E, ovako treba... > Motori i oprema
KORT NOZZLE PROPELLER - ne znam srpski naziv
Kapetan:
--- Citat: Admiral 12, 03, 2009, 00:24:49 pre podne ---napravi profil avionskog krila i savi ga u krug.
Tako ces postici da voda koja protice kroz tunel ima vecu brzinu, donekle i gustinu, tj. tvoja elisa ce imati bolji efekat.
Ako napravis da ceo tunel bude i malo duzi imaces jos veci protok.
Poenta je u preseku krula.
--- Kraj citata ---
sta je krul ?
a slazem se sa duzinu ... ali mora da postoji momenat i neka formula koja nam govori o duzini i izlazu .. definitivno su u nekom odnosu...
Admiral:
krul je slovna greska iako zvuci strucno.
Poenta je u preseku kruga, a elisu treba postaviti na najuzem delu profila.
Formule ne mogu pomoci drasticno na T4.
Ideja sa mrezicom na usisnom delu je sasvim ok i moze se resiti obicnim zvezdastim oblikom.
Tako uradjen motor bi na velikom gasu pravio velike zaokrete, pa bi bilo pametno prvo se uvezbati.
Uvakva "turbina" bi imala najbolji efekat na gliserskim koritima.
Kapetan:
--- Citat: Admiral 12, 03, 2009, 00:55:10 pre podne ---krul je slovna greska iako zvuci strucno.
Poenta je u preseku kruga, a elisu treba postaviti na najuzem delu profila.
Formule ne mogu pomoci drasticno na T4.
Ideja sa mrezicom na usisnom delu je sasvim ok i moze se resiti obicnim zvezdastim oblikom.
Tako uradjen motor bi na velikom gasu pravio velike zaokrete, pa bi bilo pametno prvo se uvezbati.
Uvakva "turbina" bi imala najbolji efekat na gliserskim koritima.
--- Kraj citata ---
za glisere se slazem ali mislim da i kod deplasmanaca moze da ima effekta pogotovo kod krstarece brzine ja mislim da bih mogao da smanjim jedno 100-200 rpm-a za istu brzinu sto nije mala usteda
inace pri velikim brzinama bi se definitivno osetilo drugacije upravljanje sto zbog efekta kormila sa samom skalamerijom sto zbog toga sto bi potisak bio dalje od camca nego samo sa elisom...
jedino mi nije jasno zasto mislis da treba elisa da ide sto blize izduvu ?
Admiral:
:sorry:
mozda se nisam dobro izrazio.
Naj uzi deo je i naj deblji deo profila. To je mozda prva cetvrtina.
Mozda se cini da je izlaz naj uzi ali on je jednako sirok kao i naj deblji deo profila. Znaci elisa je na samom usisnom delu ali ne na najsirem delu vec na samom pocetku najuzeg dela.
Napravite nekoliko razlicitih tunela i probajte na istom motoru. Imacete malu razliku.
100-200 obrtaja ume da bude neprimetno, narocito na kratke staze.
zorter:
Sad sam malo detaljnije pogledao sliku i obratio paznju na elisu. Vidite li koji je oblik. Peraje elise je siroko i povrsina uz "tunel" je veca nego sto bi bila kod nasih elisa, koje je na karaju poluokruglo pa me zanima da li bi to mnogo umanjilo efekat "turbine".Mislim da bi.Mozda bi bilo bolje naci neku vecu elisu, pa krajeve obraditi da budu ravni.Jedino tako bi se dobio pravi efekat.Ovako sa obicnom elisom, postajem pomalo skeptican da bi uspelo.??????
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju