Autor Tema: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora  (Pročitano 32043 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« poslato: 11, 01, 2009, 19:30:25 posle podne »
Evo da ja zapocnem ovu interesantnu temu , mozda ce pomoci ljudima koji jos nisu sigurni da to sami rade a i drugima  ;)

Da pocnem sa Menjanjem Ulja u menjacu.
vazi sa sve 2 taktne motore a i kod 4 taknih nebih trebalo da bude puno drgacije.
Ulje se manja posle svake sezone ili zimi ali zimi se mora voditi racuna zbog niskih temparatura (kosistencija ulja se menja)

Danas danju postoji paleta razlicitih ulja za menjace vanbrodkih motora, najvise upotrebljivano ulje je SAE 90 sa GL4 ili5 Specifikacijom to vam nudi npr. Motul, Fuchs, Shell,Castrol i.td. i tu nemoze nista da se pogresi ako se upotrebi.

Pre pocetka rada treba saznati koja kolicina ulja je potrebana za vas motor, da bi ste to sve pripremili.

Za primere cu uzeti vise razlicitih motora radi bolje zarumljivosti.

Evo nekoliko Primera u slikama:







1. korak.
-Odpustite prvo dolnji saraf i podmtnite neku posudu ispod gde bi isteklo ulje.
- ulje ce poceti polako da curi zato sto je mejac jos pod podpritiskom, da bih sklonili podpritisam odvrnite i gornji saraf za ulje , u tom momentu ce da pocne ulje da tece snaznije i brze.
- Pustite da ulje istece celokupno to znaci treba vremena pogotovo ako su temparature ispod 6 stepeni (15 min cekanja su normalno)
- nemenjati ulje na temparaturama ispod +5 stepeni.
« Poslednja izmena: 12, 01, 2009, 20:29:48 posle podne Kapetan »

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
???: Zimske Inspekcije Vanbrodkih Motora
« Odgovor #1 poslato: 11, 01, 2009, 19:52:28 posle podne »
2. korak

Mozete ako ste kupili vise ulja nego sto vam treba da (isperete) menjac sa novim uljem , znaci sipate ODOZGO malo ulja i cekate opet dok neistekne da bih ponelo svu prljavstinu starog ulja. -- taj korak mozete ali nemorate da radite--

Sipanje novog ulja:
- morate da pazite da budu obadva sarafa gore i dole otvorena. pogledajte slike.
- u DOLJNJU rupu pocnite da sipate(ubrizgavate) novo ulje , tu ima vise nacina u sparava za to, ali ja cu da demonstriram samo jednu na slikama ( sipanje iz TUBE ). A najbolje su i najlakse specijalne pumpice za ulje (slika)

- Sipanje ulja je zavrseno kad na gornjem sarafu pocne da izlazi ulje
- zatvorite prvo GORNJI saraf da bih se stvorio podpritisat u lezaju i da kad odklonite tubu sa uljem dole neizadje puno ulja
- zatvorite ubrzo i DOLNJI saraf.

ZA YAMAHA MOTORE: Mora pumpica ili nesto drugo, posto su kod njih rupice za ulje prvise male za tubu. Ja sam napravio od spendera za Tcni Sapun i dodao slauhove na usisavajucu stranu koja pase u rupu Yamahe.

Eto i ako to sve mozda komplikovano zvuci  ;) ali nije.

Do iduce Inspekcije
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D
« Poslednja izmena: 11, 01, 2009, 19:57:59 posle podne Outboard Master »

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
???: Zimske Inspekcije Vanbrodkih Motora
« Odgovor #2 poslato: 11, 01, 2009, 20:16:01 posle podne »
MENJANJE I KONTROLA IMPELER

Za ovaj Primer ce da posluzi moj YAMAHA 50 2 taktni

Verovati je Dobro a Kontrola je bolja  :o :o


Evo jedno malo uputstvo kako se kontrolise ili menja impeler npr. na Yamaha 50 ks


1. Odsafiti sarafe na cizmi , ukupno 6 sarafa. Nezaboraviti da ISPOD ANODE ima jos JEDAN Saraf. znaci ukupno 6 komada.
2. Osloboditi saraf menjaca , gornji saraf se odsarafljava a dolnji se nesme prestelovati-odavijati



3. Onda odsafiti 4 sarafa sa pumpe i sve prekontrolisati ili po potrebi zameniti.


4. Paznja : Kad se podigne pumpa ima jedan mali stift (drzac) IMPELERA koji nesme da se izgubi.


e pa sad -------- SRECAN RAD  ;D ;D
« Poslednja izmena: 11, 01, 2009, 20:24:51 posle podne Outboard Master »

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
???: Zimske Inspekcije Vanbrodkih Motora
« Odgovor #3 poslato: 11, 01, 2009, 20:34:05 posle podne »
Super Link da bih ustanovili koje svecice odgovaraju za vase Motore by NGK Svecice
http://www.ngk.de/index.php?id=403&pd=430&t=boote_aussen

!!!!!!!!!!!! ZA JOHNSON-EVINRUDE MOTORE PREPORUCUJEM CHAMPION SVECICE !!!!!!!!!!!! jednostavno bolje radi motor sa Championovim nego sa NGK Svecicama , odnosi se samo za 2 Taktne DO 30 KS ....

Champion Link da bih ste nasli odgovarajuce Svecice za Johnson-Evinrude motore:
http://www.ferodo-brakes.co.uk/pages/pricing/applications/Champion-marine.asp




Evo i nekoliko slika kako to sve izgleda u praksi...

reskiraj te i pogled kroz rupu na cilindar  ;D ;D



« Poslednja izmena: 11, 01, 2009, 20:42:11 posle podne Outboard Master »

Van mreže Popaj

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 10
???: Zimske Inspekcije Vanbrodkih Motora
« Odgovor #4 poslato: 11, 01, 2009, 21:04:17 posle podne »
Master,
Meni su rekli da prljavština čuva motor.
Koliko vidim tvoj motor je potpuno nezaštićen.  ;D ;D

Bravo za slike.
Nemoj da bacaš šampon trebaće mi "pakče".

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
???: Zimske Inspekcije Vanbrodkih Motora
« Odgovor #5 poslato: 11, 01, 2009, 23:01:54 posle podne »
aa nema kod mene prljavstine na motoru nesme ni da dodje odmah je unistim ;D
sampon cu ti dam za tvog belog gric gric ;) ;)
taj ko ti je rekao da prljavstina cuva motor je lenj da ocisti svoj ;D


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Zimske Inspekcije Vanbrodkih Motora
« Odgovor #6 poslato: 11, 01, 2009, 23:41:02 posle podne »
outboard moze ovo u foto price?

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
???: Zimske Inspekcije Vanbrodkih Motora
« Odgovor #7 poslato: 12, 01, 2009, 01:30:55 pre podne »
outboard moze ovo u foto price?

pa neznam ja nevidim ovu temu tako sto bi se samo gledale slike mora se i citati a i razmisliti, to su samo primeri . ova tema je ja mislim smestena na pravom mestu gde se i pitanja drugih mogu odgovarati na istom. Mislim ako neko ima neki problem uvezi motora.
Ja sa ovom Temom hocu da pokrenem ljude da uzmu sami alat u ruke i pocnu da rade jednostavne stvari oko svog motora a ne da daju silne pare mnogim majstorima sto misle da su majstori za ovako jednostavne i samoizvodljive stvari.
Ali ti si admin i ti odluci naravno. ;) ;)

s postovanjem OM ;D

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Zimske Inspekcije Vanbrodkih Motora
« Odgovor #8 poslato: 12, 01, 2009, 01:40:59 pre podne »
outboard moze ovo u foto price?

pa neznam ja nevidim ovu temu tako sto bi se samo gledale slike mora se i citati a i razmisliti, to su samo primeri . ova tema je ja mislim smestena na pravom mestu gde se i pitanja drugih mogu odgovarati na istom. Mislim ako neko ima neki problem uvezi motora.
Ja sa ovom Temom hocu da pokrenem ljude da uzmu sami alat u ruke i pocnu da rade jednostavne stvari oko svog motora a ne da daju silne pare mnogim majstorima sto misle da su majstori za ovako jednostavne i samoizvodljive stvari.
Ali ti si admin i ti odluci naravno. ;) ;)

s postovanjem OM ;D

ma ostaje tema ovde naravno ali da je kopiram i na portal :)
evo link da pogledas .. sve zanimljivo polako ali sigurno bacmao na portal da je lako dostupno ljudima koji prvi put dodju .. pa korakpo korak :)

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
???: Zimske Inspekcije Vanbrodkih Motora
« Odgovor #9 poslato: 12, 01, 2009, 01:44:52 pre podne »
evo kao ovo :

http://www.mojaladja.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=2&Itemid=11

znaci pored Saletove photo price  i Duletovog prelepog putesestvija  da stavimo i tvoje majstorije.. a naravno da tema ostaje i ovde za pitanja  :)


dao si mi dobru ideju sada na kraju svake photo price stavim i link ka temi na forumu :)
« Poslednja izmena: 12, 01, 2009, 01:50:23 pre podne Kapetan »

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
???: Zimske Inspekcije Vanbrodkih Motora
« Odgovor #10 poslato: 12, 01, 2009, 01:50:01 pre podne »
no problemo ;D admin..

Dalje instrukcije i pomagala ocekujte u iducih nekoliko Dana kao npr. kompresija, konserviranje i td....
« Poslednja izmena: 12, 01, 2009, 02:09:34 pre podne Outboard Master »

Van mreže ajveks

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 168
???: Zimske Inspekcije Vanbrodkih Motora
« Odgovor #11 poslato: 12, 01, 2009, 04:17:47 pre podne »
Da li ima negde da se kupe Champion svecice,za NGK znam gde ima da se kupe ali neznam kako ce mi raditi motor sa njima.
Treba mi za moj Johnson 50 ks 2t,Champion cu vec rodjene za menjanje.

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
???: Zimske Inspekcije Vanbrodkih Motora
« Odgovor #12 poslato: 12, 01, 2009, 11:52:43 pre podne »
gde sta ima da se kupi to vam nemogu ja da odgovorim, ali naci ce se neki forumaski kolega koji ce vam oko zoga sigurno pomoci.

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
???: Zimske Inspekcije Vanbrodkih Motora
« Odgovor #13 poslato: 12, 01, 2009, 20:15:04 posle podne »
Merenje KOMPRESIJE    za Vanbrodske Motore

postupak:

- Motor bi trebao postici radnu temparaturu od odprl. 80-95 C
- Iz svakog Cilindra izvaditi svecicu primer : 3 cilindra = 3 svecice
- Motor staviti pod punim gasom = gasnu rucicu sto dalje u napred povuci
- QUICKSTOP odkloniti tako da MOTOR nemoze da upali nego samo da ima mogucnost VERGLANJA
- Merac Kompresije Privrnuti umesto svecice za zeljeni cilindar ( primer za STANDARDNI MERAC KOMPRESIJE na SLICI )
- Uz pomoc Anlaser-a zaverglati 3-5 puta ILI ako nema motor Anlaser sa STARTER SAJLOM takodje postupiti.
- Izmerena Kompresija bi trebala biti kod zdravih motora 9 - 12 bar-i i po mogucnosti bi trebalo na svakom cilindru biti vrednost ista sa MAX diferencijom od +- 2 bar-a.
Inace se mora greska ukloniti.


BY OM  ;D ;D

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
???: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
« Odgovor #14 poslato: 12, 01, 2009, 20:38:48 posle podne »
KONZERVIRANJE VANBRODSKIH MOTORA

Sta vam treba?
- npr. Quicksilverov Fogging oil za konserviranje karburatora i cilindara
- prikljucak za vodu
- WD40 ili slican produkat za spoljnu zastitu motora od korozije i prljavstine


Postupak : POGLEDAJTE OVAJ ODLICAN VIDEO , ovaj video vise pokazuje nego 1000 reci











BY OM