Moja Ladja
Nautika opšta... => Regate, druženja, susreti... => Temu započeo: mossi 20, 06, 2012, 10:31:04 pre podne
-
Lazo, danas je sreda, do NS-a imate oko 100km vodom.
Treba vam dva dana konforne plovidbe.
Što znači da bi trebali krenuti u petak, još bolje u četvrtak.
Ili vučeš čamac do NS-a, tako možeš krenuti i u subotu popodne. sajkaca
Kako god, morao bi imati barem jedan dan na vodi pre polaska. yg
-
Mossi, hvala na ovom dobronamernom savetu.
Ideja je da sutra čamac spustim u vodu kod Venecije u Banovcima i da ga, u društvu s majstorom Mirkom, odvezem do Slankamena. To je nekih 20-25 km vodom. Trebalo bi da bude dosta da se proveri funkcionisanje motora i upravljanja. Takodje da i ja malo "osetim" ladju.
Planiram da krenem u subotu sredinom dana i da otplovim do Sremskih Karlovaca, gde bih zanoćio, a onda bih ujutro, u nedelju, krenuo ranije tako da do 9 sati stignem na mesto odredjeno za polazak regate u kanalu.
Brine me malo porast vodostaja - vidim mnogo grana i stabala koje Dunav nosi. Biće potrebna velika pažnja kako ne bi došlo do iznenadjenja...
-
Lazo, grane nisu problem ako voziš uzvodno 10-tak km/h, lako se uoče i lako obiđu. 6589
Kada noćiš tu malo pripazi kako i gde sidriš ili vežeš u obalu, pa si opet bezbedan.
Nadam se uspešnom porinuću, plovidbi i vidimo se u Somboru.
114
-
...
Nadam se uspešnom porinuću, plovidbi i vidimo se u Somboru.
114
k5
114
-
od Banovaca do Novog Sada je 65km a ne 100km. od Slankamena do Novog Sada je nesto vise od 40km i to sve ako se striktno drzite plovnog puta (roze linija na mapi ispod).
ne bojte se granja. ono sitno nije problem jer ga pramac broda odbacuje u stranu. velika debla i panjeve ce te na vreme uociti i obici.
ako treba neka pomoc u vezi vremenske prognoze, rute puta ili sta slicno slobodno pitajte.
zelim vam lep provod i sigurnu plovidbu
-
Hvala, Espresso.
Moj plan je da se držim veći delom ne mnogo daleko od obale ali nikako sredine plovnog puta - ostavio bih to velikima. Kao u onoj pesmi Djure Jakšića (Staze).
Nadam se da je voda dovoljno visoka da nigde neću zakačiti napere kojih ima dosta.
Pre nekoliko minuta majstor mi je javio da je motor sredjen i sajle podešene!
To znači da ću sutra otploviti do Slankamena - po mojoj proceni biće mi potrebno za to više od sat vremena. Nemam nameru da plovim maksimalnom brzinom. Želim da isprobam kako motor radi - od lera do punog gasa. Kako čamac reaguje na volan. Da vidim kako se ponaša na talasima s boka i u pramac...
U subotu pre podne opremiću čamac svim što mislim da će mi biti od koristi (ono što zaboravim ili ću nabaviti uz put ili ću poneti nekom drugom prilikom!).
Mislim da ako krenem oko podneva, do Sremskih Karlovaca mogao bih da stignem do uveče. Odatle do Novog Sad verujem da mogu da stignem za sat i po.
Baš me zanima koliko će motor potrošiti goriva na tom putu?
Kao što znate, nisam uspeo da nadjem manji motor, tako da ću ploviti sa Evinrudom 25. Poneću i 20 l goriva rezerve. U Novom Sadu ću dopuniti rezervoar i kanistere, pa do sledeće pumpe - biće.
A što se vremena tiče - bolje je da ne znam šta me čeka.
Čujem da za nedelju najavljuju pljuskove... Ne vidim da ja mogu nešto protiv toga. Ipak, nadam se da će vreme biti bolje nego lane. Da nam ne pokvari večeri uz tamburaše (organizator je obećao tamburaše za svako veče na svim odmorištima).
-
Kad sam mislio na 100km, mislio sam od BG-a do NS-a, a ima po GE oko 85km.
tako da ću ploviti sa Evinrudom 25. Poneću i 20 l goriva rezerve.
Ako od rutu od 65km misliš da predješ 20L i nešto rezerve ... hmmmm.
Iskreno mislim da je 30km/h misaona imenica, a takodje i 10L/h.
Ponesi, BAREM DUPLO goriva!
-
i ja mislim da ce trebati vise goriva, i svakako Lazo ako te ne bude mrzilo zapamti malo brzine i potrosnje u odredjenim rezimima voznje
-
Čekajte malo vas dvojica - ako krenem s punim rezervoarom (20 l) i ponesem još 20 l rezerve, zar mislite da to neće biti dosta do Novog Sada?
U Novom Sadu ću dopuniti, a kasnije u kanalima, voda je mirna i bez neke struje - trebalo bi da na malom gasu troši manje.
Tako to ja razmišljam.
Koliko troši Evinrude 25 (moj je iz 1983. godine)?
-
a ne znam koliko bi trosio na 1/3 gasa a shavtio sam da ti ne bi glisirao ili nisi siguran da bi mogao glisirati.....a i mene nekako zanima potrosnja u tom rezimu....
-
12-13 litara na punom gasu
-
Čekajte malo vas dvojica - ako krenem s punim rezervoarom (20 l) i ponesem još 20 l rezerve, zar mislite da to neće biti dosta do Novog Sada?
U Novom Sadu ću dopuniti, a kasnije u kanalima, voda je mirna i bez neke struje - trebalo bi da na malom gasu troši manje.
Tako to ja razmišljam.
Koliko troši Evinrude 25 (moj je iz 1983. godine)?
Mnogo trosi
Bar 15l do Slamkamena
-
12-13 litara na punom gasu
Ako je to potrošnja po satu i ako je pri tom brzina od desetak km/h za dva sata bih prešao dvadesetak kilometara? Mnogo, brate (mislim, mnogo goriva)!
Šta je tu je. Spremiću još jednu kantu od 10 l - rezerva za rezervu!
-
pa nemoguće da je brzina samo 10 km/h... mora biti bar 25 -30 sa tim čamcem..... ipak je to "marinijum"
-
Na mom camcu koji isti kao Lazin(pre dogradnje) sa johnsonom 25 glisira na 4/5 gasa kad sam sam u camcu bez provijanta,pod uslovom da prvo uspem da upalim motor tamburanje
-
pa nemoguće da je brzina samo 10 km/h... mora biti bar 25 -30 sa tim čamcem..... ipak je to "marinijum"
Iskreno, ja se nadam da sa tim motorom neće biti problema postići tu brzinu (20-30 km/h) ali kolika je potrošnja, to ne znam.
Medjutim, šta ako budem plovio sa nekim ko ne može da plovi brže od deplasmanske brzine (desetak km/h)? Onda samo polako, mali gas pa gorivo dok potraje.
-
Lazo imaš više mogućnosti.
Prvi zadatak ti je da stigneš po svom planu u NS.
e potom imaš varijantu da se vežeš s još nekim plovilom i da plovite kanalima vezani , uz podelu troškova goriva.
Nije baš za javnost , al ajd sad da ne cepidlačimo.Druga varijanta ti je da prijaviš da si u kvaru, i onda te komandni ,servisni ili spasilački brod vuku.E tu ni gorivo nedeliš već se voziš mufte. a0335
-
Smisao moje poruke je da STIGNEŠ u NS, a ne da na pola puta ostaneš bez goriva.
Pod pretpostavkom da trošiš oko 12L i da ideš brzinom od 25km uzvodno.
Treba ti minimum 40L, ali ako trošiš 15L trebalo bi da poneseš 60L.
Zato sam ti lepo predložio da staviš čamac na prikolicu i odvučeš ga u NS.
Tamo su drugari, majstor i vrlo spora plovidba na leru, kada je i potrošnja minimalna.
U svakom slučaju ti ne bih preporučio da na put za NS kreneš SAM vodom. no125
I ništa se ne sekiraj, sve će to dobar papras da popravi uz dobar špricer ili ladno pivo!
114
-
Po nekoj mojoj racunici ti neces moci nikako da glisiras znaci na trecini gasa bi trebalo da stignes za 3-4h i nebi trebalo da potrosis vise od 20-25l
Ako uzmemo u obzir tvoje nagomilano iskustvo u upravljanju camcem i bolje je sto nemozes da glisiras.
u svakom slucaju a0335
-
Pitanje za adinistratore: Obzirom da je poslednjih nekoliko poruka posvećeno pripremama za regatu, da li bi neko od vas modao ove poruke da izmesti iz ove teme u novu, koja bi se mogla nazvati: "Pripreme za regatu"?
Da se vratim potrebnoj količini goriva.
Mossi, ako bih i uzeo dva dodatna kanistera za gorivo - gde da ih smestim? Ako njih smestim, gde ćemo žena i ja?
Ipak, transport čamca putem do Novog Sada ne dolazi u obzir. Moj problem u ovom trenutku jeste što zaista ne znam koliko motor troši i što neće biti vremena da se to proveri i potvrdi. Ipak, od Banovaca do Slankamena ima tih dvadesetak kilometara pa ću videti i koliko vremena i kojom brzinom i koliko će to biti goriva - makar približno.
Ako sa 40 stignem do Karlovaca i tamo dopunim rezervoare imaću i do Novog Sada, a posle bi sve trebalo da bude jednostavnije.
Ja sam prvobitno planirao da u Slankamenu sačekam Barbanešu i ostale sa "Moje ladje" koji krenu na regatu, pa da sa njima u društvu i pod njihovim nadzorom krenem ali to mi nešto ne izgleda izvesno. Ostala je mogućnost da u Karlovcima zateknem bračni par Hinić, pa ako oni budu raspoloženi za društvo da sa njima nastavimo ujutro za Novi Sad.
Ako i to ne uspe, onda ću morati sam, pa kako bude.
Novuse, ta 3-4 sata se odnose na put do Slankamena, ako sam dobro razumeo? Komentar o iskustvu i preporuka da izbegavam glisiranje sasvim su umesni i potpuno se slažem s tobom.
-
Lazo tvoj motor trosi na punom gasu jako puno za tu konjazu jer je mator dvotaktni
Ali posto je to jak motor a camac lagan mislim da ces ici na 1/3 gasa bar 10 uzvodno i imaces potrosnju max 6 litara
Do pola gasa ako budes vozio ici ces znatno brze i to ti nece jako uticati na potrosnju.
Ukoliko zelis glisirati uradi to samo kada je neophodno (izbegavanje neke nevolje)
Zelim ti uspesno porinuce i srecan put 114
-
spustis caamc, poneses vagu za vaganje ribe.....izvagas kompletan rezervoar, vozis 5 minuta istom brzinom, stanes izvagas rezervoar....dobivenu razliku u kg puta 12 i dobijes koliko kilograma potrosis u sat vremena...specificna tezina benzina je mislim 0,739....podijelis i za 5 minuta si rijesio sve ne doumice oko putovanja...znaces treba li ti vise nego sto si ponio ili manje
-
Lazo 3-4h se odnose na put od Slankamena do n sada
-
Lazo najmanja potrošnja uzvodno je pri brzinama oko 8km/h.
Imamo relativno slična plovila i relativno slične probleme.
Nabavka i nošenje goriva za male čamce je jako velik problem.
Pumpe nisu čak ni uz reku, tako da ako ostaneš bez goriva u nekoj zabiti imaš zaista velik problem.
Ja na putu za djerdap nisam konistio nikakve kanistere, nego one plastične boce od 6L.
Pun rezervoar i 5x6L, jednu od 6L NIKAD nisam dosipao to je zlatna rezerva.
Moj motor 4 takta F25 troši pri 1500 obrtaja oko 1L/h
Savet od Maverika zlata vredi, ako nemaš vagu idi i kupi je, vredi svaki dinar!
Čamac je lagan kad je prazan i nov, u svim ostalim slučajevima,
a pogotovo kad se ide na regatu, nosi i po 30% više od potrebnog!
Taj čamac mora da ima u fulu 600-700 kg plus uništenu aerodinamiku.
Tako da više od 25 uzvodno.. svaka čast, potrošnja taz
Znači samo laganica, 8km/h i to je to!
114
-
Joj,joj,joj, ala ste ga uzeli u mašinu! nutss
1. Evinrude 25 troši na punom gasu 12-13l/sat. Plovidba punim gasom znači glisiranje, a to opet znači brzinu od najmanje 25-30 Km/h.
U tom slučaju Laza će trebati oko 20l do NS-a.
2. Evinrude 25 koji se vozi malo iznad ler gasa troši 4-5l/sat, a s obzirom da Lazin čamac, posle ovog produženja, ima prilično povoljan odnos dužine i širine, očekujem da postigne i celih 10km/h uzvodno bez guranja vode. Nikako se ne može porediti sa taban koritom, bez obzira na "slične" dimenzije. U takvoj plovidbi do NS-a neće potrošiti više 30-35 litara.
3. Što se tiče uticaja aerodinamike na brzinu plovidbe, ona ima uticaj tek na brzinama većim od 60Km/h. Ako se i nađe u situaciji da plovi po tako snažnom vetru, ionako neće moći glisirati zbog talasa, a po mirnom vremenu takvu brzinu ne može da postigne.
4. Što se pravi bauk od glisiranja? Taj čamac će, ako uopšte uspe da izglisira, postizati max. 30-35km/h. To je zaista skromna i bezbedna brzina, a ne treba zaboraviti da je u pitanju glisersko korito, koje će sa povećanjem brzine dobijati na stabilitetu. Verujem da će stabilitet u sporoj plovidbi, zahvaljijući uskom koritu i visokoj nadgradnji biti dosta narušen.
-
...
-
Zahvaljujem se Saletu na objavljenim fotografijama uplovljavanja "Dunavske lepotice" (smo da se razumemo - ovo neće biti i zvanično ime čamca) u marinu u Starom Slankamenu.
Sinoć sam bio previše umoran da bih bilo šta napisao. Sunce i emocije učinili su svoje, pa sam odlučio da se ispavam pre bilo kakvih zaključaka.
Evo par zapažanja.
Nakon što smo se otisnuli u Banovcima kod restorana Venecija, proveravali smo ponašanje čamca pri raznim brzinama.
Pri punom gasu, po Dunavu koji znate kakav je u ovom trenutku, uspeli smo da dostignemo brzinu od 19,7-21 km/h vozeći protiv struje.
Sa malo više od pola gasa, vozili smo konstantnom brzinom od 12,5-12,7 km/h.
Nismo uspeli da izglisiramo i da vozimo u gliserskom režimu (čamac, gorivo, dve osobe, konopci, sidro - ukupno oko 600 kg).
Na putu od Banovaca do Slankamena, koji je uz zadržavanja radi podešavanja rada motora na malom gasu i razgovora sa nekim usputnim poznanicima, trajao dva sata potrošeno je nešto više od 20 a manje od 25 litara goriva. Moglo bi se reći da je prosečna potrošnja bila oko 1 l/km.
Pri tim brzinama čamac se na vodi veoma lepo ponašao. Odgovarao je na okretaje volana, reagovao na promene gasa - sve kako se samo poželeti može.
Reklo bi se: rekonstrukcija čamca je uspela.
Ali nije sasvim tako.
Nekih dvadesetak minuta posle polaska, primetio sam veliku količine vode u krmenoj komori i kanalu kobilice! Vode je bilo verovatno više od 10 litara!
Odakle se pojavila?
Gde je ušla?
A Barbaneše nigde na vidiku - tek da se zna!
Do Slankamena još dva puta smo morali da izbacujemo vodu ali nisam imao utisak da bi to moglo da ugrozi bitno bezbednost (mislim na to da je količina vode koju smo primali mogla da se kontroliše ručnim izbacivanjem s vremena na vreme).
Zbog nedostatka iskustva, imao sam problema da čamac priteram uz dok ali to će se popraviti uz malo vežbe.
Sve u svemu, rekonstrukcija čamca je koštala ukupno nešto više od 3.200 evra.
Da li je to mnogo ili malo - teško da ćemo se složiti.
Pošto je u ovom slučaju samo moje mišljenje merodavno, rekao bih da je rekonstrukcija vredela svake potrošene pare.
Iskoristio bih priliku da se još jednom zahvalim svima koji su mi pomogli lično ili na neki posredan način tokom rekonstrukcije. Zahvaljujem se i na svim dobronamernim komentarima kojih je bilo mnogo u proteklom periodu.
A što se tiče regate - sinoć sam odlučio da odustanem i o tome sam izvestio organizatora.
Sledećih desetak dana odmora iskoristiću da podignem pod i pokuša da utvrdim gde ulazi voda. Nabaviću i kaljužnu pumpu, a pre svega moram da ovladam upravljanjem čamcem.
Čamac je u marini Stari Slankamen i svi koji su raspoloženi ovih dana će me tamo naći gotovo svakodnevno.
Sa Marinom i Saletom verovatno ću se naći već u subotu na Belegiškoj adi, a možeda se pojavi i neko od vas.
-
Lazo postovanje!
Interesuje me koji je tvoj razlog za tako naglo odustajanje od regate? Potrosnja, voda u krmenom delu, ili nesto sasvim trece? hi
-
A što se tiče regate - sinoć sam odlučio da odustanem i o tome sam izvestio organizatora.
prvo mi bilo smesno, pa sam bio besan , a sad sam tuzan ...
-
E Lazo.................hbga!!!!!!!!!!
Ti najbolje znas zasto si tako odlucio ! Steta !!!
-
A što se tiče regate - sinoć sam odlučio da odustanem i o tome sam izvestio organizatora.
prvo mi bilo smesno, pa sam bio besan , a sad sam tuzan ...
I ti imas te simptome samo tebi se mesto vode pojavljuju kumovi,tate, mame, zene,boginje.....
I sta ako je covek odustao bilo bi cudo da nije.
Trenirao dva sata a oce na olimpijadu?
Nebiva!
-
Ispravna odluka
Mora prvo da ovlada nekim vestinama i upoznati camac.
Možda je bilo teško donet takvu odluku posle tolike želje da se sve što pre privede kraju ali je sigurno bolje ovako nego grlom u jagode a regata i druženja će biti i u buduće. thumbup
-
Dobra odluka, niti si ti niti je čamac još spreman, sada te čeka lečenje dečijih bolesti koje se uvek pojave i smaraju. Mislim da ti je prvi prioritet da ustanoviš gde i zašto voda ulazi i to saniraš - to što je malo vode i što se može ručno izbacivati nije rešenje. U svakakom slučaju čestitke za porinuće i da te podsetim da sam ja kada sam radio rekonstrukciju na Lotlorijenu po prvom porinuću morao da ponovo podižem brod i krpim još jednu rupicu. Cena je takva kakva je i to uvek boli srećom ja ne vodim evidenciju za remorker jer sam shvatio da neću da se nerviram mada su mi stavari podosta jasne kad pogledam novčanik flasica
-
Lazo, ma koliko bila bolna odluka da odustaneš od regate, poznavajući tebe, mislim da je odluka ispravna. Nikad ništa nisi prepuštao slučaju niti se previše oslanjao na tudju pomoć.
SVE ČESTITKE NA PORINUĆE 114 kgk clap
Ova regata ti je ipak, na neki način, u tvom životu veoma važna. Ako ništa drugo, bar te je naterala da požuriš sa prepravkama i pre početka regate porineš čamac.
E, sad. Neki su se kladili ko će pre porinuti čamac u vodu, Ti ili ja. Evo razloga da se pohvale oni koji su tipovali na tebe.
Ja sam se nadao da ću završiti do 15. juna ali evo odužilo se. Ipak će tokom jula biti spreman za plovidbu, tako da ne kasnim mnogo. Ostale su sitnice oko komandi i farbanje, al ajd da ne off-ujem ovu temu. O tome ćemo kad porinem čamac i otvorim tu novu temu.
-
Pri punom gasu, po Dunavu koji znate kakav je u ovom trenutku, uspeli smo da dostignemo brzinu od 19,7-21 km/h vozeći protiv struje.
Sa malo više od pola gasa, vozili smo konstantnom brzinom od 12,5-12,7 km/h.
Lepo sam ja rekao... težak i narušene SVAKE dinamike.
A ni za potrošmju nisam pogrešio .. čak sam bio preblag.
Na malo više od pola gasa se vozi KAD IZGLISIRAŠ i ako možeš da ostaneš u gliserskom režimu.
Ako ne glisiraš voziš na 1500 obrtaja. TAČKA. - EKONO MOD!
Tih 1500-1800 obrtaja će ti dati brzinu od 6-8km/h uzvodno.
Ako nko nešto meri i premerava onda sam to ja.. hahaha stri m4
Voda u čamcu.. hm imao sam je i ja na jednom čir varu kojji je bio 3cm iznad vodene linije kad je čamac neopterećen.
Kad sam ga pretovario počelo da suzi.. stvar rešena .. silikonom.. pre 4 godine .. i tako stoji. kgk
Tvoje curenje je ozbiljnije i moraš ga pronaći!
Žao mi je što si odustao od regate, ali mislim da si pogrešio.
Za vreme regate bi bio u društvu 100 STOTINU kapetana, jel može bolje?! Teško.
Ovako to istaje ekipa iz Banovaca .. stri stri stri
Lazo lepo je videti čamac kako plovi! thumbup
Miran Dunav i što više kilometara ti želim!
hi 114
-
Svaka prerada i promena na koritu donosi neke uglavnom nepredvidljive rezultate.( osim ako nije rađena po projektu stručnjaka)
Rekao bih da sve u svemu to i nije tako loše ispalo. Čamac je puno stabilniji nego što sam ja očekivao.
Brzina?! Čamac je dosta teži nego ranije, a postigao je čitavih 21km/h uzvodno. Rekao bih da mu nedostaje svega 1 ili 2Km/h da bi potpuno prešao u gliserski režim. Verujem da će Laza izglisirati kada bude sam u čamcu, pogotovo u plovidbi nizvodno, a problem će trajno rešiti kada se motor opremi drugom , sporijom elisom.
Po jakom Dunavu, uzvodno, postići skoro 13km/h, tu bi i ja sa Evinrudeom morao da idem na više od 3000 obrtaja. Da su išli sporije, uštedeli bi gorivo, ali to juče nije bio cilj priče. Teško da će Laza ploviti u tom režimu na duge staze, ali sigurno će ići brže od 8km/h uzvodno, to je već sad jasno.
-
Cestitam na porinucu
-
Loša vest:
Iz marine Slankamen je stiglo obaveštenje da Lazin čamac ozbiljno prima vodu, tako da će Laza još danas morati da izvadi čamac na suvo i ustanovi gde se nalazi oštećenje. sha
U svakom slučaju, ovo nažalost potvrđuje da je Laza doneo ispravnu odluku što se regate tiče. no125
-
Neka pogleda taj nadogradjeni deo
Po onim slikama lako se moze desiti da se tu prelomio...
A tu zvaka nece da pomogne!
-
Mora da se menja naziv teme,pa makar u ''rekonstrukcija i paceta i labuda'',na zalost.Bojim se da ce Laza da popizdi,nacisto taz sB0 4587,a mnogo dobar covek thumbup.
-
E jbg,
kakva muka ajd valjda će ga popraviti - drž se Lazo
-
Čamac je izvađen, a prema prvoj proceni, korito je celo i neoštećeno. Problem su, po svoj prilici, loše zadihtovani šrafovi kojima je pričvršćen nosač motora za krmeno zrcalo.
-
Kada oce da zeza ovek nadje nacin !!
-
Evo da se i ja oglasim - upravo sam stigao kući iz Slankamena.
Čamac je na prikolici u dvorištu marine. (Ne može moje pače bez bašte!)
Od Saleta ste već čuli šta se dogodilo.
Dok sam se vraćao s puta, na ulasku u Beograd u visini Čukarice dobio sam poruku da se čamac nagnuo i da će potonuti ako brzo nešto ne preduzmem. Bilo mi je potrebno sat i po vremena da stignem do marine ali kada sam stigao ljudi u marini su potapajućom pumpom izbacili gotovo svu vodu iz čamca. Vode je bilo nekoliko stotina litara (to je ušlo od sinoć kada je čamac privezan).
Dok se voda cedila sa čamca zapazio sam tanak mlaz koji je curio nekoliko minuta iz metalne cevi koja je deo konstrukcije nosača motora. Izgleda zaista kao da je voda procurila pored zavrtanja kojima je nosač pričvršćen uz krmenu tablu.
Ako je to zaista to - onda to nije veliki problem.
Obzirom da je već bilo kasno, odlučio sam da ujutro odem do marine i da proverim da li je to problem ili je voda ipak ulazila na nekom drugom mestu. Medjutim, ja nisam video da je na bilo kom drugom mestu voda curila iz čamca, a bilo je više litara u komori i tu vodu sam ispustio kako bi se čamac osušio do sutra.
Sutra ću da zatvorim sve čepove i da u komoru ulijem dvadesetak litara vode da vidim da li će ponovo da curi pored zavrtanja ili na nekom drugom mestu. Tek iza toga odlučiću kako da saniram problem.
Eto meni zabave za vikend.
A što se tiče regate - teško da mogu da vam objasnim koliko snage je bilo potrebno sinoć pa doneti odluku da se na regatu ne krene.
Toliko dugo sam priželjkivao trenutak da čamac bude u vodi da zaplovimo...
Ipak, razum je govorio da to ne bi bilo pamento i doneo samm još jednu tešku odluku u svom životu. Nisam želeo da krenem sa očiglednim problemom i da od samog početka predstavljam problem i organizatoru i koelgama nautičarima, a da i ne govorim o sekiraciji od koje ipak ne bismo ni žena ni ja mogli da pobegnemo.
Mislim da nisam pogrešio i nadam se da će biti neka druga prilika.
U medjuvremenu, čamac će biti dovršen do kraja, a i ja ću da steknem malo više potrebnog iskustva pa će možda i uživanje biti veće.
-
Lazo,naravno da niste pogrešili u vezi regate,samo napred i polako
-
Matori , j...b...ga i regata .Imas vremena za jos 50 regata. Svaki dan regata ako ti se hoce . Zamisli da si sa zenom na ladjici a ona procuri ... uh ...neka ovako barem zavrsi ,pojacaj pa polako
-
Lazo lako je moguce da ako nije naneta sika na one stafove da ce cureti tj nema sanse da ne primi vodu ako je samo sraf sa sajbnom bio dihtung
-
Добри мој Лазо. Шта да ти кажем, муке. Али средићеш ти и тај проблемчић. А сигурно се ради о ситници, али довољно да те мучи. no125 no125 no125
Е сад, да није тема сечена, скраћивана и сл. не би ни било воде у чамцу. И још поринуо си га малтене "инкогнито", а знаш добро да све то мора да се обележи како доликује. Па сад ти види како ћеш и какве поуке ћеш извући из свега овога. nutss nutss roll4 roll4 kgk kgk flasica flasica ffff ffff
-
Srsa ovo nije bilo lijepo ... ja cu da ti platim pice ako je do toga . Malo je Lazi nase z...sve vrijeme pa sad treba jos da nas trpi u situaciji kad mu nije bas sjajno . Nije to nivo ffff - a .
-
Srso,
U situaciji u kojoj sam činio sve da čamac spustim u vodu i da krenem na regatu bez dovršenog enterijera, čak svestan svog neiskustva, zaista nije bilo vremena da istovremeno organizujemo bilo kakvo druženje.
U Slankamen sam stigao uveče, oko sedam sati zato što smo u Banovcima čekali da majstori povežu deo električne instalacije (punjenje akumulatora s motora). Da li je bilo moguće druženje ograničiti na tih pola sata?
Ali biće druženja. Ja sam mislio da ću danas da se spustim do Belegiša i da se tamo nadjem sa Saletom i Marinom i to sam i objavio ali ovaj problem s vodom je ipak ono što diktira redosled akitvnosti.
Danas ću prvo da proverim da li je moje zapažanje od sinoć bilo ispravno, pa ako jeste da preduzemem odgovarajuće mere.
Ali šta ako nije?
A kad sredim i to biće po onoj: "Eto mene - eto vas..."
A dotle - moraću nekako da se izborim sa onih par paketa mineralne vode i Laškog piva spremnih za regatu (trebalo je da to posluži kao dodatni balast u početnim danima regate). Evo sinoć žena otvorila prvu od onih konzervi koje smo spremili za put. Kad pojedem sve te ćureće nareske, sardine, haringe i paštete osećaću se kao u dane kada sam bio na odsluženju vojnog roka ali šta da radim?
Zaista nije lako.
-
Ма Лазо ја се само шалим и не прозивам те онако одистински. Наравно да ће бити времена за дружење на много више од пола сата. oops 114 Него кад поједеш све те конзерве и "СДО"-ове, и попијеш све те текућине, плашим се да ће ти се лађа накривљивати на твоју страну, а то ће негативно утицати на пловљивост исте. stri stri stri
А што се тебе Пољо тиче, него шта него да платиш пиће, ма и два, а ја ћу да ти одговорим истом мером. А Лаза има да нас трпи још како, и ништа неће да му фали. Е сад да ли је то ниво ffff или не, не би знао да ти одговорим. Мораћу од председника да тражим своје мишљење. nutss roll4 rolleye flasica ffff
-
Trazi ako nemas svoje . a0335
-
Lazare podnosi izvjestaj ...Dal nadje gresku ?
-
ako imas mogucnost jos da izmjeris obrtaje pa ces lakse odabrati pravu elisu....ako kazes 600 kg...taj motor bi uz dobro stelovanje s elisom trebao camac isterati u glisiranje...na knap je ali sigurno moze.....
-
Treća - sreća! Nadam se da će tako biti jer treći put pokušavam da napišem poruku.
Prvi put sam ja nešto stisnu na tastaturi (ubio me bog ako znam šta??!) pred sam kraj i čitav tekst je nestao.
Drugi put sam uspeo da završim tekst i da prikačim tri fotorafije. Kada sam stisnuo taster "Pošalji" dobio sam poruku da je datoteka veća od 200 kb i teskt i fotosi su nestali.
Hajde da probam ponovo.
Juče sam bio u Slankamenu i mislim da sam utvrdio gde voda prodire. Iako su fotografije koje ćete videti načinjene telefonom, videćete kap koja se odvaja od metalne kutije koja je deo nosača motora.
Napunio sam krmenu komoru vodom i tek kada je nivo prešao visinu gornjih zavrtanja koji pričvršćuju nosač motora uz krmenu tablu voda je potekla.
Kada je nivo pao ispod ova dva zavrtnja voda je prestala da ističe i morao sam da je ispustim iz komore kroz otvor za dreniranje.
Pažljivo sam pregledao čamac i nigde više na koritu nisam video ni jednu jedinu kap duž kobilice.
Ako je ovo jedini razlog za prodor vode u čamac, onda to i nije strašno.
Odviću zavrtnje, ubaciti diht masu i ponovo stegnuti zavrtnje najjače što mogu, pa dok izdrže vibracije motora.
Ali čudi me kako je voda stigla do gornjih zavrtanja dok je čamac bio privezan uz dok?
Da li je moguće da su ove metalne cevi počele da se ponašaju kao kapilare? Jer donji krajevi, koji su otvoreni, sve vreme su u vodi i mogće je bilo da je tokom vožnje došlo do formiranja vodenog stuba u cevima koje su nastavile da sprovode vodu i kada je čamac privezan.
Evo i fotografija:
-
A što se tiče regate, evo da vam podnesem kratak izveštaj o tome šta se dogodilo jutros u Novom Sadu i kako je to izgledalo.
Nisam izdržao i jutros sam sa suprugom skoknuo do Novog Sada. Na fotografijama koje slede videćete deo atmosfere.
Ispred prevodnice na ulazu u kanal okupilo se oko 90 plovnnih objekata. Bilo je tu svega - od običnih čunova, do katamarana, od motornjaka dužine oko pet metara do pravih ladja. Oko 40 plovila je došlo iz beogradskog akvatorijuma. Medju njima jutros sam pozdravio Barbanešu i njegovu suprugu, a bio je tu i Sale M sa boljom polovinom. Sa njima je bio i Žića - Terca, koji je kao ja došao autom - da ga želja mine.
Za nešto više od dva sata svi učesnici su prošli kroz prevodnicu, a mi koji smo morali, teška srca smo se vratili svojim kućama.
Evo slika:
-
Postovanje Lazo,
Zavrsicete vi zapocet posao samo neki ljudi na tezi nacin ispunjavaju svoje snove.
Zanima me otkud voda koja curi ispod cepa za drenazu.
-
Veljko, voda koja se vidi da kaplje sa kobilice je voda koja se sliva niz korito izlazeći iz cevi koje su delovi držača motora.
I ja sam proveravao te spojeve po ivicama korita, medjutim, kada bih blokirao kretanje vode koja navire iz cevi, nije bilo tečenja na tim najnižim delovima korita. Nesumnjivo je utvrdjeno da voda ističe pored zavrtanja i kroz cevi se sliva niz krmenu ploču prateći konstrukciju korita i dna.
-
ok
Ako budete skidali ceo nosac pokusajte i te kutije da zadihtujete i izmedju nosaca i krmenog dela postavite neku gumu,
da nebude metal na metal .
Sve najbolje i vidimo se uskoro na vodi.
-
Mozda bi trebalo da proverite spoj nadogradjenog sa osnovnim delom korita,da nije prilikom zavarivanja izgorela diht masa koja se nalazi u sendvicu izmedju oplate i tabana camca.Malo mi je cudno da voda ulazi iznad vodene linije mislim na te srafove koje Vi pominjete i to jos u toj meri da za noc napuni camac koji je na sidru ???
-
Mozda bi trebalo da proverite spoj nadogradjenog sa osnovnim delom korita,da nije prilikom zavarivanja izgorela diht masa koja se nalazi u sendvicu izmedju oplate i tabana camca.Malo mi je cudno da voda ulazi iznad vodene linije mislim na te srafove koje Vi pominjete i to jos u toj meri da za noc napuni camac koji je na sidru ???
Vlado, količina vode je bila velika ali ne za noć već za 24 sata.
I ja sam se pitao da li je moguće da toliko vode udje pored zavrtanja koji su iznad vodene linije ali nemam drugo objašnjenje.
Pregledao sam više puta sve ivice na dnu korita ali zavareni spoj i kobilica su bili suvi (osim samog završetka gde se sliva voda koja izlazi iz cevi nosača motora (pisao sam o tome).
Ja nemam objašnjenje osim onog o efektu kapilare, ma kako to izgledalo besmisleno imajući u vidu dimenzije. Mada, iskustvo sa pretakanjem goriva devedesetih godina pokazalo je da se kroz bilo koje crevo može tečnost presipati ako se stvori odgovarajući potisak...
-
ok
Ako budete skidali ceo nosac pokusajte i te kutije da zadihtujete i izmedju nosaca i krmenog dela postavite neku gumu,
da nebude metal na metal .
Sve najbolje i vidimo se uskoro na vodi.
U jednom od pokušaja da napišem poruku o svojim zapažanjima pisalo je i to da nameravam da zatvorim te cevi PU penom i silikonom ali izgleda da se to izgubilo u poruci koju sam uspeo da pošaljem iz trećeg puta. Što se tiče gume koju bih stavio izmedju cevi i krmene table bilo bi to veoma dobro da smanji vibracije ali gde da nadjem odgovarajući kvalitet gume koja bi potrajala?
-
U jednom od pokušaja da napišem poruku o svojim zapažanjima pisalo je i to da nameravam da zatvorim te cevi PU penom i silikonom ali izgleda da se to izgubilo u poruci koju sam uspeo da pošaljem iz trećeg puta. Što se tiče gume koju bih stavio izmedju cevi i krmene table bilo bi to veoma dobro da smanji vibracije ali gde da nadjem odgovarajući kvalitet gume koja bi potrajala?
Ja za takve stvari koristim gumu koja se koristi u offset stampi. nazalost trenutno nemam nijednu.
Ako znate nekog ko ima ili radi u stampariji pitajte ih jer ostecene gume se iovako bacaju.
-
Mislim da je pritisak vode na korito ne uporedivo veći dok je čamac u vodi nego dok je na suvom a ti ga napuniš sa 100l vode, nadam se da si razumeo šta sam hteo da kažem. Ja kada sam probio stari čamac iz rupice od pra milimetra voda je išla u vazduh sigurno 30-tak cm. Mislim da ti ne gine da ga porineš pa onda sve detaljno prekontrolišeš. Voda istina nađe čudnovate puteve ali uglavnom poštuje principe fizike i gravitacije
-
Lazo, da ne dolivam ulje na vatru, ali pozdravite vi tog majstora što je radio: korito, nosač (koji je rdjav a nije ni video vodu osim kišnice), bušio rupe i sl.
SVE je to NJEGOV posao i reklamacija na njegove radove.
Kako god - SRAMOTA - Velikim slovima.
***************
Nema veze sa curenjem ali mene jako interesuje zašto ste se opredelili za takav nosač?
Zašto je motor odvojen od korita?
Čiji je to patent, čemu služi, a uz to i neradi?
sos6
-
Kako nije voda ulazila prosle godine kad je bila probna voznja ?
-
Evo fotka od prosle godine, neznam bas dal su ti srafovi iznad vodene linije ako je opterecen na krmi.
-
Lazo ,jbg, nece voda bas uz stranice da se penje . Nema teorije da se napunio ni 24 godine na rupe koje su iznad vodene linije . Spusti ponovo u vodu i detaljno pregledaj . Mora da ulazi jos negdje .
-
Lazo, da ne dolivam ulje na vatru, ali pozdravite vi tog majstora što je radio: korito, nosač (koji je rdjav a nije ni video vodu osim kišnice), bušio rupe i sl.
SVE je to NJEGOV posao i reklamacija na njegove radove.
Kako god - SRAMOTA - Velikim slovima.
***************
Nema veze sa curenjem ali mene jako interesuje zašto ste se opredelili za takav nosač?
Zašto je motor odvojen od korita?
Čiji je to patent, čemu služi, a uz to i neradi?
sos6
Kada je uradjen produžetak čamca, nije bilo moguće postaviti motor direktno na krmenu ploču. Prilikom pravljenja produžetka majstor nije dobro proračunao debljinu krmene table tako da "čeljust" motora nije mogla da "naidje".
Nije bilo izbora (osim da se kompletna krma preradi, a to bi već bio prevelik posao u situaciji gde su radovi već kasnili nedeljama). Jedino moguće rešenje bilo je da se napravi takav nosač i da se on fiksira na krmu.
-
Kako nije voda ulazila prosle godine kad je bila probna voznja ?
Vlado, bilo je vode i prošle godine ali nisam na to obratio pažnju.
Mislio sam da je to posledica radova oko podešavanja motora. Dule, Zorter i vi ste proveli dosta vremena na krmi, koja je zbog toga bila dosta uronjena u vodu. Bio sam siguran da je tom prilikom voda ušla kroz otvor za sajle.
Uz to, dok je motor radio, nabacivao je vodu na krmu i voda je ulazila u komoru s gornje strane i slivala se kroz nezapivene rupe za odvodjenje vode na krmenoj tabli.
Da bih to sprečio, za ovu sezonu sam čamac prpremio tako što sam zatvorio rupe za odvodjenje vode i preradio poklopac krmene komore - sasvim nova konstrukcija i postavljeni su zaptivači. Voda sigurno nije ušla kroz poklopac s gornje strane. Medjutim, tokom vožnje, krma se dosta spustila i uronila u vodu. Zbog toga su cevi nosača motora bile duboko potopljene, a sa njima i zavrtnji.
Mislim da ću kod sledećeg spuštanja morati da obratim pažnju na položaj osovine i da donji kraj primaknem krmenoj ploči (trimovanje) kako bi iz tog položaja elisa izbacivala krmu iz vode. Čini mi se da je u ovom trenutku položaj takav da elisa gura krmu naniže. Naravno to će biti moguće onoliko koliko to konstrukcija nosača motora dozvoli. U protivnom, bilo bi potrebno promeniti ugao daske koja nosi motor (nadam se da to neće biti potrebno).
Inače, da se osvrnem na Mossijev komentar na kvalitet nosača i pojavu rdje.
U pravu ste ali iz odgovora koji sam upravo dao Vladi, vidite da je to uradjeno na brzinu kako bi čamac mogao onog dana da sidje do vode. Za ovu sezonu nisam hteo čak ni da prefarbam nosač jer sam se sa Kemppijem dogovorio da na kraju sezone napravimo novi nosač - od aluminijuma.
Sad kad sam video šta i kako Kemppi radi od aluminijuma, uopšte ne sumnjam da će novi nosač biti remek delo i da će biti postavljen kako treba.
A dotle, poslužiće i ovaj, ovakav kakav je.
-
Lazo ,jbg, nece voda bas uz stranice da se penje . Nema teorije da se napunio ni 24 godine na rupe koje su iznad vodene linije . Spusti ponovo u vodu i detaljno pregledaj . Mora da ulazi jos negdje .
Poljo, to je pitanje koje i ja sebi ponovo postavljam ovih dana - da li je voda ulazila samo preko zavrtanja?
Medjutim, nigde na drugom mestu nisam video ni trag vode.
Ipak, nakon što obezbedim zaptivanje na zavrtnjima, ponovo ću napuniti čamac vodom i pregledati sve spojeve. Iza toga, čamac ide ponovo u vodu ali ću ga posle sat-dva ponovo pregledati i ako treba izvaditi iz vode da vidim sve spojeve još jednom.
-
...
Ja za takve stvari koristim gumu koja se koristi u offset stampi. nazalost trenutno nemam nijednu.
Ako znate nekog ko ima ili radi u stampariji pitajte ih jer ostecene gume se iovako bacaju.
Hvala, Veljko. Ovo je korisna informacija. Pokušaću da nadjem...
-
Lazo postoji mogucnost da je ispod vodene linije na nekom spoju - varu pukotina toliko mala da kad se napuni vodom komora jedva da se znoji na tom mestu.
E sad vazan deo:
Ako je komora (osim te rupice - pukotine) dobro zadihtovana kad upece sunce napravi prilican pritisak u komori i izduva nesto vazduha kroz tu pukotinu u vodu a kad se nocu ohladi nastane nizi pritisak u komori u ona usrkne vodu da zameni manjak vazduha. Tako to moze da radi par dana i noci i da udje prilicno vode. 114
-
Znam da je najlakse tudjim po gloginjama mlatiti ali nebih se osjecao dobro ako precutim. Nije isto ako vodu napunis u camac i kad je camac u vodi . Razliciti su pritisci , to i sam znas . Predlazem ti da camac spustis u vodu i sjedis na njemu par sati i tako pratis sta se desava na SVIM djelovima a ne samo tu gdje pretpostavljas da curi . Voda je cudna materija i ulazi i na nemogucim mjestima ako za to ima mogucnost. Necu vise da te smaram ali moradoh da izbacim iz sebe . m4
-
Definitivno camac mora u vodu da se opet pregleda. Resi problem sa zavrtnjima i onda opet na test
-
Camac u vodu obavezno , i sedenje u njemu dok se ne utvrdi gde ulazi voda pa tek onda sanacija!! Mozda nije samo na jednom mestu , pu , pu !!
-
A da li je neko proverio dal se barbanesa zadrzavao u Slankamenu na putu za N Sad flasica
-
A da li je neko proverio dal se barbanesa zadrzavao u Slankamenu na putu za N Sad flasica
Ajd ne pretjeruj
-
A da li je neko proverio dal se barbanesa zadrzavao u Slankamenu na putu za N Sad flasica
Ne, provereno se zna da se zadržao na jednom splavu u Starim Banovcima, gde je praznio neku burad, valjda pivsku?! 114
Ko zna, možda je i punio burad! flasica stri. Ne zna se da li je splav ostao da pluta! jh lol
-
Е мој Барбанешо, шта ти другари раде иза леђа??????? no125 no125 no125
-
Ostaće trag zapisan u vremenu.