Autor Tema: TOMOS 4,8  (Pročitano 28287 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
TOMOS 4,8
« poslato: 29, 04, 2009, 23:34:23 posle podne »
Ima li neko iskustva sa ovim motorom.Ja sam nabavio jedan, ali je preradjen, pa vise nije 4,8  vec je obicna 4-ka. Neko je izvadio menjac i blokirao ga za voznju napred.Na nekom forumu sam nasao da im je to cest kvar i da ga zato blokiraju.Dobro bi mi doslo misljenje onih koji su ga imali, jer sam u nameri da ga vratim na fabricko, ali ako je stvarno to mana ovih motora, onda ne bih to radio, da me ne bi negde ostavio.Svaka sugestija bi dobro dosla.Veliki pozzzz.

Van mreže peconi

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 29
  • Pol: Muškarac
Odg: TOMOS 4,8
« Odgovor #1 poslato: 30, 04, 2009, 08:56:57 pre podne »
Pa i nije obicna 4
Obicne cetvorke  3.5, 4, 4.5 imaju 3.5 konja a 4.8 ima 4.8 konja

Koliko se secam mora da se menja radilica (100e) da bi osposobio menjac ima na njoj neka oprugica koja kad pukne menjac vise ne radi bar je tako kod 4.5S modela
Ima na sajtu detaljno radionicko uputstvo za sve tomosove motore u PDF formatu pa mozes tacno da vidis gde je problem
Bolje biti malo lud nego malo pametan

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: TOMOS 4,8
« Odgovor #2 poslato: 30, 04, 2009, 09:01:46 pre podne »
Peconi nisi me razumeo.Shvatio sam kompletnu razliku izmedju motora, a i imam sve radionicne crteze.Zanima me iskustvo ljudi koji je imaju ili su je imali, da li valja menjac ili ne.Neki tvrde da ne valja pa su svesno izbacili menjac te je koriste kao obicnu 4-ku (za rikverc okrecu motor).To mi je nedoumica.Pozzzzz

Van mreže peconi

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 29
  • Pol: Muškarac
Odg: TOMOS 4,8
« Odgovor #3 poslato: 30, 04, 2009, 09:17:26 pre podne »
Ja imam 4.5S sa menjacem doduse samo napred i ler nema rikverc
Taj model ima problem sa pucanjem opruge na radilici i onda mora da se menja cela radilica (100e)
Kvar se desava kada se ubacuje u brzinu pod velikim obrtajima
Ako ustelujes ler gas na minimum i nezno ubacujes u brzine mislim da neces imati problema

Vidi sta ti od delova treba i koje su cene pa proceni da li ti se isplati ja licno bi napravio da radi posto je veoma zgodno i bezbednije

Vise puta mi je puklo crevo za gorivo kad sam okretao za rikverc takodje se par puta i zaplelo oko motora a vidjao sam i dosta neiskusnih koji kad su okretali motor za rikverc ti motori su zavrsavali u vodi (meni je kum dva puta potopio motor na tu foru, sreca pa je uvek vezan za camac)
Bolje biti malo lud nego malo pametan

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: TOMOS 4,8
« Odgovor #4 poslato: 30, 04, 2009, 09:30:18 pre podne »
I ja najvise volim kad je nesto onako kako je fabrika napravila.Naravno da bih voleo da ima rikverc. I ja sam nekad imao 4,5 i nikad nisam imao problema sa njom.Prodao sam je onakvu kakvu sam kupio.Sredicu je pa sta kosta da kosta.Hvala li ti mnogo na sugestijama. Veliki pozzzzz :good: :drinks:

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: TOMOS 4,8
« Odgovor #5 poslato: 30, 04, 2009, 20:43:37 posle podne »
Zoki ja sam tu pentu posedovao jedno deset godina.Koriscena je u najgorim mogucim uslovima,i pokazala se veoma snaznom i pouzdanom u svojoj klasi.Stvarno joj je mana snop konusno tanjirastih zupcanika za rikverc,i to veoma brzo strada,mala nepaznja pri rukovanju i zbogom.U to vreme popravka je kostala mnogo i mi smo to uvek blokirali,cak sam vadio zadnji konusno tanjirasti .Imao sam problema i sa gumom u elisi ali ne sto je loseg kvaliteta vec sto sam umesto stifne redovno stavljao ekser,i posle mnogobrojnih udaraca guma je popustala.
Moj savet ti je ostavi je tako ,kaci na camac i vozi :drinks:

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: TOMOS 4,8
« Odgovor #6 poslato: 30, 04, 2009, 20:44:05 posle podne »
Takodje imam 4,5s i pukla mi je opruga,za novu su mi trazili 80 e pa mi je nekako logicnije bilo da zamenim radilicu za 100 i ne razmisljam dali ce mi opet puci opruga,ujedno je majstor Djole i prepravio na kracu cizmu,sad je sve ok i taj mi je pomocni.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: TOMOS 4,8
« Odgovor #7 poslato: 04, 05, 2009, 19:57:17 posle podne »
Zoki ja sam tu pentu posedovao jedno deset godina.Koriscena je u najgorim mogucim uslovima,i pokazala se veoma snaznom i pouzdanom u svojoj klasi.Stvarno joj je mana snop konusno tanjirastih zupcanika za rikverc,i to veoma brzo strada,mala nepaznja pri rukovanju i zbogom.U to vreme popravka je kostala mnogo i mi smo to uvek blokirali,cak sam vadio zadnji konusno tanjirasti .Imao sam problema i sa gumom u elisi ali ne sto je loseg kvaliteta vec sto sam umesto stifne redovno stavljao ekser,i posle mnogobrojnih udaraca guma je popustala.
Moj savet ti je ostavi je tako ,kaci na camac i vozi :drinks:
Moze li makar da se preradi da bude kao 4,5; odnosno da ima ler/ukopcano.Mislim da mnogo znaci kad mozes da iskljucis pri pristajanju, umesto da je gasim.Kod mene je sad kao cista 4-ka (pali=vozi; gasi=stani)?

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: TOMOS 4,8
« Odgovor #8 poslato: 04, 05, 2009, 21:10:23 posle podne »
Zoki mozes da je vratis u fabricko stanje ali to kosta,sam sklop je nepouzdan,mana na svim 4,8.Neznam sto je problem voziti je kao cetvorku bez reduktora?

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: TOMOS 4,8
« Odgovor #9 poslato: 04, 05, 2009, 21:21:09 posle podne »
Zbog gasenja kod stajanja, a i ne volim budzevine.Volim fabricko.A nema ni blokadu cizme.

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: TOMOS 4,8
« Odgovor #10 poslato: 04, 05, 2009, 21:25:06 posle podne »
E kad voles onda kod Macana preko puta stare Jele,on ti uzme meru i ti zadovoljno njakas menjac. :drinks:

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: TOMOS 4,8
« Odgovor #11 poslato: 04, 05, 2009, 21:27:14 posle podne »
Ma ja to sve sam. Dosad sam vec dao na njega oko 50€, a bice jos.Je*i ga kad sam ga dobio, pa mogu da ulazem do jedno 150€. Kao da sam ga kupio.Ali o ovome razmisljam da li se isplati,Pa zato i pitam za iskustva.
 :good: :good:

Van mreže bogdan

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 27
Odg: TOMOS 4,8
« Odgovor #12 poslato: 08, 06, 2009, 02:02:24 pre podne »
 Imam dooobrano iskustvo u odrzavanju tomosovih motora , 4.8 a i cetvorke iz te zadnje serije imaju vrlo nezne mehanizme u cizmama. Za rekreativnu upotrebu jos i nekako  a za prof. ribarenje ne. E sad  najveci problem u svemu tome je sto su zupcanici za 4.8 koji se mogu nabaviti kod nas ( mala privreda ) loseg kvaliteta tako da i uz najbolji rad ne sastave ni par meseci , nazalost imao sam par takvih slucajeva. Od tada u sve 4.8 ugradjujem konusni i tanjirasti od obicne cetvorke  uz neznatnu doradu i to dobro fercera. Iz svog iskustva ti ne bih preporucio vracanje na menjac.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: TOMOS 4,8
« Odgovor #13 poslato: 03, 08, 2009, 14:35:31 posle podne »
Ostao je klasicna 4-ka, ali sad imam drugi problem. Pali tek iz 10-og potezanja kanapa i na dve trecine gasa radi dobro a cim predje 2/3 pocinje da se gusi.
Zna li neko u cemu je problem ???  :wild:

Van mreže GAGULIN

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 12
Odg: TOMOS 4,8
« Odgovor #14 poslato: 04, 08, 2009, 16:15:08 posle podne »
imam drugara ima 4.8 ganz nov bio mu rezerva na gliseru pa ako nekog zanima da mu dam mob