Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Tomos => Temu započeo: vosti 17, 10, 2012, 19:39:37 posle podne
-
Pozdrav svima. Pre oko mesec dana sam kupio tomos 18 od clana djurdjev, koji je ispao jako korektan. Motor koji sam dobio je bio u jako dobrom stanju, sobzirom da je decko perfekcionista stvarno sam bio jako zadovoljan.
Probna paljenja sam radio skoro svaki dan u buretu, i motor je palio perfektno, prvo paljenje iz treceg puta, posle toga iz prve. Radi stvarno fantasticno, malo vise dimi beli dim u buretu al verovatno je to do mesavine, jer sam koristio neko lose ulje koje sam imao. .Medjutim kad sam ga stavio na camac gumenjak, motor nije hteo nikako da upali. Nakon sat vremena maltretiranja motor je upalio i isao kao nevreme. Nakon gasenja opet problemi sa paljenjem. Zaglavio sam na sred save sa drugom pokusavajuci da upalim ali nece. Nakon toga izadje jedan stari alas, pope se na camac, uze neki drugi kanap, namota na zamajac, povuce kao nenormalan i upali ga. Ja izvadih 1000 dinara da mu dam da popije kafu, kad covek oce da se naljuti nece pa nece.
Posle sam dosao kuci, stavio ga ponovo u bure, opet pali i radi besprekorno. Pre paljenja zicom spustim plovak i pumpam dok neizadje gorivo. to znam.
Zna li ko sta moze da bude problem? U buretu pali i radi besprekorno, probam svaki dan po pet puta. Na reci nece.
-
Evo sta je djurdjev radio na motoru
Na pocetku sezone zamenjen impeler i ulje u
cizmi kao i semerinzi i lezajevi u cizmi,zamenjen bendiks za palenje. Pre deset dan zamenjene karike, lezajevi radilice(gornji i
donji), oba semeringa radilice, uradjena radilica(zamenjene obe
klipnjace, rolnice na obe velike pesnice i izbalansirana), motor je
kompletno predihtovan i na motoru je nova elisa 250,zamenjen zupcanicni par u rucici gasa(stavljeni aluminijumski).Struja Bosch dve zasebne bobine!
Njemu isto palio perfektno u buretu a na reci nije hteo.
Evo i video kako radi u buretu
MOV 0538 (http://www.youtube.com/watch?v=ykmuapWok-A#ws)
-
Nije valjda motor navikao na vodu iz vodovoda ! jh
Po svemu recenom cinimi se da moze biti u pitanju to sto motor na camcu promeni ugao pa u karburatoru dodje do toga da plovak zatvori. Nema druge.Promeni ugao motora pa pokusaj.
-
hahaha, mozda je hlor u pitanju. Hvala na odgovoru cini mi se kao logicno objasnjenje. A ovaj beli dim? jel to normalno?
-
Nema puno dima uopste verovatno stavljas slabiju mesavinu....obavezno sipaj 4%....
Malo mi se cini da je motor bucniji ....
-
Mesavina je u tom slucaju bila 2,5 posto. Dobijam li nesto bolje ako kupim motul za vanbrodske motore ili i dalje da sipam ovo lose, mislim da je still pakovanje po 100 grama, mada bih rekao po pakovanju da nije orginal vec neko fals ulje.
Nije bucan kad sipam vise vode u bure.
-
ima odlican rad, dima nema previse...tomasaki je to...karburator i plovak da ti netko sredi thumbup
-
Kad ga palis u buretu stavi mu kapu pa vidi dal ce da radi ili nece
-
Tomosu odgovara obicno ulje za dvotaktne motore samo 4% obavezno....
-
pogledaj na sajtu tomos-riders.com eksperti za tomosa a znanje i savete dele nesebično, ja sam imao mali problema sa tomosom 18 sve sam rešio uz pomoć saveta članova tog foruma
-
kad si na čamcu, podigneš motor, stisneš pumpicu dva puta, spustiš motor...povučeš....mora da upali ok
-
Nije valjda motor navikao na vodu iz vodovoda ! jh
Po svemu recenom cinimi se da moze biti u pitanju to sto motor na camcu promeni ugao pa u karburatoru dodje do toga da plovak zatvori. Nema druge.Promeni ugao motora pa pokusaj.
Problem resen. Kao sto je Deda rekao ugao je bio problem. Sada pali super i ide ko nevreme. Mada mi se par puta desilo da zaglavi plovak i kad stiskam pumpicu da gorivo izlazi negde ispod filtera za vazduh. Sve u svemu bitno je da pali, a ovo sa plovkom cu nekako reisiti.
Hvala svima.
-
malo je glupo da se štedi na ulju, kakve veze ima što je tomos - sipaj čestito ulje da duže traje
-
Nije stvar u stednji. Meni rekose da mu najbolje odgovara obicno ulje za dvotaktne motore. Sad nisam pametan.
-
To je i meni rekao jedan majstor ,u tomos pente sipati obično ulje,motorno,mineralno.E sad,....samo prenosim šta mi je rekao.
-
Radiće on i ako mu sipaš obično motorno ulje, ali dokle.. smanjuješ mu vijek trajanja .. sipaj bilo koje ulje poznatog proizvodjača koje ima specifikaciju tcw-3 i ne boj se.. to je oznaka za vanbrodske motore.. a taj majstor nema pojma ili ima pa voli da ga redovno posjećuješ
-
To cu i da uradim. Nego mi nije jasno u cemu je razlika izmedju ulja za vanbrodske motore i obicnog 2t ulja. 2t je 2t.
-
viskozitet ulja nije isti.Razlika je u hlađenju motora.Vanbrodski su hlađeni vodom i imaju konstantniju radnu temperaturu,dok su recimo skuteri,motorke itd hlađeni vazduhom i njihova radna temperatura varira ,stoga ni sva ulja za 2t nisu identična
-
Moj pokojni ujak je nasledio jako star Tomos 4 od svog oca i nastavio da sipa motorno ulje SAE-30. Taj motor je radio preko 20 godina a obojica su bili alasi i koristili ga svakodnevno i leti i zimi. Naravno noviji modeli su verovatno drukciji i osetljiviji. Ne znam ni dali jos postoji ulje SAE-30. Rekli su mi da to nije isto sto i sipati SAE 10-40.
Mozda bi radio s bilo kojim uljem. sha sha
114 114
-
drukciji je koncept na starim i novim motorima, drukcije je podmazivati na 4 posto i na 1 posto....a izgaranje ulja je bilo ne bitno a sad je najbitniji faktor
-
A koliko sam shvatio koncept hladjenja 4 ke i 18 tice je razlicit, pa ima smisla u 18 ticu sipati kvalitetnije ulje. Sae 30 jos postoji.
Stavljao sam svecice super bosna po raznim iskustvima prethodnog vlasnika koji kaze da mu najbolje leze. Motor nakon odredjenog vremena izgubi snagu. Nakon toga sam kupio nove NGK, motor se preporodio. Dali ima neko resenje za taj famozni plovak? Resavam li sta ako kupim novi? Ako ga uopste ima. Odusevljen sam motorom, ide kao nevreme, meni nista bolje netreba, nisam cesto na vodi, ni potrosnja mi nije problem, nije strasno potrositi 10 litara za ceo dan da se vozikam, a radim to 2 puta mesecno.
-
viskozitet ulja nije isti.Razlika je u hlađenju motora.Vanbrodski su hlađeni vodom i imaju konstantniju radnu temperaturu,dok su recimo skuteri,motorke itd hlađeni vazduhom i njihova radna temperatura varira ,stoga ni sva ulja za 2t nisu identična
Iko ako je ovo tacno onda su ulja za skutere jos bolja jer tolerisu i temp. razlike. Ako ih kod penti nema jos bolje.
Ja mislim da sam negde procitao da su manje higroskopni pa ne prime vlagu brzo kao obicna mada mi to ne zvuci kao mnogo bitno.
umnik sha
-
Evo i ja da se javim vlasniku bivseg motora :D
Ja sam ti sve rekao oko motora sta sam radio oko njega i na kraju vise nisam imao zivaca da se igram sa njim,mozda bi i resio problem da sam imao malo jace zivce :) Ja sam leti skoro svaki dan na Dunavu to mi dodje kao bensedin terapija tako da mi je smrt bila kada pocne da zeza sa palenjem!Najgore od svega sto sam do perfekcije isao sa tim motorom a za uzvrat samo nerviranje kada ga iz radionice i savrsenog rada u bazenu odnesem na camac a on ni da se javi!
Sto se tice ulja samo mineralno ulje sipaj u njega i to 4% i ne razmisljaj,ti motori su projektovani i pravljeni za tadasnja ulja a tada je posojalo dve do tri vrste dvotaktola i peglaj!Probao sam i full sintetiku da sipam u njega al nije to taj rad motora!
Druga stvar su svecice!Probao sam NGK i radio je sasvim ok,toliko sam isao daleko sa tim motorom da sam mu cak stavio i Iridijumske svecice sa kojima je radio al na odredjenom broju obrtaja je trokirao al cim se da gas do maksimuma bez problema je povlacio!palenje i primanje gasa bez ikakvog trokiranja i brljavljenja sam imao sa Super Bosna 80 sa kojima sam mislim i prodao motor!
Neka te sluzi kad mene nije hteo ako nista bar znas da je na njemu sve novo u upakovano kako valja :)
-
Od kako sam mu promenio ugao kao sto su me ovde savetovali nisam imao nikakvih problema, pali i ide super.
Sa super bosnom mi je gubio snagu na vecem broju obrtaja, kad sam mu stavio ngk radi super.
Za sada da ne ureknem radi odlicno.
Primetio sam da mi cesto glavi plovak, moracu tu neko resenje da nadjem.
-
Mozda je kod mene bio problem pa nije voleo Dunavsku vodu! :D
Jedino su ostale nalepnice da odradim na njemu ostalo je sve sto je bilo i moglo da se uradi uradjeno je!
Jbg nek bar kod tebe radi,ja sam znao da ce to tako na kraju biti da taj ko ga uzme od mene ima da se navoza :)
-
Kod mene najvise voli iz bureta, neverovatno kako pali, na pola zuba. Nikad mi se nije desilo da ne upali iz prve u buretu
-
Jedino da ostavis bure na camcu pa da je na kvarno prebacis iz bureta na camac!hahahahahah
Neke potstanare ima kao sto kazes
-
Evo resenje za potstanare u motoru!!!!
Tesna koža - Štite orlove, medvede, podstanare... (http://www.youtube.com/watch?v=TbLXn2nqeR8#)
-
citam ovu temu pa nisam mogao da ne pitam,da li je zamenjen srednji lezaj na radilici posto to ne vidim da igde pise,a sto se tice ulja,to pise u skoro svakoj temi na forumu i vodi se polemika oko toga. Tehnologija pravljenja ulja od pre 30 godina i od danas se drasticno promenila tako da mu nece skoditi malo sintetike ili polu sintetike,bitno je da ulje ima oznaku TCW-3 kao sto je neko napisao u postu jer ulje sadrzi u sebi aditive protiv korozije i ima jos mnoga svojstva od kojih ce taj motor duze da radi...a viskozitet nema nikakve veze sa 2t uljima jer se ulje razredjuje sa benzinom...odakle vam te cudne informacije da mi je znati
-
Ljepoja ,da neširimo teoriju,viskozitet ima veze sa apsolutno svim tečnostima,pa i 2t uljima pa i benzinom.Bez obzira što se 2t ulje razređuje u benzinu,ono opstaje u toj mešavini,ne nestaje,i viskoznost je jedna od najvažnijih karakteristika svih ulja pa i 2t.
Zašto kažem da neširimo temu.
Ako nekog baš interesuje ,nek troši vreme
ISO klasifikacija ulja za dvotaktne benzinske motore
ISO klasifikacija
ISO-L-EGB
Sadrži aditive koji obezbeđuju mazivost i obezbeđuju čistoću motora. Motori sa opštim performansama koji ne zahtevaju zaštitu od naslaga u izduvnom sistemu i koji ne zahtevaju smanjeni nivo izduvnog dima.
ISO-L-EGC
Motori sa opštim performansama koji zahtevaju zaštitu od naslaga u izduvnom sistemu i koji zahtevaju smanjeni nivo izduvnog dima. Sintetički fluidi dodaju se da bi se smanjio izduvni dim i inhibirale naslage na izduvnom sistemu koje smanjuju snagu.
ISO-L-EGD
Motori sa opštim performansama koji zahtevaju zaštitu od naslaga u izduvnom sistemu, smanjeni nivo izduvnog dima kao i dodatne aditive koji obezbeđuju veću čistoću da bi se sprečilo lepljenje klipnog prstena tokom teških uslova rada. Sintetički fluidi dodaju se da bi se smanjio izduvni dim i inhibirale naslage na izduvnom sistemu koje smanjuju snagu.
Tabela 5.59: API i ASTM klasifikacija ulja za dvotaktne benzinske motore
API i ASTM klasifikacija
API-TA
(ASTM TSC-1)
Za dvotaktne motore zapremine do 50 cm3 (mopedi, mali generatori, pumpe). Laki uslovi rada.
API- TB
(ASTM TSC-2)
Za dvotaktne motore zapremine do 250 cm3 (motocikli, skuteri, motorne testere itd.) Srednji uslovi rada.
API-TC
(ASTM TSC-3)
Za motore preko 250 m3 (poljoprivredne mašine, putnička vozila Wartburg, Trabant) Teški uslovi rada. Smanjuje naslage i lakove na klipu, sprečava slepljivanje klipnih prstenova.
API-TD
(ASTM TSC-4)
Za savremene, benzinske dvotaktne motore koji kao gorivo koriste bezolovni benzin. Takođe, za vanbrodske motore koji odgovaraju NMMA TC-W. Za teške uslove rada.
Tabela 5.60: JASO klasifikacija ulja za dvotaktne benzinske motore
JASO klasifikacija
JASO FA
Slična API TA
JASO FB
Slična API TB i ISO-L-EGB
JASO FC
Ograničava sadržaj dima u izduvnom gasu (low smoke). Norma je izdata 1994. Slična ISO-L-EGC
Tabela 5.61: Zahtevi ISO i JASO standarda za dvotaktne benzinske motore
Minimum zahteva za performanse a
Metoda ispitivanja
ISO
-
EGB
EGC
EGD
JASO
FA
FB
FC
-
Sposobnost podmazivanja, minb
90
95
95
95
JASO M340-92
Inicijalni obrtni moment, minc
98
98
98
98
JASO M340-92
Sposobnost održavanja čistoće, mind
80
85
95
-
JASO M341-92
-
-
-
125
CEC L-079-T-97
Naslage na košuljici klipa, min
-
85
90
-
JASO M341-92
-
-
-
95
CEC L-079-T-97
Izduvni dim, mine
40
45
85
85
JASO M342-92
Blokiranje izduvnog sistema, minf
30
45
90
90
JASO M343-92
a Svaki broj predstavlja indeks, uzimajući da JATRE-1 ulje ima indeks 100.
b Sposobnost maziva da minimizira trenje između metalnih površina u relativnom kretanju pod opterećenjem
c Relativni prosečni izlazni obrtni moment referentnog ulja i ulja koje se ispituje na 200°C ispitivanjem sposobnosti podmazivanja
d Svojstvo motornog ulja da spreči i/ili ukloni naslage sa površina motora što za rezultat ima stepen čistoće unutrašnjih delova motora u pogledu naslaga, kao što su lak i koks, koji potiču od ulja ili goriva
e Vidljive emisije izduvnih gasova koje se sastoje od čvrstih čestica i kapi aerosola od nesagorelog ili delimično sagorelog ulja i/ili goriva a koje ispušta izduvna cev
f Akumuliranje naslaga, obično od nesagorelih delova motornog ulja i/ili goriva, u izduvnom sistemu
JASO specifikacije nisu zadovoljile visoke zahteve evropskih proizvođača dvotaktnih motora, kao na primer onih koji se upotrebljavaju kod motornih testera, pa su tako nastale GLOBAL specifikacije kod kojih su neke identične JASO specifikacijama a neke ih prevazilaze.
-
Bitnost oznake tcw-3 je u potpunom izgaranju, ne ostavljanju taloga i crnila koje moze kociti normalan rad...pitao sam nekoliko puta sto s uljima na kojima recimo pise da su za 1 posto a proizvodjac motora trazi 2 ili 4....uvijek kazu da se treba postivati ono sto trazi proizvodjac motora...ali isto tako sam siguran da su ulja novije proizvodnje kvalitetnija nego ona kad je proizveden tomos.....
-
u svakom slucaju za tomosa postoji "Navodilo" :D
ko ima vremena moze ovde procitati sta je TC-W3 u skracenoj verziji
http://finalube.com/Product_Data_Files/Fina_Branded_PDF_Files/outboard_tcw3.pdf (http://finalube.com/Product_Data_Files/Fina_Branded_PDF_Files/outboard_tcw3.pdf)
-
Iko sta bi bilo da "siris teoriju" ? 7645218764198
-
Evo malo da obnovim temu. Vise nemam problema sa paljenjem, pali prvo paljenje na 2 do 3 potezanja. Nakon toga na prvu svaki put. E sad na gumenjaku je isao kao blesav sa dvoje na camcu, u medjuvremenu sam kupio elana 401 prepravljen u fishermana. Na njemu je elisa 225/275 i nece da izglisira, kad sam sam inekako ali sa jos jednom osobom od 60 kila nikako, samo pravi velike talase. Evo i snimka u prilogu.
Jel ima neko ideju zasto tako slabo ide?
elan fisherman tomos 18 (http://www.youtube.com/watch?v=S41l5IdudIo#ws)
-
Zato sto je to slab motor za taj camac i dve osobe.........
-
Jel mu smeta voznja na manjem gasu duze vremena? Stari su to motori, treba mi vremena da steknem poverenje u njega.
-
Pomerio sam mu ugao danas, dva polozaja u pravcu camca i sad izglisira lako kad sam sam. Sa dvoje jos nisam probao. Nego me zabrinuo majstor na vodi danas. Svratih da ga pogleda a on kaze slaba kompresija. kaze kad mozes jednom rukom da okrenes.. slaba. Jbg. Pali bez sauha uvek, sa sauhom nece. Ipak cu poslusati misljenje jos jednog, mislim da je ovaj hteo da me otkaci. I da rece da mi se cuje centralni lezaj.
-
zbog elise ta elisa je dobra za gumenjak probaj sa drugim elisama 250 ili cak 225
-
Svratih da ga pogleda a on kaze slaba kompresija. kaze kad mozes jednom rukom da okrenes.. slaba.
Na sta je mislio sa tim - jednom rukom da okrenes?? Ako je mislio na povlacenje kad ga palis - nesto mi tu cudno eek
Ja sam sve motore (2T) do sada palio jednom rukom (tomos 4.8, tomos 10, yamaha 25, tohatsu 9,8) mog johnsona 9.9 bukvalno mozes upaliti levom rukom sa 2 prsta.
-
Ne to. Vec skinuo poklopac motora i onaj deo gde moze da se namota konopac okrenuo rukom. Zamajac valjda
-
aaaa ok - sorrry
-
Obe svecice su mokre i crne, e sad sam u dilemi, mozda je vasa ideja o smesi 4 posto ipak prebogata, ili je stvarno motor zreo za generalnu. Ako je stvarno Djurdjev uradio to na motoru sto je rekao, a ja sam od prosle godine sa njim se vozio oko 5 sati, malo mi je cudno da sve mora jovo nanovo sa motorom i to prilicno kosta, sto sigurno nebih radio, vec bi kupio neki bolji motor.
-
poseti sajt tomos-riders.com momci sa foruma su eksperti za tomos tamo ceš naći na tvoja pitanja odgovore