E, ovako treba... > Plovila

Gumeni camac. Koliki motor staviti?

<< < (11/12) > >>

vmiro:

--- Citat: Kapetan  28, 07, 2015, 17:00:20 posle podne ---sredjeno

--- Kraj citata ---

Da, hvala za sliku ;)


--- Citat: Zoran T  28, 07, 2015, 18:09:45 posle podne ---Super za sliku.Crnu liniju produzis sve do pramcane daske naravno s obe strane camca i na pola pramcane daske ih spojis poprecnim ojacanjem.Po kz je to ok crna linija a tu gde ti se nalaze ti zatazaci treba  ti kosnik od L da povezes i dodatno ojacas vezu kz i uzduznih nosaca.25ks na 100kg gumenjaka je jaka sila kad das gas.Taj patos od letvica bi sa donje strane do komore trebao da ima hrastovu letvu na koje nalezu letvice od patosa ako nemas dodaj jer ce tu stalno da ti zvace sto im je urodjena boljka.

--- Kraj citata ---

Patos sa obje strane ima tu hrastovu letvu koja ne da da se camac "lomi". Ta letva ide do polovine poslednje podne daske i baš tu imam problem.
Da li ima potrebe da idem sa tim uzdužnim ojacanjima duž citavog patosa do pramcane daske s obzirom da ove bocne hrastove letve solidno rade posao?
Inace, ne planiram stavljati veci motor od 25KS, niti mi treba neka brzina. Kada izglisiram, brzina je negdje 22km/h sa 4 osobe, što mi je sasvim dovoljno...
Možda nešto ovako:



Žutom bojom su označene poslednje dvije podne daske, crvenom hrastove letve i crnom potencijalno ojačanje.

Pozdrav
mIRO

Zoran T:
Pozdrav Miro.Ovako ces da ukrutis samo te dve zadnje krmene daske a pocet ce da zvace na sledecem spoju gde nema ojacanje tako da kad vec radis produzi crno ojacanje(L profil ili sta vec koristis) i ukruti i pramcanu dasku obavezno i spoji levu i desnu preko polovine pramcane daske .Hrastova letva sluzi prvenstveno za zastitu komora od letvi patosa i naravno da to malo ukruti.Ako su ti letvice patosa malo krive te drvene kajle pomeri sto vise(nabij)uz letvu i komoru.L profil treba da pomeris sto vise uz komoru (sa druge strane tih zatezaca tih kanapa ili sajlica) i bukvalno kako oni stoje(a mozes cak i do sledece daske) jos jedan L da izgleda kao trougao sa uzduznim ojacanjem.Na taj nacin sile koje pravi penta(bilo koja) prenosis i rasporedjues na L nosace po celoj duzini camca eliminises zvakanje preko talasa.Ako stavis i drvenu kobilicu iznenadit ces se.Ako ti je zrcalo ok onaj L po  zrcalu ti i ne treba(bar ne tako nisko).Bolje ispod tog ojacanja za motor.Ja sam imao sport 320 kacio sam i T18 na njega pored rol bara stavljao sam i gurtne za noge da ne bi ispadali iz camca.

vmiro:

--- Citat: Zoran T  29, 07, 2015, 09:03:14 pre podne ---Pozdrav Miro.Ovako ces da ukrutis samo te dve zadnje krmene daske a pocet ce da zvace na sledecem spoju gde nema ojacanje tako da kad vec radis produzi crno ojacanje(L profil ili sta vec koristis) i ukruti i pramcanu dasku obavezno i spoji levu i desnu preko polovine pramcane daske.
--- Kraj citata ---

OK, jasno mi je, ići ću na tu varijantu da ukrutim čitav čamac. Ovaj čamac ima pet odvojenih letvica patosa koje se mogu skinuti i jednu na pramcu koja je fiksirana za čamac. Mislim da neću moći spojiti ove dvije na pramcu (na slici 1. i 2.) pošto se čamac tu sužava, a te letve nisu u ravni sa ostalima, odnosno, izdignute su u odnosu na ostale zbog kobilice. Jedino bih mogao da zavarim pod uglom nastavak preko ove dvije pramčane daske ??




--- Citat: Zoran T  29, 07, 2015, 09:03:14 pre podne ---Hrastova letva sluzi prvenstveno za zastitu komora od letvi patosa i naravno da to malo ukruti.Ako su ti letvice patosa malo krive te drvene kajle pomeri sto vise(nabij)uz letvu i komoru.L profil treba da pomeris sto vise uz komoru (sa druge strane tih zatezaca tih kanapa ili sajlica) i bukvalno kako oni stoje(a mozes cak i do sledece daske) jos jedan L da izgleda kao trougao sa uzduznim ojacanjem.Na taj nacin sile koje pravi penta(bilo koja) prenosis i rasporedjues na L nosace po celoj duzini camca eliminises zvakanje preko talasa.
--- Kraj citata ---

Te drvene kajle su nabijene skroz do hrastove letve tako da je fiksiraju uz komoru čamca. Ovo ojačane bih stavio odmah uz te "kajle" kao što je prikazano na slici, to je najbliže što mogu da priđem komori.
Taj trougao neće biti problem, kao na slici kod batica78:



--- Citat: Zoran T  29, 07, 2015, 09:03:14 pre podne ---Ako stavis i drvenu kobilicu iznenadit ces se.Ako ti je zrcalo ok onaj L po  zrcalu ti i ne treba(bar ne tako nisko).Bolje ispod tog ojacanja za motor.Ja sam imao sport 320 kacio sam i T18 na njega pored rol bara stavljao sam i gurtne za noge da ne bi ispadali iz camca.
--- Kraj citata ---

Znam da stariji modeli desantnog čamca imaju drvenu kobilicu. Zamjena kobilice je već drugi projekat ;)

Što se tiče ovog ojačanja, mislio sam da koristim cijev pravougaonog profila 40x20mm, nadam se da je to adekvatno?

Pozdrav
mIRO

Zoran T:
 Ta kutija je ok samo taj ugao napravi veci.Tamo gde je njima sraf odatle nek ti krene kosnik pa dokle god ne smeta za noge dok sedis.I produzi kutije bar do pola daske br 2 ili kolko mozes i poprecno ih povezi inace ce da se uvrce a bi ce i dobra osnova za neku eventualno konzolu i komande.Naravno i drvena kobilica al da patos naleze na nju da bi drzala platno patosa sto zategnutijimbi ce to ekstra.Ne kao onaj zodiac ali ekstra i ukrucen i brzi nego sad.

vmiro:
Primljeno k znanju. Mislim da imam sad dovoljno informacija, samo da uhvatim malo vremena pa da se bacim na posao.
Zorane hvala mnogo a informacijama, javljam se sa rezultatima ;)


Pozdrav
mIRO

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju