmu i i neki novi jevropski zakon ,pa da vidimo kolika će biti cena,koliko će plovila moći da isplovi i da bude registrovano.
Vidite da uz pomoću raznih saveta na forumu se dovijamo kako da sami uradimo nešto lepo na svom plovilu.
U svetu nema potrebe zakon je definisan, imaš platu 2000e, malo keša malo rate i imaš sve odjednom bez promena i raznih budženja na brodiću.
DALEKO SMO MI OD TE SVESTI I OD TIH PRIMANJA!
Volim više da je ovako!Prosto smo na to prinuđeni.
Male stvari nas čine srećnim a svaka promena mora da se zalije,zbog malera.
Nemojte da me pogrešno razumete ali i ja znam šta valja ovde ali i preko i koje su cene!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-
Niko tamo sa platom od 2000e ne kupuje camac a kamo li nesto vece no125
-
zoki novus je potpuno u pravu.
-
Nismo se razumeli.
-
Po mom misljenju brokeri su tu da daju pravu procenu sa sve manama plovila koje ide u prodaju,i za to odgovaraju.Tako su izbegnute mucke i subjektivnost vlasnika,primer - '' ovakve zavese nema ni jedan bayliner,a to kosta 2ooo dolara'' lol lol lol,itd,itd.Zato toga ima kod nas kolko neces,pogotovo na sklepanim ''sam li si ga pravia'', nazovi,plovilima.Koju cenu da odredi onda,kod nas,vlasnik fabrickog plovila,aman.Zato kod njih mnogo jevtinija pokretna imovina,polovna.
-
Sada se razumemo 114
-
Pa kad su "tupi k'o sidro",za sve im treba po neko.
-
Svedska .
Nema registracije brodovi nemaju nikakve papire do 15 m duzine, ne treba nikakva dozvola i nikakav papir ne treba ni osiguranje , al je pozeljno ako u marini cuknes neku jahtu od 200 000 evra..
Brokeri se koriste samo za 100 000 evra pa nagore...
Inace napises jedan obican papir potpis i licna karta i to je sve....
1 700 000 plovila na 8 mil stanovnika najveci broj po glavi na planeti... Zato sto je lako imati plovilo a ima vode.
-
Šta ti je kultura, ovde bi oporezovali i vazduh nekako samo da mogu i to sve sa 3-4 kojekakve dozvole.
-
Pročitao sam u jednom nautičkom magazinu sledeće pitanje: „Žena i ja hteli bismo da prodamo motorni brod dužine 37 stopa i želeli bismo da to uradimo sami, bez posrednika (brokera). Potrebna mi je pomoć oko oglašavanja i možda u vezi samog ugovora o kupoprodaji ali nigde nisam uspeo da nadjem servis „prodaja od strane vlasnika“ za plovila. Možete li da mi preporučite nekoga ili ću morati da angažujem advokata koji se bavi problematikom vezanom za more?"
Znajući kako se kod nas prodaju plovila, ovo pitanje me je potpuno zbunilo. Kod nas svako može da proda svoje plovilo bez da se obraća bilo kome. Sastavi ugovor koji se overi u opštini, plati se porez na prenos vlasništva, a onda sledi procedura u kapetaniji.
Medjutim, kada sam u nastavku pomenutog teksta pročitao odgovor stručnjaka, shvatio sam da se to u svetu radi sasvim drugačije.
U Kaliforniji je zakonom propisano da se plovila mogu prodavati isključivo preko brokera koji imaju posebnu licencu za brokerske usluge u poslovima prodaje plovila!
Vlasnik broda može da se obrati nekim sajtovima koji se bave ličnom prodajom i da preko njih oglasi svoje plovilo ali takvih je malo, a i kada to uradi, na kraju opet se sve završi posredovanjem brokera. U odgovoru koji je pripremio stručnjak navodi se čak i to da angažovanje advokata koji se bavi „morskim“ pitanjima ne bi mnogo pomoglo jer na kraju bi i on morao da angažuje nekog brokera.
I da, još nešto sam našao interesantno u jednom drugom tekstu u kojem je dat odgovor u vezi povraćaja poreza.
U Kaliforniji prilikom kupovine plovila, obavezno se plaća porez. Kod kupovine novog ili korišćenog (polovnog) plovila stopa poreza je 7,25% do 8,75%, u zavisnosti od opštine u kojoj se ugovor overava (opštine odredjuju stopu poreza). Samo da podsetim – kod nas je porez 20% za pravna lica! Kad fizička lica kupuju polovna plovila prenos prava naplaćuje se po stopi od 2,5% od procenjene vrednosti plovila. Na ovoj adresi http://www.registracija-vozila.rs/index.php?option=com_chronocontact&chronoformname=amss_procena_camci&lang=sr# (http://www.registracija-vozila.rs/index.php?option=com_chronocontact&chronoformname=amss_procena_camci&lang=sr#) možete pronaći kalkulator za procenu vrednosti plovila (na žalost samo za neke tipove) i procenu iznosa poreza na prenos prava.
al nepomenu nigde covece da samim tim sto broker prodaje tj agencija kupac je apsolutno zasticen tj ima odredjenu garanciju za kupljeno plovilo