E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...
Homemade E-outboard
ljubac:
--- Citat: Kapetan 24, 09, 2010, 22:32:46 posle podne ---uradi jedan test uzvodno jan nizvodno i prosek ti je brzina ... ali ako bude mala brzina GPS nece biti precizan ... mozda da pokusas ovo ...
trik je da kamera bude fixna... i u ravni sa reperom tako da je vodena struja udara pod 90 stpeni stavi je na neku klupu i samo na klik je ukljuci
0 izmeri camac i zapsi duzinu reicmo 547 cm
1 nadji neki reper na vodi (grana , bova i slicno)
2 prodji jednom uzvodno na recimo 50 cm od repera i jednom nizvodno
DOK SI U KADRU NEKA JE CAMAC POD 90 STEPENI NA KAMERU
3 odradi to recimo na istom gasu i odmah jedan put za drugim (sto manje da potrosis akumulator)
okaci na youtube i ja cu ti izracunati prosecnu brzinu (ne zaboravi duzinu camca ....
--- Kraj citata ---
Kapetan postao razbijač mitova... :dance:To je bugarski recept za radar: "Bratko nisi mogo da stigneš sa onog brda na ovo za 5min" :taunt:
Kapetan:
--- Citat: ljubac 29, 09, 2010, 00:23:09 pre podne ---Kapetan postao razbijač mitova... :dance:To je bugarski recept za radar: "Bratko nisi mogo da stigneš sa onog brda na ovo za 5min" :taunt:
--- Kraj citata ---
pa moramo se dovijamo bre:)
zorter:
Evo, ovako:
Napokon izvrsena proba preradjene pente na elektro pogon. :good:
Moji utisci su:
1. mnogo tishi i od T4.
2. ima pola snege i brzine u poredjenju sa T4
Sava, danas isusetno jaka i brza,
sa T4 sam uzvodno isao 5,9km/h a nizvodno 12km/h,
a sa elektromotorm sam isao uzvodno 3,4km/h a nizvodno 6,5km/h.
Inace napon baterija je bio 22,7V. Jedan akumulator je bio u ocajnom stanju (ali drugi nisam nasao za pozajmicu, za probu). Licno mislim da je bio bolji napon da bi i rezultati bili drasticno bolji ali sigurno ne kao sa T4.
Razlog:
Nedovoljna brzina (i potisak) elise. Definitivno za elektromotore mora drugi tip elise. Mozda bi se postigao zeljeni efekat da se mogla obezbediti ista brzine obrtaja elise kao kod SUS motora. Ipak se elektromotori sporije vrte. Da sam prenosima postigao taj broj obrtaja, morao bi jaci motor, a i veci akumulatori. Inace je sve ovo probano sa akumulatorima od 45 Ah (2 komada).
Opsti utisak je da je ova kombinacija za vanbrodski motor male snage, IDEALNA, za mirne vode (jezera) i za manja pomeranja tokom pecanja (za odabir boljeg mesta).
Moze i za dalje voznje ako nije dosadno ici brzinom oko 4-5 km/h (uzvodno). Upravljivost je nesto losija (bila danas, na jakom toku reke) jer nije bilo dovoljno snage da se savlada reka pri pristajanju (poredjeno sa T4).
Sto se motora tice, jedan se grejao nesto malo dok je drugi bio potpuno hladan.
Mislim da im nije potrebno dodatno hladjenje (mada je danas spoljna temperetura bila oko 20 stepeni).
Da, jos i ovo. Elisa ne pravi talase iza motora ali ima snage da pogura camac bez naprezanja.
T4 pravi vece talase ali i brze ide na ovom vodostaju.
Sve u svemu, buducnost je u elektro pogonu. :good:
mossi:
Nije to izgledalo uopšte loše. :good:
Koliko je test trajao i koliko je bio pad napona na akumulatoru za to vreme.
Da li je korišten samo jedan akumulator ili oba istovremeno?
Koliko košta taj motor! :taunt: :telephone:
:drinks:
zorter:
Mossi, test je trajao oko pola sata i nije bilo pada napona. Zapoceo sam sa 22,7V a sa toliko sam i zavrsio testiranje. Sad mi krivo sto ovaj drugi akumulator nije bio bolji.
Inace su koristena oba akumulatora posto su motori na 24V.
Pogledaj malo temu unazad, videces da su koriscena dva motora od 250W.
Ne znam koliko kostaju motori, posto sam oba dobio od Dula za eksperiment. Koliko mi je poznato na buvljacima mogu da se nadju takvi motori za oko 15€ sa sve regulacijom ali ako se upotrebljavaju dva motora, mora da se radi nova regulacija obrtaja posto originalna ne moze da se koristi za dva motora.
Licno mislim da bi elektro-motor od 1kW (recimo preradjeni alnaser) zavrsio posao u potpunosti. Samo bi mu se moralo dodati hladjenje. Ili ako se postavlja u vodu, mislim da bi i elisa odgovarala (ona koja se vec nalazi na motoru) a da se postavi direktno na rotor. U vodenom prostoru bi imao dovoljno hladjenje.
Sasvim je OK. :good:
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju