E, ovako treba... > Brodski motori

Хидро погон

<< < (4/4)

Zoran Marinković:
 :smile:

O ovoj temi se već malko pisalo, trebalo bi da se prečeprka unazad, neko od naših kolega forumaša je radio takve stvari
ali za druge namene. U principu je sve isto samo malo drukčije.

Ne znam nemački, možda je već nešto naisano i ovde na početku, ja nemam potrebnog iskustva ali naćićemo ko zna. :good:

Mezija:
Gubitak u hidraulici moze nastati usled curenja ulja izmedju zupcanika u pumpi i hidro motoru,i onog dela energije koji se gubi usled trenja i pretvara u toplotu. Kolko sam citao to najvise zavisi od kvaliteta odnosno zaptivenosti pumpe i hidro motora i krece se od 5 do 15 % po elementu (pumpa, Hidromotor) znaci gubitak je od 10 do 30 %.
Prednost je sto hidromotori obicno rede u rezimu 2000 obrtaja u minuti tako da treba izabrati npr. dizel koji ostvaruje max obrtni mom. na malom broju obrtaja prakticno dizel bi radio na malo jacem leru u kombinaciji sa teretnom elisom.

Zoran Marinković:
 :good:

Mezija, imaš ladno pivo !

Sve što sam do sada čuo, ne računajući teoriju, je bilo u tom pravcu. Procenat gubitaka,
odnosno stepen korisnosti najviše zavisi od kvalitetno usklađenih komponenti. Upravo i najekonomičniji sistem
je kada se potrebna snaga i obrtaji na elisama dobiju na laganica radu jačeg dizel motora.
Tako da se dešava da manje troši jači motor na niskim obrtajima nego slabašan a preforsiran.
A inače tih traktorskih strvina od motora imamo na lopate. :preved:

andrijapajic:
Hmmm, ovo mi daje ideje za jedan katamaran, ovako kako gledam, ispada da za malo para moze da se napravi lep pogon :D

Mezija:
Za male pare ima samo tomosova 4

Iz licnog iskustva 1000+ eu

Navigacija

[0] Indeks poruka

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju