Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodski motori => Temu započeo: stvlada 17, 12, 2012, 21:26:00 posle podne
-
Kao sto naslov kaze krecem sa igrom oko marinizacije automobilskog motora mercedes 3000ccm turbo dizel.
motor je prdvidjen za ovaj camac
-
Uz vrlo korisne savete drugara sa foruma:Duleta,Zorana,Mesecara,Zokija novusa,druga Packeta i Oblaka(kod koga sam na camcu i video kako to sve izgleda)upustio sam se u projekat.
-
Mercedes je odlican izbor ajd proprati sa fotkama jer obicno se pojave fotke kad je sve zavrseno
thumbup thumbup
-
Sistem marinizacije je sledeci:
-impelerska pumpa 3/4" vuce vodu iz reke ispred koje je filter
-voda iz pumpe ide u izmenjivac toplote i hladi antifriz iz sistema za hladjenje motora pored cevi za antifriz u izmenjivacu ubacio sam jos jednu povranu cev koja ce hladiti ulje iz motora
-voda iz izmenjivaca ide u mali izmenjivac(fabricki)koji hladi ulje za hidrauliku(z noge)
-odatle voda nastavlja do izduvne grane koja ce biti oblozena celicnim limom
-voda nastavlja do takozvanog labuda gde se mesa sa izduvnim gasovima i kroz auspuh odlazi u reku
Za sad slike zapocetog izmenjivaca.Kako radovi budu napredovali tako cu postavljati slike.
-
Lepo, lepo pratim 6589
-
114 samo napred do proleca ima da bude u gliseru 25648
-
114
-
Ja taj motor ne bi stavio ni u traktor :-)
Srecno!
-
ma dugo sam razmisljao da li da stavim mercedes ili fiat,mada me je novus ubedjivao za fiata ipak ga nisam poslusao..
-
Treba ti 200ks a tu ih nemas ni blizu al sad je gotovo...
-
cipovacu ga,da sam bio pametan pa da sam te poslusao i ubacio fiata...
-
ma ako bude malo konja ima Vlada da okachi onog dzonsona pride da mu ga da po ubrzanju.greota da se prasi u radionici ..Taj dzoni ima bre i na dizel da ide ;)
Bratee americko korito a Švabina mashina ....i struchnjaci iz Srbije pa gde je granica....NEBO a??? Jbte sav sam se najezio!!!!
-
ma ako bude malo konja ima Vlada da okachi onog dzonsona pride da mu ga da po ubrzanju.greota da se prasi u radionici ..Taj dzoni ima bre i na dizel da ide ;)
Bratee americko korito a Švabina mashina ....i struchnjaci iz Srbije pa gde je granica....NEBO a??? Jbte sav sam se najezio!!!!
Nije sto si mi brat nego si stvarno genija! Suza mi krenula...
-
Koji to fiat ima 200 konja?
http://www.mascus.rs/poljoprivreda/traktori-preko-200-ks/fiat-g-240/kkiyokky.html (http://www.mascus.rs/poljoprivreda/traktori-preko-200-ks/fiat-g-240/kkiyokky.html)
-
Pa za te pare može da kupi nov dizel volvopenta 320HP
salio sam se eto da nekazu da nema fiata od 200 ks .
Inace uspeli smo da unistimo temu za manje od dva sata
-
koju temu...slobodnu???
-
Koji to fiat ima 200 konja?
Evo ga jos jedan sa svapskim autom lol
-
Nikad nisam pomenuo fiata osim u pogrdnom smislu
Vlada me je pogresno razumeo samo sam rekao da mu treba 150-200ks
Licno mislim da sa tim mercedesom nikako nece moci da izglisira
Ali posto je Vlada moj prijatelj ima svu moju pomoc i podrsku sta god da radi upavusi
Naravno da moze i mercedes ali novije generacije a najbolje nesto sto je za takvo korito i predvidjeno!
-
U isti odel camca,fabrika ugradjuje cummins diesel koji ima 1700ccm(motor koji se ugradjuje u opel astru inace isuzu agregat) i 120ks,glisira bez problema sa potrosnjom 8L evrodizela na sat prilikom glisiranja.To mi je rekao covek koji ovlasceni serviser za merkruzer.Tako da mislim da ce glisirati bez problema sa potorsnjom oko 10-11L na sat.
-
Ne zaboravi da je isuzu motor koji je za 3 koplja ispred mercedesa,a i to je naprodavaniji motor u sveti. O potrosnji ne treba komentarisati.Ako si vozio mecke onda znas,vole brate naftu a i bajata su tehnologija. pogledaj ovaj sajt.http://www.timray.nl/ (http://www.timray.nl/)
-
Ne zaboravi da je isuzu motor koji je za 3 koplja ispred mercedesa,a i to je naprodavaniji motor u sveti. O potrosnji ne treba komentarisati.Ako si vozio mecke onda znas,vole brate naftu a i bajata su tehnologija. pogledaj ovaj sajt.http://www.timray.nl/ (http://www.timray.nl/)
[/qote]
jes kad je visoki budzet u pitanju naravno da su nissan brodski motori keva ali ...da meckina masina 602 i 603 ne valjaju zajebi...pa ako se nesto marinizira kao zamena ...to je mecka ...za neverne tome evo malo sa tubeta.......
Four Winns Marquise 170 Mercedes OM 602 (http://www.youtube.com/watch?v=NYUFR3UZZls#)
Mercedes- Marinediesel 5 Zyl. 115 PS (http://www.youtube.com/watch?v=XJW5dPeXEOY#)
-
ma hajte molim vas,pa nemac kad napravi rat to bre bude svetski,pa kako onda nece auto da im bude svetski clap
-
evo jos jedna mecka
Mercedes W210 300 TD Marynizacja www.propellers.pl (http://www.youtube.com/watch?v=HoLcCrjB3WQ#ws) i to sa prilagodjajnim prstenom za z nogu
-
ok italijan IVECO 2.5 TD marine.mp4 (http://www.youtube.com/watch?v=7SLLuxniVXk#)
-
Ko je rekao da mecka nevalja.Ja sam sa kombijem 307presao 900 000 km i promenio 4 putnicke 220. 240. 300.
taj motor samo budala upropasti al je brate zastarela tehnologija i puno trosi za ono sto daje to hocu da kazem.
I jos jedno za brodske uslove treba druga pumpa (BOS) kao za kombajn, trektor za stalni rezim rada.Taj motor
nije radni motori male je snage za to sto je namenjen.Ne malerisem ali potpisujem.Za deplasman uredu.
-
marinizaciji se prikljucujem i ja...mada sam se odlucio za slabiju verziju meckinog motora model 602 petak 2500 kuba 90 konjoslava..
-
stavke koje treba prilagoditi..
skidam davače temperature i pritiska ulja i uz malo prepravki postavljam dava merkruzerova senzora koji su upareni sa instrumentima na brodu kao i davac pritiska ulja .
Priprema za ugradnju pumpe za recnu vodu (kupljena nova kod motomarina 323evra) meckin motor je imao klimu na istom pk kaisu sa alternatorom i pumpom umesto kompresora postavljam vuču vode iz reke..
Izmenjivac sam vec napravio treba napraviti aluminijumski prsten za prilagodjenje motora na zvono Z noge..
I na kraju napraviti izduvni sistem sa hladjenje sa labudovim vratom...
....Ipak na prvom mestu izradio sam stalak ,kolica da bi mogao da lakse manipulisem preteskom meckinom mrcinom..
-
Jedna od vaznih stavki je ugradnja bamper gume na zamajac motora...Merkruzerovo zvono je jedno desetak centimetara vece u precniku pa je moralo malo da se obradi uklapanje...evo par slika kako sve to izgleda
U medjuvremenu stigao je i prilagodjajni aluminijumski prsten za marinizaciju (marinijum :) ) i sad to polako pocinje da lici na pravu marinizaciju... sve korake cu slikati i postavljati po fazama rada ... STVlada i ja smo se dogovorili da zajedno pisemo svoja iskustva i postavljamo slike i raschlanimo kompletan proces ubudzivanja automobilskog motora u brod...
-
ovako to izgleda kad se napakuje...upravo dobro iscentrirano je jako bitno za uklapanje sa Z nogom..
Samim tim zadovoljeni su parametri mehaničke veze izmedju motora i kardana Z noge
-
josh jedna bitna stavka marinizacije je ugradnja impelerske pumpe za povlacenje recne vode .. ja sam se odlucio za kupovinu nove ankorove po ceni od tricavih 323 evra umal nisam pao kad sam je platio :) ugradjena je uz malo masinske obrade na mesto klima uredjaja nosač sam sam pravio i sve je upakovano na originalni pk kais..
-
Posle pauze od mesec dana nastavak radova.Mada ovo nema veze sa marinizacijom ali mozda nekom zatreba.Radi sigurnozti skinuta je Z noga i ustanovljeno je da treba da se zamene:lezaj,semerinzi,manzetne i ostali pripadajuci dihtunzi.Taj set kod nas kosta izmedju 300 i 350e,a zahvaljujuci savetu naseg druga Mesecara porucio sam na ebay.de ceo set za 95e + postarina 5e do Beca odakle mi brat salje kombijem.
-
Kad je vec skinuta Z noga sredio sam i elisu koja je bila sva iskrzana i iskrivljena,isekao i zavario jedan izduv(bio je V motor posto je sada linijski ne treba 2) i zavario korektor pravca koji bio polomljen verovatno kad i elisa.
-
Sto se tice motora skoro sve vec vidjeno kod Mesecara stim sto je kod mene OMC Z noga pa je sistem malo drugaciji.Damper guma zasrafljena na celicnu plocu 6mm koja je obradjena na strugu da bi bila u centru prilikom srafljenja na zamajac.
-
Nabacena medjuploca od marinijuma na koju se srafi zvono koje ide na Z nogu.
Sutra busim medjuplocu i srafim zvono...
-
Napasovano i ucentrirano zvono.
-
"mesechar" na koliki brod ti stavljas Mercedes 250?
-
Evo da se i ja pridružim marinizaciji. Radi se o mercedesovom OM 602 motoru, 250TD, 126 konja.
Blizu kraja sam. Evo i par slika.
Ako netko ima kakav savjet dobro bi došao. :)
-
Na izlaznoj cevi iz turbine treba da okrenes cev na gore i tako napravis tzv labudov vrat da ne bi doslo do nenadanog povratka vode u turbinu.
-
Pozdrav drustvo....
Pratio sam ovu temu pa reko da vidim sta je bilo na kraju? da li ste ubacili motore pokrenuli itd?
Vlado jesi uspeo da izglisiras sa merdzanom?
-
trenutno mi je bas brza elisa,tako da trazim sporiju pa cemo videti
-
Pa da i ja i Vlajko ostadosmo duzni ...forumu za krajnju informaciju o marinizaciji
Ja mogu da dam svoj zakljucak da mi je projekat uspeo sto posto !
Ja sam doduse imao laksi zadatak jer sam marinizirao legendarnog petaka 2500cc beyz turbine fabricka oznaka om 602.
1. prilagodjenje elise.....fabricka elisa je bila dijametra 15 a korak 17 za fabricki motor od 5700cc i 260 konja,,,probao sam oko 16 elisa i sto probom sto racunicom dosao do elise dijametra 13,75 a koraka 15 motor maximalno postiye 4000 obrtaja dok je sa fabrickom elisom isao do slabasnih 1800 obrtaja
2. potrosnja na 1600 obrtaja svega tri litra po satu i brzina uzvodno 7.8 km po satu, na 2200 obrtaja potrosnja nesto preko 4 litre i bryina uzvodno tacno deset km na sat sto je i ujedno najbolji odnos potrosnje i predjenog puta...ide i vise recimo na visljim obrtajima 13 km glisersko korito krece u rovarenje vode i to nije vise ugodno ...ali to mi nije ni bio cilj..
3.opterecenje motora ...motor lepo dostize radnu temperaturu i stabilno radi sraymerno dodavanju gasa prima obrtaje ne pregreva se i drzi pritisak na tri do tri ipo bara,malo se trese na obrtajima 1300do 1600 i na leru ako je ukopcan da se krece ali petak je to trese se u tim obrtajima i na kolima..na 2200 zuji ko benyinac pravo zadovoljstvo slusati ga na duze ture..naravno uradio sam doobru izolaciju potpalublja tako da klasicne buke nema tek toliko da se prati stanje za nedaj boze..
Svi delovi koje sam pravio su se dobro pokazali i dobro funkcionisu ,mislim na izmenjivac ,granu i hladnjak ulja i servo ulja..
sve u svemu mogu reci da bi sve to ocenio sa osam od deset
-
nastavak teme o marinizaciji mercedesovih motora...
jedna od stvari koje su se pojavile kao problem tokom eksploatacije motora su kompenzatori vibracije motora. Ja sam ostavio originalne merkruzerove za koje se ispostavilo da su izuzetne cvrstine ali da ne absorbuju dovoljno vibracije prilicno vrckavog petaka dizela .Kao posledica javilo se pucanje levog nosaca motora. Merkruzerov antivibracioni stalak je predvidjen da izdrzi ogromnu silu zakretaja u momentu glisiranja ali V8 agregat radi gotovo bez vibracije zahvaljujuci balansu velikog broja cilindara.
Nedostatke sam prevazisao ugradnjom antivibracionih guma sa dizel motora tacnije od tamica. Rezultati su fantasticni narocito na leru kad je vibracija najveca ,,,meksi rad i vibracije se ne osecaju na samom camcu
-
na slikama je originalni merkruzerov nosac i vidi se i naprslina koja je nastala usled tvrde veze sa postoljem motora sutra cu postaviti slike novih nosaca sa antivibracionim gumama. Vazna stavka kad se prebacujete sa benzinskog na dizel motor
-
Mislim da motor nije pravilno instaliran posto postoji kontakt izmedju flexibilnog i fixnog dela nosaca.
-
Mislim da motor nije pravilno instaliran posto postoji kontakt izmedju flexibilnog i fixnog dela nosaca.
Pravilno zapazanje kamarad Zakeralo ali motor je bio savrseno postavljen !! Pucanjem nosaca motora doslo je do krivljenja koje sam upravo i hteo da prikazem na slici tj motor je pao i povukao srafce u stranu !
-
Posle skoro pet godina mogu da kazem da sam dobio ono sto sam trazio od mercedesa u gliseru.Jeste da je potrajalo,ali sad vredi za sve pare.Posle porinuca sam promenio par elisa i nisam dobio skoro nista,tako da sam i odustao od glisiranja.Onda je dosao drugar koji je tvrdio da camac sa tim motorom mora da izglisira.Nisam mu verovao sve dok nisam dao gas do kraja i u jednom trenutku osetio kako je camac izasao iz vode i dobio za njega neverovatno ubrzanje.Sve to smo testirali u bezanijskom zimovniku na kratkoj relaciji,tako da nisam merio brzinu.Obzirom da su marine sa obe strane biloje malo bzvz da divljam.Kao sto se vidi na snimku,na koritu je brada od algi nekih pola metra,tako da i to dodatno usporava camac.
U prilogu kratki video
https://www.youtube.com/watch?v=qvRSkBAG1DE
-
Dobro je...ti brkovi od zelenih algi su po boku od sunca i to se vidi...po dnu od braon algi se formira kao tepih 2-3cm debljine...to kad operes bi ce drasticno bolje...
PS. ako ti je alu propeler a pojavi se mogucnost da ga zamenis istim takvim celicnim-prohromski bi ce sve to jos malo bolje
-
Koliko je nekorektno ovo divljanje kroz marinu, cuvajte se pracki i kuglagera...
-
u istom rukavcu je je i Recna zandarmerija i carina, znaju da budu vrlo nezgodni kada neko brze prolazi blizu njih.
Svaka brzina veća od 5km, čak i kada šiklje tuda jure, nije dobrodošla.
U prvoj marini kod ulaza, marina Ajk, ima nervozni krimos sa onom prackom i metalnim kuglama, već nekoliko glisera je iskusilo njegovu preciznost.
-
Ništa manji krimosi nisu ni gospoda koja divlja sa gliserima i skuterima pered čamaca, splavova i marina. Kad ih lepo zamoliš da smanje brzinu u prolazu pored samo se osmehnu i teraju po svome. Eto tragične vesti, srpski državljanin na moru u Crnoj Gori usmrtio skuterom turistu koji se vozio na pedalini.
-
Prosao sam samo dva puta kroz rukavac i niko me nije opominjao,bio je i radni dan.Toliko o tome,a ovo je tema o marinizaciji mercedesovog motora a ne pravilima ponasanja,verujem da ima takvih tema na forumu,pa tamo pisite o tome....
-
Na celom potezu usce-Medjica je lom od glisiranja i talasa. Kod nas na Stenci je standardno zemljotres. Ne vidim da nigde policija radi svoj posao i sankcionise prekrsioce zabrane pravljenja talasa. Sta ste napali coveka sto je testirao camac. Svaka cast covek na uspesnoj marinizaciji. To je koliko ja znam prvi Mercedes gliser kgk
-
Na celom potezu usce-Medjica je lom od glisiranja i talasa. Kod nas na Stenci je standardno zemljotres. Ne vidim da nigde policija radi svoj posao i sankcionise prekrsioce zabrane pravljenja talasa. Sta ste napali coveka sto je testirao camac. Svaka cast covek na uspesnoj marinizaciji. To je koliko ja znam prvi Mercedes gliser kgk
Ima ih nekoliko cak i sa kabinom ali mora da se uradi pumpa i dizne. Jer bez toga je badava davati gas do kraja upavusi
-
Na celom potezu usce-Medjica je lom od glisiranja i talasa. Kod nas na Stenci je standardno zemljotres. Ne vidim da nigde policija radi svoj posao i sankcionise prekrsioce zabrane pravljenja talasa. Sta ste napali coveka sto je testirao camac. Svaka cast covek na uspesnoj marinizaciji. To je koliko ja znam prvi Mercedes gliser kgk
Ima ih nekoliko cak i sa kabinom ali mora da se uradi pumpa i dizne. Jer bez toga je badava davati gas do kraja upavusi
Drzimo palceve da i Nemo sto brze prohoda 114
-
Важно је Владо да си ти коначно задовољан. Још кад скинеш алге и травуљину. ok 114 Него ЗоранТ рече да је челична-прохромска елиса боља(ја сам схватио за брзину) него алуминијумска - зашто? sha
-
Prohromska elisa je bolja zato sto kraci imaju tanji zid i samim tim lakse sece vodu.Time bi dobio nesto malo na brzini,a cena nove je oko 300-400e,tako da je to za mene mnogo skupa igranka :)
-
Ne samo sto su lopatice tanje pa lakse idu kroz vodu vec su i bolje profilisane i kao takve efikasnije od alu...Vlado odlicno si odradio velik posao...ponavljam ako se ukaze mogucnost to bi bilo kao visnja na slag...
-
Mercedesove masine su stvarno motori koji se ozbiljno i dugotrajno mogu eksploatisati kao marine motori naravno moraju se ispostovati pravila prilagodjavanja na rezim rada na vodi. Pored pravilnog postavljanja sistema za hladjenje ulja i vode do sigurnosnih stvari kao sto je klapna za sprecavanje povrata recne vode u izduvni sistem. Ono sto je vazno napomenuti je i da za optimizaciju eksploatacije je potrebno dodatno dostelovati bosh pumpu i turbinu ako je verzija sa turbinom. Za razliku od rada na "tockovima" kojukarakterise cesta promena broja obrtaja razlicitih stepena prenosa i naglog ubrzavanja rad na vodi je najpriblizniji kontinualnoj voznji trecom brzinom uz blagu uzbrdicu. Motor nema previse prostora da se zaleti saltanjem u nizu i obrtaji su stabilni.Bos pumpa nema potrebu za naglim spricanjem ali mora kontinualno da obezbedi dovod nafte na cilindre. Vlada je na svom primeru to i prakticno pokazao. Premestio je jednostavno motor iz auta u brod uradio izuzetnu marinizaciju ali camac nije dao maksimum, dok mu "final touch fine tuning " nisu dali boshista i majstor za turbine koji je spustio malo prag aktivacije turbine i na taj nacin pustio rezervu snage tacno u obrtaje koji su bili prag izglisiravanja ...i sad imamo mercedes trkalicu sa veoma ekonomicnom potrosnjom dizela lozaka ili zejtina ...
-
Bravo, znam iz licnog iskustva kako je to dobar osecaj kada si konacno uspeo da izglisiras nakon dosta cekanja 114
Sto se tice prohromska/alu elisa, osim cene jeste prednost prohromska elisa, ali treba obratiti paznju da ako je elisa "solid hub" tj. bez one gume u sredini, onda ide aluminijumska elisa obavezno jer se elisa pocepa u slucaju udarca, a osovina i prenosni mehanizam ostanu citavi, dok kod elisa sa onom gumom u sredini guma to resava pa moze covek da odabere prema mogucnostima.
A sto se tice glisiranja, osim motora, cistog korita i propelera, jako je bitno i opstrujavanje vode u zoni oko propelera (licno iskusio), moraju bas sve kockice da se sloze da bi bila maksimalna iskoristenost, tek kad je sve to zajedno slozeno ima smisla igrati se detaljnije sa izborom propelera.
-
Evo jos jednog snimka,snimano je na devetom kilometru save gde je dozvoljeno glisiranje
https://www.youtube.com/watch?v=N2KdHf0H2so
-
https://m.youtube.com/watch?v=iev_oob5qRE