Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodogradnja => Drveni čamci => Temu započeo: Kapetan 07, 04, 2012, 09:12:05 pre podne
-
Posle razmatranja vise vrsta deplasmanaca koji imaju mogucnost glisiranja (ako deplasmanac moze da ima tu mogucnost, da ne ulazimo sada u problematiku) a i da bih upario HONDU 45 sa nekim camcem , dosao sam do zakljucka da na nasem trzistu nema nista u cenovnom rangu ispod 2000 evra a sto moze da ispuni neke osnovne zahteve ...
Pretrazivao sam par sajtova sa planovima za camce do 6 metara ... i ... vecina americkih i kanadskih sajtova nudi jednu vrstu korita koje sam ja ovde zvao camac za lov na patke (ne nisam mislio na evropske standarde vec na prave patke :) ) a amerikanci ga zovu Jon Boat
Jon Boat nema V korito ... a stabilnost mu izgleda ovako :
mod boat 1 (http://www.youtube.com/watch?v=uvlHUYwXejk#)
Jako jednostava za napraviti i jako stabilan camac, a o prostoru koji nudi jednostavno ne vredi pricati slike sve govore , ujedno meni se bas ne svidja to sto nema ogradu vec je ceo poplocan te sam ga ostavio po stranu i potrazio nesto slicno , i naleteo na :
swamp hog check this boat out watch (http://www.youtube.com/watch?v=5e-Ec9YmKDY#)
radi se o hibridnoj verziji Jon Boata sa V pramcem ali pozadi je i dalje klasican tabanas, po meni jako zanimljiva kombinacija.... Malo je stabilnost promenjena ali ne mnogo ali se dobilo na drugim stvarima...
Ostalo je samo da se potrazi projekat na netu koji ce ispuniti zacrtane standarde i pazariti ga ....
Pre dve nedelje sam pazario projekat i on je stigao juce... U medju vremenu sam sa BOROM D.T.D. dogovorio izradu u speru i epxoiju, a cim ika zavrsi poslove koje ima oko Ogija krenucemo i u modifikovanu verziju od lima...
Sper epoxy varijanta ce se uraditi po projektu bez modifikacija...
-
interesantno je da ovaj camac ima i samoprazneci kokpit , a u skaldistima pozadu predvidjeno je mesto za gorivo, sidro i slicno ujedno poseduje jos dve ostave na pramcu ...
predvidjen je i roll bar ali nisam siguran kako se on uklapa u pecanje :)
-
Odakle se planira nabaviti epoksi, posto je kod nas pakleno skup pa se skoro i ne isplati?
A sto se projekta tice....
komotan je, stabilan i prostran... sa Hondom 45 ima da ide ko zmaj 44444
-
koje su mu dimenzije?
-
cca 5.60 x 2.10.
Nije loše Kapetane, mada poznavajući tvoje sklonosti i potrebe, ne znam koliko ćeš se osećati sigurno u čamcu sa iznimno niskim bokom i 45 ks na dupetu!
-
@Nijah Jos ne znam gde uzimamo epoxy , moze da se desi posto cu ici do Palica da skoknem i do madjarske po epoxy ....
@Drazeta dade sale podatak 5.60 x 2.10
@Sale pecanje, skeniranje, Bela Stena, Pancevo , Belegis.... nista specijalno
-
114
Koliko se da videti (ili naslućivati) sa priloženih slika, tu su tačno definisane sve stavke, odnosno svaka pozicija je dimenzionisana
tako da se sve savršeno uklapa i spaja..... ok
Koja šperka je predviđena i od čega su egije i ostale pozicije koje nisu od špera m4
Koja je težina gotovog čamca bez motora...
-
zoki nemam pojma :) poslah Bori spiskove i ne stizem da otvorim kopiju koju sam napravio :)
-
Nemoj ni da stizes. Cekaj da covjek zavrsi pa nam onda predstavi camac. Mozda neko bude zaiteresovan za dalju upotrebu planova pa ti "pomogne" da izneses teret kostanja planova .
-
planovi idu posle kod ike a mozda ih i kopiramo kako treba ... a onda kod profe i buce :)
ne mora nista za ucestvovanje :)
-
Kod Ike može al samo ako su naše , da nekažem milimtarske mere.Kad vidim američke merke dobijam groznicu.Nešto mi se ne gubi vreme na preračunavanje. tamburanje m5
-
thumbup
Ako su sve pozicije dimenzionisane i precizno definisane, možda bi bilo dobro da se sve pozicije nacrtaju na nekom tankom limu
i lepo iseku makazama i to onda obeležiti i čuvati i koristiti kao "mustru"... ok
Sa takvim šablonima se sve pozicije iscrtaju bukvalno "uz kaficu", laganica za jedno popodne.. clap
-
Sve o čamcu je ovde https://www.boatdesigns.com/17-Dragonfly-garvey-flats-boat/products/546/. (https://www.boatdesigns.com/17-Dragonfly-garvey-flats-boat/products/546/.)
Projekat je kod mene od subote. Projekat je solidan što je uobičajeno kod renomiranih firmi kao što je GLEN-L. Crtež trupa je dat u umanjenoj razmeri, kotiran u
američkim merama feet i inches. Poprečni ramovi prikazani su u razmeri 1:1(u pravoj veličini).
-
Kod Ike može al samo ako su naše , da nekažem milimtarske mere.Kad vidim američke merke dobijam groznicu.Nešto mi se ne gubi vreme na preračunavanje. tamburanje m5
Znaci uspjeo si da otvoris one fajlove sto sam ti dao ...super . Ima Iko konverter dimenzija na netu samo upisujes vrijednosti a na drugoj strani izlaze vec pretvorene u tebi prihvatljiv format .
-
rekao sam ja iki da prebaci u excell i da mi poslaje i vracam mu za 2 minuta u milimetrima to bar nije problme uraditi
-
Ako je rekao da nece to americko srenje onda NECE!
-
Aman ... covjek radi izvanredno pazljivo i ako ga sputava samo taj detalj sto kad nije tesko pretvoriti . Na kraju krajeva sam odlucuje sta hoce a sta ne .
-
a sta mislis kako bi to izgledalo u aluminiju
-
a sta mislis kako bi to izgledalo u aluminiju
amerikanci JON BOAT projekte u dobrom broju slucajeva prave u aluminijumu ... ok Vilin Konjic je malo modifikovan ali ne preterano u odnosu na klasican Jon Boat...
(http://www.alumacraft.com/assets/images/floorplans/20-18-all-welds/MV-2072-AW.png)
(http://www.alumacraft.com/assets/images/photos/20-18-all-welds/exterior/mv_1756_aw_cc.jpg)
(http://www.alumacraft.com/assets/images/photos/20-18-all-welds/exterior/mv_2072_aw_ff.jpg)
-
A mozda je naj lakse kupiti metar sa americkim mernim jedinicama i sve raditi sa njim. To je naj jednostavnije i naj jeftinije.
-
A mozda je naj lakse kupiti metar sa americkim mernim jedinicama i sve raditi sa njim. To je naj jednostavnije i naj jeftinije.
Ama ljudi ...to su samo dva tri klika na racunaru .......puhhhhhhhhhhhhhhh
-
kod mene lik radi kopiju alumacrafta i nazvao je aluma cro...izgleda lijepo i lijepo ide...a znas li kakvo je dno na ovim sa slike...prelazi li ovaj V u ravno dno ili ostaje V cijelom duzinom
-
@Nijah Jos ne znam gde uzimamo epoxy , moze da se desi posto cu ici do Palica da skoknem i do madjarske po epoxy ....
Jesi li se raspitivao za cene epoxy-a u Madjarskoj?Imas li neki link ka tome?
-
Jos ne znam gde uzimamo epoxy ....
Jesi li zvao http://www.gi-ni.net/ (http://www.gi-ni.net/) ?
-
Jos ne znam gde uzimamo epoxy ....
Jesi li zvao http://www.gi-ni.net/ (http://www.gi-ni.net/) ?
Zvao ja,pre otprilike mesec dana
EC152 990,00 din/kg+PDV kanta 20kg epoksidna smola za laminiranje
W152 1.650,00 din/kg+PDV kanta 6 kg učvršćivača za EC152 (u ponudi W152MR,W152LR, W152XLR)
EC130LV 1.303,50 din/kg+PDV kanta 16kg epoksidna smola za laminiranje
W340 2.728,00 din/kg+PDV kanta 4.8 kg učvršćivač za EC130LV
EC141NF 1.226,50 din/kg+PDV kanta 16kg epoksidna smola za livenje
W241 1.639,00 din/kg+PDV kanta 4.8 kg učvršćivač za EC141NF
AS7 1.397,00 din/kg+PDV kanta 5 kg epoksi lepak
AW8 1.589,50 din/kg+PDV kanta 5 kg učvršćivač za AS7
-
Slušaj ... meni se ovo čine kao vrlo korektne cene.
-
@Kapetane
Neki dan sam napravio slican camac JON BOAT-u,pa ako hoces da ga probas sa tom Hondom,izvoli.Vozio sam ga sa mojom Yamahom 25 i ide kao lud.
(http://img337.imageshack.us/img337/9103/tn3pt.jpg)
(http://img41.imageshack.us/img41/9060/tn1ke.jpg)
(http://img840.imageshack.us/img840/9098/tn2sy.jpg)
-
auu kempi to mi se cini kao dobar posao...svaka cast
-
eek eek eek juuuuu... ludilo... daj Kemppi info o čamcu... SVE !!!
-
evo link da vidite kako to radi majstor kod mene u gradu
http://alu-camci.com/aluminijski_camci.html (http://alu-camci.com/aluminijski_camci.html)
-
Kemppi hi 114
@maverick, te kabinske nadgradnje izgledaju extra.
pogotovo ona dugačka, sa uzdužnim klupama, ne znam od koga je skinuo fazon?! thumbup kgk
-
moj al camac je od tog majstora, samo prateci kempija vidim da on ima puno kvalitetniji rad i puno vise znanja o aluminiju...ali ovaj ima dobre ideje i estetski camci izgledaju za peticu...
-
kempi koja je sirina ?
-
Jos ne znam gde uzimamo epoxy ....
Jesi li zvao http://www.gi-ni.net/ (http://www.gi-ni.net/) ?
Zvao ja,pre otprilike mesec dana
EC152 990,00 din/kg+PDV kanta 20kg epoksidna smola za laminiranje
W152 1.650,00 din/kg+PDV kanta 6 kg učvršćivača za EC152 (u ponudi W152MR,W152LR, W152XLR)
EC130LV 1.303,50 din/kg+PDV kanta 16kg epoksidna smola za laminiranje
W340 2.728,00 din/kg+PDV kanta 4.8 kg učvršćivač za EC130LV
EC141NF 1.226,50 din/kg+PDV kanta 16kg epoksidna smola za livenje
W241 1.639,00 din/kg+PDV kanta 4.8 kg učvršćivač za EC141NF
AS7 1.397,00 din/kg+PDV kanta 5 kg epoksi lepak
AW8 1.589,50 din/kg+PDV kanta 5 kg učvršćivač za AS7
Pa to jesu korektne cene za nasu sredinu. Samo sreca pa nije toliko tesko prosetati do evrope.....
http://www.bootsservice-behnke.de/contents/de/d61.html (http://www.bootsservice-behnke.de/contents/de/d61.html)
-
Jos ne znam gde uzimamo epoxy ....
Jesi li zvao http://www.gi-ni.net/ (http://www.gi-ni.net/) ?
Zvao ja,pre otprilike mesec dana
EC152 990,00 din/kg+PDV kanta 20kg epoksidna smola za laminiranje
W152 1.650,00 din/kg+PDV kanta 6 kg učvršćivača za EC152 (u ponudi W152MR,W152LR, W152XLR)
EC130LV 1.303,50 din/kg+PDV kanta 16kg epoksidna smola za laminiranje
W340 2.728,00 din/kg+PDV kanta 4.8 kg učvršćivač za EC130LV
EC141NF 1.226,50 din/kg+PDV kanta 16kg epoksidna smola za livenje
W241 1.639,00 din/kg+PDV kanta 4.8 kg učvršćivač za EC141NF
AS7 1.397,00 din/kg+PDV kanta 5 kg epoksi lepak
AW8 1.589,50 din/kg+PDV kanta 5 kg učvršćivač za AS7
Pa to jesu korektne cene za nasu sredinu. Samo sreca pa nije toliko tesko prosetati do evrope.....
http://www.bootsservice-behnke.de/contents/de/d61.html (http://www.bootsservice-behnke.de/contents/de/d61.html)
Nije tesko prosetati,ali je sa transportom problem,jer se vodi kao opasna materija,pa bi moglo biti cupavo na granici
-
@Kapetan
Duzina 6.3m, sirina 1.9m(u patosu 1.3m).
-
zdepastiji je Vilin konjic, kraci a siri za nekih 10-20% ... gledao sam brdo klipova na YOUTUBU i jako sam zadovoljan onim sto sam video, tako da nemam neke preterane sumlje u ponasanje camca...
ne znam zasto se taj oblik nije nesto preterano koristio kod nas , ali vidim da sada krecu neki tim putem...
-
zdepastiji je Vilin konjic, kraci a siri za nekih 10-20% ... gledao sam brdo klipova na YOUTUBU i jako sam zadovoljan onim sto sam video, tako da nemam neke preterane sumlje u ponasanje camca...
ne znam zasto se taj oblik nije nesto preterano koristio kod nas , ali vidim da sada krecu neki tim putem...
Kod nas je tradicija jaka i kad je nepotrebno . Kad pokusas prvi put da veslas uz Dunav samo ce da ti se kaze zasto nije popularan oblik korita .
-
znas li da NIKAD nisam upotrebio veslo na dunavu ? prvo che je bio neuporebjiv na vesla, jedrilica takodje... motori su sluzili kako treba vazda uz par izuzetaka ... mada nikad se ne zna...
-
Pa ti probaj,pa ces shvatiti zasto to niko ne radi.
Hoces li drvo rezati na CNC-u?
-
Ima li pomaka u u gradnji?Gde su slike?
-
znas li da NIKAD nisam upotrebio veslo na dunavu ? prvo che je bio neuporebjiv na vesla, jedrilica takodje... motori su sluzili kako treba vazda uz par izuzetaka ... mada nikad se ne zna...
Ja redovno veslao sa gumenjakom i mogu ti reci da su vesla imala prilican potisak ali takodje prilicno ne upotrebljivo za uzvodno sem ako nisi herkul, zato za nizvodno pravo uzivanje. Meni mnogo simpaticno zavozno veslo ali mi nije bas jasno kako se vesla, probao sam sa cunom i uglavnom se vrtim u grug hahaha
-
Ima li pomaka u u gradnji?Gde su slike?
danas uplacen sper, uplacen epoxy .. verovatno cmeo danas da uplatimo i neke drangulije koje idu u epoxy a koje sluze ne znam cemu :D
sutra bi sve to trebalo da krene kod Bore za Kovin....
@broker
ma naravno za gumenjak , cun, siklju ... al ajd zaveslaj moju jedrilicu ili tvoju ladju... chea sam donekle mogao da "guram" na kratkim distancama po 10 15 metara sa dugackom cakljom ili sticnom ... ali to je to ...
-
znas li da NIKAD nisam upotrebio veslo na dunavu ? prvo che je bio neuporebjiv na vesla, jedrilica takodje... motori su sluzili kako treba vazda uz par izuzetaka ... mada nikad se ne zna...
Ja redovno veslao sa gumenjakom i mogu ti reci da su vesla imala prilican potisak ali takodje prilicno ne upotrebljivo za uzvodno sem ako nisi herkul, zato za nizvodno pravo uzivanje. Meni mnogo simpaticno zavozno veslo ali mi nije bas jasno kako se vesla, probao sam sa cunom i uglavnom se vrtim u grug hahaha
Hoces kratku obuku?
Cun je dusu dao za zavozno veslo.
Naravno da hocu k5
-
Ne rece gde je uplacen epoksi?
-
Epoksi i fiberglas platno je iz GI-NI-ja (Vrčin)
-
kao sto bora kaze Gi-Ni posto je drasticno jeftiniji od epotecha, mada sada moramo neke sitnice i u epotechu...
sperka uzeta u http://www.frischeis.rs/ (http://www.frischeis.rs/)
-
Stgao veci deo materijala za izradu camca " DragonFly "
-
eh napokon i danas zadnji "veliki materijal " obezbedjen :)
-
samo da javim da biaxijalne trake nema ni za leka u Srbiji, zvcali smo Westsistem ali najbolje sto oni mogu to je dve tri nedelje sto je naravno neprihvatljivo ....
to je traka koja ide na sve spojeve i ojacava ih (ako sma pogresio tako sam razumeo thumbup )
u zadnjem momentu uleteo je Borin surak iz Zagreba tako da smo u roku od 8 sati uspeli da prebacimo novac za Zagreb kupimo traku, prebacimo je do beograda a posle i do Kovina ....
-
Izgradnja " Dragonfly "
-
Izgradnja " Dragonfly "
-
Izgradnja " Dragonfly "
-
pa gde sad stade kad je najzanimljivije :)
moracu navratim ovih dana sajkaca
-
Izgradnja " Dragonfly "
-
Prvi utisci---čudno,čudno,čudno.Rešenje pramca,opet vrlo čudno.
Ako je za ovo projekat morao da se naruči iz Amerike, sad amere još manje gotivim.Mada ih ne gotivim uopće.
Ja ipak prednost dajem salveti,bar kad je u pitanju ovaj čamac
-
Estetski se mozda ne uklapa u ono sto smo mi NAVIKLI jer koliko je camaca koji imaju V ili blago V ili polu V a da se ne zavrsavaju u spic? Ovde je samo taj spic odsecen i mene oblik ovoga odusevaljava.
Pramac ima kao obicna siklja a ipak nije tabanas.
Koliko ce ovo da bude tesko? Kojim motorom ces da ga guras Nikola?
-
Cak i ruzni pacici plivaju lepo i dobro.Ajde da sacekamo prvu voznju , samo da test vozac nije Sale NB !!!
-
eek
.........Ajde da sacekamo prvu voznju , samo da test vozac nije Sale NB !!!
A što,... pa čovek zna da pliva... upavusi25648 25648
-
Čamac je u najmanju ruku ružan.... i ne vidim bitne razlike u odnosu na klasičnog tabanaša,obzirom da mu je samo prva trećina u nekom blagom "V"... ali da sačekamo kraj...
-
ruznoca je subjektivna stvar.... ono sto je bitno jeste da sam ja hteo siklju ali sa boljim performansama nego sto ih domace siklje imaju ...
-stabilnost
-jacina na talasima
-upravljivost
ovaj camac po pricama na internetu (onih koji su ga vec napravili i koriste ga) sve to ima...
recimo prednosti u odnosu na obicne siklje pocev od metalnih pa do klasicnih domacih (dunas, premix, tri princeze)
-V pramac : ni jedan domaci proizvodjac ne zeli da radi V pramac jer ga je jako malo teze uraditi , sa V pramcem dobijate vecu upravljivost, razgrtanje talasa, nema vise lupanja u talase i zvakanja camca i slicnih zezancija...
- Sirok taban mali gaz , iako bi se zbog sirine cinilo da camac ne moze da postigne vece brzine ovaj camac to nadopunjuje malim gazom i V pramcem tako da mu je potrebno jako malo snage da izglisira ...
-Stabilnost koju ima u odnosu na bilo koju domacu siklju je nemerljiva... pogledajte gde su mu stolice na donjim slikama... da vidimo bilo koji camac u domacoj radinosti da ima tu stabilnost... naravno na to utice sirina tabana , gaz i V pramac koji ce da ublazi svaki talas koji dolazi a ne kao kod siklje koja ce se propinjati na svaki talas...
camac je pravljen za lovce i ribolovce, ako mislite da lovcu koji gadja patku treba nestabilan camac grdno se varate...
mozda je vreme da malo izadjemo iz zacaranog kruga siklji kakve su pravili nasi preci, nemam ja nista protiv takvih camaca volim tradiciju, ali mnogo se napredovalo u zadnjih 100 godina....
evo par slika... za razliku od ovih americkih fora sa stolicama meni ce camac biti skroz otvoren sa vise mesta za sedenje , samopraznecim kokpitom i jos par stvari ... naravno sve je to u projektu od koga ne odstupamo i na tome se posebno zahvaljujem Bori sto ni u jednom momentu nije hteo da nesto drugacije uradi nego sto projekat kaze... evo trenutno malo stagniramo dok ja nadjem odgovarajuce zavrtnje za drvo , al ebaga stegao me posao i obaveze... al sutra pazarim , saljem i nastavljamo sa radovima :)
a mozda ce Bora dok ceka mene krenuti da radi i Optimist pa mozete videti i kako ide izgradnja malog Optimista za Damjana :)
Evo ih slike kako izgleda gotov camac...
(http://www.glen-l.com/picboards/picboard17/pic972-1.jpg)
(http://www.glen-l.com/picboards/picboard17/pic972-2.jpg)
(http://www.glen-l.com/picboards/picboard17/pic972-3.jpg)
(http://www.glen-l.com/picboards/picboard17/pic972-4.jpg)
(http://www.glen-l.com/picboards/picboard17/pic972-5.jpg)
(http://www.glen-l.com/picboards/picboard17/pic972-6.jpg)
-
Ne rece koja mu je tezina i koji motor planiras?
-
Sve si ti to lepo sročio.Ovakav čamac po mom shvatanju apsolutno nije za Dunav.Nemoj mi samo reći da ovakva izvedba pramca neće praviti problem pri talasima ,koji čak i nemoraju biti veliki.Čelo pramca će udarati u talase prilikom poniranja na talasima.Ukoliko se ispostavi da nisam u pravu,definitivno ću se bataliti nautike.
-
Sve si ti to lepo sročio.Ovakav čamac po mom shvatanju apsolutno nije za Dunav.Nemoj mi samo reći da ovakva izvedba pramca neće praviti problem pri talasima ,koji čak i nemoraju biti veliki.Čelo pramca će udarati u talase prilikom poniranja na talasima.Ukoliko se ispostavi da nisam u pravu,definitivno ću se bataliti nautike.
ja ne znam ali cuo sam da talasi na dunavu idu do 5 metara, najvece koje sam ja video su 50 cm po kosavi od 70 km na sat ....
ujedno vecina siklji kad naidju na talase krenu da idu polako jer im smeta udaranje... kod ovog camca je malo drugacije....
pogledja ovaj video i videces sa koliko gasa ti propinjes camac.... ok nije isto korito ali je dovoljno slicno
Duck Boat Review 8_1 (http://www.youtube.com/watch?v=dBe0G2Kr5W0#)
-
Čujemo se, kad sa tim čamcem , zaploviš dunavom .Zamišljam situaciju kada se mimoilaziš sa duletovim azimutom koji je podigao talasčić od 15-20cm.E sad ako ćeš ga stalno voziti tako da bude u propinjanju , onda nemam zamjerke.A baš bih voleo da prisustvujem mimoilaženju sa recimo belom lađom, ili Saletovim Zekom.Čisto da proverim svoja razmišljanja gli
-
Ако могу и ја да упаднем ...
Мени се чини да ће на малим таласима овај прамац бити сасвим ок. Шта више, можда се чак покаже бољим од класичног "V" прамца. Мислим да је замисао оваквог прамца да разбија мале таласе и око корита ствара слој аеризоване воде (што би теоретски требало да смањи вискозно трење). Било како било, све ће бити у реду докле год прамац успева да разбија таласе ... на већим таласима, бојим се да је Ика у праву - има да ти диже прамац у небеса.
Уосталом још мало па ће и прве пробе па ће се видети.
-
Уосталом још мало па ће и прве пробе па ће се видети.
zovemo duleta da ore azimutom pa cemo probamo na 10/20/40 km na sat... ja sam uvek raspolozen da testiramo ...
ako se ispostavi da ima problem na vecim talasima (moze da se desi ) nikakav problem da se to V jos malo nakalemi na gore i unapred...
po mom misljenju i onom sto sam video na youtube video prilozima svaki jon boat se malo propne i onda drzi neku visinu koja je sasvim dovoljna...
-
a momak koji ga je napravio i ima ga kaze sledece:
Boat handles well, will slide some on fast, big turns but that's just the nature of the flat bottom. Rides pretty good in waves and is a very dry boat in most conditions. There is no perfect boat but this Dragonfly suits my needs very well.
Upraviljvost je dobra, malo proklizava pri vecim brzinama i velikim okretima ali to je ipak u priordi brodova sa ravnim dnom. Talase priliscno dobro "jase" a ujedno je i jako "suv" brod u vecini uslova. Ne postoji savrsen camac ali ovaj DragonFLy zadovoljava moje potrebe
http://www.glen-l.com/picboards/picboard17/pic972a.html (http://www.glen-l.com/picboards/picboard17/pic972a.html)
-
Ma tebi je bitno da mozes da ga vozis ko tranvaj u oba pravca posto imas problem sa manevrisanjem...
Samo prebacis motor ili cak i vozis sa dva (jedan napred a drugi pozadi) i milina... 25648
-
1775 Extreme Duty In Alaska (http://www.youtube.com/watch?v=EXYjL1aUNeE#)
-
-V pramac : ni jedan domaci proizvodjac ne zeli da radi V pramac jer ga je jako malo teze uraditi , sa V pramcem dobijate vecu upravljivost, razgrtanje talasa, nema vise lupanja u talase i zvakanja camca i slicnih zezancija...
Rade se čamci sa V pramcem, ako vama nisu poznati ne znači da ne postoje.
-
@ mossi-
e ovo je već nešto što zahteva projekat iz amerike. thumbup
-
Ocigledno je da je korito ovog camca uspesna kombinacija tabanasa(siklje) i gliserskog ,,V" korita. Kad kazem uspesna kombinacija, mislim na to da ako se ovo korito dobro pokazalo na unutrasnjim vodama u Americi, bi ce dobro i u Srbiji, bez obzira na to da li neko voli ili ne voli Ameriku.
Konfiguracija camca je za nas neobicna jer se u srednjoj trecini nalazi kokpit sa upravljackom konzolom i tri sedista a na prednjoj i zadnjoj trecini su palube ispod kojih se nalaze boksovi za smestaj lovackog ili ribolovackog pribora, kamp opreme i dr. Na palubama se svakako moze sedeti ili suncati a ispod u boksovima se nalazi oprema koja je zasticena od vremenskih uticaja.
Ovo je za Americka merila prvenstveno lovacko-ribilovacki camac, a za nase uslove se moze reci da je to univerzlni camac, sa boljim plovnim karakteristikama od klasicnih tabanasa(siklji) koji istovremeno pruza komfornije uslove koriscenja.
Ovaj camac se gradi od kompozitnog materijala, drveta (vodootpornog spera) sa epoksidnom smolom i fiberglas platnom, pri cemu ostaje utisak posebnog zadovoljstva koje pruzaju plovila od drveta, koji ne mogu pruziti plovila od metala i plastike.
-
Sreća te nam svima bog dade čime da razmišljamo.Nekom više nekom manje, al sa svojim moždanim vijugama , nemogu da svarim pohvale za plovni sanduk koji za svoj pogon koristi 90 hp.
Ameri upravo imaju taj problem, što sve nadoknađuju snagom.Svaki mrtvački sanduk bi sa 90hp imao makar približne plovne karakteristike kao i njihovi Jon boat.Da je kojim slučajem Jon boat, predstavljen kao Ruski proizvod , većina bi reagovala u stilu ;; šta drugo od rusa očekivati,; ovako od amera to ispada vrhunac projektovanja plovila.
Na čamce tih gabarita , te težine po mom shvatanju je perverzija stavljati motore koje oni stavljaju.
No možda me bog neobdari dovoljnom količinom moždanih vijuga , pa bih ja uvek pre odabrao Budensovu šiklju sa domaćim dizajnom ma koliko on bio sporiji od dotičnog dragon flaja.
Baš bih voleo da na Budensovu šiklju nakačimo 90 hp pa da uporedimo učinak sa letećim zmajem ( pre đavolom)
-
roll4
E, al' sa ovim možeš da se PARKIRAŠ u ladovinu.... 25648 kgk clap
-
iko sa 90 konja ide oko 90 km na sat... po meni to je mnogo ja sam mu namenio 45 konja 4 takta...
ja bih voleo da je u pitanju ruski camac, na zalost nije :(
a sto se tice testa uporedi samo koju kolicinu opreme ovaj nosi i koji konfor daje a koliko daje metalna siklja konfora i koliko opreme mozes poneti ... ne volim ni ja amerikance ... ali mi sloveni znaci i rusi bas i nismo imali neku mornaricu istorijski gledano ..
-
Bilo bi dobro uporediti Busin camac sa ovim,kada se zavrse,u smislu cene izrade,komfora,sigurnosti i najvaznije,jacinom motora sa sve pstignutim brzinama i potrosnjom.Unapred mogu da se kladim u l..vo jaje da ce da ga Busa odere nacisto,u kompletu,pa da bar imaju razlog da se nacisto posvadjaju lol lol lol.Inace,Ika je primetio,pravilno,da ameri mane nadoknadjuju velikim snagama motora,dok budu imali cime da ih poje lol,a onda ce da se okrenu ozbiljnijem projektovanju.Recimo,bili bi u soku da su videli Ruski alu gliser,recimo Lazin,pre prepravki lol,kako natovaren glisira i sa kojim motorom thumbup.Apropo mornarice,Slovenske,Kep,ne znam sta ti bi sha,iscitaj malo istorijske cinjenice,aman sajkaca,da ne otvaram diskusiju,naopako
-
citam ja poprilicno nema tu neke istorije ...
-
Nadoknađivanje objektivnih mana korita prevelikom snagom motora baš ne funkcioniše najbolje, verujte mi, znam to iz ličnog iskustva! hahaha lol
Ovja čamac je pravljen za unutrašnje plovne puteve, a nemojte mi reći da su talasi na Misisipiju manji nego na Dunavu.
Ako se uradi po projektu, verujem da je odličan čamac
-
Apsolutno ne raspravljam o izgledu ali te molim Kap da razmislis o odstupanjima i o izbacivanju platformi . Dule je apsolutno u pravu o ukrucivanju cijele konstrukcije tim elementima . Nije to celicni lim od 4-5 mm pa da se ne uvrne kad ga talasi pocnu lupati a ti vozis sa 25-30 km/h . pogledaj na svojoj jedrilici ili nekom drugom "fabricki"(bez veze termin ali kako drugacije da objasnim) projektovanom trupu kako pojedini sitni elementi imaju funkciju u stabilitetu, ukrucenju ili nosivosti . Ajd ,ziv bio , razmisli jos jednom . upavusi
-
Zasto Nikola uvek mora da izmislja rupu na saksiji? Zato sto je Nikola!! Pljuje po nekim majstorima koji ne priznaju projekte a sad on dovodi u pitanje orginalan nacrt i menja ga !! Uradi po nacrtu a posle probaj da eksperimentises , bre!!!!!! Nemo se igras !! Sigurnost pre svega !!!
-
Zasto Nikola uvek mora da izmislja rupu na saksiji? Zato sto je Nikola!! Pljuje po nekim majstorima koji ne priznaju projekte a sad on dovodi u pitanje orginalan nacrt i menja ga !! Uradi po nacrtu a posle probaj da eksperimentises , bre!!!!!! Nemo se igras !! Sigurnost pre svega !!!
Potpisujem !!!!!!!!!
Domacine , EJJJJJJJ , mala ti djeca da bi se ti za...vao . Da te komore nemaju svrhu nebi bile tu .
-
Ma sta zna taj Brus Vilis? Nikola ce to bolje. stri ha
-
Zasto Nikola uvek mora da izmislja rupu na saksiji? Zato sto je Nikola!! Pljuje po nekim majstorima koji ne priznaju projekte a sad on dovodi u pitanje orginalan nacrt i menja ga !! Uradi po nacrtu a posle probaj da eksperimentises , bre!!!!!! Nemo se igras !! Sigurnost pre svega !!!
sva ojacanja ce biti po nacrtu ... e onda ce se sagledati sta moze a sta ne ...
-
recimo ovo je identican projekat ali je covek u saradnji sa Glen l-om ukinuo V pramac koji nekima smeta i prosirio rupu gde se sedi , i motor pomerio unutar camca.... i dalje se recimo prodaje kao Glen L
(https://www.boatdesigns.com/images/Dragonfly.jpg)
http://www.boatdesigns.com/products.asp?dept=546 (http://www.boatdesigns.com/products.asp?dept=546)
ujedno neko je pitao za tezinu oko 260 kila prazan .... nosivost oko 900 kila..
-
Ma sta zna taj Brus Vilis? Nikola ce to bolje. stri ha
-
Ma sta zna taj Brus Vilis? Nikola ce to bolje. stri ha
Који бре Брус? oops oops oops flasica flasica flasica ffff ffff
-
Ops!
Zaboravio sam da na sajtu ima pripadnika sluzbe unutrasnjih poslova. ha ha ha
Moram onda slikovitije: Umri muski I II III.. Smrtonosno oruzje, Ubica mekog srca....
-
Paluba ukrućuje čamac 80% i 56568
Na krmenom zrcalu postoje u male horizontalne uglovnice koje dodatno ukrućuju taj deo čamca!
Ukidanjem palube, prilikom ulaska staješ direktno na najosetljiviji deo čamca, koji tada trpi dodatna opterećenja.
Koliko si težak, a verovatno i vešt (nežan) znaš najbolje sam.
260 (čamac)+100(motor)+100(sidra i gluposti)+270(tri čoveka od 90kg)=730kg ti je neka posečna težina.
Blago V + 750kg / 18 kaže da je minimum potrebne snage za glisiranje BAREM 40hp.
Tako da tih 45hp je premalo! tj motor će u 90% slučajeva biti preopterećen.
Treba ti 60 ili 75h, kao i Busa na svom Alu.
hi
-
preporuceno od proizvodjac je 40-60 hp.... ako zafali razmsiljacemo o tome tada...
-
To je to. 40 je minimum.
A 60 maksimum, jer ako staviš više, ima da se raspadne taj šper!. ha stri
-
Nece da se raspadne ako bude imao palubu ili duplo dno.
Ako ne... onda mu T4 moze doci glave. sajkaca
e svasta...
-
"Koliko on bruto iskosta?"
vala bas i nema potrebe za detaljima ako te to smara
-
"Koliko on bruto iskosta?"
vala bas i nema potrebe za detaljima ako te to smara
jos nisam bacio sve na papir ... ali danas samo na srafove dadoh 9000 dinara... :)
-
Ops!
Zaboravio sam da na sajtu ima pripadnika sluzbe unutrasnjih poslova. ha ha ha
Moram onda slikovitije: Umri muski I II III.. Smrtonosno oruzje, Ubica mekog srca....
Видиш како лепо ти све причаш, кад те се мало притисне. upavusi upavusi upavusi upavusi tamburanje tamburanje tamburanje tamburanje
А што што се тиче цене пловила, биће то скууупоооо. За те паре мога си Капетане да направиш и прави чамац. oops flasica flasica flasica ffff
-
А што што се тиче цене пловила, биће то скууупоооо. За те паре мога си Капетане да направиш и прави чамац. oops flasica flasica flasica ffff
Ovo su camci koje sam uzimao u razmatranje
PRIMUS 17 2600-2750€
http://www.triprinceze.com/primus/primus17sport/primus17sport.html (http://www.triprinceze.com/primus/primus17sport/primus17sport.html)
TAJMEN Mahseer 5.55 zaboravih cenu ali nije dzabe
http://www.tajmen.com/clanak.php?r=br-63/Mahseer-5.55-Boats.html (http://www.tajmen.com/clanak.php?r=br-63/Mahseer-5.55-Boats.html)
....
posto ce ovaj camac biti dosta siri od oba mozda bi na projektovanu cenu trebalo dodati jos 20-30% u novcu da bi poredjenje bilo realno , ali u ovom momentu cena se nije primakla ni priblizno cenama ovih camaca... tako da mislim da nece biti nekih iznenadjenja ...ok naknadno ce otici dosta na prohrom i slicne stvari ali realno je da bi tako nesto otislo i na ovim camcima kao dodatna oprema...
-
kada camac zapolovi , majstor bude isplacen, sescemo Bora i ja i dati celokupnu kalkulaciju kao i varijacije ... recimo za sper sam mogao da dam 40.000 - 80.000 , za epoxy od 350-900 evra .... sve ima svoje, tako da cena camca oscilira u zavisnosti od materijala i to podosta....
ono sto je bitno jeste da sam ja zadovoljan sa Majstorom , da se projekat postuje i da nema nikavih odstupanja... kod Bore je vec narucen i sledeci camac a vidim po mojim PP da se dosta ljudi interesuje... samo malo strpljenja... uradicemo testove, slikati sve i onda mozemo siru diskusiju ...
ako se ispostavi da je Ika bio u pravu pramac apsolutno moze da se nakalemi bez vecih problema ...
ako Glen L ne odobri otvaranje paluba necemo otvarati , to je cisto moj previd jer nisam pogledao dobro projekat , u tom slucaju cemo ove pokopce nekako konvertovati u sedista ... smislicemo nesto u svakom slucaju :)
jedini gorak ukus oko camca ostavlja nabavka materijala, jedva nadjosmo traku za epoxy (ponovo da se zavalim Borinom suraku iz Zagreba )u odredjenom kvalitetu, zavrtnje izgubih 7 dana da lociram prohromske ( a ima ih preko 1000 i kusur) ok moje obaveze oko posla su dosta uticale da to ide malo sporije... za sada ostade jos hrastova gradja i razni okovi :)
-
Šarafi bi trebalo da su mesingani ?!
-
Posteno receno mene ovde samo ruka po duznom metru interesuje . Sve ove elemente koje se ugradjuju moze da se kupe u rasponu od do tako da bas i nije egzatna nauka. Ako ide ona varijanta majstorska "posto materijal po to ruke " onda ide i ona da ja nabavljam materijal , pa se kupi na tonu a ne na kilo pa majstoru dodje poprilicno siromasna zarada . Pokazao sam vecini projekt koji imam a i ono sto hocu da postignem u okviru cijene koju hocu da platim . Da vidim kako ova varijanta funkcionise . Dakle ...posto metar duzni,kvadratni,kubni ili kako vec samo majstorske ruke .
-
Šarafi bi trebalo da su mesingani ?!
Da, šrafovi mogu biti bakarni, bronzani ili toplo cinkovani ali toga kod nas nema.
-
jeli ti sarafi ostaju ispod epoksija ili se vade prilikom ljepljenja
-
I sta rekoste za cijenu?
-
I sta rekoste za cijenu?
nemam pojma znam da treba da se busne burgijom pa se zavije taj sraf....
@poljo baci BORI pp...
-
Ja da hocu da samo ja znam ja bi davno to uradio. Nisam prijemciv na kliznu cijenu od covjeka d o covjeka
-
Ja da hocu da samo ja znam ja bi davno to uradio. Nisam prijemciv na kliznu cijenu od covjeka d o covjeka
poljo ne moze po duznom metru jer nije isti posao po duznom metru za ladju od 3 metra duzine i za ladju od 6 metaa duzine... kao sto nije ista cena za ravno korito kao sto je Vilin Konjic i recimo korito koje je skroz zaobljeno ... mora da se vidi projekat pa se onda da procena, nije uopste u pitanju cena po coveku nego cena po projektu ...
ja licno sam Bori poslao 3-4 projekta u zadnjih godinu dana kao i mnogim drugim majstorima i ni kod jednog majstora nije bilo fixnih cena ni cena koje se mogu dati odmah...
-
Šrafovi(zavrtnji) ostaju u drvetu i moraju biti otporni na vlagu i vodu bez obzira što je drvo zaštićeno epoksidnom smolom. Kod nas nema bronzanih, bakarnih ili toplo cinkovanih pa su se morali uzeti skupi prohromski zavrtnji.
U ovom projektu, zavrtnji se koriste sa postavljanje mnogobrojnih hrastovih letava koje služe kao opšivke, ukrućenja, nosači palube i sl.
Kod većine drugih projekata plovila koja se grade metodom Stitch & Glue (šivenje i lepljenje) ne koriste se šrafovi, zavrtnji i ekseri, nego se sva spajanja obavljaju sa epoksidnom smolom i fiberglas trakom i platnom. Ovakve veze su jače od klasičnih sa šrafovima jer se spoj dva dela materijala ostvaruje u kontinuitetu za razliku od klasičnih koje su u diskontinuitetu.
-
Što se tiče cene čamca Dragonfly, najveći deo se odnosi na nabavku materijala. Kapetan i ja smo dogovorili da on nabavi sav materijal prema specifikaciji iz projekta, kao i projekat, što je i učinjeno. Materijal je nabavljen zajedno za čamac Dragonfly i dečju jedrilicu klase Optimist, pa će biti potrebno da se razdvoje troškovi za jedno i drugo plovilo. Kapetan to duguje zainteresovanim članovima foruma. Optimist tek treba da se radi.
Dogovorili smo da cena rada za Dragonfly bude 200eur a za Optimist 50eur. Želim pre svega da se ljudi uvere da su tako građena plovila i od takvih materijala, kvalitetna plovila, konkurentna sa odnosom cena/kvalitet i da ih bude što više na našim vodama. Tek posle toga se može govoriti o komercijalnoj ceni rada. Ja i porodica naravno ne živimo od ove zarade, već želimo da to bude ulaganje u budućnost.
-
Dogovorili smo da cena rada za Dragonfly bude 200eur a za Optimist 50eur.
ja sam i tada bio misljenja da je to jako niska cena, ali postoji nesto sto se isplacuje uz dogovoreni iznos a zove se "majstorska čast" pa cemo tu popraviti situaciju :)
A sada evo ga spisak ...
Sper breza viseslojna, vodonepropusna, 583 evra
prevoz spera Nova Pazova - Kovin 70 evra
Epoxy 170 evra
Biaxijalna traka (iskreno zaboravio sam tacnu cenu) - 150 evra
Srafovi (ostalo je jos par nekih srafova) - 100 evra
e sad na to treba dodati (orijentaciono)
Drvena gradja hrast 150 evra
Boja (lupam cenu nemam pojma) 200 evra
Okov, prohrom, bitve, signalizacija, kablici (sitnice) 100 evra
Ukupno
oko 1500 evra
(u ovih 1500 evra je i Optimist za Damjana, recimo da je pravi iznos nizi za 200 evra )
-
Eto , nista nije bolilo , zar ne ? Sad kad se ima reper moze da se pravi okvirna kalkulacija.
-
Eto , nista nije bolilo , zar ne ? Sad kad se ima reper moze da se pravi okvirna kalkulacija.
ne mozes veruj mi ...
znas kad bi mi palo na pamet da je prvoz do kovina 70 evra ja mislio kolima cu sve prebaciti ... ili da su srafovi 90 evra (?!), ili da je razlika u ceni izmedju breze i okume skoro pa duplo a razlika u kvalitetu nije tolika... ili da uopste ide hrastova gradja za camac od spera (150 evra)
drugim recima daj majstoru da ti uradi listu troskova...
dobar deo sajtova nuti da kupis "KIT" ili komplet za samogradnju ... pogledaj koliko kosta taj komplet promeni dolare u evre, i dodaj 20% i to je tek donekle priblizno...
e kad si to uradio pogledaj spisak materijala i PROVERI da li sve to moze da se kupi kod tebe, ja sam imao problem sa prohromskih srafovima vecina radnji ih nije uopste imala ili ih nije imala u kolicinama koje meni trebaju ... Biaxijalnu traku (po projektu) u Srbiji bi cekali 3 nedelje da stigne .... i naravno svi trgovci ce ti nuditi varijante tipa uzmi platno pa iseckaj traku ... i tu je presudna rec majstora koji kaze moze to al nece da valja ...
da te ne odbijem od ideje , naravno da trebas da radis camac ali sve sto sam proracunas pada u vodu kada ti majstor objasni sta i kako treba, mi smo negde ustedeli a negde platili malo skuplje od predvidjenih stavki ali nigde nije zakinut projekat sto je jako bitno ...
-
Eto , nista nije bolilo , zar ne ? Sad kad se ima reper moze da se pravi okvirna kalkulacija.
ne mozes veruj mi ...
znas kad bi mi palo na pamet da je prvoz do kovina 70 evra ja mislio kolima cu sve prebaciti ... ili da su srafovi 90 evra (?!), ili da je razlika u ceni izmedju breze i okume skoro pa duplo a razlika u kvalitetu nije tolika... ili da uopste ide hrastova gradja za camac od spera (150 evra)
drugim recima daj majstoru da ti uradi listu troskova...
dobar deo sajtova nuti da kupis "KIT" ili komplet za samogradnju ... pogledaj koliko kosta taj komplet promeni dolare u evre, i dodaj 20% i to je tek donekle priblizno...
e kad si to uradio pogledaj spisak materijala i PROVERI da li sve to moze da se kupi kod tebe, ja sam imao problem sa prohromskih srafovima vecina radnji ih nije uopste imala ili ih nije imala u kolicinama koje meni trebaju ... Biaxijalnu traku (po projektu) u Srbiji bi cekali 3 nedelje da stigne .... i naravno svi trgovci ce ti nuditi varijante tipa uzmi platno pa iseckaj traku ... i tu je presudna rec majstora koji kaze moze to al nece da valja ...
da te ne odbijem od ideje , naravno da trebas da radis camac ali sve sto sam proracunas pada u vodu kada ti majstor objasni sta i kako treba, mi smo negde ustedeli a negde platili malo skuplje od predvidjenih stavki ali nigde nije zakinut projekat sto je jako bitno ...
U cemu je razlika ako ti napravis traku ili je kupis gotovu?
-
U cemu je razlika ako ti napravis traku ili je kupis gotovu?
evo kratko ... pokusaj da iskoristis "carsav" (1.5 x 1 metar) i da iz njega izrezes trake , i uporedi tu traku sa fabrickom rolnom
1 carsav ima ogranicenu duzinu od 1,5 metara i na camcu od 6 metara moras 4 puta da nastavljas tu traku, traku iz rolne ne moras da nastavljas
2 kada izrezes iz "carsava" nikad ivice nece biti po ivici TKANJA dok je kod trake to fabricki sredjeno
3 traka iz "carsava" ce imati mnogo vise odpadaka u odnosu na traku iz rolne (spajanje)
4 traka iz "carsava" ce imati nejednaku sirinu i nece biti toliko otporna na istezanje kao iz rolne koja ima fixnu sirinu...
...
nasim trgovcima je to ok varijanta, po meni to je zadnja varijanta (ali ipak moguca) ... mi smo imali srece da nismo morali da cekamo na tu traku vec nam je Borin Surak poslao
-
Izgradnja " Dragonfly "
-
eh i ta biaxialna traka :) idem sutra po farbu i oma saljem !
-
eh i ta biaxialna traka :) idem sutra po farbu i oma saljem !
projektantska kuca je i zvanicno dala potvrdu da se kokpit moze otvoriti ...
http://www.glen-l.com/phpBB2/viewtopic.php?f=21&t=15981 (http://www.glen-l.com/phpBB2/viewtopic.php?f=21&t=15981)
e sad videcemo majstor Bora i ja kako je to najbolje izvesti ... ne bih se bas radzvajao od ovih poplocenih povrsina koje su idealne za razne ostave :)
-
sve mi se vise svidja to plovilo 114
-
ma daj.... eek
-
ma daj.... eek
bio sam spreman da radimo zatvoren kokpit... ali ako kazu da moze super...
postavili su slike lika koji je to radio ...
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/25475_119775901368540_100000083937740_287631_289341_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/25475_119775888035208_1940208_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/25475_119775894701874_5407865_n.jpg)
necu ga otvoriti ovoliko kao na slikama ...malo je to mnogo po mom misljenju jer se gubi dosta prostora za skladistenje raznih stvari , neka ideja je da odmah posle konzole napravim jos jedan red sedista po sistemu lice u lice ...
-
recimo ovako ...
-
hm.... ne izgleda loše..... ali meni se i dalje ne sviđa kgk
šalim se samo.... nije loš
-
poslije sve muke s limovima, sto aluminijskim sto onim obicnim...te plastikama raznoraznim, ovo drvo bas nekako odmori oci...ne bitno ni samo korito...ne velicina motora...ali ako kapetanov bude i blizu ovih sa slike uzivace u njemu i previse thumbup
-
iskreno najvise mi se svidja ova retro varijanta sa nature drvetom .... lik je malo previse modifikovao planove u saradnji sa projektantima ali ok on tako voli .. meni nikada nece pasti na pamet da zabodem motor u sred camca....
sto se izgleda tice ja imam poverenja u Boru u potpunosti , samo se bojim kada mi Bora isporuci camac i ja krenem da "dodajem" razne idiotizme na sta ce to da izadje :)
-
Kapetane, posle udara na emocije, dotična gospodja (gospodjica) Gejl odobriće vam da na čamcu postavite i jarbol i autopilota i ...
Baš me zanima da li gospodja Kapetanica ima uvida u tu korespondenciju (naročito u onu koja tek predstoji)?
Uskoro možemo očekivati natpis u novinama: Kapetanica tužila Kapetana zbog zloupotrebe dece i traži zakonsku zabranu...
-
Nije njoj potreban zakon da mu zabrani. Poput moje zene ...one su zakon kao takav llll
-
Izgradnja " Dragonfly "
Grofovski!!!!!!
I Drakula ie imao takav 114
-
Mozda bi konopac po obodu osim prakticne funkcije odbojnika doprineo i u estetskom smislu
(http://img11.imageshack.us/img11/9352/konopac2.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/11/konopac2.jpg/)
-
Mozda bi konopac po obodu osim prakticne funkcije odbojnika doprineo i u estetskom smislu
(http://img11.imageshack.us/img11/9352/konopac2.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/11/konopac2.jpg/)
nisam razmiljao o konopu , ali to bi nekako suvise vuklo na Linnsena a ne bih zeleo takav efekat... mada kao dekoracija neke zavrzlame sa konopima dolaze apsolutno u obzir :)
-
A uuu Kapetane u sta si se ti uvalio
Svaka cast na hrabrosti i svaka cast na odabiru thumbup
Kada bi postao nezadovoljan camcem kojeg imam trebalo bi mi celih 5 min da nacrtam sta hocu
U ovom casu to bi bilo da mi je stranica dublja 5 cm i sirina veca 10 cm zbog talasa
Ako je stranica preduboka onda ne mogu da hvatam somove i smudjeve rukom (a to mi je merak u pm)
Ako je camac presirok samo ti trazi jaci motor
Zadnja komora tj ostava ako je prevelika uvek moras ribu vuci uz bok a to znaci mrsenje ako imas tri dubinca...
E sad...kod ovog tvog camca je prednji deo sirok ali posto ti neces musicariti ili sa kolegom pecati basa po barama to ti i ne treba. Zna se kako se lovi na Dunavu ali boze moj,lako ce svaki klinja da udje u camac i sa te strane podrzavam.
Ne vidim da ti je svansovan pozadi...mozda jeste ali nikako na slikama da provalim to moze znaciti da ce ti nos ici u nebo ali to ti i treba zbog cuvenih talasa od 2 m hehehe jos ako nemas elektro trim ccccc
Takodje ako u prednju komoru ne mozes sloziti nekoliko stapova od tri metra bolje ga batali odmah
Sidra i mokre kanape...ja nikad ne stavljam u komore jer rdja sve zivo
Sta mu fali na patosu
Sve u svemu samo napred 114
-
@Bugi
Na ovom camcu mogu samo da pecam bolje nego sada ! (svi znamo kakva su mi tu umeca ), tako da klinci imaju prioritet.. a ovo za stapove je odlicna fora moracu da vidim kako sta i gde ...
@dule
razmisljam da odradim naknadno ovako nesto , to jest nesto na taj fazon
(http://www.globalspec.com/ImageRepository/LearnMore/201112/wooden-handrail-25580543c5a6b66d264c9286d596a3b03045e6.png)
ili ovako
(http://www.mylenstairs.com/images/cstm_details3.gif)
nije konop los ali gledacu da izvucem sto vise drveta ali ne u ovom momentu ... mada ni konop nisam odbacio u smislu "rukohvata"
-
Ma Kapetane lako cemo mi resiti problem ribolova...cim se vidimo pocecemo sa teorijom a na Paradajzu cemo malo i zabaciti
Sto se tice ostave za stapove i svega ostalog na camcu ja gledam iskljucivo prakticnu stranu zbog pecanja...dobro neka bar malo lici na nesto
U ovom slucaju i na ovakvom camcu meni je drvo ispred svega i ono treba biti dobro obradjeno. Ionako ce ti klinci sve tumbati,bacati,mrsiti
-
Ma Kapetane lako cemo mi resiti problem ribolova...cim se vidimo pocecemo sa teorijom a na Paradajzu cemo malo i zabaciti
Sto se tice ostave za stapove i svega ostalog na camcu ja gledam iskljucivo prakticnu stranu zbog pecanja...dobro neka bar malo lici na nesto
U ovom slucaju i na ovakvom camcu meni je drvo ispred svega i ono treba biti dobro obradjeno. Ionako ce ti klinci sve tumbati,bacati,mrsiti
deal !
-
sto se tice prednjeg sedista mozda bi ideja sa rotirajucim naslonom resila stvar,
(http://img259.imageshack.us/img259/4505/sediste.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/259/sediste.jpg/)
kao sto se sa slike vidi naslon se rotira oko tacke A, a ugao rotacije je odredjen granicnicima Br i Bf
-
nisam siguran za ova rotirajuca, razlog je sto onda moram preko sedista da dohvatam stvari koje se nalaze na dnu camca u liniju sa dnom sedista..mozda obarajuca , mozda kao u kolima da se dize i sediste i naslon , mozda klizna na gore ...
-
Ubacis par ovakvih pa nek se snalazi kako kome odgovara. Drveno i ....
-
bice ovo tema gora od labuda k5 ajd vi koju sliku opalite u fazama rada ok
-
Izgradnja " Dragonfly "
-
Kakve veze imaju ove daske sa čamcem?
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=9885.0;attach=64066;image)
-
Valjda ce iz njih egije da isecaju ili sta vec za ram,kostur camca
-
Da, na slici su hrastove daske. Od njih se režu letve za razne opšivke, ukrućenja, nosače palube i dr. Sa hrastovom daskom će se ojačati krmeno ogledalo.
Na slikama je završna faza rada na spoljnoj strani trupa. Prethodno je zalepljeno fiberglas platno pa je izvršeno gitovanje pa šmirglanje, pa ponovo gitovanje i šmirglanje i tako sve dok ne bude dobro.
Sledi postavljanje letava na dno i bojenje stranica trupa. Dno se premazije antialginom pre spuštanja u vodu.
-
jaooo farba !
sad cu ujurim da pazarim , smetnuo sam sa uma skroz !
-
114
Nisam znao da nekome tol'ko dasaka fali...pardon, TREBA kad pravi čamac... stri hahaha 25648 25648
-
114
Nisam znao da nekome tol'ko dasaka fali...pardon, TREBA kad pravi čamac... stri hahaha 25648 25648
imamo za sve kojima fali :D
-
114
Nisam znao da nekome tol'ko dasaka fali...pardon, TREBA kad pravi čamac... stri hahaha 25648 25648
Zorane, ko danas čamac pravi od drveta - njemu zaista nešto fali.
Održavanje svih čamaca je robija ali održavanje drvenih je kao zatvor sa posebnim režimom za najteže osudjenike.
-
Lazo opet nis pazio na nastavi stri Ovo je ista tehnika kao i Perin brod ...
-
Ako nešto voliš, (jer je dobro, plemenito, toplo tj ima puno prednosti), a usput imaš vremena i umeća.
Mali čamci od drveta su nešto što nema nikakav: čelik, aluminijum, plastika! thumbup
-
LSI.... camac od drveta i camac u tehnici sper epoxy su dve poprilicno razlicite stvari ...
-
Ma, ja to onako - zbog one daske.
Evo, i ja ovih dana razmišljam da mi fali jedna.
-
Ako nešto voliš, (jer je dobro, plemenito, toplo tj ima puno prednosti), a usput imaš vremena i umeća.
Mali čamci od drveta su nešto što nema nikakav: čelik, aluminijum, plastika! thumbup
thumbup clap llll
-
izgleda da napokon nadjosmo resenje za boju !
kome treba Hempel neka zove http://www.ktd.rs/index.html (http://www.ktd.rs/index.html) momci su jedini uvoznici i znaju gde koje boje ima pa ce vas preporuciti !
-
Posto nam je Kovin bio usput svratili smo da vidimo kako napreduju radovi :)
-
Izgradnja " Dragonfly "
-
Skadar na Bojani tamburanje
-
planovi idu posle kod ike a mozda ih i kopiramo kako treba ... a onda kod profe i buce :)
ne mora nista za ucestvovanje :)
Ja čekam planove.I još čekam,i čekam i čekam upavusi
-
Iko,pa to beseu aprilu...jos samo malo... lol
-
Ja čekam planove.I još čekam,i čekam i čekam upavusi
bice bice ne brini :)
-
Izgradnja " Dragonfly "
-
Bas ga rade na tenane . Ima da ti sin naraste za regatasa dok mu bude gotova jedrilica ffff
-
Bas ga rade na tenane . Ima da ti sin naraste za regatasa dok mu bude gotova jedrilica ffff
jes malo sporo , ali meni se svidja kvalitet radova tako da ne pravim problem :)
a i brate mili ovo leto skoro svaki dan 40 stepeni pa ne treba covek da umre za camac, polako i stici ce thumbup
-
danas sam obisao Boru i njegovu lepsu polovinu i pogledao kako napreduju radovi, jesu rokovi probijeni ali kvalitet izrade apsolutno nadomescuje to.
cim stanete pored camca shvatite da to nije jos jedan od camaca koji se vidjaju svaki dan , sve je pod konac , prijatno za oko , nigde se ne vidi nikakvo uvijanje , nepredvidjeno savijanje... obline idu sa pogledom i nema nikakvih ostrih prelaza... ok jeste to do projekta ali da sam ja radio to bi licilo na ko zna sta :) Bora je pedantan do krajnje granice , da covek ne poveruje... sve je pod konac i ne samo na camcu vec i u radionici , nema razbacanih alata, materijala i slicnih stvari , sve je kao u apoteci, a to dovoljno govori o odnosu prema poslu...
camcu je ostalo da se odradi :
-zatvaranje povrsina sa pravljenjem vratanaca
-zatvaranje patosa
-"obrubljivanje" korita
-postavka mini gazista iznutra
-konzola
-farbanje
ujedno sam premerio i sajle za komandu , i nista ni meni ni Bori nije jasno, sledeci put vodim nekoga ko se razume u to, trebalo je danas i Dule da svrati, al sam ja neplanirano krenuo na brzinu ka Kovinu i smetnuo sa uma da ga zvrcnem :) Dule izvini , al sledeci put neces da se izvuces :)
e sad konzola koja je orginalno trebala da se ugradi, zbog modifikacije projekta u dogovoru sa projektantom, nije vise u opticaju, resili smo se za desnu konzolu jer sam nekako navikao da desnom rukom dajem gas a levom da drzim volan ... pa taman ...
konzola ce verovatno biti u ovom fazonu
(http://www.bateau.com/prodimages/C_OD16_350.jpg)
http://www.bateau.com/studyplans/C_OD16_study.pdf?prod=C_OD16 (http://www.bateau.com/studyplans/C_OD16_study.pdf?prod=C_OD16)
-
Lepo.a jesi li odlucio sta ces za pomocni camac,za pecanje lol
-
Sta se desava sa konjicem?
-
Povilenio!
-
Sta se desava sa konjicem?
za desetak dana Bora nastavlja rad na Vilin Konjicu , trenutno se zavrsava Optimist za Damjana ali to u posebnoj temi kada bude gotov
-
Pratim ...procitao celu temu u cugu ...stvarno izgleda krajnje profesionalno jeva cekam da vidim kako ce ispasti sve na kraju
-
Stelt tehnologija... bongo
-
Nesto mi je to puno vremena za profesionalno ?
-
A i puno para da bi bilo jeftino.
Lepo sam ti rekao ,ajd od pleha da ga uradimo,al ti uporan šper,epoksi,šper epoksi. bongo roll4
-
kad bude gotov onda pricajte :)
Iko radimo ga i od lima ne brini !
-
Nadam se da ce lim biti aluminijumski thumbup
-
Marinijum ako ika nabavi aparat :)
-
za marinijum se obrati Kempiju.Kad vidim šta čovek radi sramota me i da probam. sajkaca
-
Kapetane,sta bi sa vilinim konjicem?jeli zavrsen ovaj projekat?
-
Kapetane,sta bi sa vilinim konjicem?jeli zavrsen ovaj projekat?
malo se rasteglo neke komplikacije al sad ce :)
-
Čeka Kapetan da ja moju "žardinjeru" ponovo pretvorim u ploveći objekat.
Ja sam ranije krenuo, pa je red da pre njega i spustim čamac u vodu.
Samo, čini se da je to mrtva trka...
-
sto bi rekli Bosanci-dje ba zapelo? ok
-
Do sada bi bre tanker napravili a ne tu fensi šiklju bre
-
Radovi na Vilinom Konjicu, nastavljeni su posle zimske pauze ali su ubrzo prekinuti jer se ispostavilo da angažovani stolar nije dobro isekao hrastove letve.
Da se razumemo: za izradu Vilinog Konjica potrebno je od komercijalnih hrastovih dasaka sa stovarišta izrezati i obraditi veliki broj letava različitih dimenzija. To je prost posao ali u ovom slučaju neophodna je pažnja(merenje) i strpljenje(vreme) i odgovarajuće stolarske mašine. Međutim, stolar mi je odradio što bi se reklo, kako mu došlo pod ruku pa sam dobio neke pozicije letava u većoj količini a nekih nije bilo.
Posle ovakvog lošeg iskustva, bilo mi je jasno da moram lično da obavim svaku fazu rada. Zbog toga se preko noći morala doneti odluka da se pristupi nabavci odgovarajućih mašina koje su bile planirane u budućnosti ali ne u ovom trenutku.
Trenutna situacija je sledeća: Abriht i diht (Hammer) kupljen je u Austriji, stigao pre mesec dana. Očekujem da stigne i cirkular (Holzmann) za dve nedelje.
Posle toga potrebno je oko mesec dana intenzivnog rada do završetka Vilinog Konjica.
-
Sreća,te sam mlad,pa imam vremena,al ja i dalje čekam projekat.kad bi smrt čekao od Kapetana,sit bi se naživeo.
Pitam se ,pitam, ima li smisla uopšte počinjati čamac tog tipa i tih gabarita sa rokom izgradnje od 1 godine.Za malo poboljšanu šiklju,mnogo brate. Ja završi dva od 10m,šiklja po amerikanskom projektu,jok.
-
Izrada Vilinog Konjica počela je u maju prošle godine i očekivalo se da se završi za 6 meseci.(radeći popodne i vikendima). Onda je na zahtevu Kpetana u avgustu počela gradnja Optimista koja je završena u novembru. Preko zime se nije radilo jer epoksid ne veže na nižim temperaturama. A kada je rad nastavljen u aprilu ove godine dogodilo se to što je napisano u mom prethodnom postu.
Ja nisam ni sa kim započeo trku u brzini gradnje čamaca, a nisam ni ugovorio rok od godinu dana. Nisam davao lažna obećanja, ali sam pokušavao da budem realan u procenama rokova i odgovoran kako ne bih zloupotrebio poverenje koje mi ukazuje Kapetan. I on i ja smo svesni da smo započeli do nekle pionirski posao, i da smo prešli 90% puta do cilja. Na meni je da učinim sve da se do cilja dođe što pre.
Kad budem bio spreman za trku u brzini i kvalitetu gradnje onda ću to objaviti.
-
Ma normalno,niko nije za trku.Ja sam se javio s komentarom ,jer čekam da mi Kapetan pošalje projekat,po njegovim rečima ,čim se završi taj kod vas.Kao što rekoh,imam vremena mlad sam(mada se Kapetan ne slaže stim) sajkaca
-
Ja sam sa Borom zadovoljan, ni ja ni on nismo mogli na da procenimo obim dok nisu stigli planovi ... A Optimist pici po dunavu samo tako :)
-
Nastavak izgradnje Vilinog Konjica.
-
Au brate mili.Pa te letvice da si sekao sa skolskom testericom,za mesec dana bi isekao.
Debelo nesto tu ne pije vodu.Celu zimu si imao za letve.
Sto kaze Ika sreca da je mlad,pa ce docekati.
-
u Aprilu ce 2 godine od ideje i pocetka radova na Vilinom konjicu... eek A evo 3 mjeseca od kad su letvice bile problem... Jeli konjic pri kraju ili opet nesto hvali_
-
Gde ste vi videli da vilin konjic širi krila u februaru? Čekajte da ogreje.
-
ostalo samo da se slepi ... cekamo da otopli jos malo i moze da krene na svoju prvu plovidbu :) za vikend sam bas bio do Bore :)
-
Polako,bez zurbe...
-
Lepljenje hrastovog furnira na talasnjače, obavljeno prošle nedelje.
-
Na slikama je čamac premazan epoksidnom smolom bez poklopaca(vrata) boksova. I poklopci su gotovi samo još nemam šarke i brave.
Sledi još jedno šmirglanje pa lakiranje palube bezbojnim lakom (natur), farbanje trupa spolja i nanošenje antialgina.
-
Ja bih voleo ,kada bi postojala mogućnost da se izmeri težina čamca.To mi je vrlo bitno ,kako bih znao kolika bi razlika u težini bila između ovog i istog čamca u metalu(čelik)
-
Da li je počela izgradnja metalne verzije Vilinog Konjica?
-
Jok,slavimo grčku avanturu harm bongo
-
bice , saljem , negde sam ih stavio !
-
Završni izgled Vilinog Konjica:
-
Odlicno izgleda ! :)
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
-
Još nekoliko detalja:
-
Koliko ja vidim na slikama,bice tu puno slomljenih ruku.Sve je glatko kao
staklo.Nikako ne bi voleo da hodam po njemu na vlazno vreme.
-
Zanima me koliko košta plovilo u toj dimenziji da sad ja recimo naručim do vas...ako je problem moze info i na pp thumbup a sad me zanima u smislu ustede materijala...da li je mozda jeftinije vanjsko plastificiranje odraditi s običnom smolom umjesto epoksijem...i prije samog farbanja preci epoxy prajmerom pa onda obojati ...
-
U prvim postovima izneo sam mišljenje o ovom čamcu,ili ti projektu.Tek sad mi nije jasna filozofija ovog čamca.Na Zoranovu konstataciju ,još se pitam ,kako će se nakon kjša izbacivati voda.I dalje prednost dajem NAŠIM šikljama u odnosu na ovo američko govno.Pardon ,ali nemam bolju formulaciju.Kapetane sledeći projekat naruči iz Rusije ,bar ćeš imati funkcionalan čamac.
Bori pohvale za rad.Na žalost uludo utrošeno vreme i trud.Ameri,puj. 4587
-
A valjda znaju camac da naprave pola sveta su pokorili.. ili Ika zna bolje? Sad ce testovi pa cemo vodeti kako se ponasa
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
-
A valjda znaju camac da naprave pola sveta su pokorili.. ili Ika zna bolje? Sad ce testovi pa cemo vodeti kako se ponasa
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Najbolje bi bilo da ga Sale NB testira....samo ako neko ima motor od 6 ks da pozajmi za test... 6589
-
A valjda znaju camac da naprave pola sveta su pokorili.. ili Ika zna bolje? Sad ce testovi pa cemo vodeti kako se ponasa
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Najbolje bi bilo da ga Sale NB testira....samo ako neko ima motor od 6 ks da pozajmi za test... 6589
Црни Његоше, где ће вам душа?
-
Zanima me koliko košta plovilo u toj dimenziji da sad ja recimo naručim do vas...ako je problem moze info i na pp thumbup a sad me zanima u smislu ustede materijala...da li je mozda jeftinije vanjsko plastificiranje odraditi s običnom smolom umjesto epoksijem...i prije samog farbanja preci epoxy prajmerom pa onda obojati ...
Ovaj čamac i jedrilica Optimist izrađeni su za Kapetana pod posebnim uslovima.
On je odabrao projekte i kupio ih kao i sav materijal.
Ja radim plovila u slobodno vreme, kao hobi, jer imam stalno zaposlenje. Takav rad je dugotrajan ali odgovara tehnologiji rada sa epoksidnim smolama. U ovim uslovima možemo razgovarati o tvojim idejama i planovima.
Već sam objavljivao kalkulacije za razna plovila, ali samo za tehnologiju sa materijalima: vodootporni šper-epoksidna smola-fiberglas platno. Mogu napraviti kalkulaciju ako odabereš projekat koji ima specifikaciju materijala.
Cena izrade zavisi od komplikovanosti projekta. Ovaj projekat je zahtevao kombinaciju tradicionalnog načina gradnje sa novim materijalima. Zato je izrada palube bila komplikovana i zahtevala mnogo rada. Postoje projekti sličnih čamaca koji su jednostavniji za izradu i jeftiniji.
Svakako je jeftinije spoljno plastificiranje poliesterskom smolom. Međutim, to se ne preporučuje jer je slaba veza poliestera sa drvetom. Kod izrade malih plovila teško je nešto racionalizovati i pojeftiniti a da nije na štetu kvaliteta i funkcionalnosti.
Na ovom čamcu su svi drveni delovi premazani sa dva premaza epoksidne smole. Preko toga, spoljna površina trupa je premazana sa 4 premaza Hempel bojom a gornja površina (natur) sa 4 premaza bezbojnog Hempel laka radi zaštite epoksida od UV zračenja.
Ovom čamcu nedostaje još centralna konzola sa daljinskim komandama, patos u kokpitu i sedišta.
I bez toga, mislim da je čamac lep i funkcionalan a za one koji vole drvo kao materijal biće zadovoljstvo da ga vide i sednu u njega.
-
Sad kome je ovo upotrebljivo ili ne...ne bih o tome....ali meni se ovaj način izgradnje dosta sviđa pa se malo sve raspitujem jer ide zima a imam prostor koji se grije pa bih se malo igrao u svakom slucaju...
-
A valjda znaju camac da naprave pola sveta su pokorili.. ili Ika zna bolje? Sad ce testovi pa cemo vodeti kako se ponasa
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Heba ga kad sam talentovan sajkaca
-
A valjda znaju camac da naprave pola sveta su pokorili.. ili Ika zna bolje? Sad ce testovi pa cemo vodeti kako se ponasa
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Jel ste stigli da probate,kakvi su utisci.
-
Sledecw nedelje !
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
-
To je Vinski Konjic,sto stariji to bolji... dodo
-
Čamac je završen u junu prošle godine. Još uvek je kod mene po Nikolinoj želji.
-
Čamac je završen u junu prošle godine. Još uvek je kod mene po Nikolinoj želji.
Јел то док "сазри"? sajkaca
-
Kapetan uzeo Lazin recept ha
-
Kapetan uzeo Lazin recept ha
Sad ću ja - samo da kupim filter za gorivo.
-
Ti si u vodi...tebe vise ne spominjemo u tom kontekstu osim radi poredbe....sad je Kapetan numero uno 6589
-
...tebe vise ne spominjemo u tom kontekstu osim radi poredbe....
I od mene neka vajda.
-
Iskreno jedva cekam da procitam - vidim (valjda ce biti neki video) kako ide Vilin Konjic.
-
bice i video i sve ostalo .. razmisljam da stavim motor i da se sa njim vratim do Beograda
-
oce bude jagnje prase pragnje i td.
-
Posle da nas zovu "kobaja nauticari"
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
-
Posle da nas zovu "kobaja nauticari"
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Ма није да ниси у праву, ал прагње је прагње. clap ok 114 ffff
-
Volim da vidim kad neko nesto pravi i kad nauku pretvara u umetnost kao Bora.Do cetvrtka kazu kisa posle lepo.Moj camac je jos uvek na"raznju"a Vama kapetane zelim lepo vreme miran dunav i da cujemo i vidimo utiske prve plovidbe.
-
Camac izgleda ko milion dolara :)
Hvala na lepim zeljama!
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
-
Nisam u voznom stanju inace bi vas rado sacekao tu oko grocke.
-
ova prica o drvenoj brodogradnji me zanima, al slabo ko se odluci za neki veci poduhvat. ja sam se ozbiljno spremao, al sam odustao.
http://vivierboats.com/albumsen/Cruising%20sailboats/pen_hir/sous_voile/index.html#DSC05031.JPG (http://vivierboats.com/albumsen/Cruising%20sailboats/pen_hir/sous_voile/index.html#DSC05031.JPG)
-
za mal da se uvalim u to. srecom nisam,al malo mi i zao. kupio sam i idejni projekat broda,cak sam poceo i da kupujem neke sitnice. povuklo me to sto se u drvo i sve oko njega dosta razumem, a i brodovi gradjeni drvetom i epoksi smolom su vec prosli test vremena.
-
Kap. jel usao camac u vodu ili bolje da nastavim da skrecem temu.
-
,,Neptun", šteta što nisi krenuo u uzgradnju te lepe jedrilice. Za tako nešto, vredi se potruditi pa i nešto žrtvovati. Ako nije nepristojno, pitao bih šta je razlog za odustajanje?
Inače, sajt www.vivierboats.com (http://www.vivierboats.com) ima projekte za samogradnju prelepih jedrilica klasičnog dizajna i savremene gradnje (drvo + epoksidna smola + fiberglas).
,,Kapetan" je juče obećao da će Vilin Konjic za nekoliko dana u vodu. Ja to već dugo isčekujem.
-
Pa svasta sam ja tu planirao i dugo se spremao da pocnem gradnju. Ovaj model sam odabrao i jedn pola metra kraci, pa sam vagao koji cu...
Zakljucio sam da je glupo da pravim od drveta brod, a da izgled kao svaka plasticna jedrilica, pa sam zato odabro ovaj dizajn. A naravno i svideo mi se jako. Jos je vazno da takav brod posle vredi dosta love, sto nije cest slucaj za samogradnje.
Uslov mi je bio da se brod napravi najkvalitetnije moguce.
Prvo sam ukapirao da ce nabavka materijala biti problem. Mora sve da se uveze, bukvalno sve. Obican prohromski vijak koji kupis u gvozdjari nema nikakvu sansu da je dobar za more, niti prodvac uopste zna da nije svaki prohrom isti. Sper ploca ne postoji u srbiji, a da imas garanciju da je vodootporna i pogodna za camce. Svu opremu isto moras kupis napolju..
Drugo nema nikakvog iskustva kod nas na tu temu. Tj. ima ali vrlo malo. Ne bih imao koga da pitam kad nesto zapne.
Na kraju sam resio da ima smisla da pravis brod tek kad imas brod na kom plovis, a ne ako ti treba brod da zaplovis sto pre.
Takav brod bi mnogo kostao, a gradnja bi se raz vukla, pa postoji opasnost od odustajanja na pola, ako nesto u zivotu krene naopako.
-
Inace sam se spremao za gradnju jako dugo i sve zivo sam o tome naucio. A i shvatio da je to dosta slozenije nego sto izgleda. Tj tolika jedrilica je dosta slozena sprava, mada deluje prosto.
Voleo bih i dalje da krenem sa gradnjom broda, al trenutno nema mnogo sanse za to. Gradnju treba vremenski ograniciti na jednu ili dve godine maksimalno inace to postaje teret.
-
Inace sam kupio idejni nacrt za brod kod vivierboats i deluju jako ozbiljno. Cak su u tom prednacrtu sve seme krojenja ploca.. U stvari na osnovu toga se moze izracunati okvirno vreme i novac koji su potrebni za gradnju. Ja sam planirao da kupim prvo montaznu konstrukciju sa ciradom u kojoj bih gradio brod, a kasnije ga tu drzao zimi.
-
Vidim da si sve dobro isplanirao i slazem se procenama o kojima pises i razlozima za odustajanje od gradnje.
Moji planovi su nesto drugaciji. Uspeo sam da izgradim jedrilicu Optimist i camac Vilin Konjic a zavrsavam deplasmanski brodic Harbor Master Displacement 19 (prikazan na forumu). Imam jos nekoliko projekata spremnih za gradnju. Nadam se da cu uspeti da ih isfinansiram.