Moja Ladja

Nautika opšta... => Iskustva sa vode => Temu započeo: Arsa 16, 06, 2012, 09:10:52 pre podne

Naslov: Uticaj pomoćnog čamca na potrošnju goriva i upravljivost matičnog plovila
Poruka od: Arsa 16, 06, 2012, 09:10:52 pre podne
Pre par dana išao sam na Male Vode. Nizvodno, sa spuštenim pomoćnim motorom, potrošnja goriva mi je bila oko 3,5 litara na sat.

Uzvodno, sa motorom podignutim iznad vode, potrošnja je bila 2,5 litara na sat.


Nabavio sam plastični čamac dužine oko 3 m koji treba da mi služi kao pomoćni čamac na brodu.

Zanima me kakva su vaša iskustva sa korišćenjem pomoćnih čamaca. Da li više goriva trošite kada vučete čamac ili kada je vezan uz brod?

Takođe me zanima kako se jedan i drugi način vuče pomoćnog čamca odražava na upravljivost matičnog plovila?
Naslov: Odg: Uticaj pomoćnog čamca na potrošnju goriva i upravljivost matičnog plovila
Poruka od: Misha D 16, 06, 2012, 09:28:24 pre podne
Nisam kontrolisao, ali verovatno je potrosnja veca kada je pomocni camac bocno privezan. Otpor je vecii jer kormilo mora biti malo skrenuto zbog rezultante kretanja dva camca. Time se nesto gubi i na upravljivosti, zavisi koliki je odnos velicina glavnog i pomocnog camca. A kada naidju talasi od glisera ili bele ladje, pomocni camac hoce da "poludi" od skakanja i udaranja o bok glavnog plovila. Naravno, treba podici u gornji polozaj pomocni motor zbog manjeg otpora i rizika da ga neka grana ne zakaci. Pomocni camac treba prebaciti bocno kod uplovljavanja u obalu ili isplovljavanja da nebi smetao i udarao u krmu tom prilkom.
Naslov: Odg: Uticaj pomoćnog čamca na potrošnju goriva i upravljivost matičnog plovila
Poruka od: broker975fx 16, 06, 2012, 09:56:43 pre podne
Ako camac vezes bokom malo vise ka pramcu tako da svoju krmu oslobodis skoro da ga neces ni osecati. To je ok za kracu relaciju i mirnije uslove za sve ostale kombinacije bolje je da bude vezan iza i to na sto duzem kanapu, bilo bi dobro da kanapi budu plivajuci da ti se ne desi da kad stanes pa prenes recimo malo krmom kanap nekako zavrsi u elisi. Ja sam sa starim brodom i okacenim gumenjakom gubio oko 1km/h ali nisam primetio rayliku u potrosnji
Naslov: Odg: Uticaj pomoćnog čamca na potrošnju goriva i upravljivost matičnog plovila
Poruka od: mossi 17, 06, 2012, 23:13:34 posle podne
Sporija vožnja, sa 10 na 9 km/h znači da se potrošnja povećala za 10%  thumbup
Naslov: Odg: Uticaj pomoćnog čamca na potrošnju goriva i upravljivost matičnog plovila
Poruka od: broker975fx 18, 06, 2012, 09:14:08 pre podne
Pa jebg gledam na sat rada motora a i na DMB stvarno ne bitno jer trosi oko 1.5l/h
Naslov: Odg: Uticaj pomoćnog čamca na potrošnju goriva i upravljivost matičnog plovila
Poruka od: Kapetan 20, 06, 2012, 23:05:36 posle podne
isao sam do Kladova i nazad sa pomicnim camcem.. rib  od dva i po metra....
na pomocnom camcu sam samo motor podizao i sve je bilo ok ... verovatno je bila veca potrosnja ali neznatno...

kanap je bio na 2-3 metra pusten ali pri pristajanju skracivao sam konop na pola metra maximum da ne bi usao u glavnu pogonsku elisu ....

bok na bok jedino u teglju ...