E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Elektro pogon - Kola

<< < (3/4) > >>

haklberisojer:
http://www.e-vozila.com/forum/viewtopic.php?t=1647

Citat:
Cene su sledeće:
Tranzistorski blok MS sa logičkom jedinicom MS0307 košta 800 eura.
DC/DC pretvarač za napajanje logičke jedinice košta 100 eura.
Pretvarač AKU-5 za punjenje 12V akumulatora košta 250 eura.
Uređaj AKU-3 košta 100 eura.
Sklopke po ceni od 100 eura po komadu.
Sigurnosni prekidač (pečurka) košta 90 eura.
Komandni organ (prepravljen komandni organ od Indos-a, ubačen potenciometar) košta 120 eura.
Vakum pumpa je nabavljena polovna, a elektronika je izrađena namenski.
Spoljašnji utikač 350V 600A košta 75 eura (nije obavezan).
Baterije su kupljene od Fabrike akumulatora Sombor po ceni od 1350 eura za 25 trakcionih ćelija 4P55 zajedno sa spojnicama i vijcima.
Kostov elektromotor 7,5kW je nabavljen polovan.
Tiristorski punjač koji je trenutno u Pandi je naš, polovan punjač i privremeno je rešenje dok se ne završi novi tranzistorski punjač.
Ostalo ti je gomila sitnog potrošnog materijala, osigurači sa pušama, kabel od 70 i 35 kvadrata, kao i tanka instalacija.

Naravno tu ima i razdvojna ploča za pričvršćenje elektromotora na zvono menjača, osovina koja prenosi rad elektromotora na menjač, nosači prednjeg dela baterije, limena posuda za zadnji deo baterije, drveni sanduk za zadnji deo baterije...

kraj citata

haklberisojer:
Ok, Dule. Dobra kalkulacija...

Koliko su teski ti pomenuti akumulatori od 500 Ah?

captjerry:
Davno videh ovu temu pa da se nadovezem...

Testirao sam Pezoa elektro, odusevljem sam tim autom...

radili su da u kooperacije sa mitsubishi-jem i citroen-om, sva tri auta potuno ista....pun pogodak...ide mnogo bolje od mnogih benzinaca koje sam probao,, 4 sedista, solidan gepek, sva oprema (klima, el. podizaci, retrovozori, grejanje u sedistima...), udoban, potpuno necujan, ima autonomiju od 150 km normalne voznje, max brzina 130km/h...kada se bat potpuno istrose (morao sam da testiram) aktivira se rezervna bat i turttle mod ( slabije ubrzanje)...u Norveskoj kosta 35K...ali si  oslobodjen svih taksi, besplatno punis gde hoces, besplatan parking i trajekt, mozes da vozis trakom za autobuse i sl....

 Norveskoj ima dosta razlicitih brendova el. kola i ljudi ih kupuju...najgori je  Buddy indijske proizvodnje, trosed, onda je tu reva, Think...ali su svi oni proizvedeni kao motocikli sa 4 tocka i kao takvi nisu u obavezi da izvrse crush testove...na drugoj strani postoje ova tri brenda koji su stvarno proizveli auto u svakom smislu...naravno tu je i Tesla, uskoro se ocekuje i Tojota elektro na Norveskom trzistu i sl...

Inace i hibrida ima dosta ovde, uglavnom Toyota prius, auris i nesto lexusa...testirao sam i lexusa ali nisam bas nesto odusevljan...

evo malo slika..

mossi:
Dule, neće baš za 3 godine ali da hoće tj da će se desiti, desit će se.
Ipak taj E.Auto košta 35 kEura!

Taj luksuz jako malo ljudi sebi mogu da priušte.
Cene će padati, performanse će rasti, ali će se suva drenovina cediti do krajnjih granica.

Polovan motor košta max 1500e.
A gorivo se sipa kad se ima para i to max 1000-2000 dinara.
Puno će još vode Dunavom proteći dok se ljudi ne odluče za investiciju od 3-5kEura, sa ipak ograničenom autonomijom.

Mene samo mali panel i punjač koštaju 220e.
I to samo da ne bih teglio akumulator od max 45Ah.
Trenutno od samo 17Ah (još nisam odlučio koju minn kotu da uzmem).
A 17Ah mi dovoljno za sonar, svetlo, sirenu, punjač za mobilni.

To je kao mobilni, prvi modeli su koštali na hiljade maraka, a sad uz ugovor za 1. dinar!  :)

 :drinks:

captjerry:
To sto kosta 35K preko i nije toliki problem, jer za neki drugi auto sa sus motorom treba platiti taksu (koja u Norveskoj zna da bude i 25K evra, zavisno od modela, namene i sl)  koja kada se doda na cenu auta da je veci zbir od 35K, tako da je nima svakako visestruko isplativije uzeti ovaj elektro pezo ili njemu srodan auto...ato ih toliko i ima...problem je sto je to a nase uslove mnogo elika para (svako ce pre kupiti garsonjeru ili neki SUV da se pokaze pred drustvom)...
Krivo mi je sto Teslu jos nisam probao, veliko je interesovanje za testiranje Tesle pa mora da se ima srece kad se zakazuje da je bas za taj termin neko otkazao i sl...
 definitivno moj sledeci pogon na camcu bice elektro, nesto mi je krivo da Jonsona rasturiim jer majstor tvrdi da je dobar motor, malo elektronika zeza ali za 20 evra ce je srediti inace bih se istog momenta bacio na prepravku..

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju