Nautika opšta... > Iskustva sa vode
Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
Kapetan:
ja prodjoh ovo sto dule kaze, voznja po 8 -10 - 12 casova na dan ... uopste nije lako ali ima to svoje cari ... naravno da sam mogao da biram poleteo bih ka beogradu , ali na zalost mada i na srecu nisam :)
Terca:
Nije sporno da uživate u bilo čemu, ni da plovite kako god vam to odgovaralo.
Sporno je da dovedete čoveka u zabludu da režim plovidbe ne utiče značajno na ukupnu potrošnju goriva. LSI vam je poverovao i još hoće u udžbenike da vas tura.
Dao sam vam primer kolika razlika može biti.
Kapetan:
Ja na to gledma ovako ... veci motor veca potrosnja ... manji motor manja potrosnja ...
Ja sam do kladova i nazad sa tegljem od 30 km potrosio oko 150 evra po tadasnjem kursu oko 160 litara
1164 - 932 - 1164 = 464 km ili 350 grama po kilometru u i niz vodu... HONDA 15HP
isto to sam racunao za motor koji sam imao pre Honde to jest za Evinrude 50 HP sa teretnom elisom bi me izaslo oko 800 evra i nesto vecom brzinom ali ne preko 30 %....
e sad sale je kupio taj motor od mene , mislim da sale sa njim postize oko 40 km na sat sa potrosnjom od recimo 20 litara... sto bi racunicu dovelo na:
464 km / 40 km = 11,5 sati x 20 litara = 230 litara
sto ce reci gliserom jeste brze ali nikako nije jeftinije... ujedno ja sam sa 15 konja gurao preko 2 tone i 9 metara a u proracunu saletovog camca to je ispod 1 tone i 6 metara ...
oblak:
Stvari su jasne, ne treba citava studija o tome.....Ako hocete brzo a ne preskupo onda varijanta kao Saletova, mali gliser i relativno mali motor...Ko voli da sa sobom vuce "vikendicu", pritom hoce brze od 10-15 km/h, to mora da kosta ako zelis preko svog pramcanog talasa...
SALE NB:
--- Citat: Terca 29, 03, 2012, 14:19:08 posle podne ---Nije sporno da uživate u bilo čemu, ni da plovite kako god vam to odgovaralo.
Sporno je da dovedete čoveka u zabludu da režim plovidbe ne utiče značajno na ukupnu potrošnju goriva. LSI vam je poverovao i još hoće u udžbenike da vas tura.
Dao sam vam primer kolika razlika može biti.
--- Kraj citata ---
Kao iskusan nautičar, vi bi barem trebali da znate da u nautici ima veoma malo stvari koje mogu da važe uopšteno.
Saveti i proračuni koji su dati LSI-ju su tačni, ali odnose se isključivo na njegov čamac, njegov motor kojim trenutno raspolaže, i na njegov raspoloživi budžet.
Svakako nije isto glisirati sa 700kg ili sa 3 tone. LSI neće mnogo dobiti na uštedi ako stavi neki motor od 10ks. Pošto planira tu regatu po kanalima, svakako bih mu preporučio da ima i pomoćni motor od 2-3-4 ks, to ima smisla, ali samo dok je glavni dovoljno jak za glisiranje.
Primer koji ste vi naveli predviđa premali i preslab motor na preteškom i prevelikom koritu, i u normalnim državama je zabranjeno ploviti takvim čamcima po rekama. Namenski se mogu koristiti jedino na stajaćim vodama, manjim jezerima i kanalima.
Apićeva korita u kombinaciji sa DMB-om, to je verovatno neka klasa za većinu drugih metalnih budževina koje plove našim rekama, ali opet, da je to stvarno dobro, verovatno ih ljudi ne bi zvali koritima.
Tvrditi da je takva naprava bolja od glisera vrednog 250.000 evra je uvreda za intelegenciju.
Ali mi Srbi smo najstariji, najpametniji i sve znamo, ali se nismo pomerili od DMB-a i Golfa 2!!!
Nidžo, Evinrude na mom čamcu postiže prosečno 45Km/h pri potrošnji od 17l/sat ( prosečno uzvodno i nizvodno). To znači da bih do Đerdapa i nazad trebao oko 180 litara.
Tačno toliko sam potrošio i sa starim Zekom, ali za cca 550 km, ploveći prosečno 32km/h, sa potrošnjom od 10l/sat.
Stvar je jednostavna, mi (gliseraši) žrtvujemo komfor i prostor zarad brzine i bezbednosti, vi žrtvujete brzinu i sigurnost zarad komfora i uštede.
Imamo i par onih koji ne žrtvuju ništa, ali nisu u našem platnom razredu! k5
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju