E, ovako treba... > Tehnike i saveti...

Kako odrediti jačinu motora dovoljnu za brod?

<< < (3/12) > >>

budens72:
U pravu si ako krmeni deo nije švancovan, međutim, ako se krmeni deo sužava i sa strane i izdiže dno,čamac apsolutno plovi u deplasmanskom režimu...Koliki god motor da staviš na njega on neće izglisirati već će samo stvarati veći otpor na krmi,koja će tonuti  a pramac se uzdizati....dok brzina neće ili će minimalno rasti...

marke:
Takav camac nije ni dobar deplasmanac jer nema razloga da ima veliki svans koji "lepi" za vodu i vuce nadole pa to i ne uzimam u obzir.
Takav oblik je nuzno zlo kako od sto manje dasaka sami da sklopite camac koji drzi vodu. a potom su ljudi nastavili da prave "proveren" model.

bugi:
E ovo me uvek zanimalo
Zasto ljudi kad naprave kabinas od recimo 7-8 metara sa ravnim dnom uvek suze zadnji deo i naprave svans
Zar nije bolje da ostane ravno dno i ravnomerna sirina do kraja
Prosto mi nije jasno sto im treba to uranjnje u vodu....koja je to fora...ako izdigne njusku bolje ide...neka neko objasni

budens72:
Ne treba njima uranjanje u vodu, već sužavanjem prema krmi se smanjuju otpori... takvo korito jako lepo plovi sa motorima manje snage, međutim takva korita imaju ograničenu brzinu. Povećanjem snage motora se otpori naglo povećavaju,a brzina samo neznatno ...

SALE NB:
Tabanaše svakako moramo svrstati u polu-deplasmance, iako oni, po svojim svojstvima, skoro da zaslužuju sopstvenu kategoriju.

Ako tabanaš na krmi nije švancovan, tj. ako krma nije sužena u odnosu na sredinu trupa i ako dno na krmi nije podignuto u odnosu na sredinu čamca, takav tabanaš je u plovidbi ( ovisno o težini, naravno) veoma malo uronjen u vodu, ima veoma plitak gaz, pa se sa jakim motorima postiže izdizanje pramca iznad vode i drastično smanjenje oplakane površine i otpora-dobijamo veliku brzinu.
Ravna krma pomaže u tome tako što, slično avionskom krilu, vrtloži i potiskuje vodu ispod sebe i stvara talas ispred sebe, kao neki "jastuk" ispod trupa, na koji se čamac izdiže iznad površine vode. Ako motor ima dovoljno snage, krmeni deo čamca će se "popeti" na taj "jastuk", a pramac će pritom biti slobodan u vazduhu.

Ako takav tabanaš pokrećeš sa slabim motorom, takav motor nema dovoljno snage da izgura krmu na taj talas, pa ta voda koju krma vuče i "gura" pod sebe postaje smetnja i usporava kretanje čamca. To je ono što zovemo "oranjem".
Pramac gleda u nebo, krma je duboko dole, a elisa gura čamac više prema gore nego prema napred.

Zato ljudi koji planiraju da pokreću tabanaš sa nekim malim motorom, "švancuju" krmu, tj. imitiraju izgled i oblik krme kod klasičnog deplamanca, odnosno jedrilice.
Takva uska i podignuta krma ne potiskuje vodu na dole, već je "sabija" iza sebe, čime praktično povećava potisak napred.
Kako na taj način ne stvara dodatni otpor, čamac će i sa malim motorom imati pristojnu brzinu i dobru ekonomiju.
Ljudi se prilikom izrade čamca opredeljuju unapred za vrstu motora koji će koristiti, mada verujem da je često u pitanju čisto neznanje i prave onakav oblik krme kakav su videli kod komšije ili prijatelja.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju