E, ovako treba... > Planovi za plovila

Drvo Metal Katamarani

(1/6) > >>

Zoran Marinković:
 :good:

--- Citat: Kapetan  27, 12, 2011, 01:41:02 pre podne ---
btv zna li neko da li je 1kvm daska od 2cm  laksi od lima 2 ili 3 mm ?

--- Kraj citata ---

kod čeličnih limova svaki milimetar debljine nosi 8 kg po 1 m2, tako da je debljina 1,5mm = 12kg : 2mm=16kg......

a kubik camovih dasaka je oko 600 kg(srednje suvoce) pa onda preracunavaj tezinu prema debljini dasaka

Kapetan:

--- Citat: Zoran Marinković  27, 12, 2011, 09:07:18 pre podne --- :good:

--- Citat: Kapetan  27, 12, 2011, 01:41:02 pre podne ---
btv zna li neko da li je 1kvm daska od 2cm  laksi od lima 2 ili 3 mm ?

--- Kraj citata ---

kod čeličnih limova svaki milimetar debljine nosi 8 kg po 1 m2, tako da je debljina 1,5mm = 12kg : 2mm=16kg......

a kubik camovih dasaka je oko 600 kg(srednje suvoce) pa onda preracunavaj tezinu prema debljini dasaka

--- Kraj citata ---

u slucaju katamarana gde bi se radilo recimo sa 2,5 mm kucica tezina po kvadratu izadje 20 kila u limu, dok tezina u drvetu izadje  12 kila...

sto ce reci da se stedi oko 40% na tezini ako se radi drvetom , to uzrokuje manje potonuce plovaka sto opet dovodi do manje potrosnje.... a i jeftinije izrade ako se ne varam ...

e sad zasto se drvo ne koristi vise u brodogradnji ?

pogotovo za kabine, gazista i slicne stvari ...

zoki novus:
naravno da se koristi!
ali kad uporedis tikovinu i mahagoni recimo sa camovinom koju si uzeo za primer dobijes malo drugaciju racunicu :smile:

Zoran Marinković:
 :download:

Kap, prvo mora da se razgraniči šta je KATAMARAN i šta je SPLAV.

Koliko sam razumeo, ti ne želiš statičnu ili stacioniranu kućicu-splav negde na vodi, nego želiš da špartaš gde te volja i vetar odnese.... :dance1:

Ako je tako onda je to definitivno katamaran (ili neki brodić) sa kojim možeš svaki dan da osvaneš negde na drugom mestu. Jeste važno
koliko je teška nadgradnja, ali je još važnije na kakvim koritima leži ceo cirkus. Geometrija tj. oblik trupova (plovaka) je stvar koja ti
diktira koliki će biti otpori vode prilikom kretanja, a tu obični cilindrični plovci nisu najsretnije rešenje. Daleko najpovoljniji oblici su ti kao
uski dugački čamci, pozadi ravni ili vrlo plitko V sa progresivnim povećavanjem V geometrije od polovine prema špicu.

Od oblika trupova ti zavisi kolika će ti biti krstareće brzina i da li ti treba 25 ili 75 ks

sale.m79:
Zoki misljenja sam da je najbolji oblik korita u obliku jajeta gledajuci po duzini.
Kad pricamo o katamaranu. i najekonomicnijoj potrosnji.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju