E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA
Zaštita plastičnog korita
oblak:
Zbog čega se za zaštitu povodnog dela plastičnog čamca ne bi mogao koristiti plastobit umesto Zorkinog epoxy katrana?
Čitam na specifikaciji da je na bazi poliestera i kaučuka a moze se farbati preko njega... ???
Nemo:
Da moze onda bi svi verovatno to radili.
Druga vazna stvar ti je sto i ako se camci prave od plastike ta plastika nije dobro raspolozena prema drugim bojama.
Vrlo je negostoljubiva zato moras da koristis prajmer.
Verovatno ti je tvoja varijatnta kao ideja dobra zbog cene ali veruj mi da je veca ako ne uradis korito kako treba nego da ga mackas nekim sredstvima koji nisu u toj primeni.
Delovi broda koji su pod vodom su daleko podlozniji da dodje do izrazaja bilo koja anomalija boje koju si naneo.
Ako se odlucis da radis sa platobitom savetujem ti da uzmes jedan komad poliestera i lepo ga pripremis za farbanje.
Ofarbane delove izlozi uslovima u kojima treba da ti bude korito.
Jedan komad potopi u vodu a drugi premazi i prefarbaj.
Pa posle jedino godinu da ces videti rezultate.
A kod broda kada ga mackas bojama nije zgodno da budu to debeli slojevi jer moze doci do pucanja istog.
Prajmer ti je kao veza podloge i boje dok ako radis podvodni deo on je nesto jaci od bokova broda i tu se radi u vise slojeva zatite.
oblak:
Ok prajmer, ali, moje korito je vec ofarbano epoxijem, nije go fiberglas,pa da mu treba vezivna boja.... uostalom fiberglas nije "masna" plastika kao teflonske plastike koje se koriste za branike kola i jako dobro prima sve vrste farbi. Razume se da je epoxi naj jaci vezivni polimer na planeti ali i poliuretni su "tvrdi" pa i zastareli pvc uchvrsćivači koji se koriste u "Plastobitima". Epoxi je polimer novijeg datuma, sta je sa brodovima 20 godina starim kad nisu znali ni za poliuretan a kamoli epoxy?
Nemo:
Nekada davno pre vise od par stotina godina brodove su se stitili sa katranom.
Ali kako bi se na katran uhvatile alge na katran su bile lepljene male bakarne plocice koje su stitile trup od vegetacije.
Treba da vidis kako se to sada radi a ne kako se radilo nekada.
Nekada su materijali brze propadali.
Ako vec imas prajmer proceni u kom je to sloju. Ako treba domazi neki sloj i anti algin.
Sve sto budes mazao u donjem delu to je samo preventiva ne resenje zauvek.
oblak:
U svakom slucaju bi zavrshni sloj bio antialgin. Nego citam karakteristike BODY 950, antikorozivna zashtita za automobile. Napravljen je na bazi kauchuka, smole, odnosno katrana a vezivna struktura mu je PVC učvršćivač. Farba se preko njega normalno svim bojama od sintetichke do epoxida. Cena, sitnica oko 400 din za litar. Sad su svi neshto "nafurani" na kojekakve marke-žvake, tako je i pokrenuta prosto misterija, sta su ljudi sipali u vanbrodske motore pre nego shto je Mass kompani postao zastupnik Motula pre nekoliko godina. Sad svi Motul pa Motul... Tako mi i ta pricha sa Zorkinim epoksi katranom zvuchi kao klepanje po ushima....uostalom, zashtita na automobilima je takodje izlozena teshkim uslovima, od vode, soli, masnoca, raznih kiselina, pritiscima, kamencicima..... itd.....
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju