Moja Ladja
Nautika opšta... => Zakoni i Propisi => Temu započeo: LSI 19, 08, 2012, 19:37:44 posle podne
-
Da li neko može da napiše nešto o postupku odjave motora i brisanju iz plovidbene dozvole?
-
Odes do kapetanije,das plovidbenu,licnu kartu,nekoliko stotina dinara...
Uredno prectrtaju ili lupe pecat ponisteno
Dobijes papir tj odjavu
Kada nekom budes taj motor prodavao pravis sa njim kupoprodajni ugovor (overen u sudu ili opstini) i dajes mu odjavu
Taj neko kad bude registrovao isti motor tj upisivao u plovidbenu ugovor mu sluzyi da dokaze kako motor nije ukrao a odjava je dokaz da je isti motor regularan (nekad je na njega placena carina i sl)
Kad ti daju odjavu dobro citaj koje brojeve su ti ukucali da ne bi imao problema
Kad obrises motor od 15 konja i kupis iste snage ili duge snage istog casa ti i regisracija ne vazi. Znaci opet ides placati porez i slicno
-
Odes do kapetanije,das plovidbenu,licnu kartu,nekoliko stotina dinara...
Uredno prectrtaju ili lupe pecat ponisteno
Dobijes papir tj odjavu
Kada nekom budes taj motor prodavao pravis sa njim kupoprodajni ugovor (overen u sudu ili opstini) i dajes mu odjavu
Taj neko kad bude registrovao isti motor tj upisivao u plovidbenu ugovor mu sluzyi da dokaze kako motor nije ukrao a odjava je dokaz da je isti motor regularan (nekad je na njega placena carina i sl)
Kad ti daju odjavu dobro citaj koje brojeve su ti ukucali da ne bi imao problema
Kad obrises motor od 15 konja i kupis iste snage ili duge snage istog casa ti i regisracija ne vazi. Znaci opet ides placati porez i slicno
Hvala, Bugi. Ovaj obeleženi deo je važno imati na umu.
-
Danas sam bio u kapetaniji u Novom Sadu.
Evo kako je izgledala procedura odjave:
1. Vlasnik motora dostavi plovidbenu dozvolu i zahtev u kojem traži od kapetanije da izvrši ispravku tehničkih podataka o motoru koji je upisan (ovo u slučaju da želite da postojeći motor zamenite nekim drugi) ili samo da se izvrši brisanje motora.
2. Platite taksu (u Novom Sadu je to bilo nešto oko 760 dinara).
3. Sačekate da vam napišu rešenje (malo više od pola sata) i to je bilo to.
E sad, ja sam istovremeno radio i upis "novog" motora.
Bilo je potrebno da dostavim:
1. Overeni kupoprodajni ugovor,
2. Rešenje o brisanju iz plovdbene dozvole prethodnog vlasnika ili Carinsku dokumentaciju (račun, deklaracija o uvozu, carinski račun) ako kupujete motor iz uvoza.
Procedura nalaže da ljudi iz kapetanije pogledaju motor čiji upis u plovidbenu dozvolu tražite, kako bi sravnili podatke (model, broj, tip).
Kad se radi o manjim motorima to nije neki problem jer njih nije problem doneti u gepeku automobila. Medjutim, ako su u pitanju veći motori... morate da se dogovorite sa ljudima iz kapetanije kako da to obavite.
I sada ono u vezi važnosti registacije kod ovakvih slučajeva.
Obzirom da sam ja registrovao čamac i motor u aprilu, moja registracija važi do sledećeg aprila.
Upis novog/drugog motora ovo ne menja - registracija i dalje važi.
Ali ako prijavljujete motor veće snage, potrebno je da doplatite razliku u visini poreza shodno klasi motora koji prijavljujete.
Ako, medjutim, prijavljujete motor manje snage, iz nižeg poreskog razreda, tada bi država trebalo da izvrši povraćaj razlike u porezu koji je ranije plaćen ali to je već priča bez kraja.
Potrebno je da napišete zahtev za izmenu obračuna poreza i povraćaj, a onda čekate da se to reši... Meni je rečeno da ne znaju da je neko dobio pare natrag. Ljudi obično ili čekaju sa upisom do isteka registracije ili jednostavno to zanemare (ovde se misli na one koji barataju sa motorima manjih snaga; verujem da bi neko ko je registrovao motor od par stotina KS a menja ga za neki od svega nekoliko KS imao razloga da pokuša da prodje kroz tu proceduru, mada nisam čuo za takve, mislim ljude koji velike motore menjaju malim). Ovo važi i za izmenu polise osiguranja!
-
LSI a sta bi preporucio meni. Imam plovidbenu za motor 75 ks koji je uredno registrovan od 2002 do 2007 a onda pauza i sada kupih jos jedan motor od 6 ks u prodavnici i naravno imam racun ali planiram da sve to registrujem ali tek iduce sezone, inace koristicu camac kod donjeg milanovca oko golubinja. Neznam cak ni gde da ga registrujem u Nisu gde zivim nemoze. Ima li neko pametan savet.
-
Serbone, pokušaću da odgovorim na pitanja.
Prvo, čamac se registruje zajedno sa motorom u kapetaniji koja je nadležna na teritoriji opštine u kojoj vlasnik živi ili opštine u kojoj vlasnik drži čamac veći deo godine. Ja, na primer, živim u Batajnici (opština Zemun, Kapetanija Beograd), a čamac sam registrovao u Novom Sadu (čamac je u Starom Slankamenu).
Zato je potrebno prvo da izaberete najbližu nadležu kapetaniju. Koliko znam, postoje kapetanije u sledećim mestima:
Bezdan
Apatin
Bačka Palanka
Novi Sad
Beograd
Pančevo
Smederevo
Veliko Gradište
Kladovo
Prahovo
Sremska Mitrovica
Senta
Titel
Namerno ih nisam sortirao po azbučnom redu nego onako kako su složene na sajtu PlovPuta, redosledom koji je odredjen tokovima reka.
Kad izaberete kapetaniju, onda morate doneti odluku šta registrujete.
Obzirom da je motor od 75KS bio prijavljen, ne vidim da će biti problema. Radi se samo nova registracija. To što je bio prekid u registraciji nema nikakvog značaja. Vi ste sada kupili čamac i kao novi vlasnik, uz račun o kupovini dokazujete da ste vlasnik i od kada. Čamac se registruje za naredni period kerišćenja, a ne za vreme koje je prošlo.
Neće biti ni problema da registrujete ovaj manji motor ali pitam se da li je to nužno?
Računom o kupovini uvek možete da dokažete da je motor vaš i da ste ga postavili samo radi probe, ispitivanja ili kao pomoćni (trebalo bi da ta priča prodje).
Ako, pak, želite da umesto velikog registrujete čamac sa malim motorom, tada imate postupak brisanja velikog motora iz plovidbene i upis malog motora, a to sam opisao u tekstu ranije.
Dakle, svaki vlasnik mora sam da odluči šta želi i koliko je spreman da plati.
-
Serbone, registruj u Velikom Gradištu , jer je to nadležna kapetanija za deo Dunava gde ćeš uglavnom koristiti čamac.
Što se motora tiče, ispiši taj od 75ks iz plovidbene, i prodaj ga, tj. napravi ugovor svojom ženom, prijateljem ili sl.. U plovidbenu upiši taj mali od 6ks i tako registruj.
Kad te, (ako te) zaustave samog, ovaj veliki si uzeo od vlasnika "da ga isprobaš". Može vlasnik da ti da ovlašćenje za probu motora, da imaš, ako nije na čamcu, ali ako ćete uglavnom da plovite zajedno, onda nema problema! 114 Bitno da su papiri uredni.
Šanse da te zaustave i kontrolišu, treba i to reći, su veoma, veoma male. Biće mnogo i da ih samo vidiš na vodi češće od 2-3 puta godišnje.
Na ovaj način ćeš uštedeti ozbiljan džeparac za gorivo svake sezone. A pošto znam šta je Evinrude flasica, trebaće ti, veruj mi! stri 114
-
Sale i LSI svaka cast saveti koji resise nedoumicu i trasirase mi put, eto kako je forum koristan i za nas koji samo pratimo vas iskusnije.
-
Pozdrav,
Zanima me koliko bi bio upis motora od 30hp u pitanju je nov motor, a stari koji se brise je 20hp tu koliko sam citao ubracunava se razlika?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Ako se ne varam placa se razlika ali ide i neko dodatno osiguranje koje se plaća za preko određene snage, mislim da je bas preko 20hp ili je bilo 20kw nisam siguran.
Sent from my SM-N985F using Tapatalk
-
Обавезно, осигурање плаћа се за моторе чија снага је 15 и више киловата.
За износ пореза, погледајте табелу износа пореза која је дата на страници сајта Удружења наутичара "Моја лађа" (водите рачуна о дужини чамца и о томе да ли је са или без кабине, као и о старости чамца, да бисте дошли до тачног износа пореза).
https://www.udruzenjenauticara.org/tabela-poreza-na-upotrebu-plovila/
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
-
Aha hvala sad cu da pogledam, nelt 506 je u pitanju godinu dana star
Sent from my iPhone using Tapatalk