E, ovako treba... > Brodogradnja

CNC ili Papirni planovi

<< < (7/10) > >>

Zoran Marinković:
 :nono:

Čudo jedno kako uspevama da svaku temu skrenemo kilometrima van koloseka... :wild:

Kapetan je nabavio plan krojenja elemenata nekog plovila, i to ne kompletnog - ne vidim elemente korita.
Ali manje bitno, njega je interesovalo koliko bi NJEGA LIČNO koštao jedan ili drugi postupak trasiranja i krojenja obzirom da je svestan sopstvenih mogićnosti, odnosno nemogućnosti da to sve sam uradi.

Iz skica se vidi da ima limova 4 ,  6 , i  10 mm.
Prvo neka mi odgovore dokazani majstori ono što sam konkretno pitao :

         - Koliko realno treba vremena da se uopšte iscrtaju sve pozicije a da i ne pominjemo tačnost kao na crtežima
         - Koliko metara reza može da se izvuče JEDNOM PLOČOM u limu 10 mm , a i vremena, ali ISKRENO
         - Ako pogledamo one velike ploče su 6100 x 1030 x 6mm ima 300 kg. Kako i koliko ljudi će to bez dizalica i ostale poreme
           to moći da prevrću.
         -
         -


--- Citat: zoran  19, 11, 2011, 21:53:42 posle podne ---                 
Imam par drugara,koji su zavrsili skole koje nemaju ama bas nikakav dodir sa masins-
tvom brodogradnjom itd.Ali su zato napravili jedrilice za primer.Sami sekli lim sklapali
varili,farbali.Da skratim,dok ne zasucete rukave nema tu nista od posla.

--- Kraj citata ---

Da li to znači da su oni bez ikakvog predznanja jednostavno ustali ujutru i posle kafe uzeli i napravili jedrilice.....

ja im iskreno čestitam na prvencu.....

Ja sam uvek prvi pozdravljao samoinicijativu i grunfovanje, samo dotle dok to uopšte ima veze sa malim mozgom pa i makar ona najmanje
šanse za uspehom.
Svakom ko misli da je dorastao takvim izazovima najiskrenije želim da uspe i bez imalo sujete ću skinuti kapu i celivati majstorsku ruku.

Iza mene je u mojoj bivšoj firmi ostalo na stotine konstrukcija koje se i danas rade i funkcionišu, i mislim da bi MOŽDA i ja uspeo da
uradim nešto sam, ali će to sigurno biti neki mnoooogo manji zalogaj, i to po projektu iskusnog čoveka.

Ipak ja nisam Ika i nisam radio ništa slično. Kapetana sam video i upoznao tek toliko da se kaže da smo se videli, ali mu ipak
bratski savetujem da stavi na kantar sve ono što na bilo koji način utiče na ishod, u tome treba da se uživa i raduje kao
kad posmatraš sopstveno dete kako raste, a ne da bude patnja i krvave suze.....

budens72:
Kakav lim od 6 i 10 mm  :sajkaca:

3 i 4 mm limovi se koriste najčešće.... a sve to se bez problema seče brusilicom i to veoma precizno.... sad koliko rada,vremena i ploča treba, to je druga stvar...

Kapetan:

--- Citat: IKA  19, 11, 2011, 22:03:47 posle podne ---
--- Citat: zoran  19, 11, 2011, 21:53:42 posle podne ---                 Uopste ne razumem ovu diskusiju.
.Da skratim,dok ne zasucete rukave nema tu nista od posla.

--- Kraj citata ---
možda i najvažnije :good:

--- Kraj citata ---

ljudi lako je vama dvojici kada znate da radite sa masinama i alatima... ali ima nas kojima je to spansko selo.. kada radimo nesto kolektivno u komsiluku  ja sam zaduzen za pice posto su neki moji radovi ostali upamceni kod komsija i ne daju mi da se latim vise nicega posto onda izgube troduplo vise vremena da to sredi ili doteraju u stanje kako valja ...

ujedno nemam ja prostor gde bih gradio i slicno, to je jedan od najvecih problema

@zoran marinkovic
nisu to planovi za moj brod, ja jos uvek razmatram sta i kako i ne bih da se iznenadim na pola puta ... zato se i raspitujem .. po meni postoje dve tri varijante za moj novi brod :

1 zoki kacintata
2 kupovina gotovog broda iz Holandije
3 samo gradnja (kod nekog majstora) prema planovima

ova tema ima za cilj da razmotri da li je u srbiji predjena granica isplativosti CNC planova... u buducnosti ce naravno sve biti radjeno sa CNC planovima ali u ovom momentu je jos uvek veliko pitanje sta je isplativije.... u svakom slucaju ako izaberem stavku pod 3 onda cu prvo raditi u razmeri 1:10 ladju kao pera garmin , gde bi na prvom mestu meni licno bilo jasno kako se sklapa ladja ...


p.s. gledam jedan plan koji mi se svidja i vec planiram da ga modifikujem  :lol: :suicide:... o srbijo ...

poljo:
p.s. gledam jedan plan koji mi se svidja i vec planiram da ga modifikujem   ... o srbijo ...
 Koji ? Podjeli , sta si se stisnuo .

Podstaknut ovim pisanjem juce sam pronasao dva atestirana varioca (jedan je zivot proveo u brodogradilistu ) i pitao za cijenu zavarivanja po principu dnevnice . Dakle CNC isjeceni limovi + pozicioniranje + var . Sa pozicioniranjem 50 evra dan . Bez 40 E dan varenja . Atest i garancija po zavrsetku radova . U dogovoru sam koristio hipoteticku ladju od 10-11 m , lim 4 i 3 mm . Cijena rada ide jos dole za par evra ako se prica o vise komada u kratkom periodu . E sad , sta znaci kratki period to bas nisam shvatio posto nikad nisam pravio ladju pa nemam ni orjentacije koliko sta traje vremenski .

Kapetan:
bora dtd mi je predlozio http://www.bateau.com/studyplans/TW28_study.htm?prod=TW28
ima zanimljiv raspored , nije neki "brzinas" ali ima dosta mesta ...  e sad jedino sto je 28 feeta meni treba oko 33... u Bateu kazu da moze povecanje 10% ali to mu opet dodje oko 30 ... mad amozda neka nadogradnja sta li ...

u razmatranju je nista neij odlucneo .. recimo CNC planovi za ovaj brod su 208 evra..

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju