E, ovako treba... > Nautička industrija

Нова технологија за бродове

<< < (2/2)

nijah:
Trenje je primarna komponenta otpora kretanju broda.

Fora sa ubacivanjem vazduha je da bi se smanjila okvasena povrsina, tj povrsina koja je u dodiru sa vodom.
Sto je manja okvasena povrsina to je manje trenje.

Takvih varijanti ima vise, ovo je samo jedna od njih.

ladjaVlajko:
Ta "nova" tehnologija je stara 100 godina ...

Ima jedna jako zanimljiva priča o liku koji se zvao Albert Hickman i njegovim čamcima tipa "Sea Sled". Sea Sled ne liči ni na šta što ste ikada videli ali koristi upravo ovaj efekat - korito praktično klizi preko aerizovane vode prepune mehurića vazduha. Zato je ovaj tip korita ubedljivo najefikasniji od svih, uključujući i moderna korita trkačkih čamaca. Sem efikasnosti, odlikuje ga i velika stabilnost a pošto praktično klizi preko talasa može da se vozi po prilično nemirnom moru.

Prvi put kada je avion poleteo sa broda, poleteo je sa "Sea Sled"-a. Prvi "surface piercing" propeleri na svetu su ugrađeni u ovo korito ... da ne tupim previše, ko hoće da čita ima vrlo lepa priča na http://spoonercentral.com/knappseasleds/sled.html

Navigacija

[0] Indeks poruka

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju