E, ovako treba... > Majstorije i popravke - Uradi sam..
farbanje broda...pre i posle
captjerry:
ma salimo se mi admirale...mada, nisam bas siguran da, sada kad sam cuo tajnu to i ima smisla...kad ispeskaris brod, period dok ga isprskas kompresorom je suvise mali da bi se uhvatio bilo kakav sloj rdje...ako mislis da skidas boju mehanicki, na bilo koji nacin bez peskarenja, tu uvek ostaje rjda u porama, koja se bukvalno i ne vidi, mada ona i nije toliko bitna, jer je imas i na novom limu i nemoguce ju je ukloniti sem peskarenjem i to dooobrim...pri tom ces skinuti poprilican sloj lima...a zna se da NEZASTICEN lim u vodi, godisnje truli 1/10 mm...sa bilo kojom zastitom, to vreme se povecava a sa odlicnom zastitiom to je poprilicno dug vek nekog tamo broda, nadzivece nas sve...e sad, po meni, bitno i najbitnije je uraditi odlicnu zastitu, ispostovati vremenske rokove po specifikaciji izmedju slojeva, OBAVEZNO dodavati A i B komponentu u propisanom odnosu, ispostovati uslove sto se temperature i vlage tice i tu je stvar resena...kao prvo, uradices vise nego 80 % "majstora" koji farbaju brodice i camce kod nas, kao drugo dobices odlicnu, dugotrajnu zastitu plovila gde godinama ne treba da razmisljas o vadjenu na suvo iz tih razloga...ne kazem da minijum nesto skodi ali svakako ne koristi, sem sto moze da zeza ukoliko ga ne skines 100% jer se, recimo, on i PU lak apsolutno ne trpe (testirao, podklobuci se )...e, sad, to je moje misljenje i nemoj to da shvatis nesto licno nego mi je drago sto sa nekim mogu konacno da diskutujem...pozz
Admiral:
OK je Jerry. Nema tu nikakve tajne. Na metalnim brodovima je najlakse. Ja pur primer stavljam u dve ruke. Tako vidim i neravnine ili nesto sto nemogu da vidim u radu. Druga ruka izgleda vec odlicno. Poluiretan je odlican za rad, jedino mu je mana sto tamne nijanse, posvetle za oko 20% ako je vlaga u vazduhu preko 70% u trenutku farbanja. Bas neprijatno iznenedjenje ako gadjas boju po tonu.
Posto su boje vec pakovane u pravom odnosu A+B, prava je sitnica odgovarajuca smesa. Tu je vazno doooobro mesanje i da pocne da se farba u roku od 8 sati.
Plasticni brodovi su obicno jako lose odrzavani i osmoza radi u trupu. E tu mogu da se primene razlicite tehnike da bi se zivot camcu produzio za par godina u jako umerenom nacinu koriscenja.
Nego pravo je cudo koliko se masinski prostor zamasti. Katastrofa. Ziveli vanbrodski motori, mada i kod njih retko ko odrzava prostor sa rezervoarom za gorivo, akumulator ili sl. Ma koliko materijal od koga je uradjen brod bio otporan na benzin, naftu, ulje, ne treba to sve drzati u kaljuzi. Opasno je. Jos kad vidim kabl od akumulatora na metalnom trupu, slosi mi se.
'ajd, pozdrav
shomi:
--- Citat: Kapetan 02, 05, 2009, 23:32:11 posle podne ---
--- Citat: captjerry 02, 05, 2009, 22:18:33 posle podne ---Varove proverava onaj koji je gradio brod (ako je brod nov ) i daje garanciju na kvalitet...proverava ih kredom i naftom uglavnom...
--- Kraj citata ---
aj malo o ovome ...nemam pojma na sta mislis...a mogao sam to da odradim kad je brod bio napolju
--- Kraj citata ---
Da, da, aj malo o ovome, kako se (najbolje) proveravaju varovi dal' pustaju?
Naftu vec imam, a i kredu mogu da nabavim :smile:
Da li se mikro pore u varu zatvore silnim slojevima epoxy osnovne i katrana i antialgina?
--- Citat: captjerry 04, 05, 2009, 19:41:40 posle podne ---dole ti je epokxi osnovni a gore "cuvena" siva tj. obicna farba za ograde...mada ako je na admiralov nacin...:)
--- Kraj citata ---
Znaci ako je (kao sto jeste) ceo brod premazan "sivom za ograde", mora se skinuti sa korita, makar, ne znam, 30-40 cm preko vodene linije,
i onda uraditi dva sloja cime, epoxy osnovnom ili epoxy katranom (ili oba?) :blink:
Potom prajmer, pa pu lak, pa antialgin?
Jesam pogodio redosled?
Ostatak (nadgradje) ne moram da skidam tu sivu za tarabe, nego preko nje epoksi osnovni pa PU lak?
Nista bre ne kapiram ovo kod Zorke na webu, sve mi nesto smuti pa prospi... Ne slaze im se ono sto pise na stranama i u pdf-ovima :fool:
captjerry:
Au, druze, sve si pomesao :)...
sto se tice varova, sa jedne strane kreda, sa druge namazes naftu i ako procuri, to se odmah vidi...ako sve uradis kako treba, i ne procuri, nema nikakvih mikro rupa ali cak i da neka bude, farba i katran to pokrivaju tako da bez brige...
za farbu ovako:
ceo brod spolja, sastruzes ili peskaris ukoliko je radjen nekim obicnim ili nepoznatim farbama ili je farba pocela da otpada
a ako je pre toga uradjen nekim marine programom (zorka, hempel...) i farba drzi, samo je stara i izgrebana mozes samo da je preslajfujes, tj. da matiras...
sledeci korak je ceo brod u epoksi osnovnu ( za metalne brodove, ako je plastika pur prajmer)...
treci korak je izvlacenje vodene linije...tu odvajas trakom nadvodni i podvodni deo...prvo uradis nadvodni u dva ili tri sloja poliuretanskog (PU) laka, zavisno od farbe jer ova zorkina bela tesko pokriva epoksi osn. koji je oksidno crvene boje, pa mora i treci sloj, dok recimo za teget (marine blue) treba dva sloja...
skines traku i stavis drugu sad iznad one prve, gornju ivicu sad ravnjas sa donjom kako bi zastitio nadvodni deo da ga ne zafarbas...
na podvodnom delu ides prvi sloj epoksi katrana pa sutradan drugi...kad naneses drugi sloj katrana, trebalo bi u roku od 8 sati da naneses antialgin..
kad se sve to osusi (dan posle) tvoj brod moze u vodu...(naravno skines trake :) )
tu sivu za ograde, tj. minijum bi trebalo ukoniti skroz, odnosno ako struzes brusilicom sve sto moze da se skine do metala...mi smo imali prilike da naletimo na neku nemacku farbu koja je isto sive boje ali je za kola koja nema sanse da se skine, znaci da dobro drzi (ako je izdrzala lepezu na velikoj bruski i to smo bili uporni) i preko nje ili slicne mozes slobodno da farbas...
nadam se da sam pomogao,
pozz
shomi:
Ma ne da sam pomesao, nego mi se zavrtelo u glavi od kombinacija :wacko:
Jos jedno pitanje i onda sam expert:
Zorka kaze da je katran crn (sto je i logicno), kol'ko prelaza antialginom (recimo plavim) mora da se uradi da se ta crna pokrije?
Takodje, pise (za antialgin): međuslojni interval: Preko Silkarene max 24 časa preko Epoksi katrana 36 h
Na sta se odnosi taj medjuslojni interval, na prvi sloj ili na vreme izmedju dva sloja a.algina?
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju