Nautika opšta... > Zakoni i Propisi

Kasko osiguranje camca

<< < (2/2)

Kapetan:
ako nadjem vremena cimnucu drugara iz delte da vidimo dal su nabavili coveka i da mi objasni proceduru ...
ako bude kao i u drugim zemljama pokrivace nam i iskrivljene elise :)

Nemo:
Ne zelim da se pravim pametan ali zelja mi je da onaj ko zeli da se osigura da to zaista i bude.
Ovo sto sam napisao to sam svojim ocima video i slusao coveka koji je nekada radio u UK kod Loyda.
Ako se pogeldaju strane jahte koje se prodaju neki od brokera objavljuju rezultat Survej testa.

To odgovorno lice koje je to radilo je bio dugogodisnji poznavalac brodova. Poznavao je stanje plastike, metala, alu itd...
Ako proceni da nesto nije uredu reci ce ti da to uradis da bi mogao da ides dalje u smislu ispunjenja uslova za survej test.
Ne mora da bude covek iz osiguranja postoje agencije koje imaju ljude koji se bave time pa se sa tim papirima ide u osiguranje.

Taj survej koji sam radio to sam vec rekao covek je bas sa datumom slike i textom pored opisivao stanje.

Pisacu kako je radio bez nekog reda.

Prvo je gledao godiste broda, koji je tip gradnje, tip motora godiste i brodj radnih sati.
Da li je saildrive ili shaft drive, sklopiv propeler ili fiksni. Gledao je instrumente koji su za navigaciju i pratecu elektroniku. Zavirivao je po rebrima broda kao i ukrucenje kobilice.
Sve pumpe koje sluze za izbacivanje vode is trupa bilo da su rucne ili na struju.
Stanje instalacije za struju, sigurnosna oprema, koje je godiste life raft i kada je zadnji put servisiran.
Da li poseduje epirb njegov servis i kada je kupljen, pojasevi koliko ih ima, koje su godiste.
Sigurnosne gurtne za vezivanje posade, koliko konopca imas, koliko sidara, koja je njihova tezina i tip.
Navigaciona svetla, jesu li u funkciji, bilo kakav sistem upravljanja da brod ima mora posedovati pomocnu rudu u slucaju otkazivanja upravljackog mehanizma.
U kakvom su stanju prozori na brodu ako su prozori koji se otvaraju kako dihtuju takodje i promer.
Ako je jedrilica onda kakvo je stanje sajli i tip jarbola. Moze se navesti kada su zadnji put servisirane sajle.
Sva jedra koja poseduje i njihovo stanje. Jos jedna vazna stvar kao vlasnika broda da se u zapisnik belezi koliko je onaj ko ce upravljati OSPOSOBLJEN. To znaci koje dozvolje ima i godine iskustva.
Naravno da ce te pitati u kom regionu zelis da plovis. Ako je to da kazemo neki lokal na primer Adriatic on ce ti samo preporuciti sta trebas da imas od opreme. Da li je neophodno da se nesto na trupu odradi.
Takodje vazi ako mu kazes da hoces preko bare.
U svakom slucaju nikad i samo nikad na svoju ruku da uzimas osiguranje bez da neko napravi zapisnik o stanju broda.
Moraju da budu svi detalji navedeni kao datum kada je fotografisano.

Jos jedna vazna stvar ako se radi Survej test na recimo 5 godina treba naci nacin dopuniti ga svake godine sa svezim datumima ako se dokupi neka oprema ili servisira.

Nemo:
Zaboravio sam da dodam jos ovo u slucaju kada resite da uradite tehnicki (Survej test) prikupite svu opremu koja je neophodna za taj brod koji zelite osigurati.
Prikupljanje opreme radite radi pre toga da bi bila uneta u zapisnik Survej testa.

I jos jedna bitna stavka koju sam ispustio je apoteka za brod. Apoteka treba da bude opremljena toliko da moze svaki clan posade da bude ravnomerno zbrinut, tako isto prema distanci kojom zelite da se otisnete od obale.

Kapetan:
cisto sumljam da nasi imaju tako detaljan test ....
ajd videcu se sa drugarom pa javaljam  :good:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju