Moja Ladja

E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: popeye 29, 04, 2018, 23:58:46 posle podne

Naslov: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: popeye 29, 04, 2018, 23:58:46 posle podne
Pozdrav drugari.
Ima slicnih tema, tj. dilema, ali obzirom da se radi o razlicitim koritima, ja sam jos u dilemi.
Bolje reci ne znanju.
Na kraju prosle sezone izvadio sam stabilni motor sa camca. Korito je glisersko. zbog ucestalih kvarova i sve tezeg
odrzavanja, doneo sam odluku da predjem na vanbrodski motor. Zanima me neki manji motor. Uglavnom vozim na malim brzinama.
Planirao sam do 25hp. Najvise. Bio bih zadovoljan brzinom oko 10km na cas. Nudi mi se Honda25hp, Mercury25 sa direktnim ubrizgavanjem
i yamaha 9,9 high trust. Yamaha je jeftinija za 1000e, dosta manje trosi, jeftinija registracija.
Da li ova yamaha moze da parira 25-icama. i sa njima ne mogu da glisiram. Camac bez motora ima najvise tonu.
Da li bi ona mogla da obezbedi brzinu od 10km na cas.
Unapred hvala.
Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: vepar 30, 04, 2018, 07:06:30 pre podne
Ja imam celicni brod tabanas i pomocni motor yamaha 9.9 obicnu nije ft ili ht. Brod je tezak 4.4 tone a na pomocni na punom gasu ide 8 do 9 km na stajacoj vodi...
Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: LSI 30, 04, 2018, 07:25:31 pre podne
То у многоме зависи и од карактеристика и тежине чамца.

Ја сам имао стари, руски чамац од алуминијума, Прогрес 4, који је, пре реконструкције и надоградње, с евинрудом од 25 КС ишао и до 42 км/сат.

После радова на чамцу, мотор сам заменио и узео сам јамаху од 8 КС.
С њом сам на Дунаву постизао брзине од 8 до 10 км/сат узводно и 10-13 км/сат низводно. А то је била обична јамаха, не хај-траст.

Ако је то чамац који се види на слици, требало би да са том теретном елисом може да оствари жељену брзину.
Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: Zoran T 30, 04, 2018, 08:19:57 pre podne
Sve do 1000-1500kg tezine(deplasmana) ti i ne treba HT...naravno zavisi i od samog korita...za tu duzinu camca odnosno vodene linije i deplasmanske teoretske brzine(5-6kn) i tvoje zeljene brzine od 10tak km/h motor od 9.9ks na 2/3 gasa ce to da obavi(+,- 10%)...cim predjes tu magicnu teoretsku brzinu korita otpori odnosno potreba za KS rastu puta 3...te pente od 25 ks sem "rezerve"snage i nemaju bas neku svrhu u toj opciji deplasmanske plovidbe...ako mozes najbolje da probas
Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: popeye 30, 04, 2018, 08:48:07 pre podne
Nazalost za navedene motore morao bih da se odlucim, bez mogucnosti probe.
Mora da se carini na moje ime.
Sto je najgore nisam još pripremio plovilo. Tj, zatvorio rupu od noge.
Čamac je olaksan za 500kg. Merio. Motor i Znoga. Voleo bih kada bi mi 9.9 HT završila posao.
Zanima me režim vožnje koji sam naveo. Zato sam i u dilemi. Verovatno da bih sa 25hp u nekim situacijama razvio vecu brzinu,
ali to bi bilo samo oranje vode sa većom potrošnjom.
Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: Zoran T 30, 04, 2018, 09:14:21 pre podne
Upravo tako samo oranje...i to pocetak oranja uz minimalno povecanje brzine
Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: Bakara 30, 04, 2018, 15:56:48 posle podne
Mislim da se sa gliserskim koritom od jedne tone, tih 10kmh o kojima Zoki prica, postize na mirnoj vodi...To bi znacilo da uzvodno imas brzinu od 6-8kmh. To mi i ima logike. Svojevremeno sam i ja imao istu dilemu, ali moj brodic je deplasmanac pa nema toliki otpor do neke brzine.

Ja imam Yamahu autolube 20hp na Albinu, i ovo su neke informacije koje ce ti mozda znaciti:
- ekonomik je na negde oko 2500 obrtaja, potrosnja je u tom rezimu od 2.5-3L benzina. Brzina kojom se krecem uzvodno uz Dunav je oko 8-9kmh.
- na punom gasu dohvatim 13kmh uzvodno, van matice, ali i potrosnja dolazi do teoretskih 7L :)

Moram i da menjam elisu, da stavim teretniju jer mi fali 1000 obrtaja trenutno...

Jos nesto, i da mozes sa tom Yamahom 9.9ht da izguras 10kmh uzvodno, to bi znacilo da je na punom gasu. Ako uzmes 25hp, i vozis sa pola gasa, uzivaces u plovidbi i umerenoj potrosnji, solidnoj brzini. Kad treba koji kmh vise, imas ga, pa neka ore...
Opet, ne garantujem da bi i u tom ekonomicnom rezimu potrosnja 25-ice bila manja nego da vozis 9.9ht na punom gasu, jer sam cuo da 9.9ht na punom gasu trosi 2.5L :)

Pozdrav!
Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: popeye 01, 05, 2018, 10:00:36 pre podne
Hvala na odgovorima.
Ocigledno dok ne probam necu znati. Verovatno cu da probam sa high trust. ovu sezonu.
Bar mogu lakse da je prodam, ukoliko se ispostavi da je slaba za mene. Pripremicu camac da moze da nosi i tezi motor.
Kada sam kod priprema, ko bi mogao da mi zatvori otvor, gde je bila noga. ovde u BGD-u.
Neki kontakt. Ja sam cak razmisljao da na CNC-u izrezem celicnu pkocu. Da se izbuse rupe sa identicnim rasporedom ao na prstenu koji je drzao diht gumu.
Ali ne znam koliko je to sigurno.
Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: mesechar 01, 05, 2018, 11:59:07 pre podne
U cukarickom rukavcu jedan cale ima shetland black prince camac po gabaritima veoma slican tvom isto je bio Z pogon sa velikim motorom i vec godinama je okacio yamahu 8 konja ide solidno. Ja bi ti preporucio malko veci motor 25 konja bi po meni bilo primerenije . Moj komsija na vezu je imao Anqas Queen brodic 24 fita izvadjen  Z pogon stavljena yamaha 25 obicna i veeruj mi taj brod je isao perfektno! Ostavi flapsove ili ih cak povecaj povrsinski jer oni ce sprecavati da se potapa krma i da zaore korito. Sve sto ti pisem proverio licno....uosfalom i ja imam setlanda koji je nosio merkruzera 7,4l i alfu gen 1. Sad imam jamahu 50ht  i deset konja makar i ht bi bilo bas malo.
Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: Zoran T 01, 05, 2018, 14:28:06 posle podne
Nemoj celicnu plocu vec aluminijumsku ili sper pa plastificiraj...
Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: popeye 02, 05, 2018, 14:10:59 posle podne
Hvala drugari.
javljam sta sam uradio.
Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: popeye 25, 06, 2018, 00:03:25 pre podne
Rekoh da cu javiti sta sam uradio.
Mesecharov post me malo ubacio u frku obzirom da je dobronameran i sa velikim iskustvom
kada su ove situacije u pitanju. Ipak sam se odlucio za Yamahu high trust 9.9hp. Noga XL.
Ekonomski isplativije, i registracija dzabe bez osiguranja. Nosac je pravljen da moze da nosi i vece motore.
 U slucaju da ovaj ne ispunjava moja ocekivanja.
 Ipak sam rupu zatvorio sa aluminijumskom plocom 6mm. Ista je obradjena na CNC-u po uzorku original prstena koji je ranije drzao dihtung.






Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: popeye 25, 06, 2018, 00:06:41 pre podne
stavio sam novi originalni dihtung koji sam imao u rezervi.
Tako je fabrika predvidela, samo sto sam ja plus dodao wurth.
Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: popeye 25, 06, 2018, 00:26:34 pre podne
Morao sam da zamenim ceo upravljacki sistem. Nepotrebna instalacija izbacena.
U prostoru gde je bio stabilni motor ostala samo kaljuzna pumpa.
Motor je ispunio moja ocekivanja tj. potrebe. Reka Sava. U camcu samo supruga i ja.
Uzvodno na skoro pola gasa 8 kilometara na cas. Nizvodno 12, na istom gasu. Samo prede.
Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: Bakara 25, 06, 2018, 08:53:29 pre podne
Čestitam na kupovini, sad sledi uživanje  114
Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: zankiki 25, 06, 2018, 09:32:06 pre podne
Kao i uvek, najbitnije je da si ti zadovoljan, ako nije tako sve što drugi kažu pada u vodu  thumbup
Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: Zoran T 25, 06, 2018, 09:41:15 pre podne
Super...samo za tu razliku u registraciji ima da se vozas i vozas...a potrosnja na ht s pola gasa  ha...
Naslov: Odg: 9,9 high trust ili nesto jace?
Poruka od: popeye 25, 06, 2018, 12:33:23 posle podne
Hvala momci. Motor je servisiran. Stvarno lepo radi.
Nadam se da ce tako i da ostane. Obnovio sam i antialgin, tako da sam sada miran neko vreme. Ostaje da se druzimo na vodi.