E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Homemade E-outboard

<< < (7/24) > >>

zorter:
Hvala jos jednom svima na cestitkama.

 Inace,koliko vidim, a ubedjen sam da sam u pravu, ovi mali motori su idealni za mirne vode, pecanje u relativno malom krugu gde je potrebno samo pomeranje za boljim mestom i na pomocnim plovilima gde nije potrebnaneka velika brzina, snaga, autonomija. Za te uslove su idealni i ovi mali akumulatori iz TROTICA koji su ukupno teski oko 5-6kg a imaju struje za oko sat vremena voznje.

Misha D:
Zorteru, mozda ima ovde nesto i za tebe sto je Zoran napomenua na: http://www.burzanautike.com/testovi/viko-25-ecopower

 Može i na struju
EcoPOWER u nazivu testiranog Vika 25 znači da ga pokreće elektromotor, što ga čini prvom takvom jedrilicom koju smo imali prilike testirati. Pogonski elektromotor ima maksimalnu snagu od 3,6 kW kontinuiranog opterećenja, dok u trajanju od 1 minute može razviti i 4,6 kW. Struju crpi iz 6 gel akumulatora napona 6 volti i kapaciteta 200 Ah, što znači da cijela instalacija radi na naponu od 36 volti. Zbog bržeg punjenja akumulatora ugrađena su 2 punjača, pa je za potpuno punjenje na 220 V potrebno oko 7 sati.
Motor je spojen izravno na osovinu, bez kopče i mjenjača, i cjelokupni rad motora kontrolira elektronika, tako da u cijelom sustavu nema nikakvih sajli, ni za gas ni za mjenjač. Zahvaljujući takvom sustavu, moguće je puniti akumulatore i u plovidbi: jednostavno se odabere opcija pri kojoj okretanje trokrakog propelera svojom rotacijom stvara struju. Zbog toga su u elektromotor ugrađeni visokokvalitetni trajni magneti iskoristivosti 90 %. Viko 25 s ovakvom motorizacijom za manje od 10 sekundi postigne brzinu od 5 čvorova, a maksimalna  brzina, po mirnom moru, iznosi oko 6,5 čvorova. Težina cijele instalacije, koja uključuje motor i akumulatore kreće se oko 250 kg, od čega na motor otpada 40, a na akumulatore preostalih 210 kilograma. S ovim akumulatorima autonomija pri brzini od 5 čv, kada motor troši oko 1,5 kW/h je oko 4 sata, a akumulatori bi prije zamjene trebali izdržati od 5 do 7 godina normalne uporabe. Cijeli sustav elektromotornog pogona, koji uključuje motor, punjače, akumulatore i instalaciju košta oko 5.000 eura, dok jednocilindrični dizel motor ekvivalentne snage košta oko 6.000 eura. Prednosti električnog pogona su prvenstveno ekološke prirode, a najznačajnija je "zero emission" - nepostojanje ispušnih plinova što omogućava plovidbu i po ekološki zaštićenim područjima poput jezera i nacionalnih parkova. Uporabne prednosti su to što nema spremnika goriva i pripadajuće instalacije, mogućnost stvaranja "pogonskog goriva" iz sunca i vjetra, te mogućnost korištenja kao dodatnog pogona  kada ima premalo vjetra kako bi se dobilo na brzini. To kod motora s unutarnjim sagorijevanjem nije moguće, budući oni ne mogu raditi dok su nagnuti na bok.

zorter:
Misho, sve smo to takoreci apsolvirali na takvim primerima. Oni se uglavnom odnose na more i motore u brodskoj verziji. Tako nesto upravo radi i Dule na njegovom "Azimut"-u. Ovo sto sam ja pokusao je nesto sasvim drukcije, a takodje je vezano za jezera i mirne vode (mada moze da se koristi i na rekama), upravo zbog zakonske regulative koja zabranjuje upotrebu motora sa umutrasnjim sagorevanjem, iz ekoloskih razloga.
Ovi motorchici su male snage, male potrosnje a relativno velike upotrebljivosti i autonomije. I na njih mogu solarni paneli i windgeneratori, ali su uglavnom predvidjeni za mala plovila poput ribarskih camaca, gumenjaka......... Uopsteno govoreci, predvidjeni su za kratka kretanja po reci, moru, jezerima. Za sve ostalo ide ozbiljnija oprema i naravno vise novca i truda.
Hvala ti na odgovoru i sagledavanju ove nase problematike, sto samo govori da ima interesovanja za ovakvu vrstu pogona i kod nas.
Pozdrav!!! :good: :drinks:

zorter:
Kratak izvestaj sa danasnje neuspele probe. :sorry: :wild:

U svoj zurbi zbog silnih danasnjih obaveza, a u zelji da zavrsim motor i sutra ga ponesem u Bgd, da se prosledi put Leskovca, napravio sam kardinalnu gresku. Naime, posto sam imao nameru da probam sa velikim automobilskim akumulatorima (2 x 60Ah), a do sada sam probe vrsio sa originalnim od Trotica (2 x 12Ah), onako iz navike sam povezao napajanje ne gledajuci na iznake na klemama. Posto su bile obrnute u odnosu na male akumulatore, naravno, "spalio" sam regulator i od probe nije bilo nista. :suicide: Hteo sam saam sebi pojesti nogu, da ne kazem nesto drugo.... :diablo: :diablo:

Evo makar delica utiska kako je to krenulo.

Naravno, posle mi vise nije bilo do slikanja. :nono: :diablo: :scare: :wild: :heat: :suicide:

zorter:
Do novog pokusaja ce proci nekoliko dana. :sorry:

Tranzistori su vec poruceni.  :good:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju