Nautika opšta... > Ono što niste znali...

Luka BEOGRAD Master plan

(1/2) > >>

KNINDZA:


Prostor luke “Beograd” prostire se duž starogradske obale Dunava, zauzimajući jedno od potencijalno najekskluzivnijih zemljišta koje Beograd ima da ponudi u ovom trenutku. Danas taj prostor karakterišu velika skladišta, postrojenja, haos, neorganizovanost prostora, a centar grada iako samo 10 minuta udaljen kompletno ignoriše luku. Otkada je Beogradska luka privatizovana porasle su i ambicije, a novo preduzeće "Luka Beograd" nije gubilo vreme. Angažovali su jednog od svetski najpoznatijih arhitekata Danijela Libeskinda da uradi master plan za dunavsko priobalje Beograda i na taj način da svoju viziju ove velike reurbanizacije.



Vodena površina unutar luke bila bi oplemenjena i iskorišćena kao marina, a zgrade locirane oko nje različitog su sadržaja. Posebno bi dominirali objekti vezani za kulturu. Uz sam basen luke predviđena je biblioteka, a centralni položaj prema basenu zauzimao bi veliki kulturni centar. I sam investitor je uvideo da se mora izbeći izgradnja jednofunkcionalnih naselja kakav je bio Novi Beograd pre nekoliko decenija. Upravo iz tog razloga plan podrazumeva sadržaje koji će prvilačiti ljude u ovaj deo grada, u pokusaju da vrati tu obalu Beogradjanima. Francuska ulica prirodno bi se produžila do obale Dunava na čijem kraju bi se nalazio takozvani "Obalski Trg" (engleski - Waterfront Plaza). Glavni orijentir ovom trgu, a verovatno i cele luke i Beograda bi bila "Ikona" kula visine od oko 60-70 spratova, koja bi bila vidljiva sa svih strateških tačaka u gradu, posebno sa reka. Za obalu Dunava Libeskind je predvideo da ona bude rascepkana u više delova. Pored klasičnih šetališta u stepenastoj formi, on je takođe ucrtao marinu i veliku plažu gde bi Beograđani mogli da uživaju u toplim mesecima.



Predstavnici Luke Beograd su pokazali odlučnost da ovaj projekat sprovedu u delo, međutim, i sami su više puta naglasili da se radi o jednom projektu razmera koji dosad skoro nikad nije viđen kod nas i da bi realizacija mogla da potraje deceniju i vise. Razvoj projekta je iskljucivo vezan za razvoj infrastrukture, a razvoj pojedinih delova luke ‘Beograd’ mogao bi da pocne relativno skoro. Ostali delovi su pre svega, kao sto predpostavljate, u rukama gradskih vlasti koje ce morati infrastrukturnim investiranjem da prate ceo projekat u stopu.

espresso:
to da ce da potraje deceniju i vise sam 100% siguran. ima tu jos jedan momenat. treba na novoj lokaciji napraviti novu luku. jasno mi je da je privatizacijom luke novi vlasnik zeleo da komercijalizuje to atraktivno zemljiste, ali preduzece Luka Beograd ce morati da nastavi da obavlja delatnost i usluge koje je i do sada obavljala. pitanje je samo gde i koliko ce to drzavu da kosta u smislu troskova infrastrukture?

KNINDZA:
Pazi mislim da se izgradnja nove luke definitivno moze isplatiti izgradnjom ovakvog objekta, koliko sam ja razumeo po det. urbanistickom planu nova luka bi trebala da se izmesti na lokaciju leve obale dunava kilometar od pancevackog mosta....shto je po meni opet blizu...za 20 godina luka ce i tamo da smeta...

A mislim da i nije toliko velik protok robe brodovima do luke...mislim da je luka danas jedno veliko skladiste koje se manje vise puni zemaljskim putevima....

zorter:

--- Citat: dunavko  21, 04, 2009, 09:41:31 pre podne ---...U ovoj drzavi caruju primitivizam,beda,zaostalost,glupost u svim strukturama drustva.Treba pod HITNO izvrsiti pritisak da se zakoni promene...
   Sva plovila koje se NE koriste u privredne svrhe a kraca su od 13 metara se imaju smatrati sportskim plovilima i kao takva NE podlezu porezu niti obaveznom tehnickom pregledu prilikom registracije

--- Kraj citata ---

 :good: :good: :good:

Arsa:
Potpisujem sve što je dunavko rekao. :diablo:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju