Nautika opšta... > Galerija - Gallery
Naperi , sporne , zidovi u vodi...........
Terca:
Dodatak temi...
U kod NS je završena izgradnja "polukružnog špora", prvog takvog da sam video, a i podosta uključujući i mene je bilo zbunjeno, pa je služba morala da traži odgovore... kako god ispostavilo se da nije to plod domaće mašte nego u svetu poznato rešenje, i zove se "ševron" (engleski chevron), položaj i oblik je već ucrtan u mape Plovputa.
Ševrona ima u Francuskoj i na Misisipiju, a ovo rešenje su izabrali stručnjaci sa NS univerziteta kao optimalno na osnovu modelovanja vodenog toka, i to neće biti jedini ševron kod nas, po planu i projektu regulacije 6 kritičnih sektora plovidbe bi trebalo da bude izgrađeno još dva (zapravo bi trebalo već da su gotovi sajkaca ), i to na sektoru "Preliv", iliti po srpski kod Belegiša.
Projektovana visina ševrona kod NS je oko 200cm vodomerna stanica NS, a novog "neukorenjenog napera" malo uzvodno oko 180.
vookela:
Bas sam u subotu proveo jedno vreme unutar tog polukruznog spora...voda miruje, kao da si na jezeru, zasticen si od talasa...
Po mojoj laickoj pretpostavci voda ce saprati onaj sprud na levoj obali kod Kamenjara, a sto se Mackovog spruda tice, ne mogu da provalim da li ce i on nestati sad kad su napravljena ova 2 nova spora uzvodno od njega ?
zoki_ns:
Ne znam dal ce nestati al u odnosu na proslu godinu je osetno manji pri istom vodostaju ...
Terca:
--- Citat: vookela 19, 08, 2019, 19:55:11 posle podne ---...
Po mojoj laickoj pretpostavci voda ce saprati onaj sprud na levoj obali kod Kamenjara, a sto se Mackovog spruda tice, ne mogu da provalim da li ce i on nestati sad kad su napravljena ova 2 nova spora uzvodno od njega ?
--- Kraj citata ---
Neće ova civilizacija čekati da voda sapira, nego će sledeće godine (ili i ranije) biti bagerovanja na levoj strani plovnog puta (spram doline lopva, Karin komerca i Vukovića).
Bagerovani materijal se po ekološkim propisima vraća u reku, obavezno uzvodno a ne dalje od 2km od mesta bagerovanja. Gruba procena saradnika službe je će se bacati prema ostrvu da se deo van plovnog puta učini plićim tj da najdublji deo profila reke koji je konstantne površine bude upravo u plovnom putu (da ne gadim sad ovde da i stovarište KK može da bude dobro "uzvodno").
Navigacija
[0] Indeks poruka
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju