Moja Ladja

E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Tomos => Temu započeo: vosti 17, 10, 2012, 19:39:37 posle podne

Naslov: Tomos 18 podstanari
Poruka od: vosti 17, 10, 2012, 19:39:37 posle podne
Pozdrav svima. Pre oko mesec dana sam kupio tomos 18 od clana djurdjev, koji je ispao jako korektan. Motor koji sam dobio je bio u jako dobrom stanju, sobzirom da je decko perfekcionista stvarno sam bio jako zadovoljan.

Probna paljenja sam radio skoro svaki dan u buretu, i motor je palio perfektno, prvo paljenje iz treceg puta, posle toga iz prve. Radi stvarno fantasticno, malo vise dimi beli dim u buretu al verovatno je to do mesavine, jer sam koristio neko lose ulje koje sam imao. .Medjutim kad sam ga stavio na camac gumenjak, motor nije hteo nikako da upali. Nakon sat vremena maltretiranja motor je upalio i isao kao nevreme. Nakon gasenja opet problemi sa paljenjem. Zaglavio sam na sred save sa drugom pokusavajuci da upalim ali nece. Nakon toga izadje jedan stari alas, pope se na camac, uze neki drugi kanap, namota na zamajac, povuce kao nenormalan i upali ga. Ja izvadih 1000 dinara da mu dam da popije kafu, kad covek oce da se naljuti nece pa nece.

Posle sam dosao kuci, stavio ga ponovo u bure, opet pali i radi besprekorno. Pre paljenja zicom spustim plovak i pumpam dok neizadje gorivo. to znam.

Zna li ko sta moze da bude problem? U buretu pali i radi besprekorno, probam svaki dan po pet puta. Na reci nece.
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: vosti 17, 10, 2012, 20:09:25 posle podne
Evo sta je djurdjev radio na motoru

Na pocetku sezone zamenjen impeler i ulje u
cizmi kao i semerinzi i lezajevi u cizmi,zamenjen bendiks za palenje. Pre deset dan zamenjene karike, lezajevi radilice(gornji i
donji), oba semeringa radilice, uradjena radilica(zamenjene obe
klipnjace, rolnice na obe velike pesnice i izbalansirana), motor je
kompletno predihtovan i na motoru je nova elisa 250,zamenjen zupcanicni par u rucici gasa(stavljeni aluminijumski).Struja Bosch dve zasebne bobine!

Njemu isto palio perfektno u buretu a na reci nije hteo.

Evo i video kako radi u buretu

MOV 0538 (http://www.youtube.com/watch?v=ykmuapWok-A#ws)
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: deda 17, 10, 2012, 20:22:27 posle podne
Nije valjda motor navikao na vodu iz vodovoda ! jh

Po svemu recenom cinimi se da moze biti u pitanju to sto motor na camcu promeni ugao pa u karburatoru dodje do toga da plovak zatvori. Nema druge.Promeni ugao motora pa pokusaj.
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: vosti 17, 10, 2012, 20:26:00 posle podne
hahaha, mozda je hlor u pitanju. Hvala na odgovoru cini mi se kao logicno objasnjenje. A ovaj beli dim? jel to normalno?
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: power70 17, 10, 2012, 20:36:00 posle podne
Nema puno dima uopste verovatno stavljas slabiju mesavinu....obavezno sipaj 4%....

Malo mi se cini da je motor bucniji ....
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: vosti 17, 10, 2012, 20:45:44 posle podne
Mesavina je u tom slucaju bila 2,5 posto. Dobijam li nesto bolje ako kupim motul za vanbrodske motore ili i dalje da sipam ovo lose, mislim da je still pakovanje po 100 grama, mada bih rekao po pakovanju da nije orginal vec neko fals ulje.

Nije bucan kad sipam vise vode u bure.
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: maverick 17, 10, 2012, 21:32:15 posle podne
ima odlican rad, dima nema previse...tomasaki je to...karburator i plovak da ti netko sredi  thumbup
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: zoki novus 17, 10, 2012, 21:45:51 posle podne
Kad ga palis u buretu stavi mu kapu pa vidi dal ce da radi ili nece
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: power70 17, 10, 2012, 21:56:18 posle podne
Tomosu  odgovara obicno ulje za dvotaktne motore samo 4% obavezno....
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: namcor 17, 10, 2012, 23:19:26 posle podne
pogledaj na sajtu tomos-riders.com  eksperti za tomosa a znanje i savete dele nesebično, ja sam imao mali problema sa tomosom 18 sve sam rešio uz pomoć saveta članova  tog foruma
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: budens72 18, 10, 2012, 08:55:52 pre podne
kad si na čamcu, podigneš motor, stisneš pumpicu dva puta, spustiš motor...povučeš....mora da upali  ok
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: vosti 20, 10, 2012, 20:33:31 posle podne
Nije valjda motor navikao na vodu iz vodovoda ! jh

Po svemu recenom cinimi se da moze biti u pitanju to sto motor na camcu promeni ugao pa u karburatoru dodje do toga da plovak zatvori. Nema druge.Promeni ugao motora pa pokusaj.

Problem resen. Kao sto je Deda rekao ugao je bio problem. Sada pali super i ide ko nevreme. Mada mi se par puta desilo da zaglavi plovak i kad stiskam pumpicu da gorivo izlazi negde ispod filtera za vazduh. Sve u svemu bitno je da pali, a ovo sa plovkom cu nekako reisiti.

Hvala svima.
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: broker975fx 20, 10, 2012, 21:11:33 posle podne
malo je glupo da se štedi na ulju, kakve veze ima što je tomos - sipaj čestito ulje da duže traje
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: vosti 20, 10, 2012, 21:13:57 posle podne
Nije stvar u stednji. Meni rekose da mu najbolje odgovara obicno ulje za dvotaktne motore. Sad nisam pametan.
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: sharke 20, 10, 2012, 21:22:04 posle podne
To je i meni rekao jedan majstor ,u tomos pente sipati obično ulje,motorno,mineralno.E sad,....samo prenosim šta mi je rekao.
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: njegos68 20, 10, 2012, 21:25:24 posle podne
 Radiće on i ako mu sipaš obično motorno ulje, ali dokle..  smanjuješ mu vijek trajanja .. sipaj bilo koje ulje poznatog proizvodjača koje ima specifikaciju tcw-3 i ne boj se.. to je oznaka za vanbrodske motore..  a taj majstor nema pojma ili ima pa voli da ga redovno posjećuješ
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: vosti 20, 10, 2012, 21:41:57 posle podne
To cu i da uradim. Nego mi nije jasno u cemu je razlika izmedju ulja za vanbrodske motore i obicnog 2t ulja. 2t je 2t.
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: IKA 20, 10, 2012, 21:55:32 posle podne
viskozitet ulja nije isti.Razlika je u hlađenju motora.Vanbrodski su hlađeni vodom i imaju konstantniju radnu temperaturu,dok su recimo skuteri,motorke itd hlađeni vazduhom i njihova radna temperatura varira ,stoga ni sva ulja za 2t nisu identična
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: marke 21, 10, 2012, 13:16:26 posle podne
Moj pokojni ujak je nasledio jako star Tomos 4 od svog oca i nastavio da sipa motorno ulje SAE-30. Taj motor je radio preko 20 godina a obojica su bili alasi i koristili ga svakodnevno i leti i zimi. Naravno noviji modeli su verovatno drukciji i osetljiviji. Ne znam ni dali jos postoji ulje SAE-30. Rekli su mi da to nije isto sto i sipati SAE 10-40.
Mozda bi radio s bilo kojim uljem.   sha sha
 114 114
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: maverick 21, 10, 2012, 13:25:48 posle podne
drukciji je koncept na starim i novim motorima, drukcije je podmazivati na 4 posto i na 1 posto....a izgaranje ulja je bilo ne bitno a sad je najbitniji faktor
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: vosti 21, 10, 2012, 13:44:35 posle podne
A koliko sam shvatio koncept hladjenja 4 ke i 18 tice je razlicit, pa ima smisla u 18 ticu sipati kvalitetnije ulje. Sae 30 jos postoji.

Stavljao sam svecice super bosna po raznim iskustvima prethodnog vlasnika  koji kaze da mu najbolje leze. Motor nakon odredjenog vremena izgubi snagu. Nakon toga sam kupio nove NGK, motor se preporodio. Dali ima neko resenje za taj famozni plovak? Resavam li sta ako kupim novi? Ako ga uopste ima. Odusevljen sam motorom, ide kao nevreme, meni nista bolje netreba, nisam cesto na vodi, ni potrosnja mi nije problem, nije strasno potrositi 10 litara za ceo dan da se vozikam, a radim to 2 puta mesecno.
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: marke 21, 10, 2012, 19:50:04 posle podne
viskozitet ulja nije isti.Razlika je u hlađenju motora.Vanbrodski su hlađeni vodom i imaju konstantniju radnu temperaturu,dok su recimo skuteri,motorke itd hlađeni vazduhom i njihova radna temperatura varira ,stoga ni sva ulja za 2t nisu identična

Iko ako je ovo tacno onda su ulja za skutere jos bolja jer tolerisu i temp. razlike. Ako ih kod penti nema jos bolje.
Ja mislim da sam negde procitao da su manje higroskopni pa ne prime vlagu brzo kao obicna  mada mi to ne zvuci kao mnogo bitno.

 umnik sha
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: djurdjev 11, 03, 2013, 21:49:19 posle podne
Evo i ja da se javim vlasniku bivseg motora :D
Ja sam ti sve rekao oko motora sta sam radio oko njega i na kraju vise nisam imao zivaca da se igram sa njim,mozda bi i resio problem da sam imao malo jace zivce :) Ja sam leti skoro svaki dan na Dunavu to mi dodje kao bensedin terapija tako da mi je smrt bila kada pocne da zeza sa palenjem!Najgore od svega sto sam do perfekcije isao sa tim motorom a za uzvrat samo nerviranje kada ga iz radionice i savrsenog rada u bazenu odnesem na camac a on ni da se javi!
Sto se tice ulja samo mineralno ulje sipaj u njega i to 4% i ne razmisljaj,ti motori su projektovani i pravljeni za tadasnja ulja a tada je posojalo dve do tri vrste dvotaktola i peglaj!Probao sam i full sintetiku da sipam u njega al nije to taj rad motora!
Druga stvar su svecice!Probao sam NGK i radio je sasvim ok,toliko sam isao daleko sa tim motorom da sam mu cak stavio i Iridijumske svecice sa kojima je radio al na odredjenom broju obrtaja je trokirao al cim se da gas do maksimuma bez problema je povlacio!palenje i primanje gasa bez ikakvog trokiranja i brljavljenja sam imao sa Super Bosna 80 sa kojima sam mislim i prodao motor!
Neka te sluzi kad mene nije hteo ako nista bar znas da je na njemu sve novo u upakovano kako valja :)
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: vosti 11, 03, 2013, 21:56:05 posle podne
Od kako sam mu promenio ugao kao sto su me ovde savetovali nisam imao nikakvih problema, pali i ide super.
Sa super bosnom mi je gubio snagu na vecem broju obrtaja, kad sam mu stavio ngk radi super.

Za sada da ne ureknem radi odlicno.

Primetio sam da mi cesto glavi plovak, moracu tu neko resenje da  nadjem.
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: djurdjev 11, 03, 2013, 21:59:10 posle podne
Mozda je kod mene bio problem pa nije voleo Dunavsku vodu! :D
Jedino su ostale nalepnice da odradim na njemu ostalo je sve sto je bilo i moglo da se uradi uradjeno je!
Jbg nek bar kod tebe radi,ja sam znao da ce to tako na kraju biti da taj ko ga uzme od mene ima da se navoza :)
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: vosti 11, 03, 2013, 22:00:57 posle podne
Kod mene najvise voli iz bureta, neverovatno kako pali, na pola zuba. Nikad mi se nije desilo da ne upali iz prve u buretu
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: djurdjev 11, 03, 2013, 22:02:45 posle podne
Jedino da ostavis bure na camcu pa da je na kvarno prebacis iz bureta na camac!hahahahahah
Neke potstanare ima kao sto kazes
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: djurdjev 11, 03, 2013, 22:05:14 posle podne
Evo resenje za potstanare u motoru!!!!
Tesna koža - Štite orlove, medvede, podstanare... (http://www.youtube.com/watch?v=TbLXn2nqeR8#)
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: ljepoja 12, 03, 2013, 08:54:08 pre podne
citam ovu temu pa nisam mogao da ne pitam,da li je zamenjen srednji lezaj na radilici  posto to ne vidim da igde pise,a sto se tice ulja,to pise u skoro svakoj temi na forumu i vodi se polemika oko toga. Tehnologija pravljenja ulja od pre 30 godina i od danas se drasticno promenila tako da mu nece skoditi malo sintetike ili polu sintetike,bitno je da ulje ima oznaku TCW-3 kao sto je neko napisao u postu jer ulje sadrzi u sebi aditive protiv korozije  i ima jos mnoga svojstva od kojih ce taj motor duze da radi...a viskozitet  nema nikakve veze sa 2t uljima jer se ulje razredjuje sa benzinom...odakle vam te cudne informacije da mi je znati
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: IKA 12, 03, 2013, 18:42:10 posle podne
Ljepoja ,da neširimo teoriju,viskozitet ima veze sa apsolutno svim tečnostima,pa i 2t uljima pa i benzinom.Bez obzira što se 2t ulje razređuje u benzinu,ono opstaje u toj mešavini,ne nestaje,i viskoznost je jedna od najvažnijih karakteristika svih ulja pa i 2t.
Zašto kažem da neširimo temu.
Ako nekog baš interesuje ,nek troši vreme

ISO klasifikacija ulja za dvotaktne benzinske motore

ISO klasifikacija

ISO-L-EGB
   

Sadrži aditive koji obezbeđuju mazivost i obezbeđuju čistoću motora. Motori sa opštim performansama koji ne zahtevaju zaštitu od naslaga u izduvnom sistemu i koji ne zahtevaju smanjeni nivo izduvnog dima.

ISO-L-EGC
   

Motori sa opštim performansama koji zahtevaju zaštitu od naslaga u izduvnom sistemu i koji zahtevaju smanjeni nivo izduvnog dima.  Sintetički fluidi dodaju se da bi se smanjio izduvni dim i inhibirale naslage na izduvnom sistemu koje smanjuju snagu.

ISO-L-EGD
   

Motori sa opštim performansama koji zahtevaju zaštitu od naslaga u izduvnom sistemu, smanjeni nivo izduvnog dima kao i dodatne aditive koji obezbeđuju veću čistoću da bi se sprečilo lepljenje klipnog prstena tokom teških uslova rada.  Sintetički fluidi dodaju se da bi se smanjio izduvni dim i inhibirale naslage na izduvnom sistemu koje smanjuju snagu.

Tabela 5.59: API i ASTM klasifikacija ulja za dvotaktne benzinske motore

API i ASTM klasifikacija

API-TA

(ASTM TSC-1)
   

Za dvotaktne motore zapremine do 50 cm3 (mopedi, mali generatori, pumpe). Laki uslovi rada.

API- TB

(ASTM TSC-2)
   

Za dvotaktne motore zapremine do 250 cm3 (motocikli, skuteri, motorne testere itd.) Srednji uslovi rada.

API-TC

(ASTM TSC-3)
   

Za motore preko 250 m3 (poljoprivredne mašine, putnička vozila Wartburg, Trabant) Teški uslovi rada. Smanjuje naslage i lakove na klipu, sprečava slepljivanje klipnih prstenova.

API-TD

(ASTM TSC-4)
   

Za savremene, benzinske dvotaktne motore koji kao gorivo koriste bezolovni benzin. Takođe, za vanbrodske motore koji odgovaraju NMMA TC-W. Za teške uslove rada.

Tabela 5.60: JASO klasifikacija ulja za dvotaktne benzinske motore

JASO klasifikacija

JASO FA
   

Slična API TA

JASO FB
   

Slična API TB i ISO-L-EGB

JASO FC
   

Ograničava sadržaj dima u izduvnom gasu (low smoke). Norma je izdata 1994.  Slična ISO-L-EGC

 

Tabela 5.61:  Zahtevi ISO i JASO standarda za dvotaktne benzinske motore

   

Minimum zahteva za performanse a
   

Metoda ispitivanja

ISO
   

-
   

EGB
   

EGC
   

EGD

JASO
   

FA
   

FB
   

FC
   

-

Sposobnost podmazivanja, minb
   

90
   

95
   

95
   

95
   

JASO M340-92

Inicijalni obrtni moment, minc
   

98
   

98
   

98
   

98
   

JASO M340-92

Sposobnost održavanja čistoće, mind
   

80
   

85
   

95
   

-
   

JASO M341-92

-
   

-
   

-
   

125
   

CEC L-079-T-97

Naslage na košuljici klipa, min
   

-
   

85
   

90
   

-
   

JASO M341-92

-
   

-
   

-
   

95
   

CEC L-079-T-97

Izduvni dim, mine
   

40
   

45
   

85
   

85
   

JASO M342-92

Blokiranje izduvnog sistema, minf
   

30
   

45
   

90
   

90
   

JASO M343-92

a Svaki broj predstavlja indeks, uzimajući da JATRE-1 ulje ima indeks 100.

b Sposobnost maziva da minimizira trenje između metalnih površina u relativnom kretanju pod opterećenjem

c Relativni prosečni izlazni obrtni moment referentnog ulja i ulja koje se ispituje na 200°C ispitivanjem sposobnosti podmazivanja

d Svojstvo motornog ulja da spreči i/ili ukloni naslage sa površina motora što za rezultat ima stepen čistoće unutrašnjih delova motora u pogledu naslaga, kao što su lak i koks, koji potiču od ulja ili goriva

e Vidljive emisije izduvnih gasova koje se sastoje od čvrstih čestica i kapi aerosola od nesagorelog ili delimično sagorelog ulja i/ili goriva a koje ispušta izduvna cev

f Akumuliranje naslaga, obično od nesagorelih delova motornog ulja i/ili goriva, u izduvnom sistemu

JASO specifikacije nisu zadovoljile visoke zahteve evropskih proizvođača dvotaktnih motora, kao na primer onih koji se upotrebljavaju kod motornih testera, pa su tako nastale GLOBAL specifikacije kod kojih su neke identične JASO specifikacijama a neke ih prevazilaze.
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: maverick 12, 03, 2013, 19:45:59 posle podne
Bitnost oznake tcw-3 je u potpunom izgaranju, ne ostavljanju taloga i crnila koje moze kociti normalan rad...pitao sam nekoliko puta sto s uljima na kojima recimo pise da su za 1 posto a proizvodjac motora trazi 2 ili 4....uvijek kazu da se treba postivati ono sto trazi proizvodjac motora...ali isto tako sam siguran da su ulja novije proizvodnje kvalitetnija nego ona kad je proizveden tomos.....
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: ljepoja 12, 03, 2013, 20:11:52 posle podne
u svakom slucaju za tomosa postoji "Navodilo" :D

ko ima vremena moze ovde procitati sta je TC-W3 u skracenoj verziji

http://finalube.com/Product_Data_Files/Fina_Branded_PDF_Files/outboard_tcw3.pdf (http://finalube.com/Product_Data_Files/Fina_Branded_PDF_Files/outboard_tcw3.pdf)
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: poljo 16, 03, 2013, 12:53:26 posle podne
Iko sta bi bilo da "siris teoriju" ? 7645218764198
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: vosti 21, 07, 2013, 22:39:49 posle podne
Evo malo da obnovim temu. Vise nemam problema sa paljenjem, pali prvo paljenje na 2 do 3 potezanja. Nakon toga na prvu svaki put. E sad na gumenjaku je isao kao blesav sa dvoje na camcu, u medjuvremenu sam kupio elana 401 prepravljen u fishermana. Na njemu je elisa 225/275 i nece da izglisira, kad sam sam inekako ali sa jos jednom osobom od 60 kila nikako, samo pravi velike talase. Evo i snimka u prilogu.

Jel ima neko ideju zasto tako slabo ide?

elan fisherman tomos 18 (http://www.youtube.com/watch?v=S41l5IdudIo#ws)
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: zoki novus 21, 07, 2013, 23:31:48 posle podne
Zato sto je to slab motor za taj camac i dve osobe.........
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: vosti 22, 07, 2013, 08:09:25 pre podne
Jel mu smeta voznja na manjem gasu duze vremena?  Stari su to motori, treba mi vremena da steknem poverenje u njega.
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: vosti 22, 07, 2013, 19:04:29 posle podne
Pomerio sam mu ugao danas, dva polozaja u pravcu camca i sad izglisira lako kad sam sam. Sa dvoje jos nisam probao. Nego me zabrinuo majstor na vodi danas. Svratih da ga pogleda a on kaze slaba kompresija. kaze kad mozes jednom rukom da okrenes..  slaba. Jbg. Pali bez sauha uvek, sa sauhom nece. Ipak cu poslusati misljenje jos jednog, mislim da je ovaj hteo da me otkaci. I da rece da mi se cuje centralni lezaj.
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: namcor 22, 07, 2013, 23:49:47 posle podne
zbog elise ta elisa je dobra za gumenjak probaj sa drugim elisama 250 ili cak 225
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: CIVIJA 23, 07, 2013, 08:14:51 pre podne
Svratih da ga pogleda a on kaze slaba kompresija. kaze kad mozes jednom rukom da okrenes..  slaba.
Na sta je mislio sa tim - jednom rukom da okrenes?? Ako je mislio na povlacenje kad ga palis - nesto mi tu cudno  eek
Ja sam sve motore (2T) do sada palio jednom rukom (tomos 4.8, tomos 10, yamaha 25, tohatsu 9,8) mog johnsona 9.9 bukvalno mozes upaliti levom rukom sa 2 prsta.
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: vosti 23, 07, 2013, 08:27:03 pre podne
Ne to. Vec skinuo poklopac motora i onaj deo gde moze da se namota konopac okrenuo rukom. Zamajac valjda
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: CIVIJA 23, 07, 2013, 08:30:22 pre podne
aaaa ok - sorrry
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: vosti 23, 07, 2013, 18:59:56 posle podne
Obe svecice su mokre i crne, e sad sam u dilemi, mozda je vasa ideja o smesi 4 posto ipak prebogata, ili je stvarno motor zreo za generalnu. Ako je stvarno Djurdjev uradio to na motoru sto je rekao, a ja sam od prosle godine sa njim se vozio oko 5 sati, malo mi je cudno da sve mora jovo nanovo sa motorom i to prilicno kosta, sto sigurno nebih radio, vec bi kupio neki bolji motor.
Naslov: Odg: Tomos 18 podstanari
Poruka od: namcor 23, 07, 2013, 23:03:49 posle podne
poseti sajt tomos-riders.com momci sa foruma su eksperti za tomos tamo ceš naći na tvoja pitanja odgovore