E, ovako treba... > Elektronika

AUTOPILOT

<< < (3/8) > >>

Pera GARMIN:

--- Citat ---ima na googlu svasta
--- Kraj citata ---

k'o nema u vuglu, ima u guglu reče neko...

a ima i religija googlizam:
http://www.thechurchofgoogle.org/

ili veselija verzija:
http://www.googlism.com/about.htm

sorry za Off.

Nego, ima Garmin "igračku" za jedrilice, ali ti se cena sigurno neće svideti


Dva modela "drajva" su u ponudi:
Class A do 12.9t deplasmana
Class B do 35.8t deplasmana

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=228&pID=68528

Kapetan:
Suggested Retail Price: $ 1999.99 USD

mnogo bre ... ja ne kapiram ovakve cene nikako ... ok ima lep displey i to je to ... al ne vredi displey 1999 usd, il vredi... :(

Pera GARMIN:
Neću da ti kažem cenu u Evropi (još je nemam, ali neće sigurno biti ispod 2000€)

Nije samo displej,
tu je fluxgate (el.kompas) i rate of turn (CCU)
ondak ECU (mozak) koji kontroliše drajv i do 10 puta u sekundi pomera kormilo (sample rate mu je 10 KHz)
lepi displej je na kraju...

A na spisku fali i Garmin GMI-10 + GWS-10 wind senzor i instrument da bi ga vozio na vetar kako treba. Tako da za cifru ne pitaj :)

Kapetan:
i najeftiniji Simrad ima kompas, ovaj rate of turn nisam siguran sta je ....

http://www.simrad-yachting.com/Products/Autopilots/Tillerpilots/TP22-Tillerpilots/Specifications/

kad smo kod kompasa kako si zadovoljan sa garminovim? vidim na netu da nema idealnog resenja a greske znaju da budu propirlicne

Pera GARMIN:
Garmin je poslednji počeo da pravi autopilote, ali je pametnom kupovinom firme koja je prva uradila AP bez indikacije otklona kormila, i integracijom softverskih rešenja sa svojih avionskih autopilota, postigao rezultate koji su prilično zanimljivi.

Upoređujući Garminov "standardni" AP za hidrauličko upravljanje sa Northstarom i sličnim Simradom u metalinim koritima, iznenadilo me koliko se Garmin dobro snalazi sa kompenzacijom grešaka koje nastaju zbog gomile gvožđa oko kompasa. Naravno, svaki elektronski kompas zahteva povremenu kalibraciju. Ali su rezultati posle uspešne kalibracije sa Garminom daleko bolji.

Od metalnih plovila koja poznajete sa reke, Garmin vozi Aku, Nikolu, Kikija i još nekoliko, i svi su zadovoljni rezultatima. Sa druge strane Animu vozi jedan Northstar kojeg nikako nisam uspeo da nateram da radi duže od 10 minuta na pravcu (o praćenju GPS rute nema ni govora). Bitna napomena je da Garminov CCU (Fluxgate + Rate of turn) rade u trupu metalnog broda, a Northstar, Raymarine i ostali imaju odvojen Fluxgate koji se kod metalnih trupova mora dići 1.5m od trupa da bi radio.

DakleM, ne da sam zadovoljan kako Garminov elektronski kompas radi, nego sam prilično iznenađen koliko dobro radi!
Govorim naravno o kompasu u okviru CCU jedinice autopilota. Ima Garmin i samostalni "heading senzor" - elektronski kompas koji je "običan" Airmar-ov H2183 heading senzor (najbolji trenutno dostupan na tržištu). E to je ozbiljna sprava za heading, pitch & roll i Rate of turn merenje, ali ne radi u metalnom trupu ...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju