E, ovako treba... > Domaća proizvodnja

Dule Divljak

<< < (6/7) > >>

slalic:

--- Citat: Профа  12, 12, 2010, 02:54:30 pre podne ---Добро ово је ваша прича и фотографије недовршеног брода...А има ли финализације ? Је ли запловио ?

--- Kraj citata ---
Naravno.
Odmah po zavrsetku limarskih radova, dok je još bio u neofarbanom limu, u korito smo ubacili dva bureta koja smo napunili sa po c:a 200 l vode. Tako smo simulirali težinu opreme/enterijera. Četiri odrasle osobe unutra, a to u našem slucaju znači 500kg posade. Proba koju smo napravili sa četverotaktnom Tohatsu 6ks, vozila nas je uzvodno Savom 6km/h normalnoj visini vodostaja. Gaz u najdubljem delu broda je bio oko 25 cm.

Kasnije smo probali sa različitim motorima, merili brzine i potrošnje, upravljivost, pa proračunavali tip elise, snagu motora koja bi bila optimalna za svrhu koja mu je namenjena... Sa smrću Gatke BGD ti su računi pali u vodu, a idealno što se motora tiče se zaustavilo negde oko četverotaktne  Honde 25ks sa nestandardnom elisom. Ne bih ja ovde da lamentiram kako je ovo neko čudo od lepote i dizajna, te rezultat stručnih proračuna o plovnosti i ostalih brodoinžinjerskih ezoterija. O ukusima se ne raspravlja, a ovo je sasvim subjektivna priča jednog rakreativca na vodi, prezadovoljnog sa onim što ima. I mislim da je najlepša nagrada za onoga ko se upusti u gradnju broda, bilo da ga sam pravi ili da ga od nekog naruči je upravo u tome, da se kada ga ugleda završenog i provoza njime, njegovo oduševljenje ne istopi, da uživa u onome što je rezultat njegovog vremena, truda i očekivanja. Meni se to ispunilo i to je ono što svima iskreno želim.

Po vađenju broda napolje, po savetu iskusnih ljudi iz "onog" foruma "Na vodi", dodali smo kobilicu od pola tabana do kraja broda.

I ne želim da ova moja tirada zazvuči kao navlaka za ljude. Želim samo da pohvalim sve koje su u mom procesu pravljenja broda uradili posao sa kojim sam bio zadovoljan. I do sada sam tako pisao i svi oni kojima sam preporucio Duleta, elektricara Baneta, Sašu Bugarskog za tende, ekipu za peskarenje, staklare iz Pančeva, prodavnice materijala koje su povoljne... znaju o čemu sam im pričao. Kao i one za koje sam shvatio da su potpuni hohštapleri i da ih se treba kloniti.
Tako bih i ja voleo da pročitam nečije dobro ili loše iskustvo, o nekom nepoznatom poduhvatu na koji se spremam.
Meni bi to jako značilo. I to je razlog zašto se već godinama majem po forumima koji se tiču brodogradnje i uživanja na vodi.

Puno Vas sve pozdravljam.

Профа:

--- Citat: slalic  12, 12, 2010, 17:14:55 posle podne ---
... dodali smo kobilicu od pola tabana do kraja broda.


--- Kraj citata ---

Dobro ovo je ok odgovor, a koji je efekat izazvao dodavanje kobilice od pola tabana kako ste naveli?

slalic:

--- Citat: Профа  12, 12, 2010, 17:45:56 posle podne ---
--- Citat: slalic  12, 12, 2010, 17:14:55 posle podne ---
... dodali smo kobilicu od pola tabana do kraja broda.


--- Kraj citata ---

Dobro ovo je ok odgovor, a koji je efekat izazvao dodavanje kobilice od pola tabana kako ste naveli?

--- Kraj citata ---

Ne znam za efekt, nismo još probali razliku. Razlog dodavanja kobilice je bio savet o boljoj upravljivosti brodom pri jakom bočnom vetru. Ljudi koji su takav zahvat radili na gotovom brodu rekoše da kada shvatiš da ti je kobilica potrebna, moraš brod ponovo vaditi, variti, zaštićivati... Tako da smo to uradili pa šta bude. Neće smetati. Meni to deluje više kao dobra zaštita za motor.

Kapetan:

--- Citat: slalic  12, 12, 2010, 18:31:41 posle podne ---Razlog dodavanja kobilice je bio savet o boljoj upravljivosti brodom pri jakom bočnom vetru.

--- Kraj citata ---

pored toga jps dve su prednosti:
brod ce bolje drzati pravac
pri naglom zaokretu nece proklizavati

ljudi jel ima neko slike egija majstora duleta ?

HUMMER:
Svaka cast slalicu na ovako opsirnim objasnjenjima i odgovorima koji dolaze iz dushe, iscekujemo Vas povratak iz tudjine...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju