Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: ajveks 29, 06, 2009, 18:20:38 posle podne
-
Da li je neko imao iskustva sa ovim ili da li je neko uopste ovo video kod nas? :smile:
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=Dmr_l9y32dA&NR=1[/youtube]
-
procitao sam na onom drugom forumu da je neko ugradjivao plin.... ja plin ne bih ni u kola stavio....
-
procitao sam na onom drugom forumu da je neko ugradjivao plin.... ja plin ne bih ni u kola stavio....
E brate, da samo znas koja je razlika u ceni po km, stavio bi ga i na bicikl. Dva-tri puta je jeftinije voziti na plin (TNG) nego na benzin. Ja za oko 3500-4000 din vozim ceo mesec a prelazim oko 1000km. Benzina bi mi trebalo oko 11000 din.
A sto se tice uredjaja, oni su sigurniji od benzina. Toliko o tome. Pozzzzzzzzzz :good: :good:
-
procitao sam na onom drugom forumu da je neko ugradjivao plin.... ja plin ne bih ni u kola stavio....
E brate, da samo znas koja je razlika u ceni po km, stavio bi ga i na bicikl. Dva-tri puta je jeftinije voziti na plin (TNG) nego na benzin. Ja za oko 3500-4000 din vozim ceo mesec a prelazim oko 1000km. Benzina bi mi trebalo oko 11000 din.
A sto se tice uredjaja, oni su sigurniji od benzina. Toliko o tome. Pozzzzzzzzzz :good: :good:
nisam ni mislio na bezbednost....sto se tice cene goriva tu si u pravu, ali kad krene nesto da se kvari, e onda ti tu nema spasa.....prvo pocnu da te setaju, nije mehanika gas je u pitanju, pa te ovaj vrati i kaze da je sa gasom sve u redu i da je mehanika.....i tako u nedogled....mozda je to moje neko lose iskustvo ali gas nikad.
-
Ja ga imam tri i po godine i dosad nisam imao nikakvih problema. :good: :good:
-
Ja ga imam tri i po godine i dosad nisam imao nikakvih problema. :good: :good:
lako je tebi kad si naucnik...
-
Ja ga imam tri i po godine i dosad nisam imao nikakvih problema. :good: :good:
lako je tebi kad si naucnik...
:good: :good: :good: :drinks: :dance1: :dance1:
-
sto se tice cene goriva tu si u pravu, ali kad krene nesto da se kvari, e onda ti tu nema spasa.....
Ma to je klasična srpska žvaka, kao sa board kompjuterima u kolima,
ono, "brate lepo je to, al' kad ti crkne ta elektronika, šta ćes onda?!"
Nećeš ništa ako ideš kod "majstora" Mike&Žike...
Sindrom, citiram: "koji je to auto bolji od Moskviča?" :wacko:
-
ljudi ja sam PLIN stavio u YUGA posle 4 godine... da sam bio pametan da stavim od prvog dana danas bih imao nov auto ... moj YUGO je 1300 kubika i nikada ga nisam stedeo, potrosnja mi je bila oko 12 litara,
mesecno sam prelazio od 1000 - 2000 km ... pa sracunajte... stavio sam najvecu mogucu bocu pozdravio sam se sa prtljaznikom ali je usteda velika...
i jos jedno PLIN SE NE OSECA U KOLIMA NI MALO, znaci nepadajte na price da se oseca i slicno ako se oseca nije lepo uradjen ...
-
A ne bi stavio plin u brod???
-
a uvek moze da se ubaci i plinski frizider :good:
zlu ne trebalo :drinks:
-
A ne bi stavio plin u brod???
ja vozim YUGA sam , zena i deca se voze u drgom autu ... na brodu bismo bili svi ... znaci nikako plin u brod sem za kuvanje...
-
Nisi lud da kuvas na plin!
Najvise sranja se desava upravo sa shporetima na plin!
NE ZAJEBAVAJ SE BRE!!!
-
aj ne zezaj sad cu ti okacim ONE slike :)
1 nemam pacova na brodu
2 ako pregrize osetice se plin kada odvrnem bocu
3 odvrcem bocu samo kada kuvam, i posle toga odmah zavrcem
-
Pre par godina nisam hteo ni obicnu bocu da stavim u kola.
Jedno vreme sam prlazio i po 3000 km mesecno pa sam bio primoran da ugradim plin,
i onda sam zazlio sto to nisam uradio ranije sad imam dizela i jos uvek zalim za plinom.
Toplo ga preporucujem samo drzati rezervoar ili bocu u ladovini, mozda je bolje na klasicnu bocu zbog punjenja
-
banetu kamenom su ugradili plin u brod , doduse on ima ficin motor pa kapiram da to nije toliko komplikovano, inace dovlaci boce pa ih nesto obrce...
-
Ja na splavu imam plin,ali strasno vodim racuna,svako kuvanje,zavrnem plin kad zavrsim i to mi je vec steceni refleks.A ima i opnih sto ne vode racuna,gledaj sad
-
E, gotovo. Ako je i bilo ikakve sanse da Kep razmotri plin na brodu, sad je vise nema.
:this:
-
sale kod mise je radila grejalica
dobro dsa ne izlazi na sajt jos je u zalosti :suicide:
-
sto je prostiji motor to je jeftinije skupo je kod motora koji nisu karburatorski iz raznih razloga (elektronika,usisna grana ili sistem ubrizgavanja)
Postoje boce i od 30 i 50 l al su i teske
-
, gotovo. Ako je i bilo ikakve sanse da Kep razmotri plin na brodu, sad je vise nema.
Kap ima plin na brodu ja kuvo kafu
-
Al' frizider ne bi stavio nikad, makar pio topao jogurt... :taunt:
-
Postoji par preduslova za ugradnju plina, kao na primer benzinski četverotaktni motor, dovoljno veliki čamac, itd.
Kada bih ispunio sve te uslove, veoma rado bih ugradio plin, kao gorivo za motor. Veoma puno pro- i praktično samo jedan kontra razlog, punjenje, ali i to se da lako rešiti.
Moguće je preraditi priključak na instalaciji tako da mogu da se priključe ove kuhinjske boce za plin, time je problem sveden na
prihvatljivu meru. :good:
Plinske grejalice, šporeti itd. to nije za mali i skučen prostor. tu bih dvaput razmislio! Šta fali električnom rešou? Ako imaš takav motor u čamcu, onda imaš i dovoljno struje. :smile:
-
Sa splavom je ista situacija kao sa kucom, plin je tezi od vazduha i pada ka podu...u kuci uvek ima malo prostora ispod vrata gde taj plin moze da ode, pod uslovom da malo curi...u brodu nema sanse, on ostaje tu gde je...zato i postoje sporeti na amonijak i sl....
prostor gde se nalaze boce moze se izolovati, ugraditi luftere sa ventilatorom i resen problem...
-
Posto je ovo nova vest na nasoj glavnoj stranici , zvuci kao revolucija za novcanik !!!!???!!!!
direktan link: http://www.mojaladja.com/index.php?option=com_content&view=article&id=460:vanbrodski-motor-sa-pogonom-na-gas-&catid=2:razni-tekstovi (http://www.mojaladja.com/index.php?option=com_content&view=article&id=460:vanbrodski-motor-sa-pogonom-na-gas-&catid=2:razni-tekstovi)
ee sad, moze li se instalirati lpg na svakom motoru? kakve su cene za nadogradnju? kakve rezervare/flase upetrebljavati da su sigurni ? i td..
napisite sve sta o tom mislite , znate ili hteli bi znati ovde .
-
TNG je vec odavno na rekama ali je slabo zastupljen, ima ga na brodskim a i vanbrodskim motorima... iz nekog razloga na brodskim mora da se okrene boca naopacke da bi izlazio u tecnom stanju a ne gasovitom ...
svojevremeno se javljao lik na nasoj marini koji se bavi prebacivanjem motora sa benzin na TNG...
mislim da je u celoj prici najveci problem manupulacija sa gasom, sto ce reci lakse je nosti 10 litara benzina nego 10 litara gasa (+ tezina boze) , ujedno rezervoar za benzin je polozen dok su boce uspravne a to zna da smeta na brodu ...
mozda je resenje koristiti boce iz automobila one u obliku tocka ali se opet postavlja problem pretakanja iz metalnih boca u ove .. znam da je moguce ali mislim da je to velika komlikacija...
naravno ekonomska prica ide u prilog TNG-u
-
TNG je vec odavno na rekama ali je slabo zastupljen, ima ga na brodskim a i vanbrodskim motorima... iz nekog razloga na brodskim mora da se okrene boca naopacke da bi izlazio u tecnom stanju a ne gasovitom ...
svojevremeno se javljao lik na nasoj marini koji se bavi prebacivanjem motora sa benzin na TNG...
mislim da je u celoj prici najveci problem manupulacija sa gasom, sto ce reci lakse je nosti 10 litara benzina nego 10 litara gasa (+ tezina boze) , ujedno rezervoar za benzin je polozen dok su boce uspravne a to zna da smeta na brodu ...
mozda je resenje koristiti boce iz automobila one u obliku tocka ali se opet postavlja problem pretakanja iz metalnih boca u ove .. znam da je moguce ali mislim da je to velika komlikacija...
naravno ekonomska prica ide u prilog TNG-u
hmm interesantno.. bas cu ovih dana malo da se infossujem kavih tankova sve ima a i da su mobilni zbog benziske. znam samo da italijani koji sad seriski proizvode lpg skutere , 2 taktase sa autolube. kakve oni boce imaju?? vide ce mo.
-
ja to uvek gledam prema autonomiji plovila, znaci da li mogu da napunim goriva pa da odem u cugu recimo do djerdapa, znaci sve se iz korena menja , 90% pumpi uz obalu nemaju TNG sto drasticno komlikuje situaciju
-
Postoje li neki zapisi o tome kako sve to funkcioniše zimi? :)
-
kao na kolima ista stvar....
-
kao na kolima ista stvar....
Znači upališ na benzin pa prebaciš na gas?
Onda nosiš duplo. Rezervoar sa gorivom i plinsku bocu.
-
ne znam za ove Parsune ali kod ovih nromalnih benzinaca tako je, doduse mozda je parsun zapakovao neki mali rezervoar od litru dve ipak tu ne treba mnogo za paljenje
-
ne znam za ove Parsune ali kod ovih nromalnih benzinaca tako je, doduse mozda je parsun zapakovao neki mali rezervoar od litru dve ipak tu ne treba mnogo za paljenje
to i ja mislim da je tako.
nasao sam nesto interesantno: http://www.iwemaenterprise.nl/Marine_smalloutboardsystems.htm (http://www.iwemaenterprise.nl/Marine_smalloutboardsystems.htm)
-
OM, ima li negde sistem i nacin postavljanja na 2T motore?
-
OM, ima li negde sistem i nacin postavljanja na 2T motore?
pa nesto sam citao ali nemogu da budem pametan i da ukapiram jos kako i sta treba , koliko znam moze samo na motore sa autolube i treba drugi flanc za karburator i jos nekih sitnica. uglavnom nemam pojma. 4t motori nisu problem .
-
4T, znam i ja da nisu problem. Ali da li moze i na 2T, nemam potvrdu, mada sam cuo da ima i njih. A kako se radi, pojma nemam. Ako ih i ima, ne znam kako se podmazuju cilindri. :sorry:
-
Konverzija na LPG:
LPG kit fitting on Boat Out-board Motor (http://www.youtube.com/watch?v=uDoBBxa0jIo#ws)
-
Kum moj je prosle godine kupio agregat za struju 4kw kao Honda al kineski plagijat,motor 6ks 4takta(identican mojoj Hondi na kultivatoru) i tip kod koga je kupovao mu je za jos 30evr ugradio i plin na njega,stavio mu mali isparivac izbusio malu rupicu na plasticnom filteru vazduha i to je dotok plina i gotovo,i to radi cak i solidno lepo za smesne novce :good:
Crevo,saraf i direkt ga kaci na bocu klasicnu kucnu kao da je bilo koji drugi sporet!!!
Pa nevidim razlog zasto to nebi moglo i na vanbrodski,cemu izmisljati toplu vodu i praviti revoluciju :nono:
Za te male motore do 14ks postoje mali isparivaci koji nemoraju da se greju vodom od motora
-
Darko, pa daj slikaj to i da vidimo kako izgleda.
-
Nista specijalno ni za videti al ce biti uslikano cim 1.put budem isao kod njega :good:
Bitno je da je ugradjen plin za jako male novce :good:
Uradio bih ja to odavno i kod sebe na motoru al sramota me da ljudi pricaju posle po selu kako sam ugradio plin na motor za camac od 5ks koji trosi 1l/h :taunt: :taunt: :suicide:
-
Ma koja sramota bre. Obavezno slikaj taj izmenjivac. On je najvazniji. :good:
-
Kum moj je prosle godine kupio agregat za struju 4kw kao Honda al kineski plagijat,motor 6ks 4takta(identican mojoj Hondi na kultivatoru) i tip kod koga je kupovao mu je za jos 30evr ugradio i plin na njega,stavio mu mali isparivac izbusio malu rupicu na plasticnom filteru vazduha i to je dotok plina i gotovo,i to radi cak i solidno lepo za smesne novce :good:
Crevo,saraf i direkt ga kaci na bocu klasicnu kucnu kao da je bilo koji drugi sporet!!!
Pa nevidim razlog zasto to nebi moglo i na vanbrodski,cemu izmisljati toplu vodu i praviti revoluciju :nono:
Za te male motore do 14ks postoje mali isparivaci koji nemoraju da se greju vodom od motora
neizmislja ovde niko toplu vodu nego je bila rec o LPG na 2 taktnim motorima! imas i za to neku teoriju?
-
neizmislja ovde niko toplu vodu nego je bila rec o LPG na 2 taktnim motorima! imas i za to neku teoriju?
Ok onda,da vam ja ovde nebih puno teoretisao pogledaj po ulici i videces da ima dosta varburg-a koji se voze na plin a to je najobicniji i najstariji dvotaktas sa 3 cilindra bez ikakvih autolube i ostalih zezalica,postoji i to al zahteva malu interveciju na samom motoru al nije neostvarivo!!!!!!!
-
Ja nemogu da se setim dali sam uopste u zivotu video varburga, osim u Kusturicinim filmovima i pesmama Atheist repa :)
Ali voleo bih da vidim kako je izvedeno to na dvotaktnom motoru.....i kako li se podmazivao isti.....
-
ti varburzi kod nas koji su na plin imaju golfove motore
inace video sam trabanta koji radi na plin i to fabricki ugradjen u istocnoj nemackoj 70-i neke
-
ti varburzi kod nas koji su na plin imaju golfove motore
Dovoljno ih poznaznajem da razlikujem dvotaknog trocilindrasa od 50ks i 998cm3 koji na leru zvuci kao da tuce led po plehu od golfovog motora 4t 4cil 1300cm3 i 58ks
Ja vam govorim dvotaktase da ih ima sa plinom samo se ubacije jos nesto kao sto yamaha ima autolube za mesanje ulja samo skroz mehanicki,neki najobicniji kapljac ulja
inace video sam trabanta koji radi na plin i to fabricki ugradjen u istocnoj nemackoj 70-i neke
Eto trabant je jeko slicno tome samo 2cil 2t 650cm3 i jos vasdusno hladjen pa ima plin :good:
-
ti varburzi kod nas koji su na plin imaju golfove motore
Dovoljno ih poznaznajem da razlikujem dvotaknog trocilindrasa od 50ks i 998cm3 koji na leru zvuci kao da tuce led po plehu od golfovog motora 4t 4cil 1300cm3 i 58ks
Ja vam govorim dvotaktase da ih ima sa plinom samo se ubacije jos nesto kao sto yamaha ima autolube za mesanje ulja samo skroz mehanicki,neki najobicniji kapljac ulja
inace video sam trabanta koji radi na plin i to fabricki ugradjen u istocnoj nemackoj 70-i neke
Eto trabant je jeko slicno tome samo 2cil 2t 650cm3 i jos vasdusno hladjen pa ima plin :good:
bas bi me interesovalo kako to funkcjonise sa tim kapljacom ?
zna li neko da objasni kako to tacno funkcjonise , koje auto to ima ili nema nista nam nepomaze.
-
To su ''seoske" i jeftine nase varijante takvog nekog sistema,u svetu ljudi to prave ali malo ozbiljnije :good:
Recimo... http://www.gastechproducts.com/outboat.html (http://www.gastechproducts.com/outboat.html)
Cak ih i kinezi ugradjuju u skutere tako da nije bas nemoguca misija :good:
http://fuquancheye.en.alibaba.com/product/227454924-200773705/LPG_scooter_1.html (http://fuquancheye.en.alibaba.com/product/227454924-200773705/LPG_scooter_1.html)
-
Evo kao sto sam obecao Zorteru slike :good:
Znaci ovo je plinski uredjaj za 4t motor vazdusno hladjen(tj nemora se grejati vodom) male snage u ovom primeru 6ks koji je placen 30evr(nov doduse uz kupljen jeftin kineski agregat) koji se montira tj.radi direktno sa plinske boce za domacinsvo,agregat koliko se secamo je placen 270e+30plin
Na njemu postoji samo mali neki cudni rasplinjac na kojem se sve steluje i odatle vodi na filter vazduha na kojem je samo izbusena mala rupica cisto toliko da crevo udje i to mu je dotok plin tj.cela specija :good:
Izvinjavam se zbog kvaliteta slika jer su slikane u mracnoj prepunoj supi a nije bio lak za izneti napolje,a bas krciti supu za uskrs :aikido:
Dodjem vam uskoro i tel.broj tog tipa od koga je sve to nabaljeno pa ako mozda proda i posebno samo tu plinsku speciju ako nekog interesuje,i ja se vise na ovu temu nemesam :nono:
(http://img146.imageshack.us/img146/5128/imag0008g.jpg)
(http://img580.imageshack.us/img580/8407/imag0012.jpg)
(http://img535.imageshack.us/img535/9366/imag0011i.jpg)
(http://img535.imageshack.us/img535/4025/imag0010c.jpg)
-
Darko, sasvim dovoljno. HVALA :good: :drinks:
-
Zortere,sta mislis kako da izvedemo da TDI motor nabudzimo da ide na plin?
-
Kume. mozda to i nije losa ideja. :good: :yahoo: :party: :dance1: :drinks:
-
Ako malo prošetate po internetu videćete da i u dizel motore može da se ugradi plin....ja nisam verovao ali istina je.....
-
Ja rekoh mom "kumu" stvladi, ali on slabo posecuje internet pa i ne zna sta sve ljudi rade po belom svetu. :taunt: :taunt:
-
Ja sam preradio plinski sporet na dizel samo dimi mnogo.
-
Marke, Marke, ako te vidi ministar Dulic, bice belaja. :preved:
-
http://pressonline.rs/sr/vesti/u_fokusu/story/110558/Benzin+jeftiniji%2C+auto-gas+skuplji.html (http://pressonline.rs/sr/vesti/u_fokusu/story/110558/Benzin+jeftiniji%2C+auto-gas+skuplji.html)
- Akciza na benzin je 44,5 dinara, a akciza na gas 15,30 dinara po kilogramu. Naš predlog je da se teret akcize pravilno rasporedi na sve potrošače. Mi predlažemo da se cena akcize na benzin smanji za 10 do 15 dinara, a za toliko poveća po kilogramu gasa. Na taj način gas bi poskupeo, ali neznatno, što potrošači ne bi osetili. Benzin bi pojeftinio i postao konkurentan cenama u okruženju - kaže Rakić.
:suicide:
jedva cekam da drzava bankrotira, pa da zavladaju haos i anarhija, pa da zavlada neki red... izgleda da je to neminovan put stvari
-
ako se ne varam gas kosta 53 dinara, benzin je oko 108 ...povecanje/snizenje od 15 dinara daje 68 dinara naspram 93 dinara...
a kad se setim kada sam ugradjivao gas cena je bila bila recimo 0,45 naprema 1
-
pa i sada ti je taj odnos :)
-
Kad sam ja ugradio TNG (2006), TNG bio 28-32 din a benzin 86 din. :diablo: :sorry:
-
kapetane događaji u kirgiziji govore šta se dešava kad vlast pretera a narodu prekipi . Ovi naši još nisu svesni gde idu
-
mozda je sada pravo vreme ne radi aerodrom :)
-
Na sajmu sam video dl bese Tohatsu ili Parsun na plin a vec sam ranije cuo da pravljenje uredjaja za plin kosta kod nas 150 evra.Dali neko ima iskustva sa tim?
-
Na sajmu sam video dl bese Tohatsu ili Parsun na plin a vec sam ranije cuo da pravljenje uredjaja za plin kosta kod nas 150 evra.Dali neko ima iskustva sa tim?
rade spojio sam temu posto je vec imamo kao zapocetu :drinks: :drinks:
-
Jel se neko u skorije vreme zanimao sa ovom ugradnjom LPG na vanbrodski recimo honda ili parsun od 5/15ks.Za auto nije problem a na camcu deluje jako interesantno i mozda manje komplikovano(bar meni)od solarnog i elektro pogona......
-
http://m.youtube.com/watch?v=us9KZXzSE6Y (http://m.youtube.com/watch?v=us9KZXzSE6Y)
Na prvom snimku ga ugradio a sad koristi i to zestoko
-
U subotu na bubanj potoku suvi isparivac sa regulacijom pritiska 35e koji koristi gasnu fazu plina.Ceo sistem za ugradnju ne bi trebao da predje 50e.
http://m.youtube.com/#/watch?v=uDoBBxa0jIo
I ne deluje komplikovano.
-
Stavljaju klinci na skutere 4T. Voze na one male bocice od resoa.
-
U Nemackoj kod AWN Niemayer mozes da kupis vanbrodski motor koji radi na gas.
Inace nebih se slozio da je manje komplikovan motor koji radi i na tng od pogona na elektrcnu energiju.
Ja letos koristio na pomocnom camcu elektro motor koji se napajao iz akumullatora od 75 ah.
Kada zavrsim voznju ostavim da se puni pomocu fleksibilnog solarnog panela koga samo razmotam po camcu.
Celo leto nisam imao potrebe da akumulator stavljam na ispravljac. A kada sam zavrsio sa plovidbom taj isti akumulator sam vratio u kola i pravac Srbistan.
Prema tome,ako ti je dva ipo sata plovidbe svaki dan ali SVAKI DAN dovoljno kupi elektro motor i dobar akumulator i zaboravi na zajebanciju oko goriva,impelera,svecica,gasnih flasa i ostalih gluposti.
Napominjem da ovo vazi samo ako je na pomocnom camcu.
Moze i kao primarna pogonska sekcija ako si u prilici da se svaku noc ukljucis u sistem napajnja elektro mreze
-
Apsolutno se Anastazija slazem sa tom opcijom pomocnog camcica na vanbrodski elektromotor a pogotovo u opciji na moru a i ovako recimo za pecanje varalicom ili muvanje ekstra je sto ne moras svaki cas da povlacis kanap da upalis oprobao i gps anker sa nekom minkotom to je pesma za dunav ali sam mislio na primarni elektro pogon camca(6-6,5m) sa kabinom(gore naravno solarni paneli).Pod komplikovanim sam podrazumevao osovinu,osovinski vod,skeg,adekvatan propeler pa kormilo pa....Kao za svaki stabilni motor(bez z noge).Pa cak i celije baterija mogu da se lepo rasporede da budu kao balast.Jednostavnije je isparivac staviti na vec postijeci 4t vanbrodski motor i sa kuhinjskom bocom si miran 5-7sati i duplo jeftinije od benzina.Jedino sto sledi fizikalija(ili rekreacija) da se donesu boce do camca.
-
A ta opcija flexi panela je mnogo dobra stvar.Doneses ga i odneses kad ti treba ekstra.
-
Za primarni pogon nemoj elektro motor. Kvalitetan vanbrodski motor i resio si problem.
-
Za primarni pogon nemoj elektro motor. Kvalitetan vanbrodski motor i resio si problem.
Slazem se s tobom Anastazija ali puno puta u radionici se raspravlja bas o toj opciji brodic-camac 6-7m oko 1.5t sa osnovnim enterijerom za nekoliko dana boravka na vodi sa primarnim elektropogonom(bar 5-7h rada) a izvanbrodski moze uvek.E sad kad dodje na red od posla i para zavisi...i dal ce doci?