Потонути на везу
Када размишљамо о потонућу брода, већина људи мисли да се то дешава негдје насред ријеке или мора. Оно што готово сви заборављају је да брод може потонути и док је везан на доку у марини. Наиме, истина је да више бродова потоне док су на везу од оних који су у пловидби.
Кад брод потоне на везу, власник обично пита 'зашто каљужна пумпа није радила?'
Но право би питање заправо гласило – како је вода уопште ушла у брод?
Већина власника се ослања на каљужне пумпе, посебно када нису у могућности услед разних изговора провјерити и посјетити свој брод. У већини случајева пумпе ће сакрити прави проблем док се не зачепе или не испразне акумулаторе.
Најбоља заштита од потонућа на везу су редовне посјете и провјере брода, најмање два пута током седмице. Тада треба провјерити сваки дио опреме изнад или испод водене површине кроз који би вода могла ући у брод. Ако то власник није у могућности, најбоље је да се договори са особљем марине. Многе марине нуде рутинске инспекције бродова, већином уз додатно плаћање.
Што се прије открије пропуштање воде, бит ће једноставније санирати квар. Док више и бољих пумпи могу избацивати доспјелу воду, кључно је што прије открити узрок квара, прије него електрични систем и мотор буду под водом. Добра је идеја да друга каљужна пумпа буде на свом посебном осигурачу и спојена на други акумулатор.(у случају да је имате)
Велика опасност пријети и доласком првих снијегова и леда. Обавезно је посјетити марину и пловило које сте везали због чишћења снијега са брода у супротном могу се изазвати веома неугодне ситуације по вас и пловило.(посебно финансијске)
(Капетан је направио пар поучних форографија у једној теми)
Поред овога требало би се и заштити од замрзавања воде око чамца у марини, а један од предлога имате у Дулетовој теми
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=49.0 .
У случају да имате каквих савјета који могу помоћи у превенцији потонућа брода на везу пишите...