Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodski motori => Temu započeo: broker975fx 25, 06, 2012, 18:17:02 posle podne
-
Na remorkeru imam kopču kojoj pokušavam da nađem bilo kakvu specifikaciju ili nešto slično, za početak ne znam čak ni da li je u pitanju mehaničaka ili hidrauličana. Po rečima starog vlasnika u pitanju je mehaničaka teretna kopča, koja je slična hidrauličnoj ali je ne treba hlađenje zbog gabarita. Drugačija je od svih kopča koje sam imao prilike da sretnem i probam a i sa svima kojima sam pričao nisu mogli da skapiraju o čemu se radi a evo i zašto. Ona ima dva moda rada u prvom ukopčavanje se vrši postepeno odnosno pritisakanjem poluge u napred ili nazad dolazi do povećanja broja obrtaja osovine bez potrebe za pomeranjem komande gasa. Taj hod je jako mali ali što je više pritiskaš to je broj obrtaja veći. Promene smera obrtanja se dešavaju trenutno i bez ikakvog zvuka kakav je uobičajen kod klasične mehaničke kopče.
Drugi mod postoji samo za hod u napred i tada je potrebno povući kopču skroz ka sebi i tada je motor u potpunosti ukopčan i naravno na istom gasu ide brže nego u prvom slučaju. Ni ovde nema nekog karakterističnog zvuka klak za mehaničku kopču ali se ipak nekako pod ruku oseti malo drugačije nego u prvom slučaju. Rad sa njom bi bio više nego savršen da nema jednog problema a to je da kada upalim motor osovina se okreće a pronalaženje lera je baš teško jer je hod bukvalno milimetarski, ovo je posebno izraženo kod hladnog motora kao navodno dok se ulje u kopči malo ne zagreje ali moram priznati da je slična situacija i kada se zagreje. Ustvari meni treba neki majstor koji zna o čemu je reč i koji bi mogao malo da je došteluje.
-
Ti da naredjas jedno dvadesetak auto guma i na pramac i na krmu,za svaki slucaj,zbog ukopcavanja,dok ne nadjes majstora lol.Drzim ti palceve,da nadjes majstora 114
-
Pa posle neko kaže da ja imam problem!
Ono kod mene je "malo dete" za ovo kod Brokera.
Ostaje samo da vidimo ko će pre rešiti problem.
-
Nije problem pošto je težak i tromo reaguje pa se svikneš a i kada se zagreje ler se relativno lakše nalazi ali je malo nezgodno kada krećeš sa bove pa u leru kreneš da je čupaš sidro, u principu na čvrstom vezu nije problem ali je malko čupavo sa bove
-
Dule ako vidiš onu polugu pored kopče to je poluga koja služi za direktno ukopčavanje u slučaju da nešto nije uredu sa komandnog mesta, odatle je situacija ista stim da tu vidim osovinu pa mi je lakše da zaustavim okretanje osovine, milimetar napred , milimetar nazad pa ga nađem.
nijemi takođe jasno kako je moguće da mogu da upalim motor kada je brod delimično ukopčan?
-
Nevidi se na prvoj fotki sam spoj poluga i kopce.
Mozda ima hidraulicni ventil koji omogucava ta dva moda.
Takvi ventili obicno imaju sipkicu koja odredjue smer napred,ler,nazad.
Ako je takav sistem u pitanju mozda bi mogla da se zameni ta sipkica ili da se dosteluje.
To su moja nagadjanja al mora da ima neki majstor koji to zna.
Ako ti je remorker u Zemunu potrazi Bobana Marinera
-
Kopca je hidraulicna i sto posto je u pitanju samo stelovanje.
Postoji tu jos nesto kod njih... ako ulje nije odgovarajuce hoce i ono da pravi problem.
Kopča je po svemu sudeći ipak teretna mehanička e sad kako uspeva da ukopča toliku silu bez ikakvog otpora i kako funkcionišu dva moda u kojoj radi nemam predstavu ali me baš zanima, srećom sutra bi trebalo da mi dođe Zeka pa se nadam da ću dobiti odgovore na pitanje. Inače po njegovim rečima je za nju normalno da u leru pomalo vrti osovinu a to je posebno izraženo kada je motor hladan. U pitanju je kopča tipa f5 odnos 2/1
-
Ok da je kopca mehanicka al predpostavljam da je birac hidraulicni.
I mene zanima k5 k5
-
Kopca je hidraulicna i sto posto je u pitanju samo stelovanje.
Postoji tu jos nesto kod njih... ako ulje nije odgovarajuce hoce i ono da pravi problem.
. Inače po njegovim rečima je za nju normalno da u leru pomalo vrti osovinu a to je posebno izraženo kada je motor hladan. U pitanju je kopča tipa f5 odnos 2/1
Mozda ima previse ulja ,ili je pregusto (HD 90)
Ja u menjec uvek sipam HD68 ,a jos bolje je ATF za servo volane
-
Naravno Zeka mi danas nije došao :)
Inače kod mene u reduktor ide SAE 90 a u kopču ne znam više napamet ali nije 90
-
E majstori majstori tamburanje
-
Potisije Ada, Inace kopča koja je uradjena po licenci jedne stare italijanske kopče.
ja imam takvu kopcu na jednom malom refuleru, cak sta vise ima i jednu u rezervi, tj u dijelovima.
Inace, to pored hidraulicne kopce nije ni proslo, ni u putu je srelo, shodno tome prica o SAE 90, ATF i ostalim uljima je visak ovdje, tom cudu sta god naspes, to ce da radi, klasicna mehanicka kopca.
Sto se tice prvi stepen, drugi stepen, toga ovdje nema, vec ti je razlika samo u tome koliki pritisak polugom izvrsis na ogrlicu koja ukljucuje snop.
Rastavljao sam licno, tj remontovao sam je sam, tako da to stvarno nije problem, jako je prosta, mada ima nekoliko caki za stelanje.
Ako te sta zanima slobodno pitaj.
-
Pozdrav Scipko,
prvi put da čujem da neko nešto zna o ovome, tačno tako koliki pritisak na polugu dam on tako ukopčava sa tim što hod u napred ima i pun položaj kao i na klasičnim menjačima. Rekao bih vrlo korisna stvar za precizan manevar jedino me buni ostljivost poluge i to što mi uglavnom vrti osovinu i u leru - lagano ali elisa je 96cm pa se oseti jh. Sad sam se pohvatao pa joj nađem miran položaj ali tek kada se motor zagreje, jel znaš nešto o tome, meni majstor kaže da je to normalno ali mi to malo čudno. Inače u pravu si to su kopče rađene po italijanskoj licenci piše na njoj Fachini milano.
Malo moram špricem da dolivam ulje u reduktoru pošto tu curka a u samu kopču nisam dodao ni gram
poz.
-
Ja sam imao priliku da me muči, pa sam se i naučio kgk , sto se tice poluge, potrebno je precizno podesiti tzv "pracne", inače ler joj je malo stran pojam, malo je nezgodna za naštelati, pa mozda je bolje da se malo boriš sa tim lerom, jer kad se otpuste te pracne, onda sila pritiska na lamele je dosta mala i pri naglim promjenama broja obrtaja dolazi do proklizivanja, a ujedno i trošenja lamela, koje su mudro slovo za nabavku oops
Bolje ti je da se malo igraš sa ručicom, nego da ti ja moram prodavati lamele 114
Sto se ulja tiče ja u svoju sipam, SAE 30, to ti je najobičnije motorno ulje, zadnje klase, al ima da se kupi za zupčaste prenosnike, nesto je modifikovano, u reduktor mozes da sipaš Hipoidno, obavezno redovno provjeravaj ulje i prekontrolisi onaj odušak-čep, zna da se zaprlja pa se grije reduktor i izbaci ulje na semering.
Ako je sta ostalo nedorečeno, samo reci, servisiraćemo je pa makar i na forumu ako ne drugačije.
sretno 25648
-
Da u reduktor sipam to ulje ali curka negde od dole - to je curkalo i kod starog vlasnika a on stavio neku čantru pa onda svremena na vreme dolivao to ulje. Ja kada sam gledao ulje na meraču nekako imalo beličastu emulziju na sebi kao da je malo pomešano sa vodom - što i nije nemoguće da je kada se pere motor malo se vode slije u tu čantru. Ja sam počeo da dolivam novo ulje, curka i kada motor ne radi to ću da vidim da promenim i saniram.
Ovaj stari vlasnik mi reče da je probao da stavi hladnjak za ulje ali ga je majstor nagovorio da ga skine jer mu ne treba - ili ga je skinuo da ga utopi pre prodaje - jel ti imaš hladnjak kada smo kod njega?
Za te pracne prvi put čujem, nema predstavu šta je to i čemu služi ali hvala za info - kaži mi šta si mislio pod tim da mu je ler malo stran pojam.
Pitam te zato što i meni deluje da mu je ler u onom klasičnom smislu stran pojam ali ja sve nešto mislio da tu ne valja - iako mi je i Zeka majstor potvrdio da je kod tih kopči to uglavnom tako.
Sa čim ti je uparena ova kopča? - mislim kojim motorom :)
Pozdrav
-
Misliš na ovo crevce što izlazi iz reduktora?
-
Ulje ti curka na zadnji semering(mislim da je 65x85x10, po sjećanju govorim), sto znaci da ga trebas promjeniti, e sad, kad odvrnes kardan il vec kakvu vezu imas nazad, provjeri ima li prirubnica luft, odnosno aksijalni i radijalni zazor, ako postoje, mjenjaj lezajeve (potraziću imam negdje zapisano koji se ugradjuju) i vidi mozda postoje podloske za podesavalje aksijalnog zazora, pa usput podesi i njega, sto se semeringa tiče, preporucujem INIS-domaca proizvodnja, meni su se odlicno pokazali.
Mislim da hladnjak ne treba, al opet nije na odmet, imam ja nekoliko novih hladnjaka, kopči, osovina, dijelova, al da se ne reklamiram oops, mada, mislim da ne treba, usput ja na takvoj kopci hladnjak nemam.
Ler, tesko je naci sredinu izmedju dobrog lera i dobre vuce (na toj kopci), pogotovo u zimskom periodu, inače je problem ler na tim meh.kopčama, sto znači da je to sve ok i samo gas, ne brini se nista.
Crijevo je samo odusak, kod mene je drugacije izvedeno, al to je nebitno.
Uparena je sa Fap-om, 6G-130 ks.
Mozes na fb-u pogledati sta sam ja ugradjivao, prepravljao, pravio i tako
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.256920741040907.64111.116017611797888&type=3 (http://www.facebook.com/media/set/?set=a.256920741040907.64111.116017611797888&type=3)
-
Au teška artiljerija :)
čime se baviš - prevoz robe?
Daj malo slika i priče o ljađi - Alexandar
Hvala na savetima - ako te put nanese ka Beogradu moraš da dođeš kod mene na čašicu razgovora 114
-
Pozdrav
Imam ovakvu mehanicku kopcu na svo brodu.E sada uradio sam kopletan servis zamenio lagere,biksne i gurtne.Kopca kada je ladna mogu nesto bedno da idem u nazad ali tesko ulazi u rikverc a kada je vruca to je misaona imenica .Probao sam malo da dotegnem te gurtne ali onda se kopca greje i veoma tesko ulazi u rikverc i isto kad se ugreje nema sanse ni da je ubacim u rikv. ni da ide u nazad brod.Pomagajte ako neko nesto zna sos6
-
Probaj da kontaktiras scipka sa foruma on ih je rasturao I sastavljao berovatno ima odgovor, meni je to sf
-
Pustio sam poruku pa ce mo videti