E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Suma - sumarum .....

(1/2) > >>

zorter:
Po želji našeg kolege Vuka pokušaću na jedno mesto da postavim šta je sve potrebno za ugradnju elektro motora kao pogonskog motora u plovilo.

Kao prvo i najvažnije, potrebno je izvršiti pravilnu procenu isplativosti ugradnje ovakvog pogona prema vrsti i težini plovila.

Počećemo sa osnovnim podelama:

 1.- Elektro pogon kao vanbroski motor (koji se montira kao pravi vanbrodski na sopstveni držač ili na vertikalnu osovinu kroz pod plovila)
 2.- Elektro pogon kao brodski motor (na osovinski vod)















 Ovom prilikom se neću osvrtati na vanbrodske elektro motore već isključivo na brodske....

*Pod brojem dva takodje ima podela a to je način napajanja motora gde razlikujemo takodje dva načina, a to su:

1a.- pogon iskljucivo na akumulatore (jednosmerni motori)








2a.- pogon uz pomoć agregata (hibridni pogon), i tu se u zavisnosti od oblika hibrida koriste jednosmerni ili naizmenicni motori.


A pod hibridnim pogonom takodje postoji podela na nekoliko tipova:

1b.- agregat služi isključivo za dopunjavanje akumulatora (u vožnji ili prilikom stajanja) preko ispravljača (punjača). Motori su jednosmerni i regulacija broja obrtaja motora je naponska.




2b.- agregat proizvodi struju potrebnu za pokretanje elektro motora koji su naizmenični i uglavnom trofazni. Da bi se plovilo kretalo mora da radi agregat i uglavnom u ovim plovilima nema mnogo skladistene struje u akumulatorima. Akumulatori postoje, ali uglavnom da bi se plovilo dovezlo (uz invertorski pretvarač) do obale, u slučaju kvara na agregatu. Regulacija broja obrtaja (brzina plovila), ovih motora je frekventna.

3b.- SUS motor pogoni plovilo i ujedno puni akumulatore a kad se akumulatori napune, SUS motor se gasi i prelazi se na elektro pogon plovila. Znači plovilo ne staje i izmena se vrši u toku plovidbe.



Naravno, sve ove kombinacije mogu da se iskoriste i u "katamaran" verziji (odnosno plovilima sa dva osovinska voda, kakav je Dulov "Azimut") !


zorter:
U slučaju opredeljenja za pogon na jednosmerne motore, najvažnija stavka je odabir kvalitetnih akumulatora. Najlošiji je odabir "običnih" olovnih akumulatora. Veoma zadovoljavajući su dubokoprazneći (trakcioni) akumulatori, a još bolji su GEL akumulatori.

zorter:
Naravno i komande, kao i instrumenti su prilagodjeni novim potrebama.

[img width= height= alt=Image Hosted by ImageShack.us]http://img801.imageshack.us/img801/5214/strana7.jpg[/img]


[img width= height= alt=Image Hosted by ImageShack.us]http://img835.imageshack.us/img835/2835/strana6.jpg[/img]


[img width= height= alt=Image Hosted by ImageShack.us]http://img210.imageshack.us/img210/4518/strana5.jpg[/img]


[img width= height= alt=Image Hosted by ImageShack.us]http://img577.imageshack.us/img577/7/strana8.jpg[/img]


[img width= height= alt=Image Hosted by ImageShack.us]http://img99.imageshack.us/img99/3661/strana9.jpg[/img]

zorter:
Osim jednosmernih motora sa elektro viljuškara koje je Dule koristio na Azimut-u i koje je dobro opisao, u svetu se proizvode namenski motori za ugradnju u plovila (da ih nazovem rekreaciona) koje "mi" najčešće posedujemo.



Malih su dimenzija i veoma lako se ugradjuju na postojeći osovinski vod.

zorter:
Zahvaljujući našim kolegama sa vode: Dulu, Kapetanu, Profi a i mojoj radoznalosti; evo nekoliko kataloga i brošura iz svetske kolekcije.

www.mojaladja.com/prebacivanje/zorter/Zubehoerkatalog_2008_englisch.pdf

www.mojaladja.com/prebacivanje/zorter/Asmo_Marine_THOOSA_6000.pdf

www.mojaladja.com/prebacivanje/zorter/Asmo_Marine_Installation_Manual.pdf

www.mojaladja.com/prebacivanje/zorter/marine_drive_system.pdf

www.mojaladja.com/prebacivanje/zorter/marine_motor_assembly.pdf

www.mojaladja.com/prebacivanje/zorter/motorbrochure09.pdf

www.mojaladja.com/prebacivanje/zorter/aquapell.pdf

www.mojaladja.com/prebacivanje/zorter/aquapella.pdf

www.mojaladja.com/prebacivanje/zorter/assilent3,5kw.pdf

www.mojaladja.com/prebacivanje/zorter/Bellmann_Drive-system.pdf

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju