The world of sailing - Svet jedrenja > Iskustva

Sta raditi !

<< < (3/3)

Kapetan91:
Kapetane upravu si,ja sam gledao u nekoj emisiji da se jednostavno zatvoris u kabinu i cekas da dodje pomoc,ili da prodje oluja..to cak ima i u filmu Savrsena oluja koji je bio skoro na TV-u :)

Nemo:
Ja se bar ne bi osvrtao na scene iz holivuda uradio bi nekako drugacije.
Treniranje bolenje dupeta u kabini ne bi primenio, vec bi ta tako pocepana jedra ako sam ih nekako svukao bbar da od dva napravim jedno da valja.
Pa kada prodje divljanje vetra uputio bi se u najblizu marinu ili kopno.

Ako li dodje do katastrofalnog cepanja jedara njih je tesko izvaditi iz vode.
Manja je lakse ali ako se ima 40-50kvm tu samo ostar noz i zdravo cao!!!
Kada se seku konopci gleda se da sto kraci deo otpada u vodu, ako motor radi pre sam akcije treba ga staviti u ler ma koliko vas talasi bacali.
Posle secenja konopaca proveriti da se nije za list kormila nesto zakacilo, i necim najduzim odgurati od broda ka krmi, takodje proveriti da nije neki konop zakacen za elisu.
Ako pukne genova prvo se sece podigac jedra pa rogalj sa pramca pa kada je sve ok kao sto sam napisao gore tek onda se sece skota.
Konopci se seku na jedru da bi ostao ceo podigac za drugo jedro kao i skota.

Ipak treba slediti po onome kako je neko uradio ili kako bi trebalo uraditi da se sve prodje kako treba.
Opet kap nisi naveo koliko daleko od obale mislis da se to desava?
Ako si na Adriaticu vrlo lako moze vetar da te odnese dosta milja i bez da dizes jedra do nekog otoka.
Ako si na sred bare zvana Atlantic onda se primenjuju druagaciji nacini prezivljavanja.

Zavisi da li te je uhvatilo nevreme koje moze da traje nekoliko sati do nekoliko dana.
Nevreme ne dolazi bez predznakova.

Druga jako bitna stvar je ja se ni bi salio sa nalivanjem vinjaka jer to moze da ugrozi i ono malo sigurnosti sto covek vec ima u takvoj situaciji.
Prvo tako pijan i da dodje neko da ga spasi njegove motoricke sposonosti su usporene, posle nekoliko sati covek pocinje da placa danak svom picu jer postaje jako zedan.
ako ima neku ogranicenu kolicinu vode mogao bi sa time da se suoci.
Tako pijan u kabini ili napolju moze lako da padne i da se povredi itd..
Kada oslabi vetar sta onda tako mamuran moze da uradi a mozda vinjak ima produzeno dejstvo. Dok nevreme traje covek mora biti budan svo vreme, ako nesto podje naopako u smislu prodiranje vode u trup, moze da uocava druge brodove mozda pozvati u pomoc.
Ako ima jos nekog onda na smenu.
Odmor je na u takvim situacijama jako bitan, umor vas demralise i nemate snage da se borite.
Ako je neko hladnije vreme i opste mokri ste hladnoca vam oduzima puno energije koja je jako bitna.

Jedra nikad ne pucaju naglo vec se pocinje videti po njima gde se nagovestava kidanje.
Ako i pukne naglo znaci da nije bilo sanirano na vreme ili ste plovili sa jedrima ne primerenim za to vreme.

chabor:


e ovako.. ludima je otkazao motor a nevreme..
inace na sred mora si najbezbediji !!!

Vega:
Kapetane, zatvaranje u kabinu je potpuno validna opcija na teskom moru, inace na engleskom jeziku tehnika je poznata kao "laying-a-hull". Pri tome je najvaznije vezati kormilo na sredinu da se onako labavo ne bi i ono slomilo prilikom kretanja u nazad. Ako imas zavlacno sidro pustas ga sa pramca ili krme (to je druga tema sta je bolje), ako nemas, onda trpis vece ljujanje ali se moze i bez njega. Krpljenje jedara, a tek pokusaj popravke motora na takvom moru je beznadezni pokusaj, gde samo iscrpis i ono malo energije sto ti je ostalo. Pri tome standardni brodski motor ni ne pomaze mnogo u toj prilici, nece te izgurati uz talas od 4-5m visine. Inace,  ova tehnika zatvaranja se cesce koristi zbog iscrpljenosti posade nego zbog kvara na brodu. Tehnicke pripreme su neophodne, ali obicno covek prvi popusti.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju