Autor Tema: Brodski lim- za i protiv  (Pročitano 30887 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1448
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #45 poslato: 05, 01, 2012, 13:54:01 posle podne »
Inace,nije poenta samo u ceni celika,tu su specijalne elektrode,bog te pita koliko kamenova,pokvarenih brusilica,jako tesko savijanje,i,naravno,znanje sa pomenutim celikom,pa to sve ispadne skupo prosecnom naruciocu,koji za razliku u novcu, moze da dobro opremi camac,pa trk na vodu.Al,sto kaze Dule,ko ne plati na mostu,plati na cupriji.Mogao je Sole da mi napravi nov,tih gabarita,od trgovackog lima,koliko sam platio go camac star 11god.,ali ja sam hteo sa plastike da predjem na metalni camac pravljen po brodogradjevinskom standardu,i ne sumnjam da cu ga dobro prodati,ako ga uopste budem prodavao  :lol:  P.S. Dok je pokojni Djena radio,i dok su zalihe trajale,iskljucivo brodski lim,a kasnije ne znam,mozete pozvati Branka,njegovog sina,pa proveriti
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #46 poslato: 05, 01, 2012, 14:00:08 posle podne »
 :lula:

kad sam ja bio mali imali smo jednog mikicu koji je imao zlatno ronilacko odelo!
i onda mi klinci sedimo ispred zgrade a on zove mamu.
mama ko mama izadje na terasu i kaze:
jeste ima moj mikica zlatno ronilacko odelo!
« Poslednja izmena: 05, 01, 2012, 18:09:01 posle podne od strane zoki novus »

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #47 poslato: 05, 01, 2012, 14:05:27 posle podne »
hogare gde i posto si platio taj brodski lim ? koliko je bio skuplji od trgovackog ?

malo kasno se ukljucujem u temu i potvrdjujem da brodskog lima ima od 4mm pa na dalje , e sad da li ga prave ovde ili ne to je pitanje... mislim da ga vise nece praviti iz prostog razloga sto Sartid gasi izgleda i ovu zadnju pec ...

da li se isplati praviti brod od brodskog ili trgovackog lima ?

sve zavisi sta ocekujete od broda... ako ocekujete da ga voze i vasa deca onda da treba ici na brodski , ako planirate recimo kako ja da za par godina pravite drugi onda naravno da se ne isplati ... trgovacki lim 4mm moze da izdrzi po meni 20 godina bez vecih problema... prodajte ga posle 10 i na konju ste ...

sto se tice ladja od 100.000 evra proizvedenih u Srbistanu kako kaze oblak , slazem se...  ne znam koliko kosta metar na animi ili kikiju, ali meni toliko ne kosta metar kuce gde mi zivi porodica pa ne vidim razloga zasto bi toliko ulagao u brod... brod jeste nacin zivota, ali mi smo prevashodno "kopnene zivotinje" ... da smo na nekom moru mozda bih i rekao ok treba raditi od brodskog lima (ispod 10 metara) , treba imati ovo i ono ... ali 99% nas plovi po rekama i ne treba uzimati stvari koje su preskupe i ne mogu da daju maximum na reci, koj ce meni qrac digitalni windex , a malo je falilo da ga kupim  ...

po meni najskuolji deo brodske opreme je radar koji se sada kupuje sa svim dodacima za 3000-4000 evra (SVB.DE) ... kako se dodje do 100.000 ja ne znam , mozda zlatnim WC soljama tikovinom na wc daski i slicnim stvarima, ok to neko voli i ima para, neko ne voli .... ja licno niti volim niti imam para za tak nesto ... kapiram da je bilo ljudi koji su kupovali stvari koje uopste potrebne nisu na reci ili su potrebne 5% , ali sta je tu je , neko ima para i zalece se neko nema i steze se ... ima nas svakakvih ...

po meni ovo je prioritet u izgradnji broda:

1 Sigurnost (mislim da trgovacki ispunjava ove uslove za sve deplasmance )
2 Konfor (ocu da meni i familiji bude udobno na brodu )
3 Plovnost (ocu da ne placam vise na gorivo nego sto je normalno)

i da sto se mene tice , uvek fabricki proizvod ispred manufakturnog...


Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #48 poslato: 05, 01, 2012, 14:48:52 posle podne »
I moram da dodam  :smile:
Auto je prevozno sredstvo. Brod je nacin zivota i nikako ga ne gledam kao prevozno sredstvo vec kao svoju drugu kucu koju volim i u koju vise ulazem nego u prvu. I koja mi pruza mnogo vise zadovoljstva u zivotu od prve koja se zove prva samo zato sto porodicne obaveze ne dozvoljavaju da postane sekundarna.


Onaj kome je camac isto sto i auto naravno da ne shvata sta hocu da kazem svojim postovima.

Evo momenta gde se možemo složiti, i u vezi sa brodom i u vezi sa kontekstom diskusije. Važno je da se uloži trud da se na pravi način razume šta je sagovornih zaista želeo da kaže.

U suprotnom, zamisli da se sad neko uhvati da piše o tome kako ti nisi zadovoljan kod kuće, to bi bilo ispod svakog nivoa.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #49 poslato: 05, 01, 2012, 15:00:48 posle podne »
malopre sam pisao odgovor na ovaj post ali se nije pojavio, možda je predugo trajalo, moram ponoviti:

Ko sada banalizuje?

Ja banalizujem, prateći logiku iz citiranog posta, kao što sam i napisao:" sledeći takvu logiku, ja bih mogao...". Drago mi je ipak da se slažemo da je u pitanju banalizacija.

Ovo bi trebalo da bude diskusija o prednostima i mana trgovackog i brosdskog lima. Ne o tome ko sta radi u samogradnji. Ja po nekad budem malo grub ali to ne znaci da govorim bez argumenata. Mogu da ti pokazem bar 500 brodica koji se prodaju godinama. Satrunu u travi. I na njih sam mislio.

Upravo tako, nisam pisao o načinu na koji se obraćaš, nego o tezama koje si izneo u postu; da je nemoguće napraviti kvaltetan brod od 10m od "trgovačkog" lima, da je klasa upotrebljenog lima razlog za krivljenje i talasanje, i da je trgovački lim na posletku razlog zašto mnogo čamaca trune u travi a vlasnici ih ne obilaze. Za to nisam pročitao ni jedan argument.

Da bih ti oponirao,  naveo sam ti primer brodića koji gradi Ika za prvu tvrdnju, primer automobila za drugu tvrdnju, i na kraju sam ti postavio pitanje da bih pokušao da ti objasnim da su drugačiji razlozi za "napuštanje"čamca.

Brod nije auto. Za auto imas da kupis krilo, vrata, rubove.. sve ono sto propada i ciji je vek oko 10 godina. Znaci, auto se namenski pravi da toliko traje. Osom toga predvidjen je za lupanje, razbijanje i zamenu razbijenih delova. Cesto je dovoljan kljuc 10 da sam zamenis veci deo limarije.
Za brod nemas da kupis rezervni deo trupa. I krpljenje ili zamena ploca nije ni malo naivna stvar. Brod mora da se izvlaci, moras naci varioca, sacekati lepo vreme, farbati, ... vrlo skupa i komplikovanija radnja.
Zakljucujem iz toga da korito moras praviti tako da traje.

Hvala na obljašnjenju, ali ovo nema puno veze sa onim što sam pisao. Važno mi je da shvatiš, zato ću ponoviti još jednom: primer automobila sam naveo da stavim akcenat na tehnologiju, tj. da objasnim da za nesavršenosti u maloj brodogradnji razlozi ne leže (bar ne dominantno) u klasi upotrebljenog lima.

Naravno, niko ti ne brani da ga napravis i od lima od 1mm. Pa da svake pete godine pravis nov brod.
Srecom, postoji dovoljno ljudi koji ne razmisljaju kao ti i koji dobro razmisle pre nego sto krenu u izgradnju.
Ako brod potone zbog greske u trupu steta nije samo kvadratni metar lima. Steta je takva da je cesto pitanje vredi li ga izlaciti jer sve sto je u njega ugradjeno je ili nepovratno izgubljeno ili toliko osteceno da je popravka neizvesna.

Ovaj deo ne razumem, na koju se diskusiju ovo odnosi?

Srecom, postoji dovoljno ljudi koji ne razmisljaju kao ti i koji dobro razmisle pre nego sto krenu u izgradnju.

Ovo, moram da kažem, nije u duhu diskusije na forumu, uzevši u obzir da se ne poznajemo i da nemamo privatan odnos.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #50 poslato: 05, 01, 2012, 15:12:12 posle podne »
@dule & Terca

dule video sam Tercin brod pre mesec dana na suvom , ako me secanje ne vara nema talasanja lima a ni nekih drugih problematicnih stvari ... ako sam dobro shvatio Apica (on je radio) brod je u celosti radjen iz trgovackog lima...

sto ce reci da se lim krivi zbog majstora a ne zbog lima...

eno ja postavih slike plovaka od trgovackog lima 3mm duzine 12 metara ... NISTA SE NE TALASA.. radio Apic , covek koji se razumem u svoj posao ...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #51 poslato: 05, 01, 2012, 15:18:26 posle podne »
dule nema potrebe za tolikim izdacima , ovo nisu Morske ladje vec Recne ... sve to moze drasticno jeftinije ... zivi bili pa videli ...

evo ja cu izgleda u par dana odluciti ko ce raditi brod... najverovatnije nece biti po projektu ali cemo ispostovati neke standarde brodogradnje , bice tu i pomoci nekih ljudi koji se razumeju u posao a i kontrole varova digitalnim putem ...

evo samo primer prozora, ti kazes 500 evra .. ja sam rekao NIKAD vise stakleni prozori , samo plastika... imao sam priliku da mi je zbunje razbilo prozor , narednih mesec dana sam prilicno opresno spavao na krevetu iako sam svu srcu pokupio ... kada mi se isto to desilo sa plastikom , za 15 minuta sam isekao novi prozor uglavio i sa silikonom pricvrstio .... a srce bilo nije vec desetak plasticnih delica...  jedini problem sa plastikom je da ih treba menjati na 3-4 godine posto malo matiraju... znas li koliko kosta na Cheu da se promene svi prozori  ... pa oko 30 evra ...

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #52 poslato: 05, 01, 2012, 15:29:45 posle podne »
Ma u redu je kap.
Ne kazem da ne moze ali nije isto.
Eno, Six ili kako se zove se prodao za 10 000
15 metara brod.
Razlika izmedju njega i Anime, na primer, je u tome sto Animom mozes odmah na put oko sveta. Taj Siks ili kako se zove (bio je potopljen na Stenci) bi i putovanje do Djerdapa doziveo kao vrlo rizicnu avanturu.
Anima vs Styx-nebo i zemlja...
Anima,brod koji se svakodnevno obilazi,odrzava,pazi...
Styx,brod koji je nekada isto tako bio odrzavan,kojim se plovilo bez brige,a od smrti vlasnika polu podavljen,zardjao,izlupan,ocerupan,prepusten ko zna kome...
Dule,pogresno poredjenje.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #53 poslato: 05, 01, 2012, 15:31:43 posle podne »
putovanje do djerdapa nije problematicno ... jedino sto se mora ispostovati to je raspored tezine gde  centar gravotaciej broda mora biti ispod vodene linije .. sto nize to si sigurniji ...  tabans moze malo da bude neprijatan zbog toga ali to je to ...

ujedno ta anima ne znam koliko je sveta videla  ... a oko sveta se ne ide na motor vec na jedra...

a sa ovakvim konceptom tesko da ce iko da krene igde sa njom....



vise podataka na : http://www.rtdnautika.co.rs/brodovi.htm

ujedno recni brod je recni brod i ne zahteva vrhunsku opremu,  .. kada zavrsim kucu znam tacno sta cu capiti na kredit , e tu bismo se slozili veruj mi  http://ibagreece.com/pages/en/details.php?type=1&catid=349

pa uzmi uporedi da li Anima vredi 100.000 u odnosu na bilo koji brod sa tog sajta ... jednsotavno NE !

postoji nesto sto se u inostranstvu zove SEAWORTHY pa vidi kako bi bilo koji nas brod prosao po tome..

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #54 poslato: 05, 01, 2012, 16:01:32 posle podne »
putovanje do djerdapa nije problematicno ... jedino sto se mora ispostovati to je raspored tezine gde  centar gravotaciej broda mora biti ispod vodene linije .. sto nize to si sigurniji ...  tabans moze malo da bude neprijatan zbog toga ali to je to ...

ujedno ta anima ne znam koliko je sveta videla  ... a oko sveta se ne ide na motor vec na jedra...







Vala bas.  :smile:
Nikola Tesla je jedrenjak.
I gomila drugih koji motorima plove uzduz  i popreko ove planete.
A to da plovidba do Djerdapa nije nista strasno... i sam si doziveo kao i jos neki forumasi. I rizicno je i naporno i neizvesno neadekvatnim plovilom. Nesto slabo vidjam tabanase da tamo borave. Po neko dodje, godisnje par komada ali svi koji su dole redovno i dugo nikako nisu u kategoriji koju ti zagovaras.
Ne kazem da ne moze. Kazem da vlasnici (evo ti deda ziv primer) imaju toliki strah od toga da njihovo plovilo nije za takav put. Taj strah nije od talasa vec od nepoverenja u plovilo koje imaju. A zasto je to tako?
Rizicno,naporno i neizvesno ako covek nije pripremio sebe i brod za put.
Za strah treba pitati ljude koji ga imaju,zasto?
Ako nemas poverenja u svoje plovilo,a provodis vreme na njemu,makar vezan u marini,onda imas problem ako to ne resavas...

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #55 poslato: 05, 01, 2012, 16:18:37 posle podne »
Znam ljude koji nemaju nesto od potrebnog pa ipak smognu snage i hrabrosti da krenu na te daleke,zabacene pute.
Ljudima treba vise novca i sve bi bilo lakse,problem ne bi bio u konopcima,tus kabini ili ne znam cemu,vec u slobodnom vremenu.
Eto,brodski lim ili ne?Pa ako imas para i hoces da uradis kako treba onda je stvar jasna,zar ne?

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #56 poslato: 05, 01, 2012, 16:36:41 posle podne »
Nije za ovu temu,neka admini prebace,brisu ili sta god...
Sve je stvar zelja i mogucnosti,mozda i godina,ali primetio sam da kod nas ljudi Djerdapsku klisuru pominju kao vrhunac plovidbe.
Uzivanje jeste,slazem se,lepota,divota,milina  :good:
Da sam u prilici da imam brod,mesec dana odmora(kao sto Dule pominje),naravno novac za tih mesec dana odmora i brod ne bi mi palo na pamet da mesec dana,svake godine,provedem skoro u mestu,na Djerdapu ma koliko lep on bio.
Niko ni ne pomislja da zagazi u gornji deo srednjeg Dunava,gornji Dunav,gde je isto tako ako ne i zanimljivije nego li u nasoj zemlji.
Crno more necu ni pominjati,jer Boze to je more,a kod nas morsko korito obicno znaci da se pokaze kako neko ima "bolji" brod.
 :friends: :drinks:

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #57 poslato: 05, 01, 2012, 17:17:52 posle podne »
@ Hogar ne čita sve postove pa upućuje meni komentar.Nisam ja tvrdio da nema brodskog limaispod 7mm,ali to nije bitno.Da si pročitao i otvorio link koji je postavljen , taj zaključak bi i ti morao da doneseš.
Upravo takvo ,nepotpuno znanje navodi na pomisao da je i lim u kvalitetu 1430 ili 563 spadaju u brodske limove.
Ja sam Hogare siguran da tvoj brod nije rađen od brodskog lima,kao što sam siguran da Šole neradi brod od brodskog lima.Radi u kvalitetu 361 što je samo po tebi njemu i trgovcu brodski lim.
Brodski lim isključivo ima oznake A,B,D,E.
ako misliš da nisam u pravu ,probaj da nađeš lim sa oznakama brodskog lima.
Sasvim je druga stvar što velika većina ljudi smatra da je brodski lim u oznaci kvaliteta samo malo bolji od trgovačkog.
probaj na računu za lim koji si kupio za nadogradnju da pronađeš oznaku lima,i sledeći napred rečeno nemoj tvrditi da je brodski lim, ako ima oznaku 563 ili neku drugu samo brojčanu oznaku.
Šole je tvrdio da brodski lim nosi oznake 1430,361.Na njegovu intiligenciju nek ide takva tvrdnja ja ipak koristim internet ako hoću da saznam tako nešto.
Malo se banalizuje stvar obzirom da je napravljena podela na trgovački i brodski lim .I trgovačkih ima u bezbroj oznaka kao i brodskih.Radi više saznanja pročitaj tekst sa linka koji sam postavio ,i taj tekst je delo mnogo stručnijih ljudi od nas.
Na linku ćeš naći i ovo;

Pojedine čeličane imaju svoje programe valjanja limova za brodogradnju. Debljine limova su obično od 7 do 40 mm. Širine limova se kreću do 3 m, a dužine do 24 m.

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #58 poslato: 05, 01, 2012, 17:21:19 posle podne »

Odgovor na kapetanov post  :smile:



Ako ga napravis i opremis da bi tebi i porodici bilo udobno, da bude siguran i da ima normalnu potrosnju a ocekujes da to uradis za manje od 40 000 onda si u teskoj zabludi.
Samo sidro sa vitlom i lancem ima da te kosta 2 000 evra.
Ograda, platforma, oprema od prohroma jos toliko
Elektro instalacija (kablovi, punjac, prekidaci, instrumenti, osvetljenje, ... ) nista manje.
Dobar motor minimum 5 000
Upravljacki mehanizam i komandna tabla... bar 1500
Prozori jos 500
Rezervoari za gorivo, vodu i instalacija za vodu, bojler, sudopera, wc... tu minimum 3000
Ruke majstorima da ti to odrade bar 1000. I dobijemo 15 000
A to je samo obavezna oprema ako hoces komfor  :smile:
Pa ti treba stolar i materijal za enterijer... mislim da i tu ne mozes proci bez 2 -3 hiljade. Onda na sve to treba i sundjer tapetar i materijal za njega. i tu ce otici hiljadarka.


Ako nadjes ili napravis dobro korito od 12 metara bez 15 000 ti si car.


Pa na to dodaj i ono neobavezno... grenje, kuvanje, suncanje, pecanje, kampovanje, hladno pice, generator za struju...
Pa onda dolaze pikanterije... tv u svakoj kabini, tikovina, mesingane lampe, radar, ploteri, sonari ... i brod kao sta je Anima izadje na famoznih 100 000.
Lepo ti kazem. Bolje je skupiti 20-25 hiljada i kupiti neciju muku. Ima da se nadje za te pare.


Naravno, mozes da napravis brod od 12 metara i za 8 000. Ali ponovice sve ono sto je bilo sa prethodnim. Neces moci da nagovoris porodicu da krene na Djerdap.  :smile:

Oprema za takav projekat se ne kupuje po prodavnicama vec se kompletno poruci kod Motomarine. Oni isporucuju robu franko Trst.  Drugo, inox ograda ne mora kostati 2000. Metar cevi fi 25 polirane kosta 4,5€. Fiting za sklapanje oko 4€ komad. Isto ga je moguce poruciti u Motomarinu za u proseku 2,5€. Upravljacki mehanizam u Ravensburgu ja licno gledao  set 360€. Pumpa , odnosno kormilo i hidraulicna sapa u vise duzina. Po istoj ceni ima i u Motomarini. Za tako veliki brod te varijante u kuhinji se svode na "kucnu" tehniku, invertovanu na 220v. Pa i kod nas imamo sad 1000W za 35 € pretvarace. WC solja rucna je 170€ a elektricna 32o€, rezervoar fekalni sa pumpom je 270€ i  to kod Mladena. Nebitno, izadje to sve dosta kako god da okrenes i moze da sa luksuznijim opremanjem enterijera dostici 40.000 naravno ali to sa 100.000 € u domacoj radinosti vredja inteligenciju. Ko ce realno tako nesto platiti vise od 30-40000€??? Da ne pricamo kakvi polovnjaci idu za tu kintu u Nemackoj a o opremi na njima ne vredi pricati ..
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4177
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #59 poslato: 05, 01, 2012, 17:22:32 posle podne »
Replika!!Pomenut sam!!



Ako nemas poverenja u svoje plovilo,a provodis vreme na njemu,makar vezan u marini,onda imas problem ako to ne resavas...


Imam ja poverenje u svoj camac , provodim toliko vremena na njemu samo smatram da je autonomija problem!A ima malo problema i u glavi kapetana!!
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran