E, ovako treba... > Materijali za brodogradnju

Plastika

(1/3) > >>

Профа:
Plastika, epoksi ili kako već...

Ako imate iskustva sa brodogradnjom i upotrebom ove vrste materijala napišite koji red...

Zoran Marinković:
 114

Juče sam na plaži sa jednim drugarom bistrio "nautičke teme" i postavio mi je pitanje koje me je baš zainteresovalo :

  - Da li bi mogao da se napravi čamac ali od LEKSAN iliti POLIKATRBONAT ploča umesto šperki i nastaviti postupak kao da je
    šperka, znači sa sve ojačanjima, egijama, pregradama....

Razlozi :

  - leksan je izuzetno čvrst i fleksibilan materijal i ima ga u dužinama takvim da nema nastavljanja
  - Izuzetno je otporan na spoljne uticaje (voda, temperatura, so, udarci, grebanje.....)
  - Težina plovila bi bila značajno smanjena a "životni vek" materijala neuporedivo duži....
  - Nema korozije i osmoze ili bubrenja
  -

Obzirom da me ostavio u rebusu rekao sam da ći preneti pitanje na forumu, a čisto sumnjam da neko ima konkretna lična iskustva.

Nisam mogao a da ne pomislim kako bi izgledao i Kapetanov katamaran rađen na sličan način, odnosno kakav bi bio Borin komentar ?

BORA-D.T.D.:
Nisam siguran, da ploče leksana  koje se koriste za zastakljivanje (pune ili višezidne) imaju zadovoljavajuće mehaničke osobine za upotrebu u brodogradnji. Osim toga, ne znam da li postoji razrađena praktična i pogodna tehnologija spajanja ploča leksana, koja je neophodna u brodogradnji.

LSI:

--- Citat: BORA-D.T.D.  08, 08, 2012, 14:21:22 posle podne ---Nisam siguran, da ploče leksana  koje se koriste za zastakljivanje (pune ili višezidne) imaju zadovoljavajuće mehaničke osobine za upotrebu u brodogradnji. Osim toga, ne znam da li postoji razrađena praktična i pogodna tehnologija spajanja ploča leksana, koja je neophodna u brodogradnji.

--- Kraj citata ---


Polikarbonat je vrsta plastike koja se sve više koristi za sve različitije moguće namene. Ne znam da li sam ovo dobro rekao ali hteo sam da kažem da namena za prozore nije jedina.

Danas se proizvode različiti tipovi koji imaju različite karakteristike.
Mnogi bi se iznenadili kada bi znali koliko je delova u automobilima novog vremena napravljeno od ove vrste plastike. Obično svi vide one lepe "hromirane" farove i lajsne ali ima tu još mnogo onih delova koji moraju da budu izuzetno čvrsti i otporni na razne uticaje.
Dodatkom specijalnih aditiva predmeti od polikarbonata postaju otporni na UV zračenje, te na suncu ne menjaju boju. Otporni su na najrazliitije, čak vrlo agresivne hemikalije.

Ove ploče se obično rade postupkom ekstruzije i ko-ekstruzije. Mogu biti različitih debljina i boja. Mogu se savijati na hladno i na toplo. Mogu se rezati, bušiti, a mogu se i lepiti.

Znajući sve ovo zaključak se nameće samo od sebe: ove ploče mogu da se iskoriste i za izradu čamaca.
Postavlja se pitanje cene.

maverick:
garantiram da wurth ima u ponudi ljepilo za tako nesto...nedavno sam bio na njihovoj prezentaciji i tvrde da aluminijski camac moguce napraviti samo ljepljenjem bez imalo varenja....i garantiraju vijek izmedju 15 i 20 godina...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju