Evo da ja zapocnem ovu interesantnu temu , mozda ce pomoci ljudima koji jos nisu sigurni da to sami rade a i drugima ;)
Da pocnem sa Menjanjem Ulja u menjacu. vazi sa sve 2 taktne motore a i kod 4 taknih nebih trebalo da bude puno drgacije.
Ulje se manja posle svake sezone ili zimi ali zimi se mora voditi racuna zbog niskih temparatura (kosistencija ulja se menja)
Danas danju postoji paleta razlicitih ulja za menjace vanbrodkih motora, najvise upotrebljivano ulje je SAE 90 sa GL4 ili5 Specifikacijom to vam nudi npr. Motul, Fuchs, Shell,Castrol i.td. i tu nemoze nista da se pogresi ako se upotrebi.
Pre pocetka rada treba saznati koja kolicina ulja je potrebana za vas motor, da bi ste to sve pripremili.
Za primere cu uzeti vise razlicitih motora radi bolje zarumljivosti.
Evo nekoliko Primera u slikama:
1. korak.
-Odpustite prvo dolnji saraf i podmtnite neku posudu ispod gde bi isteklo ulje.
- ulje ce poceti polako da curi zato sto je mejac jos pod podpritiskom, da bih sklonili podpritisam odvrnite i gornji saraf za ulje , u tom momentu ce da pocne ulje da tece snaznije i brze.
- Pustite da ulje istece celokupno to znaci treba vremena pogotovo ako su temparature ispod 6 stepeni (15 min cekanja su normalno)
- nemenjati ulje na temparaturama ispod +5 stepeni.