Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: LSI 11, 08, 2012, 12:48:19 posle podne
-
Možda će ovo biti od koristi nekome.
Ako se prilikom startovanja motora pojavi oblak crnog dima i to potraje dok se motor ne zagreje, onda je verovatno u pitanju problem sa karburacijom. Ili je karburator zagušen ili nije dobro podešen. U takvim slučajevima motor nemirno radi na leru.
Vlasnici motora za injektorskim ubrizgavanjem lakše će dijagnnostikovati problem zahvaljujući savremenim uredjajima za ispitivanje.
Ako je dim plav ili siv moguće je da se radi o istrošenim zaptivačima na sicevima ventila koji propuštaju ulje u cilindre posle gašenja motora.
-
Lazo, lakše malo sa tim savetima, pogotovo što su nepotpuni, i neodređeni. Beli ili plavičasti dim je sasvim normalna pojava prilikom startovanja dvotaktnih motora, i nisu znak nikakvog kvara.
Ovo što ste napisali se možda može odnositi na četverotaktne mašine.
-
Lazo, lakše malo sa tim savetima, pogotovo što su nepotpuni, i neodređeni. Beli ili plavičasti dim je sasvim normalna pojava prilikom startovanja dvotaktnih motora, i nisu znak nikakvog kvara.
Ovo što ste napisali se možda može odnositi na četverotaktne mašine.
Da, možda to nije naglašeno u tekstu ali radi se o četvorotaktnim motorima.
A što se tiče valjanosti saveta, radi se o razmeni mišljenja i iskustava, tako da je dobro da svako ko ima više iskustva i znanja svojim komentarom dopuni informaciju. Verujem da od toga može da bude samo koristi.
Ja sam samo malo više čitao o stvarima koje su povezane sa motorima i naišao sam na toliko stvari o kojima nisam znao ništa ili kojih se nikada ne bih setio, pa sam mislio da bi bilo lepo skrenuti pažnju na to i drugima, a naročito onima koji kao i ja o svemu tome vrlo malo znaju.
-
pisi lazo, samo ovo sto sale kaze daj u detalje thumbup
dvotakni vazda dime :)
-
Ako ga još podmažeš sa lošijim uljem tek onda dimi.
A tek kad ga ubaciš u rikverc misle ljudi da su počeli da zaprašuju komarce.
Naravno ovo važi za dobre stare cvaje.
-
Dimi i Jamaha 9.9 kada joj je ukljucen automacki saugh, bar moja dimi tih par minuta dok ne ugreje i spusti broj obrtaja, po majstoru to je normalno
-
pisi lazo, samo ovo sto sale kaze daj u detalje thumbup
dvotakni vazda dime :)
U detalje? Kapetane, ako se ja raspišem... Ma, znate vi mene...
-
114
Obično kod četvorotaktnih motora (uopšte) navedeni crni dim znači da treba zameniti propale zaptivače na ventilima (tefloni..) a verovatno i uljne karike (još bolje sve)...
Taj crni dim se obično onda javlja kod prvog paljenja hladnog motora posle duže pauze, i nakon par sekundi ili minuta nije tako crn ili skoro da uopšte nije crn. Kada je motor vruć i kada ga ugasite i ponovo upalite nema dima....
Šta se onda dešava :
Kada ugasite motor, on se polako hladi i stvara se neki podpritisak u cilindrima koji uvlači ostatke uja iz ventil dekle i iz koartera sa cilindra koje uljne karike nisu uspele da izbrišu.
Sama po sebi ova situacija i nije opasna koliko je neprijatna. Rešenje je zameniti navedene delove a dotle redovno kontrolisati nivo ulja.
Može se donekle ublažiti pojava korišćenjem kvalitetnijih i GUŠĆIH ULJA (recimo sae 20-50) ali je to samo odlaganje servisa
-
Isto kao kod kola.
-
Crni dim je znak lose smjese,plavi pokazuje gumice,karike...kod cetiri takta!
-
lazo kakvi podpritisci ventili karike ulja i ostale cica mace crn dim pri samom startovanju je nepodesena smjesa vazduha i goriva motor ti je nasisan gorivom nemoze da ga svari a tad nemirno radi ili ako imas vazdusni filter pogledaj da ti nije prljav i motor ne dobija vazduh to i nista drugo crni dim je znak iskljucivo prebogate smjese
-
Zoke, ima ona narodna: "Ako on laže, onda lažem i ja!"
Dakle, ovih nekoliko poruka koje sam napisao u vezi motora i ulja nisu rezultat mog znanja i iskustva. Na jednom mestu sam i naglasio da sam naišao na jedan forum američkih nautičara koji se bavi isključivo problemima vezanim za rad motora. Na tom forumu ljudi iznose probleme koje imaju a administrator daje uputstva kako probelme da otklone i uz to drugi posetioci iznose i svoja iskustva i zapažanja.
Tako je nastao i ovaj tekst o dimovima. Pa ako to što u tekstu piše nije tačno ...
Ali zato ste tu vi koji imate iskustva i znanja, pa je dobro da se javite i date svoje komentare i iznesete svoja iskustva. Siguran sam da će to mnogima, koji su poput mene, bez znanja i iskustva, biti od velike koristi. A ako neko od vas sigurno zna da to što sam preneo nije tako ili nije tačno ili da se problem može prevazići na drugi način, mogli bismo takav tekst da napišemo na engleskom i da ga pošaljemo na taj forum.
Sad mi pade na pamet da nisam napisao kako se taj forum zove. Evo linka: http://forums.boatingworld.com/NewForum/. (http://forums.boatingworld.com/NewForum/.) Radi se o forumu jednog od najpoznatijih časopisa iz sveta nautike. Ima tu mnogo zanimljivih tekstova. Ja sam pomislio da bi moglo biti od koristi da objavimm neke od njih kako bi i oni koji ne stoje najbolje sa engleskim mogli da imaju neke koristi od interneta.
-
114
Laki, ne šalji nikom ništa sos6, ovi naši odgovori su samo osnovane pretpostavke na navedene simptome i jedino što mogu je da
zbune laika pa će još manje znati.
Tačnije može samo majstor u servisu kada ga pregleda. Kada bi funkcionisao sistem da se postavi dijagnoza samo na osnovu
prepričanih simptoma onda niko ne bi išao recimo kod lekara ili na kojekakva snimanja nego bi lepo nazvao doktora telefonom
koji bi mu onda preporučio lek koji bi mu apotekar poslao po kuriru...... e pa neće moći tamburanje
Na osnovu rečenih simptoma može samo da se suzi broj mogućih uzroka i onda ide tačna dijagnoza i popravka.
-
Zorane, tako i ja gledam na to. Da ljudima skrenemo pažnju na neke stvari kojih se možda ne bi setili. Da ne krenu da "kupusaju" elektroniku pre nego što provere da li ima goriva u rezervoaru...
Medjutim, ako neko misli ili zna iz sopstvenog iskustva kako je neki problem dijagnostikovao i rešio - to bi već mogla da bude prava priča i uputstvo ostalima. I u takvim slučajevima ne bi mi bilo teško da odvojim malo vremena da to prevedemo i pošaljemo i drugima.
-
Lazo ,prestani sa čitanjem merikanskih foruma ,to u srbiji nepije vodu.
Prvo,gluplji su od nas,neznaju gde je srbija,mi znamo gde je amerika.
Sva njihova saznanja su proistekla iz novčanika,koliko plate toliko znaju.Kod njih psiholozi zaradjuju zbog njihovog znanja.
I oni u krajnjem nit koriste nit kupuju gorivo koje mi koristimo.
Iskustvo se stiče iz nemaštine.Mi sami popravljamo ,oni za sve plaćaju.
Šta misliš ko više zna o automobilima,oni ili kubanci koji dan danas voze njihove oldtajmere koje održavaju s delovima iz domaće radinosti.
Pređi malo na Ruske forume ,rusko plovilo i imaš
-
...
Pređi malo na Ruske forume ,rusko plovilo i imaš
Nemam, Iko. Nekad bilo ali posle mojih zahvata nije to više rusko plovilo.
Mada, našao sam na par ruskih sajtova ukupno više od 600 slika različitih modifikacija koje su Rusi radili na tom modelu čamca! Samo jedna od njih donekle liči na ovo što sam ja uradio (moje rešenje je naravno bolje i lepše!)
-
Mada "ne ponjimajem" ruski ....stavi linkove , mozda googl zna da prevede .
-
Tražili ste - dobili ste.
http://www.katera-lodki.ru/progress4 (http://www.katera-lodki.ru/progress4)
http://motolodka.ru/progress.htm (http://motolodka.ru/progress.htm)
http://motorka.org/m_lodki/progress/730-fotografii-motornoj-lodki-progress-2-i-progress-4.html (http://motorka.org/m_lodki/progress/730-fotografii-motornoj-lodki-progress-2-i-progress-4.html)
Želeli ste - uživajte.
Ovo su samo neki od brojnih ruskih sajtova na kojima sam bio (mene su interesovali isključivo ovi koji se bave Progresom).
-
e moj lazo ja mislio tebe zeza dim a ti se bavis americkom problematikom, ma neznaju oni jadni odakle su suplji ako cemo iskreno meni LICNO rijec servis ne pije vode uopste, a vidim da i nas narod hvata ta bolest , kao servisirao ga pred sezono ,kao ulje u cizmi ,svecice konzervacija te zamjena impelera (koji radi normalno ) i onda se tu uscackaju pa pokarabase isto valja pa te jos isprepada dok ne progutas udicu te da ne nabrajam svjecica struja platine-ko ima itd itd Staro je pravilo Nediraj sto funkcionise, E ako sam neznas promjeniti svjecice ,kanap poteznicu,ako ti pukne promjeniti ulje u cizmi i motoro e onda neznam sta bi rekao ustvari znam nije taj za vode sjedi gdje si i ostace ti mnogo para u dzepu
-
Ima nas raznih.
Dosta ljudi ne želi da isprlja ruke, "misli" da zna kako sve funkcioniše ili "zna".
A oni koji nisu talentovani i ne žele da znaju kako motor radi,nego samo da je ispravan i da sve funkcioniše kako treba,
e oni imaju drugi problem.
Kako doći do majstora koji je od reči u "sezoni"a da mu ne dišeš za vratom.
U pravu si zoki da smo počeli da koristimo strane termine.
Polovno je polovno a novo je novo,treba svaki polovnjak iskontrolisati i zameniti makar osnovne stvari na njemu da te ne boli glava kada
kreneš na vodu.
E tu se vraćamo na temu ko šta zna da zameni ili ko to ne želi da uradi nego hoće jednostavno da plati.