Nautika opšta... > Iskustva sa vode

Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO

<< < (16/36) > >>

Arsa:

--- Citat: Slovenac  31, 03, 2012, 11:49:48 pre podne ---polako ljudi. nisam pogresio prilikom kupovine glisera,znam da gliser trosi,zanimali su me saveti za pametnu  i isplativu voznju,koje sam i dobio i zapamtio evo ovako. ako ne glisiras ne prelazi brzinu vecu od 15km jer onda ores vodu i trosis bez veze gorivo. kad izglisiras ispravi gliser spusti gas na oko 3000 obrtaja i u tom rezimu najmanje trosi, takvi saveti mi trebaju jer je steta bacati pare a sa vama mogu to da naucim.postavit cu jedan rezervni motor od 6.5km za rezervu sto rece sale a i moze da se vozi malo sa njime.espresso izgleda mocno.imam puno da vam odgovorim ali moram vise puta da procitam sve posto ste me iznenadili sa toliko odgovora

--- Kraj citata ---

E baš sam se pitao kad ćeš  to da im kažeš.  6589

Dokle si stigao u borbi sa onim vetrenjačama?


Kako sam shvatio i ti imaš malo da poradiš oko motora. Nadam se da ćeš, imati više sreće od mene. U svakom slučaju, držim ti palčeve.  114

Slovenac:
zdravo arso.na motoru imam servis da uradim,a z nogu treba da varim  ima dve tri rupice dok ne krenem ne znam nista zasigurno.ne smem jos nista da radim prvu zalbu su odbili sada sam ulozio drugu zalbu i cekam odgovor (u nadi je spas).ne znam da li je iz slika vidljivo gliser je duzine oko 7.5m,sirine 2.8m ,tezine 2.2t,stajace visine kabina 2+1 lezaj ,sa wcjem. sudopera i frizider u spoljnem delu .isto tako treba zameniti platno na sundjerima i raznih sitnica koje treba doterat i nasminkat tako da lici,a posle toga druzenje. da u kabinu ulazim ali wc mi je mali verovatno im je neki kinez bio za meru.sada su tu i mere a ja treba jos da ucim

Terca:

--- Citat: Dule  31, 03, 2012, 10:57:23 pre podne ---
Ne osporavam ovo...

I ja mogu da stavim teretnu yamahu 9.9 hp da trosim 3litre na sat i da imam brzinu od 8 km na sat. I da tvrdim kako gliser moze da trosi 3 litre na sat.
Ali mogu i da ostavim ove motore, i da vozim 10 km na sat uzvodno jednim motorom na 1100 obrtaja kada ce motor trositi oko 4-5 l na sat a u rezevrni imati jos 400 hp.
NIkog ja ne ubedjujem, samo iznosim svoja iskustva.
I ostajem pri tvrdnji da ekonomcna voznja nije imati manji motor vec adekvatan motor u odnosu na tezinu plovila i njegovu duzinu.
Dmb je za pasare i dalmatinke, za camce do 1 tone. Sve preko toga meni je samo mucenje motra i posade. Kako je opasan mali motor letos smo imali prilike da naucimo iz iskustva jednog forumasa koji nije mogao da se odupre snazi vetra i zavrsio je nasukan. To isto i ti rizikujes. Ne bih voleo da se nadjes (a moze ti se desiti) u situaciji kada ces se setiti ovih reci.

--- Kraj citata ---

Odlično, sad imamo konsenzus: moguće je značajno smanjiti ukupnu potrošnju goriva odabirom režima plovidbe, vrste i snage motora.

Teško mi je da diskutujem sa vama ukoliko se ne koncentišete na temu i ono što sam zaista pisao, nema potrebe da pretpostavljate moje stavove.

Pa evo da iskopiram rečenicu koju si sam citirao (koliko god da to blesavo zvuči) :
"Ja rado odgovaram na sva pitanja ali mi nije namera da tebi promovišem moj način plovidbe. Ne dajem stav o tome da li snaga motora optimalna ili ne, šta je komfor i šta je stil. U ovoj temi raspravljamo o tome da li je moguće značajno smanjiti ukupnu potrošnju goriva odabirom režima plovidbe, vrste i snage motora."

I evo da ti pomognem:
Da li plovim pod punim opterećenjem motora: ne.
Da li je to mučenje za mene i posadu: ne.
Da li smatram da je ta snaga optimalna: ne.
Koliko smatram da je optimano: 20ks, 3k obrtaja, 3 cilindra.
Da li bih to mogao da promenim: da.
Da li ću to učiniti: ne.
Zašto: prevelik zahvat koji neće značajno promeniti način uživanja.
Da li mogu  već danas da zašrafim vanbrodski motor od 25 ili 50 ks na čamac: da.
Da li ću to uraditi: ne.
Zašto: nema potrebe, ne utiče na način na koji uživam.
Da li imam i pomoćni motor: da.


...
onda brdo pitanja
...

Da li sam svestan da postoje rizici na Dunavu: da.
Da lisam pročitao priču Broker975x: da.
Da li smatram da je kriv mali motor: ne, motor nema svest.
Šta smatram da je bio uzrok: loša procena.
Da li postoji rizik da ja načinim lošu procenu sa malim motorom: da.
Da li postoji rizik da ti načiniš lošu procenu sa velikim motorom: da.
Da li verujem da ti rado glisiraš po oluji po Đerdapu: ne.
Da li verujem da se skloniš na vreme: da.

...

Da li mi se dešavalo da donosim loše i opasne odluke: da.
Da li sam pažljiviji posle toga: da.
Da li smatram da postoje nepotopivi čamci: ne.



Bez obzira na sva ova pitanja i odgovore: moguće je značajno smanjiti ukupnu potrošnju goriva odabirom režima plovidbe, vrste i snage motora.

zoki novus:
Meni samo jedna stvar nije jasna:
Da je  zeka sigurnije plovilo od Terce i Dzonson star 30g sigurniji motor od DMB-a starog isto toliko?
Ko mi to objasni ima da bude podpredsednik ffff

LSI:

--- Citat: zoki novus  01, 04, 2012, 16:00:35 posle podne ---...
Ko mi to objasni ima da bude podpredsednik ffff

--- Kraj citata ---


E, i ja bih voleo da vidim tog ko njemu nešto objasni...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju