E, ovako treba... > Vanbrodski motori

Proklizavanje poteznice

(1/8) > >>

mossi:
Imam Yamahu F25AMHS, 4 takta, staru 4 godine.
Ove godine mi je u nekoliko navrata proklizala poteznica (3-4 puta).
Obično bi se sama namestila, uzubila i motor bi upalio normalno.

Pošto se ja ne razumem nešto posebno u mehaniku motora, a i bio je nov 3 godine garancije,
Nisam puno ni babrao po njemu.

E sad, da li je servis poteznice nešto što mogu sam da uradim ili ne gine skidanje ili dolazak majstora?!

Namerno piutanje nisam postavio u Yamaha temu jer je pitanje univerzalno.

Svaki savet je dobro došao! :telephone:

 :drinks:

P.S. Juče sam dobio savet da kupim anlaser, tako da .. to preskočite.  :taunt:

Zoran:

                   Smatram da je to stvar u koju bi mogao i sam da se upustis.

mossi:
Zoki, ovo bi trebalo da mi bude dovoljan podstrek da jedan dan ponesem nešto alata i lagano vidim šta se tu dešava.

Imam još jedno pitanje:

-Ima li sitnih delova tipa oprugice, koji bi mogli završiti u lepom plavom Dunavu?  :lol: :taunt:

LSI:

--- Citat: mossi  16, 10, 2011, 15:29:21 posle podne ---Imam Yamahu FA25, 4 takta, staru 4 godine.
Ove godine mi je u nekoliko navrata proklizala poteznica (3-4 puta).
Obično bi se sama namestila, uzubila i motor bi upalio normalno.

Pošto se ja ne razumem nešto posebno u mehaniku motora, a i bio je nov 3 godine garancije,
Nisam puno ni babrao po njemu.

E sad, da li je servis poteznice nešto što mogu sam da uradim ili ne gine skidanje ili dolazak majstora?!

...

--- Kraj citata ---


Mossi,

Ja sam prethodne subote bio kod majstora sa mojom poteznicom - pisao sam o tome u mojoj temi.

Čovek je rasklopio i očistio sve pokretne i nepokretne delove dok nisu bili potpuno čisti i suvi.
Onda je obriisao oprugu dok i ona nije bila čista i suva.

Popravio je malo ugao čivije na koju se kači jedan kraj opruge (bila je malo iskošena u odnosu na vertikalnu osu).
Zatim je na nekoliko mesta na oprugu sipao sasvim malo ulja, po par kapi, razmazao to po čitavoj dužini opruge i oprugu zakačio na ranije pomenutu čiviju.
Usledilo je namotavanje opruge i kačenje za drugu čiviju, koja se nalazi na rotirajućem delu tog sklopa.

Nakon postavljanja opruge u njeno ležište namotao je kanap.
Ovo treba uraditi pažljivo jer ukoliko se opruga namota previše, može da se desi da konopac ne može da se izvuče čitavom dužinom - dakle, to je nešto što treba probati par puta dok ne bude moguće konopac izvući čitavom dužinom, a da se pri tom ponovo namota povučen oprugom.

Zaboravio sam da kažem da su uljem podmazane i površine izmedju "statora" i "rotora" kako bih ja nazvao ove delove čitavog sklopa koji čine poteznicu. Dakle sve površine koje se obrću i gde dolazi do trenja.

Sve u svemu, majstoru je za sve to bilo potrebno nekih dvadesetak minuta (uključujući i zamenu plastičnog rukohvata na poteznici). Od alata, koristio je šrafciger, kombinirke i pumpicu sa uljem.

Kad se sve uzme u obzir, čini mi se da bih sada kada sam video kako i šta treba i sam mogao sve to da uradim.
Zato verujem da i vi to možete da uradite sami.

Ja sam imao sreće da majstor Peka nije hteo da mi uzme pare ali pitanje je kod kog i kakvog majstora biste vi otišli?
Zato preporučujem da pokušate sami, pa tek ako ne bude išlo, da odete u neki servis.

LSI:

--- Citat: mossi  16, 10, 2011, 16:02:09 posle podne ---Zoki, ovo bi trebalo da mi bude dovoljan podstrek da jedan dan ponesem nešto alata i lagano vidim šta se tu dešava.

Imam još jedno pitanje:

-Ima li sitnih delova tipa oprugice, koji bi mogli završiti u lepom plavom Dunavu?  :lol: :taunt:

--- Kraj citata ---


Ne znam kako je na Jamahi ali na mom Evinrudu postojale su same neke podloške, koje uopšte nisu male (prečnika oko 40 mm) i par zavrtanja kojima se čitav sklop fiksira na glavu motora.
Medjutim, opruga u obliku trake je prilično jaka i treba voditi računa o prstima i o tome da se ne otpusti nekontrolisano jer bi moglo da se desi da završi u vodi ili da nešto drugo udari i da to odleti...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju