Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Tomos => Temu započeo: Radojković 09, 06, 2009, 12:04:59 posle podne
-
U uputstvu za tomosa pise da ide izvod direktno na akumulator da bi ga punili a u nekim diskusijama kazu da mora regler.Vaša iskustva ,sta raditi.pozdrav
-
Ne znam da li ti ovo moze pomoci, ali ja nemam nista drugo. Koliko vidim na semi trebalo bi da ima regler ugradjen (naravno ako nije skinut).
-
Nastavak
-
Ovde ne znam sta je regler ali jedno od ova dva jeste, pa ako imas oba dela onda sigurno imas i regler. Po meni bi trebalo da je regler ELECTRONIC BOX.
-
Imam sve to od uputstava ali to sto pise elektronik box je elektronika sa bobinama,a gledao sam vise motora ali ni na jednom nisam video regler.po meni mislim da treba regler jer motor kao u kolima ima vise ili manje obrtaja pa samim tim i veci ili manji napon a regler to ispegla tj ne dozvoli da predje preko 14v. :scratch_ones_head: malo sam trazio po hrvatskim forumima al nisam bas nasao da se pominje.moguce je ono dole.Valjda ce se javiti neko da pojasni malo bolje.
-
Zasto jednostavo ne proveris multimetrom?
-
Imam sve to od uputstava ali to sto pise elektronik box je elektronika sa bobinama,a gledao sam vise motora ali ni na jednom nisam video regler.po meni mislim da treba regler jer motor kao u kolima ima vise ili manje obrtaja pa samim tim i veci ili manji napon a regler to ispegla tj ne dozvoli da predje preko 14v. :scratch_ones_head: malo sam trazio po hrvatskim forumima al nisam bas nasao da se pominje.moguce je ono dole.Valjda ce se javiti neko da pojasni malo bolje.
Meni ovo dole vise deluje kao automat (rele) koji ukljucuje anlaser, (tako bar izgleda na semi), a electronic box je vezan za namotaje magneta pa bi on trebao da ima ulogu reglera. Ne verujem da nije fabricki ugradjeno, ako je sve na svom mestu. Kazem jedino ako je neko skidao delove postoji mogucnost da nema bas taj deo. Ako ima fizicki na motoru, ja mislim da slobodno mozes da prikacis akumulator. Pozzzzz
-
I konačno da zaključimo:posle kopanja po internetu-regler ide samo u kombinaciji kada ide i anlaser a tu ide i brava i sve ono sto je nacrtano u uputstvu. :(
-
I konačno da zaključimo:posle kopanja po internetu-regler ide samo u kombinaciji kada ide i anlaser a tu ide i brava i sve ono sto je nacrtano u uputstvu. :(
Da, mislio sam da to znas pa nisam spomenuo. Pozzz :good:
-
Probas multimerom ako daje jednosmernu struju onda imas regler ako je naizmenicna onda nema regler
Moze i bez reglera samo stavis GRECOV spoj moze svaki TV majstor da ti napravi za 5min i 50din
grecov spoj od naizmenicne struje pravi jednosmernu
Bez reglera akumulator ne sme da bude vise od 50% prazan kad je skroz prazan povuce mnogo struje za inicijalno punjenje i moze da crkne dinama
-
Da nebude zabune ja sam tv majstor i elektronicar preko 20 godina tako da znam sve to.na motoru t18 ima izvod sa 12v ali mora da ide regulator/regler/koji ce da regulise punjenje akumulatora ni ispod 12v ni preko14,6/14,8v da se ne bi unistio akumulator.kod motora koji imaju anlaser to ide zajedno sa svim ostalim dodacima a kod motora bez mora da se doda regler.ja ga nisam imao pa sam zato i postavio pitanje da vidim kako su ljudi to resili.postavicu regler od nekog auta pa cu napisati kako to radi i dali radi.moze i gretz ali namotaj na motoru moze da da neku malu struju koja zavisi od napona/obrtaja motora/pa ako akumulator povuce u nekom trenutku kada je prazan veliku struju nece da valja.moze i gretz pa stabilizator napona 14v par ampera ali ovako sa fabrickim reglerom je jednostavnije.mislio sam da neko ima gotovo resenje i provereno ali izgleda da sam ja prvi.
-
jos cekamo odgovor.
-
Ja sam to rijesio ovako imam johnson 25 nema alnaser pravi naizmjenicnu struju a hocu da mi puni akumulator kad je motor u pogonu. Jednostavno odes u servis gdje se popravljaju skuteri uzmes jedan mali elektronski dio unutra je i grec i regler zajedno dimentije 5x4x1cm debljine izvadis plus i minus iz motora u taj regler i iz njega plus i minus u akumulator a sa akumulatora razvedes svu instalaciju. Tako je kod mene jednostavno brzo i sigurno to koristim godinu dana nisam vadio akumulator na punjenje pozzz
-
Da neznas kako se taj deo zove?Hvala u svakom slucaju.
-
elektronski regler sa grecom mala kutijica alu-kuciste zadihtovan koriste ga skuteri jer i oni prave naizmjenicnu struju a posjeduju akumulatore bratac vrlo jednostavno vidjeces samo kad budes uzimao da ti serviser kaze koji je plus minus ulaz i plus minus izlaz i da znas iz motora sta ti je plus a sta minus ma nemozes da se zeznes
-
dali taj deo paše još od nečega ili ima kao orginali deo da se kupi kod prodavaca delova za vanbrodske motore idali paše za sve tipove motora zbog sanage punjenja akomulatora
-
PAZI ovako stoje stvari skoro svaka penta pravi naizmjenicnu struju kao i vecina motocikala koji nemaju alternator vec preko namotaja prave struju. Moras prvo da pretvoris struju naizmjenicnu u istosmjernu a za to ti treba grec ili da budžiš nesto sa diodama da to uradis e onda ti treba regler da ti ne prepunjava kad odgulis gas da ne puni previse pa da ti kipi akumulator- E odgovor je odes kod nekog servisera za skutere motocikle svi oni imaju elektronski regler sa grecom napona 12v i neznam tacno koliko ampera propusta ali moze za svaku pentu stavi slobodno i rijesio si punjenje akumulatora i svih potrosaca. Kod mene je ispocetka bilo direkt spojeno na far pa nocu kad sam pod gasom sija ko luda a kad pristajem ona zmiri jebiga nevidim nista ovako sve potrosace sa akumulatora a motorom punim akumulator. Taj elektronski regler moze na bilo koji motor pa i pentu bez obzira na njegovu snagu punjenja
-
Znam nešto malo o elektronici,davna sečanja.Rešenje je super,možda jedino obratiti pažnju da je sprava sa
skutera,motora,jače ili jednake snage,onda ne bi trebalo da bude greške.
-
ja sam stavio regler od skutera
radi ial ima dve mane
skup je i jako slabo puni
-
Regler i sam troši odredjenu količinu struje,zato i treba obratiti pažnju na snagu,i približno to izjednačiti
-
Znam nešto malo o elektronici,davna sečanja.Rešenje je super,možda jedino obratiti pažnju da je sprava sa
skutera,motora,jače ili jednake snage,onda ne bi trebalo da bude greške.
Molim da pojasnite - "...jače ili jednake snage,...". Koja je to snaga sa kojom regler treba da bude jednak ili jači?
Da li su "+" i "-" vidno označeni na motoru i na regleru?
Pitam ovo jer se baš ništa ne razumem u ovu oblast, a deluje mi jednostavno, a posebno u svetlu onoga što su mi u servisu rekli da bi i moj motor iz '83. mogao da puni akumulator ali nakon ugradnje nekog dela koji košta 50-60 evra.
Koliko bi koštao taj regler o kojem govorite u ovim postovima do sada?
-
To je izlazna snaga struje koju daje motor.Znaci ista ili veča vrednost,nikako manja.
-
Ovako da objasnim taj regler kod nas u brckom nov kod servisera kosta 20eura ni centa vise nov neotpakovan i na njemu ima par izlaza mislim mali je jasno oznacen ulaz plusa i minusa i izlaz plusa i minusa koji ide na akumulator .jEDINO AKO NEZNAS sa motora koji ti je plus i minus upitaj nekog ko ima unimer da kad upalis motor da ti tacno pokaze koja je zica plus a koja minus a spojiti vjerovatno znas sam nikakva mudrost- Kod nekih motora ima vise izlaza kablova a kod starijih motora mislim da ima najvise dva do tri kabla koji su predvidjeni za spajanje
-
Zahvaljujem obojici na odgovorima, ali opet moram da pitam - kako da znam koja je snaga struje koja izlazi sa motora? Da li to negde piše? Kako se meri?
-
http://electronicdesign.com/Articles/ArticleID/1823/1823.html (http://electronicdesign.com/Articles/ArticleID/1823/1823.html)
http://electronicdesign.com/Files/29/1823/Figure_01.gif (http://electronicdesign.com/Files/29/1823/Figure_01.gif)
Evo reglera samo se umesto transformatora na punjacu veze struja sa motora a relej je za vise od 20A.
The following automatic battery-charger design is created with a circuit that could qualify as the simplest window comparator ever built around a single transistor (see the figure). It starts charging when the battery voltage drops beyond a preset value, and it stops when an upper preset voltage is attained.
With the help of a precise variable voltage supply, the upper and lower voltage levels were set. The normally connected (NC) lead of the relay isn't joined to the 15-V dc supply, which blocks this voltage from passing to the battery leads. This will accurately set the upper and lower levels. But the charging supply of 15 V dc was connected to the circuit.
First, the variable supply is fixed at 13.3 V dc—the voltage of a fully charged battery—and linked to the battery point of the circuit. The slider of VR1 is turned to the extreme end on the side that's attached to the positive terminal of the battery. VR2's slider should be turned toward the end that's connected to VR1. The transistor turns on, shunting VR1. Then the slider of VR1 is turned toward the other extreme, which is the end connected to VR2.
The test supply voltage is now set to 11.8 V dc, which is the voltage of a drained battery. VR2 is then adjusted so that it just turns off the transistor again. The test voltage is raised to 13.3 V dc again, and VR1 is adjusted so that the transistor turns on. With the upper and lower levels set, the NC point is connected to the circuit (15-V dc charging voltage). Now the battery charger is set and ready to go.
-
Kad bi mogao slikicicu da stavis da vidimo kako to izgleda.
-
Kad stignem (za vikend kad je kisa) napravicu jedan pa cu da stavim sliku.
-
zanima me dal sa tim reglerom,moze da akumulator puni motor od 6ks(ima izvid za struju)i koliko je isplativa varijanta ugradnje? :)
-
zanima me dal sa tim reglerom,moze da akumulator puni motor od 6ks(ima izvid za struju)i koliko je isplativa varijanta ugradnje? :)
Netreba tebi to!!
Ja bih u tvom slucaju stavio redno na + samo jednu zener diodu od 13v cisto cisto da ti kad napon postane veci od recimo tih13v pusti punjenje u akumulator a usput ce ti vršiti ulogu da kad je manji napon punjenja od napona akumulatora struja nekrene u kontra smeru tj.iz akumulatora u motor i to je to-Gotovo
Regler ti pravi netreba jer je mala struja punjenja tvog motora i nece ti nikad uspeti napuniti zapravo akum.a kamoli prepuniti,osim ako nemisliš da na punom gasu voziš 30sati bez prestanka :taunt: :taunt:
-
Ali jos nismo dobili slike i upustvo za Tomosa i punjenje.
-
zanima me dal sa tim reglerom,moze da akumulator puni motor od 6ks(ima izvid za struju)i koliko je isplativa varijanta ugradnje? :)
Netreba tebi to!!
Ja bih u tvom slucaju stavio redno na + samo jednu zener diodu od 13v cisto cisto da ti kad napon postane veci od recimo tih13v pusti punjenje u akumulator a usput ce ti vršiti ulogu da kad je manji napon punjenja od napona akumulatora struja nekrene u kontra smeru tj.iz akumulatora u motor i to je to-Gotovo
Regler ti pravi netreba jer je mala struja punjenja tvog motora i nece ti nikad uspeti napuniti zapravo akum.a kamoli prepuniti,osim ako nemisliš da na punom gasu voziš 30sati bez prestanka :taunt: :taunt:
Zenerka ce izgoreti vec pri malim strujama one se prave zamale struje ne moze da propusti nikako struju punjenja.
-
ja bih ipak da namestim nesto sto ce moci trajnije da se koristi.ni 20e za regler ne bi bilo mnogo ako bih dobio ono sto trazim,a to je dopuna aku.samo me zanima da li sa motorima tako male snage 6ks mogu da dopunjujem aku.a da ne bude da kolko ga punim toliko ili manje trosim,jer bih onda mogao da uzimam struju direktno s motora.jedino sto kad se koristi aku osvetljenje,svetlo ne treperi u odnosu na rezim rada motora.koliko se zahvat uopste isplati?
-
pecov agregat je 70 evra ... i puni ko lud ...
-
ma znam,ima i dva akumulatora,pa menjas ali me zanima dal mogu s motora da punim kad vec ima izlaz
-
jeap ... ali ti mali motori oko 6 konja proizvode struju po principu vise struje veci gas....
-
Kolega ne znam dali je ova tema jos aktuelna ali evo da ti iznesem moje iskustvo .Ja imam 10-ku tomosa i povezao sam po semi koju je jedan kolega prilozio pre akumulatora sam stavio grec i vezao direktno na akum.i nikakvih problema nemam motor sam puni koliko treba i nema sanse da prepuni ..ja sam isao sa srebrnog jezera 15 sati bez gasenja motora i nije prepunio struju :good:
-
Pozdrav ,
Kuburim sa istim problemom. Mada planiram da uzmem anlaser za svoju 18-ku ( nasao u grebza nov za 130 evropljana ) , do tada moram rijesiti punjenje akumulatora na neki način. O elektronici ovog tipa nemam blage veze, grec , zener , regler ovaj onaj. Ali eto otisao danas u radnju i kupio Grecov spoj za nekih 5 KM ( oko 2.5 ojra , sto bi rekli nasi seljaci ). Ima cetiri izlaza neka , oblika tipa kocka. Naravno interesuje me kako da to sada povezem , sa pente na akumulator. gdje ide koji , plus minus itd. Sa pente znam koji je koji ali sto se tice povezivanja Greca e tu vec nemam pojma. Takodje me interesuju vasa misljenja o sledecem. Planiram da pored ovog postojeceg akumulatora ubacim jos jedan, pa na taj način razdvojim potrošače anlaser na jedan ( kada ga uzmem ) drugi za potrošače . Kao ločično nameće se sljedeće : Akumulator koji bude isao na anlaser ce biti poseban , i kao takav će se puniti preko pente. Ali šta sa drugim akumulatorom za potrošače ? Da li napraviti sklopku koja će prebacivati sa jednog na drugi akumulator ( npr. palim na jedan , pa prebacim na drugi da ga puni ) i da li je to uopšte moguće, ili povezati akumulatore u paralelu i da ih penta puni oba odjednom ako je moguće.
Hvala svima unaprijed.
-
ffff mozda ti pomogne sema
-
hvala packe,
Prva šema mi nije jasna bas no125 , druga slika mi je ok , i to sam skontao , alternator je u našem slučaju vanbrodski motor, jel tako ? ... U svakom slučaju sigurno dobijam neko upustvo za montažu anlasera, kad ga kupim. Do tada mi ostaje onaj problem koji sam napominjao oko greca , koji ne znam da spojim, kao i pitanje punjenja oba akumulatora s tim da mi budu razdvojeni kao potrošači , a zajedno da se pune u paraleli ili preko neke sklopke. Nadam se da nisam zakomplikovao ....
-
Povezivanje reglera i greca.
(http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_pinout14b.jpg)