E, ovako treba... > Brodogradnja

katamaranski trupovi

<< < (4/16) > >>

Kapetan:
ispravka , covek je rekao 7 km na mirnoj vodi, ja sam skinuo 2km racunao uzvodno i ispalo 5 km... sto ce reci da ima momenata kada bi isao i 2-3km na sat uzvodno ...

@poljo 3mm  5,4 tona plus 2 tone za nadgradje...
@Hogar ja vidim da svi na katamarane stavljaju velike motore dajte primer gde na 12 matara katamaranu ide 9,9 pa da pitam coveka...

Ovo nije rekao neko onako od oka, ili sta vec... Rekao je KONSTRUKTOR tog plovila... Evo ga i orginalni mail

Postovani,                  
                  
Dimenzije trupa su sledece:               
                  
L = 12 m   duzina               
B = 4.2 m   sirina               
T = 0.4 m   gaz               
D = 1.25 m   visina do palube            
b = 1.25 m   sirina trupa            
                  
Tezine trupa sa spojnim mostom:            
                  
2.5 t, aluminijum 4 mm               
5.4 t, celik 3 mm                  
                  
Orjentaciona brzina pri instaliranoj snazi 2x9.9 KS:         
                  
oko 11 km/h za AL                  
oko 7 km/h za celik                  
                  
srednja, na mirnoj vodi.               
                  
Duzina reza: oko 1000 m.               
                  
Cena projekta za trupovi (sa CNC programima) I proracun otpora: 500 e, avansno 250 e
Rok izrade: 15 dana od uplate avansa.            
                  
Srdacan pozdrav,                  
                  
Goran Budecevic                  

Kapetan:
da dodam jos par stavki koje me odbijaju od katamarana

1
Ova brzina koju je konstruktor napisao je bez 2 dodatne tone koliko planiram da ce biti kada se sagradi kucica, ukrca voda , gorivo , posada i slicno... znaci brzina ide dole...

2
Bruce Roberts (nadam se da necemo o autoritetu : ) ) za katamaran od 12 metara (o takvom i pricamo) daje minimalnu snagu od 100 konja a maximalnu od 500 , ko ne veruje neka proveri http://www.bruceroberts.com/public/HTML/descriptions/cat39_description.htm

3
Identicnu pricu sa motorima mozete naci i na http://www.ccplans.com

Koga ja da jurim posle ako se pokaze da su konstruktori bili u pravu ?

E onda idemo na drugi problem... Ne bih zeleo da me pogresno shvatite ali uticaj vetra uopste nije mali ..., konstruktor iz Sava Designa mi je napomenuo da se ne salim da sa 9,9 izadjem na vetar ... a obrazlozicu vam i zasto ...

Moja jedrilica je dugacka 7 metara visina boka oko 0.8 metara sto daje povrsinu od 5,6 kvm,
jarbol je visok 7 metara od pete do pramca 3 metra genova je malo duza pa recimo da je njena povrsina oko 14 kvadrata ...

ukupno 20 kvm... sa tih 20 kvm moja jedrilica koja je teska jednu tonu postize oko 12 kilometara na sat....

Katamaran naravno nema aero/hidrodinamicnost kao jedrilica ali zato ima vecu povrsinu izlozenu vetru
Plovci su 12 metara visine 1,25 cm ukupno 15 kvadrata
Kucica 8 x 2,2 (visina) plus krov pod kosinom( 12 , x 10 cm)   izadju skoro na 19 kvmetara

ukupno skoro 34 kvm izlozenih vetru ...

da li primecujete problematiku ?

ko god je na Dunavu zna da kada duva vetar , isti  barze zna da okrene popreko na recni tok ... a bogami zna i uzvodno ponekad...

da bi se sve to sprecilo OPET SU POTREBNI JAKI MOTORI...   

poljo:
Leba ti a sto je problem imati jace motore ?  Ne ,stvarno , nisi mi jasan . Sve sto si napisao stoji . I gdje je problem ????? Brodski motor od 50- 70 KS Z noga i ...... Ako se dobro sjecam na "Che-u" si imao 50 KS . Ti mali motori su za jedrilice, male camce , nesto sto i nema namjenu da tebe i porodicu sve sa gostima preveze do neke distance . U svakom slucaju ces da dodjes do nekih motora od xx KS . Bilo koji brod ili plovilica tih dimenzija je minimum 6+ tona i 20+kvadratnih metara otpora vjetru. Kad vec pomenu Brusa (uzimamo ga kao definitivan autoritet) kolike motore preporucuje za sedane ili tome slicne brodove tih dimenzija ? Koliki je motor na ...ma izaberi sam bilo koji tip broda te kvadrature upotrebnog prostora . Bacho , 12 x4,5 + dva ogromna "plovka" za smjestaj svega i svacega ....nimalo naivno . Primjer mog druga Zoketa koji na vodi ima godisnje dana barem 20 puta vise od mene a i tebe (garantovano) a koristi ...vidio si i sam njegovo plovilo , pokazuje da uticaj vjetra, ovog , onog nema nikakve veze ako je volja i zelja da se bude na vodi dovoljno jaka i ako si napravio adekvatne uslove za normalan boravak. Toliko od mene , jeste poprilicno ali mi nesto bezeee da slusam kako te zezaju i bacaju u trileme .

sale.m79:
Poljo zaboravi z nogu.osovinski je zakon. tu samo fale modori sa dobrim obrtnim momentom
da se na malom gasu vozis 10 ili 12 a kad zapne onda gas.Kapetan je u pravu kad je silueta
u pitanju.A kad das 25 iljadarke onda glupo da ne ides makar do Istanbula.

srsa:
Да се надовежем на Пољин пост, где се дедоше мотори из војних гурача понтона, који су продавани пре више година? Колико се сећам ради се о ФАП дизелима од 130 КС (као што имају камиони поливачи улица), годишта око 1976, али уредно конзервирани, како је то већ рађено у старој ЈНА, и са неколико радних сати, тако да су били фактички нови. Сећам се да су имали комплет копчу и осовински вод са огромном елисом пречника око 40-50 цм, и да су ишли узводно Дунавом као да их сам ђаво гони. У огласима сам видео пар комада тих чамаца, преуређених, али без тих мотора.  Такав мотор би без проблема гонио било који катамаран, па имао он и преко 10 тона тежине. Вероватно је потрошња дизела адекватна снази, али је сигурно далеко мања него било која комбинација ванбродских мотора снаге око 50 - 100 КС. Можда би то било погонско решење за Капетана и његове намере? Можда би се требало распитати за те моторе?   
Све ово чисто као идеја.  :stop:  :stop:  :stop:  :new_russian:  :new_russian:  :new_russian:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju