Nautika opšta... > Iskustva sa vode
Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
Kapetan:
nekako mi se cini da je to KRSTAS proizaslo iz engleske reci crusing, cruser, pa je posle nekako preslo u KRSTarica, pa Krstas ... sto je neispravno kako ja kapiram
ili ako neko moze naka kaze definiciu ladje krstasa ?
e sad sto se teme tice...za Dunav su najbolje ladje sa ravnim koritom i peskarama ... em mozes jakim motorm da ih izglisras em mozes sa slabim motorom da vozis jeftino ...
oblak:
Ovako kaze Ljuba iz Lia nautike. Covek uvozi polovne glisere sa Floride i trenutno ima vise njih na prodaju. Bayliner sa motorom od 150- 200 ps trosi minimalno 25L na 25 milja. To mu je prosecna fabricka potrosnja ali za noviju generaciju MPI motora. Stara generacija kao sto je 2155-2755 i slicni trosi 40-50 L na 25 milja. Znaci to se uklapa u Duletovu pricu 1L=1km. Ono sto je problem, takav gliser u prosecnoj potrosnji na duze relacije ima relativno podnosljivu potrosnju ali u stilu voznje kakvim ga ljudi najcesce koriste a to je ori gore ori dole, odnosno popodnevno svrckanje po reci sa puno kreni stani , obrtaji u max i slicno kao posledicu imaju neverovatnu potrosnju da za sat vremena vozikanja moze otici 20-30 L bez problema a da predjena distanca bude smeshna (10 tak km). Ono shto sam ja shvatio a i Dule je slicno rekao, izglisirati pa spustiti obrtaje na duzim distancama je sasvim ok ali koristiti 200 konja za kupanje na Medjici i oranju oko splavova nema nikakav rezon a udarice vlasnika po dzepu makar sa 20-30 eura.
oblak:
Testirali su nov Bayliner sa 135ps direktnim ubrizgavanjem itd.....trosi pri punoj brzini od 73 km/h i 5000 obrtaja u minuti oko 40 l/h, pri putnoj brzini na 3500 o/min i 44 km/h potrošnja 20 l/h. Smanjenjem brzine na minimalno glisiranje, 3200 o/min, brzina od 38 km/h, potrošnja goriva se smanjila na 15 l/h.
SALE NB:
Kapetane, krstaš je svaki čamac ili brodić koji je namenski predodređen i opremljen za krastarenja, tj. za duži boravak na vodi.
Prema tome, krstaš može biti i jedrilica, i deplasmanac i gliser, jer to određuje trup i pogonski motor, a krstaša definišu unutrašnje vrednosti, prostor i oprema.
Krstaš je i Mishin Benetau i Mishin Linssen, i Duletov Nemo, ali i Petra. U krstaše se broje i svi poznati Espressovi brodići, uključujući i jedrilice koje je koristio. Na kraju i tvoj Che je bio krstaš ( bolje reći :uvreda za krstaše stri)
Osnovna razlika se javlja u načinu na koji koristimo naša plovila
Ako ćeš da se ku*čiš sa gliserom, eee to će da te košta! Ali sa druge strane, kada imaš plovilo koje te za pola sata, za iste pare, odveze 20-30km dalje, zašto bi poželeo da se guraš sa 2.000 drugih na Međici?!
Kada želim da se izdivljam, širok mi Dunav, nikome ne smetam, sprašim 10-15 litara za pola sata, i to je to.
Ostatak vremena uglavnom plovim polako, i sam se iznenadim koliko mnogo, jer ipak plovim uglavnom samo vikendima.
Razlog leži u tome da mene i Marinu ne zanima roštiljanje na obližnjoj adi, sunčanje , plažarenje ili pecanje. Nemam pecaljku niti me zanima.
Ali zanima me šta je iza sledeće krivine! :-), a volim i kafane. Često trknemo do Slankamena na čorbu i ribu, a u povratku se spuštamo lagano, kupamo se iz čamca i izležavamo na njemu. Barem 2 puta godišnje napravimo neki duži izlet, barem 4-5 dana, ispratimo i poneko okupljanje forumaša itd. Belegiške ade su udaljene nekih 10km od našeg privezišta, tako da dnevno sprašimo barem 20-30km. Princip je uvek isti, uzvodno radi Evinrude, a nizvodno Hondica. Na osnovu potrošenog goriva i pređene kilometraže sam došao do toga da sam prošle godine plovio oko 180-200 sati.
Evo, zadnja o potrošnji: Nisam iznenađen vašom potrošnjom, kada smo tek kupili Hondu 2ks, probao sam je do Belegiša i nazad. Uzvodno smo se vukli uz obalu celih 4-5km/h, ploveći na pola gasa, a na momente, gde Dunav jače dere, brzina je znala da padne na 2km/h. Stigli smo na Belegiš za skoro 3 sata, a vratili smo se posle za sat i po.
Honda je za to vreme potrošila neverovatnih litru i po goriva, jedva nešto preko 300ml na sat!!!! To jeste nenadmašno mala potrošnja, ali je nepraktično i nebezbedno. Kada bih plovio stalno sa tim motorom, to bi značilo da sam osuđen da nikad ne odem dalje od Beograda ili od Titela, pošto je to udaljenost koja se može pokriti tom brzinom za 6-7 dana. To je maksimum vremena koje ja mogu odvojiti u komadu.
Taj motor koji može da posluži da se dovučemo do obale, u slučaju havarije na glavnom motoru, ili da se zezamo ovako, kada nam se plovi polako. I tu nam znači, jer stvarno uštedi mnogo goriva.
Slovenac:
polako ljudi. nisam pogresio prilikom kupovine glisera,znam da gliser trosi,zanimali su me saveti za pametnu i isplativu voznju,koje sam i dobio i zapamtio evo ovako. ako ne glisiras ne prelazi brzinu vecu od 15km jer onda ores vodu i trosis bez veze gorivo. kad izglisiras ispravi gliser spusti gas na oko 3000 obrtaja i u tom rezimu najmanje trosi, takvi saveti mi trebaju jer je steta bacati pare a sa vama mogu to da naucim.postavit cu jedan rezervni motor od 6.5km za rezervu sto rece sale a i moze da se vozi malo sa njime.espresso izgleda mocno.imam puno da vam odgovorim ali moram vise puta da procitam sve posto ste me iznenadili sa toliko odgovora
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju