Autor Tema: HONDA 5 ks  (Pročitano 18329 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 427
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: HONDA 5 ks
« Odgovor #15 poslato: 30, 12, 2021, 22:30:22 posle podne »
Pardoniram što odvlačim temu u off ali, moram da se oglasim. Pisali smo o ovome već dosta. Pomoćni motor 4T ili 2T.

Ako poredite koji je teži, onda poredite uporedive jedinice. Tomos 4, oko 15 kg = Honda 2.3 koja ima oko 13 kg. I koji je teži ? Snaga je skoro ista. 4T su osetljiviji  ako ga okrećete i prevrćete. Noviji su motori (ili novi ) i samim tim pouzdaniji.  Ako već imate glavni motor 4T onda je snabdevanje pomoćnog motora lako jer sisaju istu posudu. Servis postoji svakako, za svaki motor, a za 4T Vam ne treba majstor sem ako sami ne želite da ga uradite. Na YT ima tutorijala koliko vam duša ište. A ja iskreno volim da se igram sa tim . E sad, cena je nesporna. Al braćo, skup nam je hobi, mada ja sam se sa tim odavno pomirio.

Mlogo se izvinjavamo  114

Van mreže mmarkez

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 31
  • www.mojaladja.com
    • no name
  • Brod tip: no name
  • Marina: karaburma
  • Veličina: 6
Odg: HONDA 5 ks
« Odgovor #16 poslato: 31, 12, 2021, 17:13:48 posle podne »
@Labud

Trenutno imam Tomos 4 kao pomocni motor. I super sluzi za to kada radi.
Ali ono sto me nervira sto mora da mu se gleda u pasulj da li ce da upali. nekad moram teglim kanap i po 20min da ga ubodem

Razmisljao sam o kupovini Honde 2.3. . Da li je taj motor dobar obzirom da cu ga upalim jednom u godinu dana ali to jednom da mi upali bez pogovora ?

Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 427
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: HONDA 5 ks
« Odgovor #17 poslato: 31, 12, 2021, 18:10:34 posle podne »
To je upravo ono o čemu pričam. Za mene, pomocni motor mora da upali svaki put kad mi treba. To mu je i namena. Ovde pričamo o hondi ali to važi za sve te male motore. I jos jedna napomena, uglavnom su vazdusno hladjeni tj nema impelera. Honda je čuvena po pouzdanosti ali svakako ja pomocni motor ( Mercury 5 ) startujem bar jednom mesečno. Volim da ga cujem.

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: HONDA 5 ks
« Odgovor #18 poslato: 02, 01, 2022, 08:41:41 pre podne »
Pozdav i srecna nova.
2t motor je za takvu namenu, pomocnog camca, sigurno bolji izbor. tohatsu 5 2t je sigurno mnogo bolji nego neki 4t 5ks.laksi je 10 kg, manje ima odrzavanja, a pouzdaniji je sigurno.
meni se ti 4t sa jednim cilindrom nesto ne svidjaju.
honda 5 je mozda tu najbolja. ja sam imao oni malu od 2ks i uzasno sam prosao sa njom. kad radi stvarno je odlicna, ali prelivanje karburatora, pojava nekakve vode u loncetu, naravno i to rdjanje lonceta.. a konstrukcija je takva da bi se skinuo karburator za ciscenje,mora da se poskida pola delova..a inace gura slicno kao tomos 4.
sad sam kupio suzuki 2,5 i ne znam kako ce se pokazati, prve sezone je ok radio. on je isto kao honda 2,3. 13,5 kg. ali je malo jaci i konstrukcija je laksa za odrzavanje, a ima i onaj klasican menjac. napred i ler. mala honda ima nekakvu spojnicu umesto menjaca koja mi se ne svidja.. ove zamerke za hondu se ne odnose na 5 ks.
ako bas hocete 4 t, a nije vam bas bitna snaga, mozda su bolja resenja motori od 3,5 ks. npr. yamaha. daleko su laksi od 4ks.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: HONDA 5 ks
« Odgovor #19 poslato: 03, 01, 2022, 15:14:18 posle podne »
Meni je motor na pomoćnom čamcu johnson 6, moje godište (1979).
Preko zimi ga nekad ne upalim po 3-4 meseca, posle toga upali na prvi, nekad drugi potez.
I tako već nekih 5 godina koliko ga imam... Nikad ništa servisirano ni pipnuto, kapiram da bih ga ove zime mogao bar počastiti zamenom ulja u peti.

Tako da što se tiče pouzdanosti, nije sve ni u tome kupiti novi motor.... I oni mogu da zezaju, a može i stari biti pouzdan, ako valja.


Van mreže Losmi

  • Velikotrbusasta Savska Pivopija
  • ***
  • Poruke: 130
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: 4 Juli
  • Veličina: 11m
Odg: HONDA 5 ks
« Odgovor #20 poslato: 03, 01, 2022, 15:48:12 posle podne »
Srecna Nova godina svima! :)

Cini mi se da je najbitnije kako i koliko se motor koristi. Moze polovan ako se zna od koga se kupuje. Uzimati iz uvoza nesto je macka u dzaku, bar za mene, mozda za nekog sa vise iskustva to nije tako. Tako sam i auto kupovao. :D Mimo toga, ja na oglasima nisam video nista primamljivo, da vlasnici prodaju.

Recimo Tomos 4 koji trenutno imam na specijalu je u dobrom stanju, ali mi se desilo da pukne crevo za dovod goriva, sto ide ispod filtera za vazduh. Nije ne znam koji kvar, ali generalno godine su vec i te stvari se desavaju (staro crevo). Takodje, kada se ugreje treba mu nekoliko povlacenja da upali i uvek imam tu neku vrstu nelagode "hoce li", ili recimo da se uputim par km nizvodno. :D

Opet kod mene je taj motor u upotrebi relativno cesto i ne zelim da razmisljam. Naravno, i nov motor moze da stane. Evo kumu je stao Tohatsu 30ks, na Masheru, star 2 godine zbog vode u gorivu. Sada je stavio separacioni filter pa valjda nece imati problem.

Ova nova Honda 6ks mi deluje kao dobro resenje, mada objektivni minusi su sto je jedan cilindar i malo tezi motor (ali opet mislim da nece previse potapati zrcalo na specijalu).

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: HONDA 5 ks
« Odgovor #21 poslato: 03, 01, 2022, 23:10:59 posle podne »
Meni je motor na pomoćnom čamcu johnson 6, moje godište (1979).
Preko zimi ga nekad ne upalim po 3-4 meseca, posle toga upali na prvi, nekad drugi potez.
I tako već nekih 5 godina koliko ga imam... Nikad ništa servisirano ni pipnuto, kapiram da bih ga ove zime mogao bar počastiti zamenom ulja u peti.

Tako da što se tiče pouzdanosti, nije sve ni u tome kupiti novi motor.... I oni mogu da zezaju, a može i stari biti pouzdan, ako valja.


I ja se slazem da nov motor nije bas 100% pouzdana stvar. posebno sto su novi sigurno losijeg kvaliteta nego neki iz 80 -tih kao taj johnson.
 Nov mali suzuki sam posle sezone samo isprao u cistoj vodi i potrosio benzin iz karburatora. a kad sam uzeo da ga lepo servisiram posle 2 meseca jedva sam ga upalio.toliko jedva da sam pomislio da nesto debelo ne valja. Bas me iznerviralo ,posto sam prvi put kupio nov motor. videcemo na prolece kako ce biti. inace je letos radio ok.
Stara Yamaha 8 2t ,koju imam odavno i stara je verovatno 30 godina nikad se nije desilo da ne upali lako. sigurno da je za pomocni motor ok kupiti dobar polovnjak.

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: HONDA 5 ks
« Odgovor #22 poslato: 04, 01, 2022, 11:07:27 pre podne »
Nikako uzmati honda ili yamaha od 4-5ks, ove novije. Promasene serije! Retko koja radi kako treba, ima ih ali su retke. Ako upale, sve super, problem je sto slabo pale.
Uvek sam za 2T, nema servis, jednostavna i ima jako malo toga da krene po zlu.

Van mreže Losmi

  • Velikotrbusasta Savska Pivopija
  • ***
  • Poruke: 130
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: 4 Juli
  • Veličina: 11m
Odg: HONDA 5 ks
« Odgovor #23 poslato: 04, 01, 2022, 15:47:32 posle podne »
Sada tek nista ne znam. :D

Van mreže George

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 353
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Calypso
  • Brod tip: Čelični tabanaš
  • Marina: Senta
  • Veličina: 8.5
Odg: HONDA 5 ks
« Odgovor #24 poslato: 04, 01, 2022, 16:57:10 posle podne »
A da se ti vratiš na Tomos 4? Koliko vidim ni ovi novi baš nisu nahvaljeni po pitanju palenja.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk


Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 427
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: HONDA 5 ks
« Odgovor #25 poslato: 04, 01, 2022, 17:38:23 posle podne »
Izgleda da je to dobitna kombinacija. Što stariji i da je dobro odrzavan, kako kazu "vozila ga baba na pijacu". I da, kad ga startujes, obuci nešto staro.
Ne vredi nama napredak ...

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: HONDA 5 ks
« Odgovor #26 poslato: 04, 01, 2022, 22:54:38 posle podne »
Ispadoh neki najgori. bolje jedno vruce pivo...
naravno da ne mislim da je najbolji motor star 30 godina. nego sam se malo razocarao u kvalitet novih. sigurno da ce svaki nov motor poznatog proizvodjaca dobro raditi, ali nista mnogo novo tu nije smisljeno zadnjih 20-30 godina, a kvalitet je sigurno opao. pa je skroz ok kupiti i polovan motor ako je u dobrom stanju.. a toga ima puno. posebno po evropi. malo je tu potrebno srece..

Van mreže George

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 353
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Calypso
  • Brod tip: Čelični tabanaš
  • Marina: Senta
  • Veličina: 8.5
Odg: HONDA 5 ks
« Odgovor #27 poslato: 05, 01, 2022, 08:54:21 pre podne »
Nije baš da imam nekog naročitog iskustva sa ovim novijim 4t motorima, ali ne mogu a da ne primetim da drugar koji ima Yamahu  5ks (4t) staru desetak godina uspeva da je upali posle 10 ili više cimanja. Kada pored ovoga uzmemo u obzir i da je neko ranije  u ovoj temi napisao da upravo ove Yamahe nisu baš naj, naj, pa onda uzmemo u obzir Neptunov i Drive-ov post od malopre, neizbežno dolazimo do zaključka da ovi motori možda i ne pale bolje od T-4. Bogami drugar redovno ima crnu štraftu preko grudi a nema Tomosa, već kao što napisah relativno novu Yamahu.
Moram još da dodam da su 4t motori osmišljeni u vanbrodskoj varijanti isključivo iz ekoloških razloga, i tu se završavaju sve njihove prednosti u odnosu na 2t. Dok jednostavnost, lako i jeftino održavanje, težina, snaga u okviru određene kubikaže, su sve prednosti 2t. Na žalost iz već pomenutih ekoloških razloga 2t se više ne proizvodi, pa smo prisiljeni da ako kupujemo nov motor da to bude robustan, i ne baš jednostavan 4t, koji je itekako podložan raznoraznim dečijim bolestima.
Zaključak ovog mog  izlaganja je da po meni ako čovek može sebi da priušti novo, onda je novo ipak novo, makar i 4t, ali ja sigurno ne bih bežao od polovnjaka i to neki očuvani 2t.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk


Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: HONDA 5 ks
« Odgovor #28 poslato: 05, 01, 2022, 09:05:44 pre podne »
Proizvode se i te kako 2T novi motori... Tohatsu, npr...
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: HONDA 5 ks
« Odgovor #29 poslato: 05, 01, 2022, 09:38:57 pre podne »
pa tohatsu 5 2t nov je sigurno odlican izbor, a za polovnjake yamaha malta je bas dobar motor, samo treba naci ocuvan,sto nije bas lako. meni se cini da je to najbolji motor koji radi posao tomosa 4 ,jaci je sigurno,a sto se tice paljenje taj stvarno ne gresi. neverovatno da se ne pravi vise, ali je 2t ,pa su ga izbacili. ranije je to bio motor za gumenjak na najvecem broju jedrilica po mediteranu, sad su ga zamenili honda 2,3 i suzuky 2,5. neuporedivo losiji motori za tu  namenu.
te malte sa jedrilica su uglavnom upropastile carter posade, pa su polovnjaci najcesce preziveli svasta.