E, ovako treba... > Tehnike i saveti...
Šta raditi u slučaju potapanja plovila
KNINDZA:
Evo jedan primer o onom kompresovanom vazduhu o kojem sam pricao, doduse malo adaptiranu verziju ovde je jastuk imao funkciju povratka broda....pogledajte pazljivo 14 sekund klipa:
Nemo:
Opremis obezbedis, brod, uradis tehnicki pre osiguranja.
Uzmes dobro osiguranje za brod i za posadu.
Nije lose da procitas nesto i da obucis posadu u sclucaju onog najgoreg. Bacis splav u vodu.
Legnes u life raft upalis cigaru ili otovris cokoladu i cekas da te spasu, i ne zaboravi da aktiviras EPIRB.
Skiper je neke stvari lepo napisao ali kod tih nekih sanacija nuzdu zakon menja.
Skiperu nemoj da se ljutis znam da si prepisao od nekog tamo. Da ne ispadne da pljujem po tebi.
Necu da kazem e sad sam ja najpametniji slusajte mene, nego kako radi marfijev zakon pa cak i nedaj boze ovde.
Do potapanja moze da dodje na vise zanimljivih nacina u glavnom ne paznjom ocu reci ne povremenom kontrolom kljucnih tacaka.
Kljucne tacke su ventili za ispustanje voda i uzimanje voda od spolja.
Desava se da na brodovima ventili na tim mesti zaribali i da ne mogu da se najcesce zatvore, pa ljudi budu nemarni da ih zamene. O razlozima necu da diskutujem.
Ond se desi da se neka selna otpusti usled toplote, hladnoce ili od korozije koja je najcesca na vodi.
Desava se i da crevo pukne, a puca posle nekoliko godina kada izgubi svojstvo gume pa postane plasticno.
Treba kontrolisati kod starijih brodova crevo za auspuh ono je obicno armirano celicnom zicom, a kada ona pocne da rdja pocne i da progriza gumu i polako dolazi do kapilarnog pucanja a kasnije do totalnog brejka. Vibracije, toplo, hladno morska so!!
Treba imati uvek jednu manju i jednu vecu pumpu za vodu.
Manja je ako se povremeno pojavlju je neka voda, a veca samo u slucaju onog najgoreg i crevo kroz prozor ili u kokpit.
Na osovinskom vodu treba povremeno kontrolisati stanje dihotvanja pa i ako curi neka kap nije strasno.
Ako imate volvo lezaj treba selnu koja ga drzi porekontrolisati povremeno da se nije opustila jer dovoljno je samo reci ma to stoji dobro, ali oko je jedno a dodir drugo.
Ako imate tankove za vodu u brodu i ako se pojavi voda od nekud liznite da vidite o kojoj vodi je rec.
Takodje na crevima oko motora treba prekontrolisati selne i zameniti trosne novima i creva koja su izgubila na fleksibilnosti.
Ako se desi da imate neki drugi sistem na osovinskom vodu i imate neki jaci prodor ne mojte da nekom sintetickom krpom sanirati jer ako se uplete u osovinu istopi ce se, probajte nekom majcom koja je od pamuka. Malo vam se cini suludo da jos birate u tim sitacija izmedju pamuka i sintetike probajte pa ce te da vidite.
Desavalo se i da spadne crevo za hladjenje vode na motoru.
Ovo je isto dobra stvar ako namestate crevo na ventil obavezno crevo i tu riblju kost namazite sikom i selnu preko, ovime ste duplo osigurali. Probao pa nisam mogao da skinem crevo.
Ako pocnete da primate vodu sa recimo nekog prozora, jeste pravilo da se branite od vode od spolja a sta onda ako imate talase. Ako stavite neki poklopac od spolja moze voda da ga odnesi i ako mislite da ste ga vezali najbolje sto mozete.
Nabite neki jastuk i neki plasticni drveni panel pre da ne primate u tim kolicina vodu.
Ako se desi da imate od nekog predmeta rupu na vodenoj liniji isti postupak iznutra neko cebe ili jastuk pa nekim predmetom vece povrsine da se pritisne. Ako nemate neku stanglu najteza osoba nek sedne na to mesto druga nek vadi vodu a skiper nek vozi u najblizu marinu.
Ta fora da se od spolja zakrpi brod sa jedrom ili platno po meni je to najveca budalastina koja je ikad napisan.
Zato sto se havarije ne desavaju kada sija sunce vetra nema sve je savrseno.
Obicno se sranja desavaju kada su talasi, vetar hladno, kisa, umor.
Po talasima da vi baratate sa 2m2 platna u vodi e da vidim koliko snage treba da imas da ga postavis gde treba i pitanje je koliko je to resenje. A ako se otkaci a ides na motor tek si onda ugasio, sve u ode u propeler.
Ljudi najcesce prave greske sto pri plovidbi ne ulaze u kabinu i ne proveravaju da nije negde voda usla a uvek se skuplja na sredini broda.
Koliko se samoo brodova potopilo na brodski WC, da dobro ste culi.
Lenjost i nemarnost.
Svaki kapetan treba da proveri brod pre isplovljavanja da li su ventili zatvoreni i da upozna posadu kako se WC koristi kao i ostali delovi broda.
Jos jedna stvar je sa vikend kapetanima. Ne sumnjam da oni ne znaju ali ploviti par dana u godini i nije neko siksutvo jer covek se zaboravi, ma ja to znam i zaboravi nesto da otvori ili zatvori i eto problema.
Cesti su probelmi bocni prozori koje posada voli da im pirka, a kada pirne talas sa 2t vode onde bude cesanje.
Ako se i deski da imate neko nepristupacno mesto, slobodno sekiru i cepaj da napravis da bude zgodno. Ili ako ti treba komad neke ploce da nesto pritisnes.
Ako se brod napuni vodom ono bas ne mojte pokusavati da ga drzite da bude ispravljen jer necete ni uspetu samo ce voda da predje na drugu stranu.
A kada krene voda da seta za cas vas prevrne i ode dodjavola sve. U takvom stanju samo cepajte vodu napolje.
I jos jedna stvar u kabini mora biti red a da ne padaju stvari na sve strane tek onda nastane pravi hao.
Sudare necu da komentarisem jer tu nema sanacije tu se skace u vodu, zdravo cao.
Pre toga sam rekao na samom pocetku sta se radi.
Pozdrav svima
Профа:
Осигурање је сигурна ствар, остало је губљење времена.
Nemo:
Da li bi ti osigranje pomoglo da si recimo 1000nm od obale i imas 5 ljudi sa sobom?
Posle se vadis na njega a sve dotle se boris.
Pozdrav
Navigacija
[0] Indeks poruka
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju